Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 15 september 2013, 17:43   #761
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Neen, je moet geen reuma in je vingers krijgen.

Ik heb maar één erg simpele vraag gesteld.
Heb jij de capaciteiten om te begrijpen dat op bepaalde vragen meerdere antwoorden mogelijk zijn?
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 17:45   #762
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Heb jij de capaciteiten om te begrijpen dat op bepaalde vragen meerdere antwoorden mogelijk zijn?
Ik ben burgerlijk ingenieur.

Dat is geen verdienste, maar het geeft wel bepaalde intellectuele capaciteiten aan.

Zoals bijvoorbeeld het 'rond de pot draaien' identificeren.

Graag één of meerdere antwoorden die een ondubbelzinnige authoriteit aanduiden.
Oud 15 september 2013, 17:55   #763
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben burgerlijk ingenieur.

Dat is geen verdienste, maar het geeft wel bepaalde intellectuele capaciteiten aan.

Zoals bijvoorbeeld het 'rond de pot draaien' identificeren.

Graag één of meerdere antwoorden die een ondubbelzinnige authoriteit aanduiden.
1: Aha, jij was zeker zo,n bèta student die geen literatuur en romans kon en kan lezen.

Wegens te "abstract".

2: Kijk, je vraag is gewoon niet met een antwoord te beantwoorden. Je moet je vragen specifieker stellen.
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 17:58   #764
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
1: Aha, jij was zeker zo,n bèta student die geen literatuur en romans kon en kan lezen.

Wegens te "abstract".

2: Kijk, je vraag is gewoon niet met een antwoord te beantwoorden. Je moet je vragen specifieker stellen.
Laat maar jongetje.

Je weet net zo goed als ik - en anders dichtte jij jezelf ten onrechte een redelijke kennis aan - dat er geen enkele authoriteit is die daarover ondubbelzinnig en algemeen aanvaard kan oordelen.

Je postings zijn dus met de losse pols geschreven en gebaseerd op drijfzand.

Anders gezegd: je zeurt maar zegt niets.
Oud 15 september 2013, 18:03   #765
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat maar jongetje.

Je weet net zo goed als ik - en anders dichtte jij jezelf ten onrechte een redelijke kennis aan - dat er geen enkele authoriteit is die daarover ondubbelzinnig en algemeen aanvaard kan oordelen.

Je postings zijn dus met de losse pols geschreven en gebaseerd op drijfzand.

Anders gezegd: je zeurt maar zegt niets.
Meneer kan zijn vragen niet specifiek stellen en gaat denigrerend doen.

Achja, typisch gedrag van een (ex)bèta student. Je moet toch wat doen om je acne te camoufleren.
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 18:17   #766
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de perfecte moslim of moslima bestaat niet. Ofja.. daar beslist alleen god over.

En over teksten in de islam heb je verschillende interpretaties. Alleen zeggen dat leden van bijvoorbeeld Al Qaida net zo goed goede moslims kunnen zijn is een valse redenering. Aangezien Al Qaida niet een bepaalde interpretatie heeft van de islam/koran. Nee, ze verdraaien bepaalde teksten compleet of zetten het doelbewust in de verkeerde context.
De islamofoben gaan nog een stap verder. Ze beweren zelfs dat het handjevol terroristen van al-Qaida de enige echte "goede moslims" zijn en dat de grote meerderheid van vreedzame gewone mensen in de moslimlanden "slechte moslims" zijn en hun religie niet goed kennen. Van arrogantie gesproken!

De realiteit is heel anders. De Koran wijst heel duidelijk moord en zelfmoord af:
- over moord: http://quran.com/5/32
- over zelfmoord: http://quran.com/4/29

Vanuit dat perspectief is het dus onmogelijk om zelfmoordterrorisme goed te praten, daar dit zowel moord als zelfmoord bevat.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 18:19   #767
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De islamofoben gaan nog een stap verder. Ze beweren zelfs dat het handjevol terroristen van al-Qaida de enige echte "goede moslims" zijn en dat de grote meerderheid van vreedzame gewone mensen in de moslimlanden "slechte moslims" zijn en hun religie niet goed kennen. Van arrogantie gesproken!

