![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In la belgique klopt niet veel.
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nationalisme is dan ook een héél grappig politiek fenomeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor je uiterst interessante bijdrage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Jaak weet dat dat mijn voornaam is, maar die heb ik bij mijn weten nooit zelf bekend gemaakt.
Maar dat mag allemaal hoor ![]() Hij weet niet beter.
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten belgisch en europees, zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik breng geen argument tegen het antwoord van N-VA. Ik trek hun antwoord gewoon in het belachelijke. Ik ben daar zelfs niet mee begonnen. Hendrick Vuye is begonnen met een belachelijk antwoord te geven op Calvo.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Minister-President
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Jakko : 4 november 2015 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Minister-President
|
![]() Op je bek gaan, als er voor een referendum zelfs geen meerderheid is aan Vlaamse kant, werkt contraproductief. Vandaar een soort van light aanpak, in de hoop in 2019 beloond te worden, in de comfortzone te blijven, door het communautaire weer in de onderste schuif op te bergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel overrompelingen van Vlamingen hebben de Walen gekend??? Welke verandering van de ééntalige franstaligheid in die gebieden had dat voor gevolg??? Hewel, ofwel zijn de franstaligen niet onze landgenoten of moet ik zeggen dat de Vlamingen, als Vlaming, uitgesloten zijn van het landgenootschap in la Belgique... Dat de taalwetten alleen gelden voor de Vlamingen en dat voor de franstaligen maar één wet, nl de francofonie en zijn belangen geldt; dus opnieuw sluiten zij zichzelf uit of sluiten zij de Vlamingen uit, uit la Belgique, dat alleen en alleen aan de franstaligen toebehoort... Draai en keer het zoals je wil; met de francofonie is geen land te bezeilen en het zijn zijzelf en alleen zijzelf die daar de oorzaak en het gevolg van zijn... Elke zogenaamde overeenkomst met een totaal onbetrouwbaar, nepotistisch en raciaal anti-Vlaamse partij in dit land kan nooit een ernstige overeenkomst zijn want het enige doel van die andere partij is zijn eigen en alleen zijn eigen macht verder uit te bouwen en alleen zijn eigen en alleen zijn eigen belangen te verdedigen... La Belgique is enkel op papier een land; la Belgique is al vanaf zijn ontstaan gesplitst. En zoals jij hier de hele tijd komt zeggen dat we, via die staatshervormingen enkel de bestaande toestanden bezegelen en dat de Vlamingen zogezegd geen toegevingen doen maar alleen democratisch verliezen wat ze ervoor al verloren hadden; hewel trek dan de enige conclusie die er uit meer dan 180 jaren naast elkaar leven met de francofonie mogelijk is; hewel met hen valt niet samen te leven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Banneling
|
![]() Een referendum telkes over het hele land zoals Calvo voorstelt???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Sinds de taalwet er is (1963) is er geen enkele wijziging geweest. Dat is dus zo voor het contact burger met overheid. Voor het privé leven doet iedereen wat hij wil. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog een vraagje : ken jij één politieke partij die niet enkel op zijn eigen belangen uit is ? Echt ? Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan mag de zon schijnen èn regenen tegelijk (kermis in de hel), dan maken we een uitzondering. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat onderstaande schitterende politici gemeen hebben ? -coudyser cathy -jan becaus -de bruyn piet -annick 'je mag mij neuken in ruil voor een mandaat' de ridder -gryffroy andries, de super cumulard par excellence -maes lieve -peumans jan (dit is dan weer echt een goed politicus, toegegeven) -vandaele wilfried -van den driessche 'vies polleke' pol -van eetvelde miranda -van esbroeck jan -vanlouwe karl Dat het allemaal N-VA'ers zijn. Zitten die daar dan alleen maar te slapen in ruil voor hun wedde ? Het zal enkel via de senaat zijn hoor dat er ooit nog een verdere stap inzake staatshervorming zal komen. Als zelfs die (in theorie) vlaams-nationalistische senatoren hun job niet doen dan komt er niks van. Zou je ze eens niet flink de levieten gaan lezen ? En neem je deegroller maar mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom dan een referendum, indien de uitslag in Belgie uitsluitend gevolgd wordt wanneer Franstaligen een meerderheid halen? je kan dan evengoed een referendum verzinnen met als twee mogelijke antwoorden : Ja of Ja ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |