Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2017, 18:45   #761
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hou uw eigen maar voor de gek.
Het rendement van diesels is in 70 jaar tijd met hooguit 25% van het rendement na de 2e wereldoorlog toegenomen, van een 40% naar nog geen 50%. Men zit daar al lang quasi tegen het plafond aan. Het benodigd vermogen is daarentegen toegenomen wegens het feit dat de gemiddeld geinstalleerd vermogen en het gewicht en de dwarse oppervlakte relatief is toegenomen. Dus qua verbruik is er misschien wel wat vooruitgang, maar het zal niet veel zijn. Zeker geen disruptieve sprong voorwaarts.
Wat wel helpt is een electromotor om in generatormode ipv van de kinetische energie te dissiperen als warmte in de remschijven deze naar een electrische batterij te sturen voor hergebruik als men positief koppel vraagt.
Daar zie ik wel een essentiele stap voorwaarts in, maar voor de rest : much to do about nothing.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 18:46   #762
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Oude auto's die recycled worden (zelfs al zijn ze nog goed):

https://www.welt.de/finanzen/verbrau...o-richtig.html

In D kan men tot 10000 euro krijgen voor het recyclen maar dan moet men wel een nieuwe kopen:

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a...a-1161872.html

Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/video...sse-holen.html

So will die Autobranche alte Diesel von der Straße holen

Veröffentlicht am 08.08.2017
Vertalen hoeft niet...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2017 om 18:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 18:56   #763
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, staat in de link.
De oertrage diesels met voorkamer bestaan niet meer hé, die haalden 1 miljoen km.

Moet ik de link vertalen?
Er is enorm veel meer te winnen op gebied van CO2 door de bestaande technologieën beter, efficienter en langer te gebruiken dan hier en daar nog wat aan het rendement te verbeteren in combinatie met steeds korter wordende gebruikscyclus en steeds groter wordend vermogen en gewicht.

Zorg dat het gemiddeld vermogen van een wagen niet meer dan 20 kW is.
Zorg ervoor door een wet te stemmen die het verplicht lifters mee te nemen tegen een door de staat bepaald kilometertarief dat de bezetting van wagens toeneemt van 1.3 pers/ wagen naar 3 of bijna 4 zelfs.
Zorg ervoor dat men motoren reviseert en wisselstukken voorhanden houdt zodat men met een wagen een 2 000 000 kms kan rijden.

Bovenstaande doorvoeren zal in een veel grotere effect resulteren wat betreft reductie van CO2 door het verkeer als het domweg promoten van het invoeren van elektrische wagens, waarvan, wederom, het geheel niet zeker is of deze wel in een positief klimaat effect zullen resulteren. Dit laatste zal hoofdzakelijk afhangen in Belgie of men besluit uit kernenergie te stappen of niet. Indien men uit kernenergie stapt zal de electriciteit van EVs hoofdzakelijk op fossiele brandstoffen gemaakt worden en zal het effect op vermindering van CO2-uitstoot negatief zijn. Alleen als men er in slaagt de huidige centrales op fossiele brandstoffen en de centrales op biomassa ook te vervangen door een kombinatie van kernenergie en zon en wind (waarbij het gedeelte zon en wind preferentieel 0 is) dan kan het effect van electrische wagens op CO2 uitstoot heel positief worden.
Oud 4 september 2017, 18:58   #764
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Er is enorm ...
Dat staat niet in die link.
Oud 4 september 2017, 19:15   #765
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat staat niet in die link.
Neen, dat is eigen denkwerk. Ik hoef me niet alles te laten voorkauwen door de commercie...
Oud 4 september 2017, 20:12   #766
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is eigen denkwerk. Ik hoef me niet alles te laten voorkauwen door de commercie...
Uw denkwerk is eigenlijk utopie, want niemand wil 2 miljoen kms rijden met dezelfde wagen. Sommige zijn hun wagen al beu na enkele jaren. Soit die kan dan de tweedehandsmarkt op, enz...

En daar speelt "de commercie" op in.

Bovendien zijn constructeurs niet verplicht zolang originele wisselstukken in voorraad te hebben, daar sta je dan. En dan moet men zich zelf behelpen wat de markt zo biedt... wel met prijzen die dan kunnen verdubbelen, ook voor reeds gebruikte delen (eigen ervaring).

