Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2012, 08:34   #761
beestenboel
Burger

Standaard

Net zomin als ooit de vraag gesteld wordt hoe een onafhankelijk vlaanderen ons verlost van alle problemen.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:36   #762
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Net zomin als ooit de vraag gesteld wordt hoe een onafhankelijk vlaanderen ons verlost van alle problemen.
Dat is nogal logisch aangezien niemand beweert dat een onafhankelijk Vlaanderen een oplossing is voor ALLE problemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:41   #763
beestenboel
Burger

Standaard

Maar welke problemen lost het dan wel op?
Oud 19 juli 2012, 08:42   #764
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hiermee illustreert u inderdaad perfect de houding van heel wat Vlamingen.

"Met de franstaligen krijgen we niks gedaan, maar de politici waarschuwen ons dat we zonder hen ook niets gedaan krijgen, dus we laten het dan maar best zo zeker?"

Nooit wordt de vraag gesteld waarom we zonder hen niks gedaan zouden krijgen.
Ik stel die vraag al jaren, alleen krijg ik geen zinnig antwoord, en blijkbaar weten de partijen die het nastreven het ook niet, hoe ze grendelwetten, alarmbellen enz gaan uitschakelen.

Verder als het simpel verwijzen naar een eventuele meerderheid van vlaams nationalisme binnen vlaanderen (niet een belgie) om éénzijdig wat te gaan doen komt er niet. Niemand kan me vertellen, waarom een nationalistische meerderheid ook maar iets zou veranderen aan het bestaande in wetten vastgelegd systeem in belgie. Dan hoor ik "we gaan niet in een regering zolang", we hebben dat wereldrecord al. Eén waal gehoord die met hangende pootjes komen toegeven is? Andere dooddoener "we gaan hen droogleggen financieel" hoe? hoe kan je wettelijke verplichtingen niet meer uitvoeren zonder nationale en internationale processen? Ik was bijna "het zelfbeschikkingsrecht der volkeren" vergeten, nog zo een dooddoener die niemand ooit hardgemaakt heeft, en waar alle indicaties zeggen dat het niet van toepassing is. Laatste strohalm was weer de ongelijkheid in BHV, die internationaal zou uitgespeeld worden alsof vlamingen gediscrimineerd worden op grote schaal.
Je krijgt steevast de vraag terug, "waarom zou het niet lukken", en daarmee troosten ze zichzelf. Als je dergelijke stap wil zetten niet wetende hoe, met als enige houvast "het zal wel lukken" , dan ben je een dommekloot.

Als jij weet hoe, dan mag je het gerust laten weten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:42   #765
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nogal logisch aangezien niemand beweert dat een onafhankelijk Vlaanderen een oplossing is voor ALLE problemen.
WE zijn in een onafhankelijk Vlaanderen wel van het grootste probleem af: het door en door corrupte Belgische systeem. Als dat geen vooruitgang is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:43   #766
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar welke problemen lost het dan wel op?
Je hebt de laatste 3 jaar in het buitenland gewoond. Of je vindt het normaal dat een land zolang zonder regering zit? Je vindt het eveneens normaal dat Vlaanderen rechts stemt en na 2 jaar dan uiteindelijk met een linkse regering opgezadeld wordt? Je vindt het normaal dat 1 discriminatie gewoon vervangen wordt door een andere? Je vindt het normaal dat een land een zodanig hoge belastingsdruk heeft dat we al over de top van de laffercurve zitten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 juli 2012 om 08:45.
Oud 19 juli 2012, 08:44   #767
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
WE zijn in een onafhankelijk Vlaanderen wel van het grootste probleem af: het door en door corrupte Belgische systeem. Als dat geen vooruitgang is?
Dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Oud 19 juli 2012, 08:46   #768
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik stel die vraag al jaren, alleen krijg ik geen zinnig antwoord, en blijkbaar weten de partijen die het nastreven het ook niet, hoe ze grendelwetten, alarmbellen enz gaan uitschakelen.

Verder als het simpel verwijzen naar een eventuele meerderheid van vlaams nationalisme binnen vlaanderen (niet een belgie) om éénzijdig wat te gaan doen komt er niet. Niemand kan me vertellen, waarom een nationalistische meerderheid ook maar iets zou veranderen aan het bestaande in wetten vastgelegd systeem in belgie. Dan hoor ik "we gaan niet in een regering zolang", we hebben dat wereldrecord al. Eén waal gehoord die met hangende pootjes komen toegeven is? Andere dooddoener "we gaan hen droogleggen financieel" hoe? hoe kan je wettelijke verplichtingen niet meer uitvoeren zonder nationale en internationale processen? Ik was bijna "het zelfbeschikkingsrecht der volkeren" vergeten, nog zo een dooddoener die niemand ooit hardgemaakt heeft, en waar alle indicaties zeggen dat het niet van toepassing is. Laatste strohalm was weer de ongelijkheid in BHV, die internationaal zou uitgespeeld worden alsof vlamingen gediscrimineerd worden op grote schaal.
Je krijgt steevast de vraag terug, "waarom zou het niet lukken", en daarmee troosten ze zichzelf. Als je dergelijke stap wil zetten niet wetende hoe, met als enige houvast "het zal wel lukken" , dan ben je een dommekloot.

Natuurlijk krijg je steevast die vraag terug en weet je waarom? Omdat je ze niet kan beantwoorden.

Hoe schaf je grendelwetten af? Nogal logisch, door ze af te schaffen natuurlijk. Het was toch ook geen enkel probleem voor de huidige legislatuur om de grondwet zomaar eventjes buiten spel te zetten? Of mag de grondwet enkel verkracht worden als het ter glorie is van de Belgische staat en zijn vazallen?

Laatst gewijzigd door fox : 19 juli 2012 om 08:48.
Oud 19 juli 2012, 08:54   #769
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Je hebt de laatste 3 jaar in het buitenland gewoond. Of je vindt het normaal dat een land zolang zonder regering zit? Je vindt het eveneens normaal dat Vlaanderen rechts stemt en na 2 jaar dan uiteindelijk met een linkse regering opgezadeld wordt? Je vindt het normaal dat 1 discriminatie gewoon vervangen wordt door een andere? Je vindt het normaal dat een land een zodanig hoge belastingsdruk heeft dat we al over de top van de laffercurve zitten?
Ik ben het roerend eens met het feit dat we in België met een hoop problemen zitten, en dat onze staatsstructuur daar voor 90% de oorzaak van vormt. Ik vind geen van die dingen die jij opsomt normaal. Maar ik zie nergens waarom vlaams-nationalisme de enige of beste oplossing is voor de problemen waarmee dit land geconfronteerd wordt.
Oud 19 juli 2012, 08:58   #770
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het roerend eens met het feit dat we in België met een hoop problemen zitten, en dat onze staatsstructuur daar voor 90% de oorzaak van vormt. Ik vind geen van die dingen die jij opsomt normaal. Maar ik zie nergens waarom vlaams-nationalisme de enige of beste oplossing is voor de problemen waarmee dit land geconfronteerd wordt.
Vlaams nationalisme is een symptoom mijn beste. Uiteraard is dat geen oplossing. Er worden wel oplossingen aangereikt door partijen die als Vlaams nationalistisch bestempeld worden. Oplossingen die door geen enkele andere partij worden aangereikt. Daar probeert men de huidige structuren alleen maar te vermoeilijken ter eer en glorie van het Belgische compromis.

Je mag natuurlijk altijd ijveren voor de Belgische unitaire staat, want het is nogal duidelijk dat jij daar naartoe wil met deze discussie, maar het probleem daarmee is dat daar helemaal niemand voorstander van is, behalve een marginaal clubje BUBBERS
Oud 19 juli 2012, 08:59   #771
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Kijk: iedereen is het erover eens dat de transfers binnen het Belgiche systeem van noord naar zuid exuberant is: kijk naar Duitsland waar nu Beieren als deelsttaat met 2x meer inwoners een derde van de Vlaamse transfers naar francofonië geeft als solidariteit met de andere deelstaten en daarbij keiharde garanties over de besteding van die transfers krijgt. Eeigenlijk betaalt een Beier dus 1/6 van de transfers die een Vlaming betaalt en deze laatste krijgt helemaai geen garanties noch enige transparantie van wat er met zijn geld gebeurt. Beieren is nu zelfs een rechtszaak aangegaan omdat ze hun transfers te hoog vinden. Binnen het Belgisch systeem zijn de transfers dus overdreven en wordt er zelfs niet gevraagd wat degene die ze krijgt ermee doet. Telkens gaat uitzonderlijk veel geld zinloos verloren in een bodemloze put. Dat op zich is al een reden genoeg om het Belgische systeem te liquideren, te meer daar het Belgische systeem weigert hieromtrent orde op zaken te zetten.
Verder is er ookhet in stand houden van het feodale instituur van het koningshuis met politieke bevogdheid, een koningshuis dat bovendien verre van neutraal is en constant partij trekt. Vlaanderen is een reegio die zichzelf gerust kan rechthouden.
BTW: in een onafhankelijk Vlaanderen vallen alle grendelwetten, alarmbellen pariteiten en tutti quanti weg omdat ze juist een product zijn van het compleet inadequate Belgische federalisme waar sommigen meer rechten hebben, meer blokkeringsmogelijkheden, zwaarder als stem doorwegen.... En toevallig zijn dat altijd dezelfden die de voordelen genieten: de francofonen.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 juli 2012 om 09:06.
Oud 19 juli 2012, 08:59   #772
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk krijg je steevast die vraag terug en weet je waarom? Omdat je ze niet kan beantwoorden.

Hoe schaf je grendelwetten af? Nogal logisch, door ze af te schaffen natuurlijk. Het was toch ook geen enkel probleem voor de huidige legislatuur om de grondwet zomaar eventjes buiten spel te zetten? Of mag de grondwet enkel verkracht worden als het ter glorie is van de Belgische staat en zijn vazallen?
Beetje flauw, ik had beter verwacht

Ik heb al vele malen MOGELIJKE problemen en AANDACHTSpunten opgesomd, die NIET weerlegd worden op de feiten, maar telken waarom zou dat, wie zou er tegenzijn, zie maar naar andere landen (die dan langs geen kanten vergelijkbaar zijn met vlaanderen), maar nooit een echt positief "dit is geen probleem omdat ....)
Bovendien legt u de bewijslast dat uw streven al of niet lukt bij mij. U "gelooft" er in, verder geraakt u helaas blijkbaar ook niet.

Hoe schaf je een wet af? Door een federale meerderheid die voor dat punt vereist is (50%, 2/3, meerderheid in elke taalgroep, ....)

WAt u dan zelf bewijst met het feit dat de huidige FEDERALE MEERDERHEID dat kan.
Een uitsluuitend vlaamse meerderheid kan dat niet QED
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:59   #773
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een dogma waar niet aan getwijfeld mag worden!

Ongelovige Belgicistische hond die je bent!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 juli 2012 om 09:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 09:02   #774
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
La belgique is het probleem.

Gans ontmantelen en opdoeken, maakt niet uit wie het doet.
Oud 19 juli 2012, 09:06   #775
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
La belgique is het probleem.

Gans ontmantelen en opdoeken, maakt niet uit wie het doet.
Dat is een interessant standpunt.
Dat is hier nu eens nog nooit aan bod geweest!

Zo vernieuwend.

Vertel ons meer!!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 09:07   #776
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje flauw, ik had beter verwacht

Ik heb al vele malen MOGELIJKE problemen en AANDACHTSpunten opgesomd, die NIET weerlegd worden op de feiten, maar telken waarom zou dat, wie zou er tegenzijn, zie maar naar andere landen (die dan langs geen kanten vergelijkbaar zijn met vlaanderen), maar nooit een echt positief "dit is geen probleem omdat ....)
Bovendien legt u de bewijslast dat uw streven al of niet lukt bij mij. U "gelooft" er in, verder geraakt u helaas blijkbaar ook niet.

Hoe schaf je een wet af? Door een federale meerderheid die voor dat punt vereist is (50%, 2/3, meerderheid in elke taalgroep, ....)

WAt u dan zelf bewijst met het feit dat de huidige FEDERALE MEERDERHEID dat kan.
Een uitsluuitend vlaamse meerderheid kan dat niet QED
Zoals reeds gezegd. De grondwet werd opzij geschoven om het algemeen stemrect in te voeren, de grondwet werd dit jaar opzij geschoven om BHV te semisplitsen. De grondwet kan dus ook opzij geschoven worden om een confederale staat op te richten met een nieuwe grondwet.

U gelooft er niet in en verder raakt u blijkbaar niet.

De wereldgeschiedenis is een aaneenschakeling van het ontstaan en verdwijnen van landen, maar Belgie kan volgens u blijkbaar alleen maar afgeschaft worden door netjes binnen de lijntjes van de grondwet te kleuren. En dit in een land dat bekend staat om het behandelen van zijn grondwet als een vodje papier. Jij staat nu te schermen dat confederalisme niet mogelijk is volgens de grondwet terwijl de huidige generatie politici er zijn gat aan veegt.

Federale verkiezingen waren niet mogelijk in 2010, toch zijn ze er gekomen. Belgie laat zich niet tegenhouden door juridische obstakels, waarom zou Vlaanderen dat dan wel moeten doen?
Oud 19 juli 2012, 09:07   #777
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
waardoor het clubje dat de illusie koestert dat ze iets geregeld krijgen ZONDER de walen groeit. Alleen weten ze nog niet goed hoe ze het gaan doen.

