![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp ook niet hoe sommige mensen zo goed kunnen spreken over het leger van Egypte. Zo heeft het Egyptische leger al meerdere keren een bloedblad veroorzaakt tegen demonstranten.
Neem bijv. ook dit: http://www.youtube.com/watch?v=FLlz2...utoplay=1&fs=1 Daarbij, hebben die pro Morsi demonstranten hebben 1000 x meer recht om boos te zijn dan een ondemocratisch en autoritair leger. |
![]() |
![]() |
#742 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze strategie zal echter mislukken en de Libische regering komt al bedelen in Algiers voor steun. Ook de Amazigh-rechten zijn er op vooruit gegaan in Libië. De situatie is nu wat ze is, en we zullen van daaruit moeten werken. Nostalgie is praat voor de vaak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, de verwijdering van Morsi was legitiem, maar nog legitiemer zou de verwijdering van het regime achter Morsi zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
#744 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal zeggen wat JeeBee beweert en wat hij al herhaaldelijk heeft neergeschreven. Naast uw visie - als moslim - zijn er vele andere visies die EVEN correct zijn. Waaronder de MEEST extremistische. Waarlijk, ook Osama was een perfecte moslim: hij zou nooit iets doen dat niet op de heilige teksten was gebaseerd. Maar vermoedelijk weet jij het weer beter. Ondertussen LIEG je flagrant wanneer je schrijft: JeeBee beweert.... Zo ver sta je in je schijnwereld al van de échte wereld.
![]() |
#745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over teksten in de islam heb je verschillende interpretaties. Alleen zeggen dat leden van bijvoorbeeld Al Qaida net zo goed goede moslims kunnen zijn is een valse redenering. Aangezien Al Qaida niet een bepaalde interpretatie heeft van de islam/koran. Nee, ze verdraaien bepaalde teksten compleet of zetten het doelbewust in de verkeerde context. |
|
![]() |
![]() |
#746 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die foto van Tamarod is inderdaad wel positief, maar helaas is Tamarod niet het leger, de echte machthebbers van Egypte. Ik vrees dat die wel een stuk meer pro Israël en pro VS zijn.
|
![]() |
![]() |
#747 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daarna opbiechten welke autoriteit kan oordelen of de al dan niet verdraaide teksten in de al dan niet correcte context worden gebruikt. Zo lang je dat niet kunt is mijn redenering niet vals. Je kan zelfs met even veel 'recht' stellen dat suikerzoete moslims die geen vlieg kwaad zouden doen - en zo zijn er ook veel - op hun beurt teksten verdraaien en andere liefst niet gebruiken. Maar zo ver ga ik niet, heel veel moslims kennen zelfs niets of bitter weinig van de volledige 'teksten'. Osama bin Laden daarentegen was een expert kenner. Zijn interpretaties zijn minstens (ik ben zeer zacht) even goed en zijn kennis veel groter dan die van de grote forum held die je hier verdedigt zonder verdere diepgaande argumentatie. Hoe staat het met jouw kennis? (De mijne is ex-cathedra als onbestaande neergesabeld.)
![]() |
#748 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
#749 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sinds Mubarak verjaagd werd kun je niet zeggen dat het regime gedirigeerd wordt door de VS of Israel. Je kunt trouwens onmogelijk zeggen dat Mubarak en Nasser tot hetelfde regime behoorden, hun ideologie en deontologie waren tegengesteld. Mubarak was duidelijk een pion van de VS, maar de huidige machthebbers zijn geen Mubarak, en hebben de VS al op verschillende punten wandelen gestuurd, veel meer dan Morsi ooit deed. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#750 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen bij wie dit er niet in wil zijn idioten.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 september 2013 om 01:23. |
![]() |
![]() |
#751 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik erkende dus wél mijn vergissing. Opnieuw is je posting niet correct. En blijven veel vragen onbeantwoord. Minachting is een slechte raadgever. Overigens val ik je niet persoonlijk aan, tenzij je kritische schrijfsels over de islam erg persoonlijk neemt. Wanneer ik wijs op flagrante onwaarheden in je postings omtrent mijn persoon dan zijn dat feiten waarop moet gereageerd worden, of, zoals je hierboven zelf schreef: dat is dan louter rechtvaardigheid van mijn kant, en geen arrogantie.
![]() |
#752 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen op dit forum zijn gefrustreerde kleinburgers uit de lagere middenklasse die zich de hele tijd afreageren op mensen die lager staan op de sociale ladder omdat ze b.v. arbeider zijn of van Oost- of Centraal-Europese, Afrikaanse of Aziatische afkomst zijn. Ze zijn ook extreem arrogant in de manier waarop ze, niet gehinderd door enige kennis, allerlei absurditeiten verkondigen over mijn expertisedomeinen. Ik heb het recht om de waarheid te zeggen, ook al trap ik op zere tenen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, dat zijn objectieve begrippen, zeker in een Marxistisch denkkader. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik neem het voor wat het is: een bescheiden, doch reëel bestaande speler in de verspreiding van fascistische ideeën in de Lage Landen. Er zijn veel andere websites die het efficiënter doen. En de trafiek neemt de laatste tijd ook af, omdat de niet-fascisten steeds meer wegblijven. Daar zit ook een tendentiële daling in sinds 2005. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
#753 |
Minister-President
|
![]() Je zondigt weer - je haalt me al weer aan - en je spreken is een complete contradictie: je blijkt me te minachten en je vindt mijn kennis nul komma nul en toch kan je blijkbaar niet over mij zwijgen.
Vergeet niet: iemand is pas 'dood' wanneer niemand nog over hem spreekt.
#754 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nieuwe leiders zijn nodig die de convergentie tussen Noord-Afrika en Sub-Saharaans Afrika op de agenda durven zetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#755 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nieuwe leiders zijn nodig die de convergentie tussen Noord-Afrika en Sub-Saharaans Afrika op de agenda durven zetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#756 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar moet ik beginnen? En met mijn kennis over de islam is redelijk. Ik weet meer over de islam dan demper maar minder dan kallikles (hoop ik toch, voor hem). ![]() |
|
![]() |
![]() |
#758 |
Minister-President
|
![]() Simpel toch, begin bij het begin.
En noem de naam van een persoon of organisatie die ondubbelzinnig de volledige authoriteit bezit om uit te maken welke interpretatie van de heilige teksten correct is en welke niet. We gaan het simpel houden en we laten de sji'ieten er voorlopig buiten. Een makkie dus: welke soennietische authoriteit?
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij soms dat ik reuma aan mijn vingers krijg? Wees gewoon specifiek en geef aan wat je wil horen, zo moeilijk moet dat niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
#760 |
Minister-President
|
![]() Neen, je moet geen reuma in je vingers krijgen.
Ik heb maar één erg simpele vraag gesteld.