![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en nu ga ik een saf smoren... buiten, in de openlucht, met zicht op de kankerafdeling van gasthuisberg
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik durf gerust stellen dat men niet kan bepalen van wat men longkanker heeft gekregen maar wel welke factoren bijgedragen hebben tot longkanker.
Dat is iets wat onze anti-rokers niet kunnen tegenspreken. Men kan niet aan een patiënt met longkanker zien of dat het door roken komt of door een woonplaats in de nabijheid van een drukke snelweg. Men kan alleen concluderen dat mensen die roken meer kans hebben op longkanker via statistieken. Het woord meer kans (verhoogde risico) is iets wat sommigen hier echt niet begrijpen. Zij blijven dat domweg bezien als kanker veroorzaken. Ik kan nog een andere conclusie geven. Niemand sterft aan kanker en dit kan ik statistisch bepalen.
![]() |
#764 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga ook nog eentje opsteken.
![]() |
#765 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn zoveel triggers die kanker "veroorzaken" en veel meer van die triggers zijn prominenter aanwezig in ons dagelijks leven dan die SHS die blijkbaar tot het middelpunt van de oorzaak van kanker is gepromoveerd. Ach men doet maar wat men denkt is dat goed is en we zien wel waar we uitkomen. Geloof me na het roken vinden we wel iets anders om over te klagen met evenveel hypocritie als nu.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | ||
|
![]() Citaat:
en als (ik zeg als, want ik ben niet zo heel zeker dat ge dat echt wel bedoeld) er echt sprake zou zijn van mogelijke confounder-effecten, dan zou die hypothetische (mede)veroorzaker van kanker een minstens even groot carcinogeen effect vertonen als sigarettenrook zelf. Tot op heden is er bij mijn weten geen enkel bekend. Maar ik leer graag bij. en nog een uitsmijter: Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
|
![]() ja, feiten zijn niet tof, ik weet het
en hoeveel van die triggers zijn even gemakkelijk uit dat dagelijks leven te bannen als secundaire sigarettenrook?
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vergeet dat maar. Een sterk staaltje wetenschappelijke fraude hieromtrent : http://www.tobacco.org/resources/doc...ensummary.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De antirooklobby wil het heel erg moeilijk maken. Onderzoek op basis van gewoon de cijfers doen ze namelijk niet. Dan vergelijk je gewoon meerokers met rookvrijen en dan trek je je conclusie over het verband wat je aantreft. Uit dat soort eenvoudige maar grootschalige onderzoeken komt echter nooit een verband. Dus gaan ze stoeien met cijfers die gecherrypickt worden uit een veelheid van onderzoeken. Grofweg gooien ze zorgvuldig geselecteerde nietszeggende afwijkingen op een hoop en beweren dan dat ze allemaal op een hoop wel wat zeggen, terwijl de getalsmatige afwijkingen de andere kant op de selectie niet doorkomen. De gezondheidsraad (lees: werknemers uit de farmaceutische industrie die alle medewerking krijgen van hun werkgever voor deze nevenfunctie) verdedigt bijvoorbeeld die selectie, met het argument dat 'we inmiddels veel meer weten over de gevolgen van meeroken', en dan houden ze het 'bewijs' over. En daarnaast heb je dan het gedoe met laboratoriumratten, waar ze dan allerlei biomarkers gaan zoeken en vinden, en daar dan een gevolg voor de gezondheid aan toeschrijven. Maar dat zijn dus gevolgen die er niet zijn als je epidemologisch gaat onderzoeken. Maar er is toch altijd wel een journalist die het braaf overtypt. Een belanghebbende die het graag verspreidt, en een minister die zijn stok heeft gevonden. Het onderzoek dient niet de wetenschap maar het nieuwsbericht, en dan vooral de boodschap, dat je van rokers paria's moeten maken, zodat zij stoppen met roken, want anders gaan ze vroeg dood en maken ze hun gezondheidszorgomzet niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als men morgen wetenschappelijk kan aantonen dat GSM-straling ook het risico op kanker verhoogd dan wil ik de anti-rokers hier wel eens horen. "Jama, ik gebruik zelf een gsm dus dat mag niet verboden worden!"
![]() |
![]() |
#772 | |
|
![]() Citaat:
Een vergelijking die, net als de meeste andere vergelijkingen, in het geheel niet opgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
|
![]() Citaat:
Niet dankzij de rokers echter. Als het aan hen lag, mocht iedereen nog steeds meegenieten van hun wansmakelijke geuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik rij niet met de wagen, ik kan ongeveer alles doen zonder wagen, waarom hoef ik giftige dampen in te ademen van mensen die eigenlijk beter de wagen niet zouden nemen? Waar men ook geld aan spendeert om de populatie dit aan het verstand te brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag een goeie gehoord van een cafébaas. Een klant kwam binnen en vroeg zo een beetje grijnzend "mag ik hier nog roken? " De cafébaas ; hier is het rookkot, het café is van achteren.
Goed gezien, gewoon omdraaien dus.
![]() |
#776 | |
|
![]() Citaat:
dit begint belachelijk te worden. zeker als je weet dat de industrie zelf al veel langer wist wat de effecten waren van passief roken. The whole truth and nothing but the truth? The research that Philip Morris did not want you to see het artikel is vrij te raadplegen. Lees het eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
|
![]() Dan is je cafébaas niet goed op de hoogte, want in het "rookkot" mogen klanten niet bediend worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet?
![]() |
#779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah in dat geval is alles weer duidelijk natuurlijk.
Maar automaten zetten is natuurlijk geen bediening hé.