De realiteit is heel anders. De Koran wijst heel duidelijk moord en zelfmoord af:

Vanuit dat perspectief is het dus onmogelijk om zelfmoordterrorisme goed te praten, daar dit zowel moord als zelfmoord bevat.
Ik weet dat hoor.
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 18:24   #768
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat hoor.
Ik weet ook dat je dat weet. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen in de draad dat wel weten, maar als ik dit als gekend veronderstel, dan gaan ze zeggen dat ik arrogant ben en anderen onterecht intellectuele oneerlijkheid verwijt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 18:28   #769
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet ook dat je dat weet. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen in de draad dat wel weten, maar als ik dit als gekend veronderstel, dan gaan ze zeggen dat ik arrogant ben en anderen onterecht intellectuele oneerlijkheid verwijt.
Mwau, de meeste islamofoben hebben gewoon een gebrek aan kennis over de islam hoor.

Ze zien dingen van de westerse media, zelfmoordaanslagen enz. En verbinden dat dan direct met de islam.
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 18:38   #770
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mwau, de meeste islamofoben hebben gewoon een gebrek aan kennis over de islam hoor.

Ze zien dingen van de westerse media, zelfmoordaanslagen enz. En verbinden dat dan direct met de islam.
Ook mogelijk.

Nu ik denk wel dat er mensen op dit forum de waarheid bewust willen verdraaien, met een politieke agenda.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 19:17   #771
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook mogelijk.

Nu ik denk wel dat er mensen op dit forum de waarheid bewust willen verdraaien, met een politieke agenda.
Dat zou betekenen dat dit forum vol zit met mensen die redelijk intelligent zijn..........
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 19:29   #772
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zou betekenen dat dit forum vol zit met mensen die redelijk intelligent zijn..........
Die zijn er inderdaad.

En wanneer de koran moord en zelfmoord afwijst, dan staat daartegenover het voorbeeld van de profeet zelf die mensen laat vermoorden, zoals het gekende verhaal van de spotdichter Kab bin al-Ashraf (zoals beschreven in ahadith van de zeer betrouwbare Boechari én Sahieh Muslim).

De profeet gaf opdracht deze man te vermoorden en bovendien mochten leugens worden gebruikt om hem in de val te lokken.

En zo zie je maar weer....

En woorden verdraaien? Niemand beweert dat vreedzame moslims 'slechte' moslims zouden zijn. Maar ik beweer en blijf beweren - tot het tegendeel bewezen is - dat een gewelddadige lezing van de heilige teksten perfect mogelijk is en dat er geen authoriteit is om die lezingen ondubbelzinnig en algemeen geldend als on-islamitisch te bestempelen.

De rest van verdraaiingen en verdachtmakerij en spreken van islamofobie is praat voor de vaak.
Oud 15 september 2013, 19:43   #773
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:

Na Koran 5/32 past het nog even verder te lezen...

Koran 5/33: Doch de vergelding van hen die God en Zijn boodschapper bestrijden en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat zij ter dood gebracht worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgekapt van weerszijden of dat zij uit het land verbannen worden....

Hoezo de koran wijst moord af?

Laatst gewijzigd door JeeBee : 15 september 2013 om 19:44.
JeeBee is offline  
Oud 15 september 2013, 19:44   #774
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

...

Piero is offline  
Oud 15 september 2013, 19:48   #775
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
...

?
Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 20:55   #776
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na Koran 5/32 past het nog even verder te lezen...

Koran 5/33: Doch de vergelding van hen die God en Zijn boodschapper bestrijden en zich beijveren verderf te brengen in het land is dat zij ter dood gebracht worden of gekruisigd of dat hun handen en voeten worden afgekapt van weerszijden of dat zij uit het land verbannen worden....

Hoezo de koran wijst moord af?
Het is niet bestrijden, maar oorlog voeren. Als ze jou aanvallen in oorlog, dan moet je je verdedigen, natuurlijk. Dat is iets anders dan moord.

Het is wel grappig dat jij je over dat vers verontwaardigt, maar tegelijkertijd als avatar een moordtuig hebt, waarmee via bombardementen miljoenen mensen kunnen worden vermoord. W.O. II was zestig miljoen doden, en dat was met veel rudimentairdere vliegtuigen dan het vliegtuig in je avatar.

De bottom line is: je kernstelling was dat al-Qaida conform de Koran was, en dat, heb ik aangetoond, is een leugen. Zelfmoord is verboden en onschuldige non-combattanten doden, moord dus, is ook verboden. Het vers dat jij citeert gaat namelijk over combattanten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 20:56   #777
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
:-/
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 21:10   #778
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet bestrijden, maar oorlog voeren. Als ze jou aanvallen in oorlog, dan moet je je verdedigen, natuurlijk. Dat is iets anders dan moord.

