![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu we toch punten aan het uitdelen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand zoals Superstaaf dat vermeldt lijkt het mij logisch dat dit voor sommigen meer gewicht in de schaal werpt. Dit gezegd zijnde.... Het pleit niet in het voordeel van De Wever als hij de Vlaamse bevolking liever geen inspraak gunt via directe democratie. Op dat vlak is de partij waar hij even erg van walgt als peterke democratischer dan de N-VA. Ik vind het wel vreemd dat De Wever het referendum NIET in het partijprogramma wilde opnemen, maar het referendum over de Oosterweel wél steunde. En ook het voorstel van Di Rupo om een referendum te houden over het voortbestaan van België heeft hij gesteund.
![]() |
#764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist daarom zou De Wever het niet mogen doen.
Ook, en vooral op dat vlak tracht de bevolking naar verandering.
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echt referendum is op initiatief van de burger én de uitslag is bindend...
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 februari 2014 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
#766 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als ik Bart De Wever aan het verwijten ben, moet je hem niet proberen goedpraten omdat mijn verwijt ook op anderen toepasbaar is. Another wrong doesn't make you right.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 februari 2014 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
#768 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik praat De Wever niet goed, maar jij praat Di Rupo wel in je eerste zin al goed door te zeggen dat verwijten in dit verband zinloos zijn. Di Rupo had, en heeft, immers de dikste, nietwaar? Ik zeg alleen dat er in België niet eens bindende referenda kunnen gehouden zolang ze niet in de grondwet zijn opgenomen. De Vlaamse regering k�*n vandaag dus probleemloos de uitslag van het referendum over de Oosterweel aan haar laars lappen, en Di Rupo had hetzelfde kunnen doen met het referendum dat hij voorstelde als met het referendum midden vorige eeuw dat de Franstaligen verloren. Omdat er te vrezen valt dat de machthebbers daar geen tweede keer mee weg geraken trok Di Rupo zijn referendumkeutel als de weerlicht terug in. Vergelijk de houding van Di Rupo ter zake eens met die van De Wever in het Oosterweeldossier ipv die ene leugen van De Wever, op dit eigenste forum nota bene, op je maag te laten blijven liggen. Citaat:
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel dat het zinloos is om Di Rupo een ondemokratische houding te verwijten: we kunnen hem electoraal niet afstraffen. Ik probeer je ook duidelijk te maken dat een verwijt aan De Wevers adres niet kan geëxcuseerd worden omdat anderen zich eveneens schuldig maken aan dezelfde euvele daden. Als ik voor elke wandaad die ik een politicus aanwrijf ook alle anderen moet vernoemen, dan zullen mijn bijdragen er niet leesbaarder op worden. Conclusie: De Wever is een ordinaire, platte, leugenaar, die bovendien zijn partij autoritair leidt (wat mag) maar ook van plan is om als hij de kans krijgt het land (of een deel ervan) op even ondemokratische wijze te leiden als zijn andere collega-politici het hem voordeden: zonder bindende referenda, zonder echte, effectieve inspraak van de bevolking. Mag dat ff gezegd worden zonder er andere autoritaire klootzakken bij te betrekken? Bedankt.
![]() |
![]() |
#770 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: Di Rupo heeft den dikste. Meer nog. We kunnen hem niet eens afstraffen. En dus laten we hem gerust. Dat bedoel je toch?
