![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar want ik kan mijn feiten staven. Ga naar elke willekeurige wetenschappelijke website en je zal lezen wat ik hier bericht. Ga Verpleegkunde of een andere medische richting studeren en ze zullen je vertellen wat ik hier bericht.
![]() |
#744 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb in elk geval aangegeven wat ik een overtuigende manier van onderzoek zou vinden, geef mij zo'n onderzoek en het kan nog alle kanten op. Mijn conclusie is nog open, jij hebt de jouwe al klaar zonder de vereiste kennis die je conclusie kan dragen. Ik wil alleen wel het wetenschappelijk bewijs zien, niet clubjes die het roken willen uitbannen en de boodschap er daarom inrammen, want dat die bestonden wist ik al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel wel, en dat stellen die studies ook, dat als je grote groepen mensen blootstelt aan SHS, een groot deel er van kanker op langer termijn zal ontwikkelen. Dat is de bedoeling van die "kan". Op individueel vlak "kan" het kanker veroorzaken. Het is geen zekerheid. In grote groepen zal het kanker veroorzaken. Dat is wel een zekerheid. En volksgezondheid gaat nog steeds over die grote groepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kans erop zal enorm vergroten, dat is wat die studies aantonen. Zie mijn referenties die ik heb gegeven een paar paginas terug. En als je nadenkt over wat "kans" wilt zeggen, ga je begrijpen wat ik bedoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elsevier, Springer, MacMillan, etc... zijn mijn bronnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door CyberpunX : 24 maart 2011 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij beweert stellig dat meeroken longkanker veroorzaakt, je hebt je niet in de materie verdiept maar je gaat gewoon af op de gebruikelijke opvatting. Zelden in de geschiedenis van de zoete koek zal die makkelijker naar binnen gegleden zijn. Ik wil er best wel eentje lezen. Maar dan wel een met het doel van kennisverwerving opgezet epidemologisch onderzoek dat daadwerkelijk is uitgevoerd, waarin grote groepen meerokers vergeleken worden met grote groepen rookvrijen, en daaruit een conclusie wordt getrokken. Dat iemand even een middagje statistisch losgaat op de administratie van het ziekenhuis om de hoek lijkt mij niet zo interessant. Bovendien heb jij me niks laten zien, waar zijn de linkjes naar die studies dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IARC
![]() |
![]() |
#752 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probleem is dat de mensen enkel de "eerste" lezen en niet wat erna komt. Zo doet gezondheid.be mee aan dergelijke berichten. Eerste zinnen. Citaat:
Nu komt het andere gedeelte. Citaat:
bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2464
![]() |
![]() |
#753 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() de tabakslobby is trots op u ![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik beweer nergens dat roken onschadelijk is hoewel het posieve eigenschappen heeft. Roken is schadelijk, dat kan niemand ontkennen maar dat roken kanker veroorzaakt en dodelijk is, is niet correct. Het geeft net zoals andere producten een verhoogde kans op kanker, infecties en andere aandoeningen maar roken is wel een pak schadelijker dan een cola drinken of een hamburger eten.
![]() |
#756 |
Staatssecretaris
|
![]() De lolligste conspiracy die ik tot nu toe heb gelezen blijft toch wel dat de verhoogde kankers nog steeds een gevolg zouden zijn van tsjernobyl, en dat nicotine als drogreden wordt gebruikt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | ||
|
![]() IARC:
Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 24 maart 2011 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
|
![]() en nu we toch bezig zijn...
Tobacco and Cancer: Recent Epidemiological Evidence Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 24 maart 2011 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |