Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2009, 17:16   #761
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De gehele europese bevoling stamt af van 4 uit Afrika geïmigreerde "Oermoeders"
de zgn. Bata vier en (een rosse, een blonde en een zwartharige de vierde was naar de coiffeur en heeft een kleurspoeling gekregen, zodat haar eigenlijke haarkleur niet meer vast te stellen is).

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 17:44   #762
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een tweede 'berg' kreeg - niet toevallig - de naam "Zwarte Berg" (!).

Wat mij in dezen verontrust is het feit dat een derde 'berg' door de plaatselijke bevolking "Rode Berg" wordt genoemd. Dit gegeven dwingt mij tot de volgende vraagstelling: waren hier ook Indianen aanwezig? Zo ja, welke van de vele stammen vond hier een pied-�*-terre? De Apachen? De Cherokee? De Mohikanen?

Waarde confrater,

U opent mij de ogen. Dit is een onvoorstelbaar belangrijke vaststelling.

Zoals U weet waren de Black Hills (of makkelijkheids halve de zwarte bergen!) heilige grond voor de Lakota beter bekend als de Sioux Indianen.

Misschien was er hier inderdaad een indiaanse stam aanwezig in deze contreien. Een betere verklaring is echter dat ook de Indianen zwart waren. Zij stamden af van die oude zwarte Elite die, zoals confrater Egmond reeds aanhaalde, na de Franse revolutie werd weggevaagd en waaraan ook iedere herinnering diende te worden vernietigd door het witten van de portretten.

De Black Hills waren dan ook heilig omdat zij verwezen naar de hoge status van hun directe zwarte voorouders!!! Net zoals de goden woonden zij immers op de top van bergen in de Black Hills!!

Dit verklaart ook de genocide uitgevoerd door de bino's toen zij geconfronteerd werden in de nieuwe wereld met deze trotse Lakota's die hen uiteraard wezen op hun minderwaardige positie die echter voor de bino's reeds lang tot het verleden behoorde.

U ziet de puzzelvalt stukje bij stukje in elkaar.

Misschien kan onze taalgeleerde hieraan nog bijkomend linguistisch materiaal aanbrengen.

Ik groet u met een blij hart onze wetenschappelijke vorderingen indachtig.

Tashunka

Laatst gewijzigd door Tashunka : 17 november 2009 om 17:45.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:11   #763
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Waarde confrater,

Zoals U weet waren de Black Hills (of makkelijkheids halve de zwarte bergen!) heilige grond voor de Lakota beter bekend als de Sioux Indianen.

Misschien was er hier inderdaad een indiaanse stam aanwezig in deze contreien. Een betere verklaring is echter dat ook de Indianen zwart waren. Zij stamden af van die oude zwarte Elite die, zoals confrater Egmond reeds aanhaalde, na de Franse revolutie werd weggevaagd en waaraan ook iedere herinnering diende te worden vernietigd door het witten van de portretten.

De Black Hills waren dan ook heilig omdat zij verwezen naar de hoge status van hun directe zwarte voorouders!!! Net zoals de goden woonden zij immers op de top van bergen in de Black Hills!!

Dit verklaart ook de genocide uitgevoerd door de bino's toen zij geconfronteerd werden in de nieuwe wereld met deze trotse Lakota's die hen uiteraard wezen op hun minderwaardige positie die echter voor de bino's reeds lang tot het verleden behoorde.

Misschien kan onze taalgeleerde hieraan nog bijkomend linguistisch materiaal aanbrengen.

Tashunka
Zéér Geëérde Confrater,

ik kan moeilijk anders dan mij met U akkoord verklaren betreffende de opmerking inzake de Puzzel.

Mijn hart gaat dan ook sneller en sneller kloppen bij het vernemen dezer ronduit verbijsterende reuzenschrede in de voortgang Onzer Onderzoekingen!

Ik mag U er graag opmerkzaam op maken dat in het zuidelijke deel onzes lands de streek waar tot niet zo heel lang geleden blanke slaven steenkool uit de bodem haalden, ook bekend staat als "Le Pays Noir".

Nòg onomstotelijker staat vast dat in de Belgische provintie Limburg de gemeente Zwartberg gesitueerd is. Ook daar haalden blanke slaven steenkool uit de grond. Staat U mij toe Uitdrukking te geven aan mijn niet geringe Vreugde omtrent deze spectaculaire onderzoeksresultaten: "Oohléé, olé, olé, olé, ...!"

Mag ik U er verder nog op wijzen dat er in onze zeer schone en uiterst welluidende Nederlandse Taal een aantal uitdrukkingen bestaan die voor ons verder onderzoek van Wezenlijk Belang zouden kunnen zijn?

Ik denk hierbij aan: 'het zag er zwart van 't volk', 'hij werkt in het zwart', 'hij heeft zwarte sneeuw gezien', 'verdonkeremanen'.

Verder moet ik Iederéén hier mededelen dat in het West-Vlaams dialect een fluitketel ook bekend staat als "een moor" !!!

Helaas is mijn eerder beperkte linguïstische en historische vorming onvoldoende voor het Aanreiken ener Verklaring dezer Vreemde Constaties.

Het kan noch mag echter enige Twijfel lijden dat ik hier duidelijk één en �*nder over het Hoofd zie, maar laat dat vooral geen beletsel zijn voor het Beleven van véél Plezier aan de Vruchten Ùwer Verbazingwekkende Arbeid.

Respectvolle en Dankbare Collegiale Groeten,

Son Altesse Allucinant,

djimi
plébéïen, prolétaire, puncque

(toujours bien fier de l'être)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 november 2009 om 18:28.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 19:43   #764
polycarpe B. Brisset
Burger

polycarpe B. Brisset's schermafbeelding

Standaard

Uiterst Geleerde Confraters,

Ik ben geïmpressioneerd door het onverdroten Onderzoekswerk dat U alhier verricht. De Wetenschap wordt hier vooruitgestuwd met vereende krachten.

Over het Pays Noir heb ik een thesis gepubliceerd alhier.

Het zal U verdrieten te weten dat de zwarte bewoners door een gruwelijke genocide zijn omgekomen, verpletterd onder obussen. Dit verklaart hun schaarste.

Academische groeten

Prof. Polycarpe B. Brisset
Wetenschapsman, Egyptoloog
Oud 17 november 2009, 20:08   #765
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Geachte Héér Brisset,

òngetwìjfeld st�*�*t ù mìj toe ìn n�*�*m �*ller Collégae ùitdrùkking te géven �*�*n mìjn òprechte d�*nkb�*�*rheid �*�*ng�*�*nde ùw welwìllendheid òns �*llen déél�*chtig te m�*ken ìn de résùlt�*ten ùwer ònverdroten l�*beur.

Ik stònd p�*f, nù lìg ìk pl�*t �*chterover, v�*n verb�*ziìng.

M�*g ik zo brùt�*�*l zìjn ù te verzòeken ùw échtgenòte te sméken mìj ùit déze ben�*rde pòzitsie te kòmen bevrìjden?

D�*nk bìj voorb�*�*t vòòr de welwìllendhèid w�*�*rméde Ù �*�*n dìt verzoek gehòòr zùlt géven,

djimi

(bièn fièr de l'être, même d�*ns cètte position peu confort�*ble)

Edit:

PS: is mijn accent bekakt genoeg om voor adellijk te kunnen doorgaan?

Laatst gewijzigd door djimi : 17 november 2009 om 20:15.
Oud 17 november 2009, 20:13   #766
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Le Pays Noir

Geleerden!

Hier is het bewijs van de gruwelijke genocide van de zwarten in hun Zwarte Land. Door een samenzwering van Blanken was de upload in mijn vorige boodschap mislukt. Maar Polycarpe Bienvenüe Brisset geeft de strijd voor de Echte Ware Waarheid niet zo gemakkelijk op!

Met academische groeten
Egyptoloog, Melanograaf, Geleerde
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 17 november 2009, 20:20   #767
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Geleerden!

Hier is het bewijs van de gruwelijke genocide van de zwarten in hun Zwarte Land. Door een samenzwering van Blanken was de upload in mijn vorige boodschap mislukt. Maar Polycarpe Bienvenüe Brisset geeft de strijd voor de Echte Ware Waarheid niet zo gemakkelijk op!

Met academische groeten
Egyptoloog, Melanograaf, Geleerde

W�*�*rde Collég�*,

het wéze ù vòòrt�*�*n dùidelìjk d�*t de binogationisten wèrkelìjk vòòr niéts terùgdèinzen !!

In ùw pl�*�*ts zòu ìk me �*lv�*st vòòrzién v�*n �*fdoende verwéér, te wéten een roedel dùchtig kéffende gep�*rfùméérde poedels.

Zònder d�*nk,

djimi

(toujours plus fier de l'être)

Oud 17 november 2009, 20:23   #768
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Uw benarde positie

Citaat:
Geachte Héér Brisset,
M�*g ik zo brùt�*�*l zìjn ù te verzòeken ùw échtgenòte te sméken mìj ùit déze ben�*rde pòzitsie te kòmen bevrìjden?
Doctissime,

Mijn echtgenote is met de Katholieke Arbeidersvrouwen van Seraing op beeweg naar het Graf van de Zalige Mutien-Marie en kan u jammer genoeg niet te hulp snellen, hoezeer ik het ook betreur.

Ikzelf ben tezeer geabsorbeerd door mijn wetenschappelijke bezigheden, en in het bijzonder bij het schrijven van mijn dankwoord bij de uitreiking van de Staatsprijs van de Syldavische Academie der Wetenschappen "De Zwarte Pelikaan", die ik mag in ontvangst nemen uit handen van Mgr. de Archimandriet van P�*szpôt (waarvan afbeelding in dit artikel van myn hand).

Ik kan alleen hopen dat U vanuit deze positie een geheel nieuwe kijk zult ontwikkelen op de Wetenschappelijke Vraagstukken van deze tijd, in het bijzonder de Zwartheid van Adel en Geestelijkheid, en de grauwheid van het Blanke grauw.

Uw academische dienaar
Oud 17 november 2009, 22:52   #769
Hallebarde
Banneling

Standaard

Weledele Collegae, Geëerde Confraters, Geachte Scientifici, Waarde Intelligentianistici, Sire,

Uw Geëerde en Geapprecilogeerde Inzichten betekenen ongetwijfeld een Beslissende Doorbraak in het Uiteindelijk Opklaren van de Geschiedenis der Mensheid, meer bepaald nopens de Afkomst en de Aard der Adelheid en Europese Gestelde Lichamen, vooral in Europa.

Eerwaarde Sciëntificiële Broeders, Zusters, Neven, Nichten, en Aangetrouwde Wetenschappici, Uw Gewaardeerd Werk en Uw Onverdroten Inzet raken mij Zeer, temeer daar het steeds Mijn Levensdoel is geweest uiteindelijk tot de Algehele Waarheid te komen inzake Ons Aller Afkomst, inzonderheid deze van Onszelf, en van Allen Hier Aanwezig.

Bovendien is Uw Aller Bescheidenheid een Voortaan Aan te Nemen Richtlijn voor Allen die, zij het op Veel Lager Niveau, actief zijn in de Sciëntificiteit, meer bepaald in de Historiolologische Wetenschappen, de Egyptiolologie en de Afrikaanse Filolologie, maar zelfs in de Mediciolologie en in de Juridiololo..lo..lolo…bref, de Rechten waarin het wemelt van de Blaaskaken.

Ik nam mijzelf Derhalve tot Heilige Plicht een Schriftelijk Schrijven te Richten aan het Nobelprijscomité, teneinde alle Uit te Reiken Nobelprijzen voor de Komende Jaren, tevens in de Toekomst en Daarna, te reserveren voor U Allen Weledelen, wier Sciëntificionele Vaststellingen, Analysiologische Onderzoeken, Introlologische Studies, en Visiolologische evenzeer als Audiolologische Constatataties al de rest der Wetenschap Ter Wereld én Internationaal Mondiaal in de schaduw stellen, en als het ware in Onbetekenende Duisternis doen verdwijnen.

Met dit Persoonlijk Initatiatief meen ik een Steentje te moeten Bijdragen tot de Internationationale Erkenning en Appreciatiatie van Uwe Inspanningen.

Gelieve te Aanvaarden, de Verzekering Mijner Hoogst Mogelijke Respectionaliteit,

Hallebarde
(Veelvuldige Titels, U Allen Reeds Bekend)
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 23:10   #770
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte Héér Brisset,

òngetwìjfeld st�*�*t ù mìj toe ìn n�*�*m �*ller Collégae ùitdrùkking te géven �*�*n mìjn òprechte d�*nkb�*�*rheid �*�*ng�*�*nde ùw welwìllendheid òns �*llen déél�*chtig te m�*ken ìn de résùlt�*ten ùwer ònverdroten l�*beur.

Ik stònd p�*f, nù lìg ìk pl�*t �*chterover, v�*n verb�*ziìng.

D�*nk bìj voorb�*�*t vòòr de welwìllendhèid w�*�*rméde Ù �*�*n dìt verzoek gehòòr zùlt géven,

djimi

(bièn fièr de l'être, même d�*ns cètte position peu confort�*ble)

Edit:

PS: is mijn accent bekakt genoeg om voor adellijk te kunnen doorgaan?
U maakt een foutje in "voorb�*�*t". Dat moet zijn vôôrrrbat.

Niet te danken,

H.
Oud 17 november 2009, 23:21   #771
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De gehele europese bevoling stamt af van 4 uit Afrika geïmigreerde "Oermoeders"
de zgn. Bata vier en (een rosse, een blonde en een zwartharige de vierde was naar de coiffeur en heeft een kleurspoeling gekregen, zodat haar eigenlijke haarkleur niet meer vast te stellen is).
U onderschat de laboranten van L'Oréal en les Laboratoires Garnier, Waarde Confrater.
Oud 17 november 2009, 23:28   #772
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarde confrater,

Tashunka
Een zeer interessante visie uwerzijds, Waarde Confrater.

Ter verduidelijking evenwel, hebt u daar toevallig niet een webpagina of 50 fotografische overtuigingsstukken liggen ?

Maar ook zonder dat, bedankt voor dit nieuw puzzelstukje, dat uiteraard verdere intense studie rechtvaardigt.

Weledelhoogstgenegen Groeten,

H.
Oud 18 november 2009, 00:02   #773
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard De Indianen waren zwart

Citaat:
Waarde confrater,

Een betere verklaring is echter dat ook de Indianen zwart waren. Zij stamden af van die oude zwarte Elite die, zoals confrater Egmond reeds aanhaalde, na de Franse revolutie werd weggevaagd en waaraan ook iedere herinnering diende te worden vernietigd door het witten van de portretten.
Gelêêrde Confrääters,

Ik kan de theorie dat de Indianen zwart of blauw waren (indiaan van indigo = donkerblauw) bijtreden, temeer daar deze thêorie door Prof. Dr. Ivan Van Sertima (zoals zijn naam aanduidt, een Afrikaan) met ampele bewyzen werd omkleed, ondermeer in zijn boek "African Presence in America" (in een serie "African Presence in XXX", met XXX= Amerika, Europa, Asia...).

De Ouikipaedia is hierover erg krities, en toont daardoor een instrument te zijn van Blank revisionisme. Lees hier, foei! Ik waarschuw U tegen de leukoderme leugens. Lees alleen de Ware Waarheid! Zoals hier.