De Wever heeft, op dit forum, gelogen toen hij zei dat hij het referendum in het partijprogramma van de N-VA wilde laten inschrijven. Ik ken een partij die (ooit) zowel de invoering van referenda als het confederalisme in haar partijprogramma had staan, maar over wiens leugens en bedrog terzake ik jou nooit hoor reclameren. Je maakt het je wel heel erg gemakkelijk door mij duidelijk proberen te maken dat een verwijt aan De Wever's adres niet kan geëxcuseerd kan worden omdat anderen zich eveneens schuldig maken aan dezelfde euvele daden. Wat zeg ik? Niet alleen het compleet ontbreken van daden maar zelfs het verloochenen van de genoemde programmapunten en het verwijderen ervan uit het partijprogramma! Ik heb niet zo'n geweldige kristallen bol als jij. In tegenstelling tot jou weet ik niet wie er na de verkiezingen van mei op een even ondemocratische wijze als alle politici die De Wever voorgingen de bevolking gaat "leiden". Zonder bindende referenda, zonder echte, effectieve inspraak van die bevolking. Ik weet alleen dat De Wever de referenda die effectief gehouden of voorgesteld werden niet belet heeft, maar wel dat Di Rupo de enige poging van Verhofstadt ooitom het referendum in de grondwet te krijgen geboycot heeft. Ik hou jou niet tegen om je geliefde België, dat nooit anders dan pertinent ondemocratisch is geweest, te bezingen en te bejubelen. Als dat geen probleem voor jou is zou je beter ook niet zo hoog van de toren blazen omdat Vlaanderen misschien een halve eeuw nodig heeft na de onafhankelijkheid om van de, gedurende twee eeuwen doorgegeven, Belgische ziektes te genezen.
#771 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nogal een redenaar, nietwaar?
![]()
![]() |
#773 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen voorstander van verloren moeite doen. Citaat:
Blij dat je me niet tegenspreekt. Citaat:
Mag ik er wel op wijzen dat dit topic ging over De Wevers partij, en de goeie redenen om er niet op te stemmen? Ook in dat licht, zie ik niet in waarom ik mijn pijlen niet hoofdzakelijk zou mogen richten op het onderwerp van deze topic. Citaat:
Ik hoef niet in één adem steeds elke andere schuldige te vernoemen, wanneer ik De Wever terecht iets zéér fout aanwrijf. Die anderen hun schuld, wast De Wever niet wit. Het wordt echt tijd dat je het kleuterschool-argument "Ja-maar-hij-deed-het-ook-meester-en-daar-zeg-je-niks-over!" ontgroeid. Citaat:
Guy heeft ons goed bij de kloten genomen. En van De Wever hoeven we geen verandering te verwachten, behalve dat hij op voorhand aangeeft dat het noppes wordt. 't Is te zeggen: hijzelf loog er even duchtig op los, hier op het forum, maar hij zet zijn referendumleugen tenminste niet in zijn programma.
![]() |
![]() |
#774 |
Parlementslid
|
![]() Ge moogt gerust zijn.
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
#775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je weeral goei punten aan het uitdelen?
Wetend dat Superstaaf boter bij de vis wil gaan daar bij mij belletjes van rinkelen, hoor. Als je steun zoekt omdat er andere meesters in aantocht zijn, en jij de gewoonte hebt om meesters te joinen die niet te beaten zijn, moet je niet bij mij zijn. Ik heb namelijk allang geen partijbanden meer. Ik raad je de Schoofzak of Giserke aan om zoete broodjes mee te bakken. Die kunnen/willen misschien wel iets voor je doen als het nodig wordt. ![]()
#776 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat je goede raad betreft om niet N-VA te stemmen omdat het zinloos is, zelfs de peilingen bewijzen dat je je adem evengoed kan sparen want dat het zinloos is hem te verspillen.
Ik kleur de volgende bollekenskermis alle bolletjes zwart op de N-VA-lijsten behalve voor Europa. Liever een Vlaamse regering met een forumleugenaar die geen énkel referendum boycot dan een federale regering met een hele meute leugenaars en jassendraaiers plus een premier die zelfs zijn bloedeigen referendumkak terug intrekt.
#777 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu Maggie De Block een betere kans haalt om een goede tijd te halen op de Urban Trail en de ten miles dan Bart De Wever is het helemaal zinloos om nog op N-VA te stemmen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#778 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik hoef hun personeel dus nooit naar de mond te praten. Citaat:
De andere ken ik, en dat is jammer, want dat wil ik eigenlijk niet. ![]() Mijn oordeel over die twee mag ik hier niet geven, want het zou een zware persoonlijke aanval zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#779 |
Banneling
|
![]() N-VA moet zich van niets meester maken: het moet alleen het inefficiente federale België opblazen.
Een van uw leuzen isctoch: het doel heiligt de middelen, niet? |
![]() |
![]() |
#780 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wanneer gaan ze dat doen ??