Als ik moet kiezen, dan liever naif dan dommekloot
Ge vergist u want naief is een ander woord voor domme kloot.
We zijn al jaren aan het onderhandelen met demandeur de rien. We hoopten om met deze staatshervorming wat dichter naar het evenwicht te komen zodat een waal gelijk zou zijn aan een vlaming. Maar in de plaats daarvan zijn de Walen er weer beter uitgekomen. Dus om terug te komen op onze kruimeltjes. Je had een kruimeltje, je hebt onderhandeld in de hoop meer kruimeltjes te bekomen of een groter kruimeltje. En wat is de conclusie. Je hebt uw kruimeltje afgegeven en je hebt een kleiner kruimeltje in de plaats gekregen. En dat komt vooral door het zwakke onderhandelings talent van de Vlamingen. Met name Beke en DeCroo hebben zich laten rollen. Zelfs al zouden die naar de onderhandelingen zijn getrokken met de beste bedoelingen die 2 kuikens zijn veel te licht voor een haai als Di Rupo.
Di Rupo heeft de onderhandelingen helemaal naar zijn hand kunnen zetten. De tactische winnaar op korte termijn is Di Rupo. Zonder meer.
Hij heeft echter mijn clubje groter gemaakt en daarom zal hij verliezen op lange termijn. In 2014 zal dat hoop ik duidelijk worden. Of 2015, ik reken op wederom lange onderhandelingen. En ik acht het mogelijk, hoewel kleine kans daartoe, dat de regering valt na de gemeenteraadsverkiezingen. De uitslagen moeten dan wel echt heeeeel slecht zijn voor open vld en cd&v.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 09:08   #778
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is een interessant standpunt.
Dat is hier nu eens nog nooit aan bod geweest!

Zo vernieuwend.

Vertel ons meer!!
Pathetische mannekes, zelfs belgicistische, maken geen indruk meer, Jaak!

Citaat:
Oud 19 juli 2012, 09:09   #779
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Vlaams nationalisme is een symptoom mijn beste. Uiteraard is dat geen oplossing. Er worden wel oplossingen aangereikt door partijen die als Vlaams nationalistisch bestempeld worden. Oplossingen die door geen enkele andere partij worden aangereikt. Daar probeert men de huidige structuren alleen maar te vermoeilijken ter eer en glorie van het Belgische compromis.

Je mag natuurlijk altijd ijveren voor de Belgische unitaire staat, want het is nogal duidelijk dat jij daar naartoe wil met deze discussie, maar het probleem daarmee is dat daar helemaal niemand voorstander van is, behalve een marginaal clubje BUBBERS
Je verstaat me verkeerd denk ik, ik ijver niet voor een Belgische unitaire staat. Het enige dat mij interesseert is een hervorming die dit land op een efficiënte manier organiseert. Alle hervormingen van de voorbije jaren zijn compromissen, en die hebben ervoor gezorgd dat de staatsstructuur onnodig complex, ondoorzichtig en onhandelbaar is geworden.

En ik zie in het politieke landschap niemand die oplossingen aanreikt. Ofwel blijft men domweg verder prutsen aan het huidige wangedrocht van een staatsstructuur, ofwel wil men de boel in de fik steken.
Oud 19 juli 2012, 09:11   #780
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ge vergist u want naief is een ander woord voor domme kloot.
We zijn al jaren aan het onderhandelen met demandeur de rien. We hoopten om met deze staatshervorming wat dichter naar het evenwicht te komen zodat een waal gelijk zou zijn aan een vlaming. Maar in de plaats daarvan zijn de Walen er weer beter uitgekomen. Dus om terug te komen op onze kruimeltjes. Je had een kruimeltje, je hebt onderhandeld in de hoop meer kruimeltjes te bekomen of een groter kruimeltje. En wat is de conclusie. Je hebt uw kruimeltje afgegeven en je hebt een kleiner kruimeltje in de plaats gekregen. En dat komt vooral door het zwakke onderhandelings talent van de Vlamingen. Met name Beke en DeCroo hebben zich laten rollen. Zelfs al zouden die naar de onderhandelingen zijn getrokken met de beste bedoelingen die 2 kuikens zijn veel te licht voor een haai als Di Rupo.
Di Rupo heeft de onderhandelingen helemaal naar zijn hand kunnen zetten. De tactische winnaar op korte termijn is Di Rupo. Zonder meer.
Hij heeft echter mijn clubje groter gemaakt en daarom zal hij verliezen op lange termijn. In 2014 zal dat hoop ik duidelijk worden. Of 2015, ik reken op wederom lange onderhandelingen. En ik acht het mogelijk, hoewel kleine kans daartoe, dat de regering valt na de gemeenteraadsverkiezingen. De uitslagen moeten dan wel echt heeeeel slecht zijn voor open vld en cd&v.
Natuurlijk valt de regering niet. De angst regeert weet je wel. Zo lang mogelijk rekken en hopen dat in 2014 de crisis verdwenen is om zo de N-Va de wind uit de zeilen te halen.

Ja er zullen koppen rollen en ja Alexandertje lijkt me de gedoodverfde favoriet om het grooste slachtoffer te zijn, maar voor de rest zal deze federale regering blijven doen wat ze nu doet, uitblinken in immobilisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be