We worden bedrogen waar we bijstaan, en ik roep de Geleerde wereld op om krachtdadig bewijzen aan te voeren om de Echte Ware WAARHEID te doen zegevieren.

Egyptoloog, Wetenschapsman, Melanograaf, Phyllosooph
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  BlackIndians.jpg‎
Bekeken: 135
Grootte:  272,5 KB
ID: 59555  

Oud 18 november 2009, 00:09   #774
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

ik roep de Geleerde wereld op om krachtdadig bewijzen aan te voeren om de Echte Ware WAARHEID te doen zegevieren.

'k zoù Wèl wìllen, m�*�*r 'k ger�*�*k Niét récht !

djimi

Oud 18 november 2009, 02:16   #775
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelêêrde Confrääters,

Ik kan de theorie dat de Indianen zwart of blauw waren (indiaan van indigo = donkerblauw) bijtreden, temeer daar deze thêorie door Prof. Dr. Ivan Van Sertima (zoals zijn naam aanduidt, een Afrikaan) met ampele bewyzen werd omkleed, ondermeer in zijn boek "African Presence in America" (in een serie "African Presence in XXX", met XXX= Amerika, Europa, Asia...).

De Ouikipaedia is hierover erg krities, en toont daardoor een instrument te zijn van Blank revisionisme. Lees hier, foei! Ik waarschuw U tegen de leukoderme leugens. Lees alleen de Ware Waarheid! Zoals hier.

We worden bedrogen waar we bijstaan, en ik roep de Geleerde wereld op om krachtdadig bewijzen aan te voeren om de Echte Ware WAARHEID te doen zegevieren.

Zeer Geachte Prof. Brisset,
Waarde Confrater,

Wil mij toestaan, aansluitend bij het door u zeer terecht gestelde, een verder feit aan te halen dat uit mijn jarenlange studie is gebleken, en dat een mogelijke en zelfs waarschijnlijke verklaring inhoudt nopens het opzettelijk “bleken” van mensen met donkere huidskleur, teneinde er een soort witten van te maken, een ras dat wij heden ten dage als “blanken” omschrijven.

Zoals iedereen weet was de bevolking van het Paaseiland donker van huidskleur. Nu, het Paaseiland heette oorspronkelijk Matakiterani, hetgeen zoveel betekent als “Ogen naar de Hemel gericht”, en het is evenzeer bekend als “De navel der Wereld”, zegge daar waar de menselijke beschaving een oorsprong kende.

Welnu, op Matakiterani bestond een gebruik om een aantal kinderen vanaf de geboorte (dus op dat ogenblik bleek gekleurd zijnd) in een grot op te sluiten om hun huidskleur verder te bleken.

Onderandere is te lezen in het boek “Fantastique Ile de Paques” van Francis Mazière (Ed. Robert Laffont, 1965) het volgende op pagina 157 : (ik citeer)

Pourquoi les deux grottes les plus remarquables regardent-elles vers l’Est et sont elles l�*, piquées en avant-garde sur la falaise de Poiké ? C’est l�* pourtant que se déroulait le rite le plus étrange, c’est l�* que des enfants des deux sexes étaient enfermés dans l’ombre pour garder leur peau blanche, pour laisser leurs cheveux et leurs ongles pousser, pour garder leur virginité et acquérir une autre connaissance – on les appelait les Neru et nous savons un chant qui dit

Tête aux couleurs de Terre
Caverne des Antiques Neru
Caverne des Autres !

Ziedaar een onweerlegbaar historisch bewijs dat het blanke ras in feite slechts ontstaan is door een simpel onoplettendheidje van zwarte mensen, waaronder uiteraard de oorspronkelijke edelen.