Het is wel grappig dat jij je over dat vers verontwaardigt, maar tegelijkertijd als avatar een moordtuig hebt, waarmee via bombardementen miljoenen mensen kunnen worden vermoord. W.O. II was zestig miljoen doden, en dat was met veel rudimentairdere vliegtuigen dan het vliegtuig in je avatar.

De bottom line is: je kernstelling was dat al-Qaida conform de Koran was, en dat, heb ik aangetoond, is een leugen. Zelfmoord is verboden en onschuldige non-combattanten doden, moord dus, is ook verboden. Het vers dat jij citeert gaat namelijk over combattanten.
Je doceert weer maar je overtuigt niet.

Het vers, dat volgt op het vers dat jij citeerde gaat over 'het bestrijden van god en zijn boodschapper' of over 'verderf' brengen, wat blijkbaar hetzelfde is.

Ik bestrijd "god en zijn boodschapper/boodschap' ook, maar ik ben geen 'combattant'.

Op welke grond kan jij - of een authoriteit (maar dewelke?) - een fundamentalist verbieden mij te vermoorden zich beroepend op deze of soortgelijke teksten, of, voor hetzelfde geld, een cartoonist van 'beledigende' cartoons, of schrijvers van 'duivelsverzen'.

Kortom je visie is erg beperkt en misleidend.

En wat mijn avatar betreft: ja, ik beken schuld. Ik heb, in dienst van een democratische natie met oorlogstuig gevlogen met als eerste opdracht de burgers - waaronder u zelf - bescherming te bieden zoals uitdrukkelijk voorzien in de wetten en besluiten van het Belgische volk.Ik heb daar zelfs een eed voor moeten zweren. Mocht het' volk' dat willen, dan kan het erg democratisch de luchtmacht, of de ganse krijgsmacht, opdoeken. Geen probleem.

Maak jezelf niet nog meer belachelijk.

Ondertussen blijft de vraag gesteld: moet ik voor mijn leven vrezen wanneer een erg vrome fundamentalist mijn brouwsels leest? En zo nee, wie kan hem dat verbieden, wie is bevoegd hem te vertellen dat hij er naast zit. Er zijn tenslotte de laatste jaren al fatwa's voor minder afgekondigd die je in het ongelijk stellen...Zo simpel als jij het doet voorkomen is simplissisme.
Oud 15 september 2013, 21:24   #779
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En woorden verdraaien? Niemand beweert dat vreedzame moslims 'slechte' moslims zouden zijn. Maar ik beweer en blijf beweren - tot het tegendeel bewezen is - dat een gewelddadige lezing van de heilige teksten perfect mogelijk is en dat er geen authoriteit is om die lezingen ondubbelzinnig en algemeen geldend als on-islamitisch te bestempelen.
Wat heb jij een voortreffelijk inzicht! Je spreekt bijna letterlijk de woorden van de Profeet! Allah heeft de volken (Joden, christenen, moslims) met opzet boeken gegeven die voor velerlei uitleg vatbaar zijn, om de gelovigen te beproeven! ...
5: 48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daar in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.
Als Allah voor iedereen een wet en een weg heeft bepaald dan zal niemand kunnen zeggen dat hij De Waarheid kent.
Piero is offline  
Oud 15 september 2013, 21:29   #780
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen blijft de vraag gesteld: moet ik voor mijn leven vrezen wanneer een erg vrome fundamentalist mijn brouwsels leest? En zo nee, wie kan hem dat verbieden, wie is bevoegd hem te vertellen dat hij er naast zit. Er zijn tenslotte de laatste jaren al fatwa's voor minder afgekondigd die je in het ongelijk stellen...Zo simpel als jij het doet voorkomen is simplissisme.
Dat is inderdaad het probleem, er zijn verschillende sektes zonder centraal beleid, enkel wat scholen. In verschillende sektes krijgen imams een veel te grote rol, 1 lul imam is genoeg om moord en verkrachting goed te praten. Hierdoor alleen al is de Islam een probleem, ongeacht wat er in die teksten staat en wat ze er juist uitfilteren en verdraaien.
BonBon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be