Ik heb het even opgezocht, volgens rechtsuitspraak minstens 12 jaar nadat de constructeur stopt met een bepaald model te maken, dus vanaf de laatste nieuwe wagen van dat model:
Citaat:
http://www.mobile.de/magazin/ratgebe...ersorgung.html

Nach übereinstimmender Rechtssprechung muss ein Hersteller im Kfz-Bereich Ersatzteile für einen Zeitraum von mind. 12 Jahren nach Auslieferung des letzten Fahrzeugs einer Modellreihe bereitstellen.
Citaat:
Zorg ervoor dat men motoren reviseert en wisselstukken voorhanden houdt zodat men met een wagen een 2 000 000 kms kan rijden.
Helaas gaat de handel of de constructeur daar NIET voor zorgen. Tenzijnde rechtbank de constructeur daartoe gaat verplichten, minstens 12 jaar maar, dus kan die zeggen na 12 jaar gaan we onze reservestock niet meer op peil houden, of zelfs eerder al.

Denk je nu echt dat die constructeur voor soms tientallen modellen en diverse motoren een reservestock aan wisselstukken gaat aanhouden?

Er gaat plaats moeten gemaakt worden voor de wisselstukken van de volgende modellen...

Indien men 20 jaar lang van alles originele wisselstukken kan krijgen mag men al heel blij zijn, 20 jaar aan 30.000 km per jaar is nog altijd maar 600.000 km.

En dan moet men al wat geluk hebben en geen ongeval krijgen. De grootste vrees voor mensen met een zeldene -goed onderhouden- waardevolle oldtimer... Ook met een verzekering ben je niets als je de stukken niet meer kunt krijgen, en wat je nog krijgt aan woekerprijzen...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2017 om 20:33.
Oud 4 september 2017, 22:19   #767
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw denkwerk is eigenlijk utopie, want niemand wil 2 miljoen kms rijden met dezelfde wagen. Sommige zijn hun wagen al beu na enkele jaren. Soit die kan dan de tweedehandsmarkt op, enz...

Bovendien zijn constructeurs niet verplicht zolang originele wisselstukken in voorraad te hebben, daar sta je dan. En dan moet men zich zelf behelpen wat de markt zo biedt... wel met prijzen die dan kunnen verdubbelen, ook voor reeds gebruikte delen (eigen ervaring).

Ik heb het even opgezocht, volgens rechtsuitspraak minstens 12 jaar nadat de constructeur stopt met een bepaald model te maken, dus vanaf de laatste nieuwe wagen van dat model:

Helaas gaat de handel of de constructeur daar NIET voor zorgen. Tenzijnde rechtbank de constructeur daartoe gaat verplichten, minstens 12 jaar maar, dus kan die zeggen na 12 jaar gaan we onze reservestock niet meer op peil houden, of zelfs eerder al.

Denk je nu echt dat die constructeur voor soms tientallen modellen en diverse motoren een reservestock aan wisselstukken gaat aanhouden?

Er gaat plaats moeten gemaakt worden voor de wisselstukken van de volgende modellen...

Indien men 20 jaar lang van alles originele wisselstukken kan krijgen mag men al heel blij zijn, 20 jaar aan 30.000 km per jaar is nog altijd maar 600.000 km.

En dan moet men al wat geluk hebben en geen ongeval krijgen. De grootste vrees voor mensen met een zeldene -goed onderhouden- waardevolle oldtimer... Ook met een verzekering ben je niets als je de stukken niet meer kunt krijgen, en wat je nog krijgt aan woekerprijzen...
Juist, de politiek, inclusief de groenen doen graag alsof ze zich uitsloven om de CO2 uitstoot te beperken, terwijl ze eigenlijk geenenkele maatregel nemen om de CO2 uitstoot te beperken.
Dus, er zit een ganse hoop inconsistentie in wat de politiek beslist of niet beslist, maar met Kyoto en Parijs, daar is men in de feiten niet mee bezig, al even weinig of misschien nog minder dan Trump.
Oud 4 september 2017, 22:19   #768
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Juist, de politiek, inclusief de groenen doen graag alsof ze zich uitsloven om de CO2 uitstoot te beperken, terwijl ze eigenlijk geenenkele maatregel nemen om de CO2 uitstoot te beperken.
Dus, er zit een ganse hoop inconsistentie in wat de politiek beslist of niet beslist, maar met Kyoto en Parijs, daar is men in de feiten niet mee bezig, al even weinig of misschien nog minder dan Trump.
Oud 4 september 2017, 22:53   #769
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu begin je weer over heel iets anders, zoals otherwise?
Oud 4 september 2017, 23:00   #770
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu begin je weer over heel iets anders, zoals otherwise?
Over electrische auto's zijn we eigenlijk uitgepraat, niet?
Oud 4 september 2017, 23:02   #771
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Over electrische auto's zijn we eigenlijk uitgepraat, niet?
Wat ik heb geleerd is dat jij in een wagen met 20 pk met 4 man wilt gaan zitten, en zo pendelen naar brussel iedere dag.

Voor het milieu.

Ik koop me wel de EV.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 23:12   #772
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik heb geleerd is dat jij in een wagen met 20 pk met 4 man wilt gaan zitten, en zo pendelen naar brussel iedere dag.

Voor het milieu.

Ik koop me wel de EV.
Goed, dan zal jij verplicht worden me mee te pakken met je EV en dan kan ik tegen je beginnen zeuren dat de electrische energie die in je batterij zit teveel CO2-uitstoot heeft veroorzaakt, daar gemaakt in een fossiele centrale na de belgische kernuitstap....
Oud 4 september 2017, 23:16   #773
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, dan zal jij verplicht worden me mee te pakken met je EV en dan kan ik tegen je beginnen zeuren dat de electrische energie die in je batterij zit teveel CO2-uitstoot heeft veroorzaakt, daar gemaakt in een fossiele centrale na de belgische kernuitstap....
Ik heb panelen en laad enkel op als de zon schijnt.

Zo een 20 kWh per dag.

Voordeel van veel thuiswerk.

Oud 4 september 2017, 23:16   #774
Tavek
Banneling

Standaard

En de eerste overheid die mensen verplicht met iemand mee te rijden, die bestempel als ik als illegaal.
Oud 4 september 2017, 23:34   #775
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou uw eigen maar voor de gek.
Nee, dat is een privilege voor jou, dat ga ik u niet ontnemen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 00:03   #776
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, staat in de link.
De oertrage diesels met voorkamer bestaan niet meer hé, die haalden 1 miljoen km.

Moet ik de link vertalen?
Wat dat er in uw link staat dat interesseert mij geen botten. Ik weet wat ik weet en de leugens die ze ons allemaal willen doen geloven laat ik aan mij voorbij gaan.

een diesel met 300.000 km op de teller is voor ginder een fonkel nieuwe.

Hier slaat de overheid u allerlei leugens in onze nek, ze manipuleren ons dat het een schande is.

Ze tekenen hier verdragen waarin overeengekomen wordt om de uitstoot van broeikasgassen tegen.... onder een norm van..... te brengen, alleen hebben ze daar de middelen niet voor en laten ze ons dat financieren onder beloften allerhande om die trein opgang te trekken. En straks, wanneer die trein redelijk begint te lopen, schroeven ze al die valse beloften weer een na een terug.

Dat is ook wat er nu volop aan 't gebeuren is in Noorwegen, daar rijden er al veel meer van die elektrische schildpadden rond en daar beginnen ze nu met stelselmatig al die beloofde voordelen terug te schroeven. Dat staat u hier ook te wachten, wees maar zeker.
Oud 5 september 2017, 00:09   #777
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem eens een taxi in Singapore en bekijk de kilometerstand. 2000 000 km is geen uitzondering. Je moet dan wel de motor om de 500 000 km of zo reviseren.
reviseren? Dat gebeurt op het zelfde niveau als die reparaties met conservenblikken. Roetfilters moet ge daar niet gaan zoeken onder die diesels hoor, die worden allemaal er tussenuit gegooid.

Maar allee, de arme van geest hier zijn weeral gelukkig dat er door de aanschaf van hun elektroschildpad minder uitstoot is.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 00:12.
Oud 5 september 2017, 00:35   #778
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de eerste overheid die mensen verplicht met iemand mee te rijden, die bestempel als ik als illegaal.
Al die Japanse en Koreaanse en nog wat andere, hebben al voor veel uitstoot gezorgd om hier op onze Europese markt te geraken.

We kunnen het draaien hoe we willen, zolang er mensen zijn zullen er broeikast-problemen zijn.

De mens is op de wereld zoals een vlooi in de pels van een hond. En hoe meer vlooien er in die hond zijn pels zitten, hoe slechter voor die hond.
Oud 5 september 2017, 00:45   #779
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zoiets als een halfbakke maatregel. Dat samen rijden kan voor enkele maar is zeker niet geschikt op grote schaal.

Nee, we moeten een kat een kat durven noemen we boksen machteloos op tegen het probleem dat we gewoonweg met veel te vele zijn op deze aardkloot.

Misschien kan nog eens een oorlog wat soelaas brengen als er zo een 72 miljoen van de kaart geveegd worden zoals in W.O ll.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 00:46.
Oud 5 september 2017, 00:51   #780
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb panelen en laad enkel op als de zon schijnt.

Zo een 20 kWh per dag.

Voordeel van veel thuiswerk.

Dat helpt ook niet tenzij dat ge voldoende overschot aan vermogen hebt. Want anders gaat ge voor uw ander verbruik toch nog beroep moeten doen op het net waarvan ge niet weet waardat en hoe die stroom op dat moment geproduceerd wordt.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 00:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be