Immers, zij bleekten kinderen in een grot, waarbij het de wens was dat deze hun maagdelijkheid zouden bewaren, maar ja, u weet hoe dat gaat met jong volk bijeen in eenzelfde besloten ruimte, nietwaar. Er zijn er dan ook uiteindelijk enkelen uit die grot ontsnapt, en ze hebben zich verder voortgeplant, waardoor het blanke mensenras is ontstaan.
Dat kan uiteraard nooit de bedoeling zijn geweest, maar het is nu eenmaal tot wat het niet voldoende goed afsluiten van een grot leiden kan.

U ziet, geachte heer Professor, de bewijzen stapelen zich op !

Met Weloverwogen Wetenschappelijke Groeten,

Prof. Dr. Ir. Etc… Hallebarde

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 18 november 2009 om 02:27.
Oud 18 november 2009, 07:48   #776
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Hoe deze draad na 30 pagina's ineens toch wel erg grappig werd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 07:56   #777
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Paaseiland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Onderandere is te lezen in het boek “Fantastique Ile de Paques” van Francis Mazière (Ed. Robert Laffont, 1965) het volgende op pagina 157 : (ik citeer)
... on les appelait les Neru et nous savons un chant qui dit

Tête aux couleurs de Terre
Caverne des Antiques Neru
Caverne des Autres ![/i]
Confraters!

Welke geleerde inzichten brengt ons prof. Mazières van het Paaseiland! Deze Grote Geleerde zou ons op dit forum kunnen vervoegen, hij is ons waardig.

Zeker omdat hij niet alleen bijdraagt aan de thesis van het ontstaan van de blanken, maar ook over de adel.
Het Paaseiland-lied is in het Frans, de aloude taal der adel !

Dit soort mensen heeft de nucleaire fusie uitgevonden (hoewel ze fusie en splitsing niet goed kunnen onderscheiden). Mag ik U trakteren op de delicieuse Prof. Booker T. Coleman, met een paar goedgefundeerde inzichten over de Afrikaanse herkomst van de Wetenschap.

Sophophoor, Melanograaf, Photophant
Oud 18 november 2009, 08:27   #778
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

"-2000 degrees. It was cold!"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 november 2009 om 08:31.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 10:40   #779
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Matakiterani

Citaat:
Nu, het Paaseiland heette oorspronkelijk Matakiterani, hetgeen zoveel betekent als “Ogen naar de Hemel gericht”, en het is evenzeer bekend als “De navel der Wereld”, zegge daar waar de menselijke beschaving een oorsprong kende.
Geleerde Confraters,

Dat Matakiterani een Polynesisch woord zou zijn "ogen naar de hemel" is wellicht een fantasie van een of andere asiocentristische missionaris. Als we de ogen even naar de werkelijkheid richten dan komen we op een overduidelijke betekenis in het Swahili:

matako : kont, reet (en vandaar de grot op het Paaseiland)
kite : schreeuw (de angst van de kinderen in de grot)
-rani is een achtervoegsel (een achtervoegsel, voor niet-linguïsten, is een aantal letters die ergens achter toegevoegd worden; zoiets als een voorvoegsel, maar dan van acheteren; bijvoorbeeld: "oegsel" is een achtervoegsel van "achterv")

Het is dus duidelijk dat het Paaseiland tot de Afrikaanse cultuur behoort die overigens (zie de werken van Ama Mazama) het best tot uiting komt in woorden met een "intieme" betekenis.

Egyptoloog, Linguïst
Oud 18 november 2009, 10:45   #780
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer interessante visie uwerzijds, Waarde Confrater.

Ter verduidelijking evenwel, hebt u daar toevallig niet een webpagina of 50 fotografische overtuigingsstukken liggen ?

Maar ook zonder dat, bedankt voor dit nieuw puzzelstukje, dat uiteraard verdere intense studie rechtvaardigt.

Weledelhoogstgenegen Groeten,

H.

zwart

zwart

zelfs hier gewitte vervalsingen!!!

Waarde collega's het complot is van een nog grotere hardnekkigheid dan wij allen konden vermoeden.

Uiteraard zet ik mijn onderzoek voort....
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be