Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2018, 18:02   #761
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De mensen met een klein pensioentje hopen op beterschap Schoof. Hoe lang gaan ze nog moeten hopen ?
De N-VA zal het vragen aan het ACW.

Je moet dat begrijpen, ze moeten bang en onderdanig zijn, anders zeggen ze dat de N-VA radicaal is.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 18:02   #762
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
O maar dat is nog niks. Ik heb een kennis die heel moeilijk de slaap vat. Die gaat dan s'avonds laat zo'n uurtje of meer met zijn bedrijfsauto rijden. Dat ontspant hem zegt hij en helpt hem voor het inslapen. Zijn Auto Is een A3 1.4 TSI.
lol ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 18:10   #763
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Echt waterdichte systemen zullen er wellicht nooit bestaan. Toch is de km vergoeding volgens mij de meest eerlijke toepassing.

De keuze van de auto doet niet ter zake, er zijn ruime auto's die niet duur zijn en niet ruime die wel duur zijn. Wil de werknemer een dure auto gebruiken is dat zijn keuze, dan zal hij moeten toeleggen aan zijn km vergoeding. Niemand is overigens verplicht van dergelijke job te aanvaarden.
Tja, indien iedereen hetzelfde systeem zou hanteren zou dit doenbaar zijn. Er is echter altijd een opbod tussen de werkgevers en zij met de beste voordelen kapen meestal ook de beste mensen weg.

Bij mij was de firmawagen vaak een discussiepunt. Redelijk grappig want nu ik zelfstandig ben kan het me geen bal meer schelen. Ik moet wel zo veel de baan niet meer op, ik werk meestal van thuis.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 21:17   #764
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De NVA heeft er nochtans afgelopen 5 jaar ook geen kloten aan gedaan.
idd
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 08:03   #765
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen met een klein pensioentje hopen op beterschap Schoof. Hoe lang gaan ze nog moeten hopen ?
Al vele jaren aan een stuk, zowel voor als na verkiezingen, is de publieke analyse van de nva
dat de toestand verre van rooskleurig is,
en dat de sanering 'bloed, zweet en tranen' zal kosten.
Want toveren, zelfs wij kunnen dat niet.

Wie de mensen iets anders voor houdt, die mag demagoog en bedrieger genoemd worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 08:05   #766
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA heeft er nochtans afgelopen 5 jaar ook geen kloten aan gedaan.
Te meten aan het gejoel bij vakboungden en communistisch gezinde delen van politieke partijen: er is al veel ten goede gedraaid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 augustus 2018, 08:19   #767
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Te meten aan het gejoel bij vakboungden en communistisch gezinde delen van politieke partijen: er is al veel ten goede gedraaid.
Dat gejoel komt eerder voort van wat er ten slechte gedraaid is hoor. Ten goede zou op applaus mogen rekenen.

Ook al ben ik niet van die partij, ik ben er niet de persoon naar om met rotte tomaten te smijten. Wat goed is, is goed, eender door welke partij het gepresteerd is, maar van al het goede uit het programma van de N-VA heb ik nog zo goed als niets ten goede zien gebracht worden, eerder het tegendeel, ik heb al verschillende zaken, die niet in hun programma stonden, ten slechte zien draaien en dat moet dan ook maar eens door haar partijleden erkend worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 augustus 2018 om 08:22.
Oud 15 augustus 2018, 08:30   #768
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al vele jaren aan een stuk, zowel voor als na verkiezingen, is de publieke analyse van de nva

Wie de mensen iets anders voor houdt, die mag demagoog en bedrieger genoemd worden.
Dat is waar, toveren kan niemand, wij ook niet, maar er is een verschil tussen meelopen zoals het VU destijds gedaan heeft, en zeggen voor de punten die primair in uw verlanglijstje staan en die niet aanbod mogen komen, "sorry dat is niet wat wij beogen, in die omstandigheden spelen wij NIET mee".

Niemand vraagt van u van te kunnen toveren, wel dat ge consequent bent en uw beloftes aan de kiezer nastreeft. Daarnaast nog de juiste beslissingen treffen in de plaats van een boel verkeerde en dan ben je op de goede weg.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 augustus 2018 om 08:34.
Oud 15 augustus 2018, 12:46   #769
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wilfried Martens is als het ware herrezen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 12:49   #770
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij weet van tijden dat de vakboungden niet of minder joelden ? En ja NMBS en de Bussen die weet ik al gans mijn lange leven lang 3 op de 5 dagen staken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 augustus 2018 om 12:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 18:01   #771
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij weet van tijden dat de vakboungden niet of minder joelden ? En ja NMBS en de Bussen die weet ik al gans mijn lange leven lang 3 op de 5 dagen staken.
Als je het verschil niet ziet, dan is dat omdat je het niet wilt zien.

