![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#761 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#762 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#763 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat je er beter niet aan doet om te oordelen wat subjectieve mening en objectieve waarheid is want je schiet alleen maar in je eigen voeten wanneer je het nog maar zoudt willen proberen... |
|
|
|
|
|
|
#764 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die mythe wordt door Franstalige politici en hun lakeien hier op het forum nog elke dag naar voren gebracht.
|
|
|
|
#765 | |
|
|
Ik reageer op de stelling van De gemuilkorfde, dat wéét ge toch hé?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#766 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie er geen enkele, in tegendeel zelf, ik kan er vele opnoemen waarom ik eerder een meerderwaardigheidscomplex tegenover de bekrompen francofonie zou kunnen hebben... Het is niet omdat ik, met recht en reden, aanklaag wat er krom is in la Belgique dat ik daarom een minderwaardigheidscomplex moet hebben... zulke gedachten zijn toch te zot om los te lopen... |
|
|
|
|
|
|
#767 |
|
|
504
Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 april 2017 om 14:43. |
|
|
|
|
|
#768 | |
|
|
Citaat:
de 'stoute francofonie', en de Vlamingen als 'slachtoffer van een groot onrecht'. Elke keer opnieuw dezelfde plaat. Geen enkele variatie, geen enkele nuance. Ge doet ook geen moeite om te lezen wat anderen schrijven. Het is van een bedroevend niveau, en het erge is, ge beseft dat zelf niet. |
|
|
|
|
|
|
#769 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oké, wij hebben ander meningen, et alors??? Het is anders natuurlijk indien het katholicisme zich blijft opdringen aan mij, tegen mijn wil, maar in ons vrij land (voor hoe lang nog?) kan ik echt geen reden zien waarom en hoe dat zou kunnen gebeuren... Wat de Islam betreft is het natuurlijk iets anders, maar ik kan mij wel voorstellen dat in een niet al te standvastige omgeving een Islamiet de Islam de rug kan toekeren... De vraag blijft (en dat is dan een gemeenschapskwestie en niet meer een persoonlijke kwestie van wel of niet geloven) voor hoe lang nog? |
|
|
|
|
|
|
#770 |
|
|
504
Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 april 2017 om 14:39. |
|
|
|
|
|
#771 | |
|
|
Citaat:
Ik besta wel degelijk. Maar ik ben geen Vlaming. Ik heb het namelijk niet nodig om mij vast te klampen aan een 'supra identiteit'. Ik voel me ook geen Belg. Ik ben gewoon een aardbewoner. En gij ook. Heel dat opspitsen in vakjes is achterhaald. Het had ooit wel een Darwinistisch voordeel, maar dat is nu niet meer. Ik heb geen identiteit nodig, en ik overleef perfect. |
|
|
|
|
|
|
#772 | |
|
|
Citaat:
Volgens zijn criteria geldt dat dus voor u. |
|
|
|
|
|
|
#773 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ten andere zoals u mijn refreintje samenvat, zo zal ik wellicht de refreintjes van de anderen, waarvoor ik geen moeite doe om ze te lezen, volgens u, ook samenvatten... Zou het kunnen dat, datgene wat ik van hen zogezegd niet lees, ook afgedraaide rijmpjes zijn, waar al zo dikwijls op geantwoord werd??? Maar ik spreek je niet tegen... |
|
|
|
|
|
|
#774 | ||
|
|
Hoeveel keer moet ik u dat nog duidelijk maken?? Ik ben géén francofiel, geen belgicist en niet links! Ik ben u degoutante valse beschuldigingen kostsbeu! Het valt mij op dat de andere vrouwen op dit forum hetzelfde probleem hebben als u: valse beschuldigingen alsof het normaal is.
Er is hier een thread waarin een vrouwelijke forummer zich afvraagt waarom vrouwen zich niet welkom voelen op dit forum. Mijn antwoord op die vraag is: stop met valse beschuldigingen. Citaat:
Dat interesseert mij geen knijt! Uw zieke obsessie met de francofonie interesseert trouwens niemand! Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#775 | |
|
|
Citaat:
Ge moogt teruggaan tot het begin van het forum! Succes! |
|
|
|
|
|
|
#776 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je weet heel goed dat het niet zo simplistische is als jij het hier wil voorstellen... Natuurlijk is het probleem niet dat je een fransman, een duits, een zwitser of weet ik wat, een gewone aardman, zo je wilt, bent... Het probleem is dat er mensen zijn die willen ontkennen dat er zo iets bestaat als een Vlaming en/of een Belg... en anderen die je dan willen een identiteit aanpraten die voor jou niet geldt... En denk je nu echt dat de tijd van Darwin voorbij is??? Ik zie hem in ieder geval met rasse schreden terug zijn ingang doen en dat bevreesd mij ook... |
|
|
|
|
|
|
#777 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#778 | |
|
|
Citaat:
Ik ben ook katholiek opgevoed, en ik ben ook atheïst geworden. Maar ik ontken dus niet dat ik katholiek opgevoed ben, noch ga ik ontkennen dat Vlaanderen zoveel jaar terug in grote mate katholiek was. Maar ik hoor aan de lopende band door belgicisten vertellen dat hun eigen taal eigenlijk niets voorstelt. Dat is maar een minderwaardig taaltje, neen Frans, dat is pas een taal, volgens hen. En de eigen cultuur waaruit ze komen, dat is maar minderwaardig.
|
|
|
|
#779 | |
|
|
Citaat:
Neen, die schuld wordt eenzijdig bij de Vlamingen gelegd. En dit forumtopic doet opnieuw hetzelfde, en alle belgicisten spelen dat spelletje mee.
|
|
|
|
#780 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alhoewel het telkens minimaliseren van de franstalige agressie tegenover de Vlamingen nu wel juist het dada van de francofonie en van de Vlaamse horigen, die de Belgische realiteit willen ontkennen, is... Het is dan ook moeilijk om het onderscheid tussen de twee te maken... Luister, er zijn hier veel draden die mij niet interesseren en die ik dan ook niet lees, maar deze draad geef wel duidelijk aan waarvoor hij staat en wat hij is... Als het jou niet interesseert waarom kom je dan hier lezen??? |
|
|
|
|