Nu, dat stoort me niet hé. Ik wil jou geen lidkaart van de nva verkopen, en van slag om stoot, zal ik er geen van het Belang kopen.

Oud 15 augustus 2018, 18:08   #772
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijn die dus de meerdere van de NVA.

Zwakke partij.
Oud 15 augustus 2018, 18:18   #773
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zwakke partij.
Het is daarom dat ze het bij diegenen gaan halen, die al niets hebben en niets in de pap te brokken hebben.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 09:30   #774
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het is daarom dat ze het bij diegenen gaan halen, die al niets hebben en niets in de pap te brokken hebben.
Wie van de gepensioneerden heeft het meest genoten van de taxshift: mensen met een leuk pensioen als ik, of mensen met minst leuke?

Idem dito voor een resem andere sociale tegemoetkomingen; maar met uitsluiting van risico-gedraf van profitariaat.

Oud 16 augustus 2018, 09:58   #775
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja, 't gaat hier nog zo triest worden als in Venezuela, waar zij die niks hebben, ook geen fret hebben, en dus moeten vluchten naar het buurland.

Oud 16 augustus 2018, 10:11   #776
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge de pogingen om iets te doen aan de werkloosheidsval daaronder verstaat, zult ge wel gelijk hebben. Maar ik ben toch voorstander voor hogere minimumlonen, en minder gepamper bij werkloosheidsuitkeringen. Maar ja, wie ben ik ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 10:19   #777
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zwakke partij.
Welke partij heeft wel de kracht en de macht om haar programma door te voeren tegen de wil van de zuilen ? En zet daar ook maar de media bij, die de partij eerder vijandig gezind zijn. Komt daarbij dat de MR, de enige partij van het andere landsgedeelte, op eieren moet lopen bij elke maatregel die ook maar tegen het linkse denken indruist.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 10:26   #778
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Welke partij heeft wel de kracht en de macht om haar programma door te voeren tegen de wil van de zuilen ? En zet daar ook maar de media bij, die de partij eerder vijandig gezind zijn. Komt daarbij dat de MR, de enige partij van het andere landsgedeelte, op eieren moet lopen bij elke maatregel die ook maar tegen het linkse denken indruist.
Alvast niet de NVA.
Oud 16 augustus 2018, 11:23   #779
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik denk dat niet, ik ben dat zeker. Had tijdje geleden een "fameuze-privé"-burger aan mijn deur in Tongeren, hij kwam uit Brugge, om een 2de handsviskorf te kopen voor 25 euro. Ik vroeg hem of hij op vakantie was in Limburg, negatief, ik koop van alles op het internet wist onze "fameuze-privé"-burger mij te vertellen, ah , zei ik, dan doe je nu een ronde in Limburg om al je aangekochte spulen op te halen, wederom negatief, hij was enkel en alleen voor mijn viskorf naar Tongeren gekomen, helemaal vanuit Brugge. De man zag aan mijn gezicht dat ik het niet begreep. Oh ja zei hij, en hij wees naar de parking voor mijn huis, een spiksplinter nieuwe VW Passat CC stond daar te blinken, firmawagen zei hij heel trots, en hij deed zijn portefeuille open, liet mij een tankkaart van Q8 zien, onbeperkt tanken wist hij mij te vertellen....ik had het uiteindelijk door, vanuit mijn positie als ambtenaar kon ik mij natuurlijk niet voorstellen dat ik voor een spulletje van 25 euro met mijn wagen naar de andere kant van het land zou rijden...het was weer even slikken moet ik zeggen als ambtenaar.....ik besefte hoe ver ik achtergesteld was op de "fameuze-privé" burger.
Als prive burger kan ik mij vooral niet voorstellen om 4u tijd te hebben om achter een visbak te rijden. Dat kan jij je precies wel goed voorstellen hé?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 11:41   #780
Tavek
Banneling

Standaard

Het zou nog niet in mijn hoofd opkomen om naar bvb Oostende te rijden om iets van < 100 euro te kopen. Zelfs al is de benzine gratis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be