Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2018, 19:17   #761
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Privé militie ?

Welke zware wapens en explosieven hebben ze dan wel gevonden ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:19   #762
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Privé militie ?

Welke zware wapens en explosieven hebben ze dan wel gevonden ?
Er is en foto van iemand die op z'n bed ligt met iets wat lijkt op een machinegeweer en een Vlaamsche leeuwenvlag. Straks spuit die gast nog iemand nat met zijn waterpistool.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:22   #763
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In alle politieke partijen zijn de excuus ali's en fatima's nu aan de partijvoorzitters hun mouwen aan het trekken om binnen de 24 uur dezelfde maatregelen als die bij Sharia4Belgium na 5 jaar te bewerkstelligen want dit is erger ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:25   #764
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Maar Schild & Vrienden werd niet gezien als een direct risico voor de openbare veiligheid, laat staan als een organisatie die zou overgaan tot het plegen van aanslagen. Ook vandaag zijn daar geen elementen voor. Daarom wordt het onderzoek naar de organisatie ook gevoerd door het parket van Gent en niet door het federaal parket.
De Standaard,
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180906_03711236
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 september 2018 om 19:27.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:31   #765
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb die pano reportage ondertussen helemaal gezien en ik zag vooral dat Dries Van Langenhove een groot politiek talent is, meer dan vele anderen bij NVA of Vlaams Belang. Hij kan zijn boodschap goed overbrengen bij de mensen, heeft een zeker charisma, inhoudelijk staat het als een huis.

Als je naar de feiten kijkt zie ik dat hij op strafrechtelijk vlak nauwelijks iets misdaan heeft.

"Geheime racistische berichten"

Hij was beheerder van een platform waar rechtse en Vlaamsgezinde jongeren vrij hun mening konden uiten en ja soms ook eens wat zeveren, maar waar kan er eens niet gelachen worden. Dat sommige jongeren geen goede smaak hebben qua humor kan je Van Langenhove niet verwijten.

"Wapens"

Ik zag dat Dries Van Langenhove ooit eens een perfect legale schietoefening heeft gedaan in het buitenland en dat is het.

Veel van de beelden in de Pano reportage kwamen uit het buitenland. Veel beelden uit Charlottesville die totaal niets te maken hebben met Schild en Vriend.

Denkt die VRT nu echt dat de Vlaming achterlijk is dat men dat allemaal zo slikt. Ik heb veel mensen gehoord vandaag die zeggen dat die jongen veel te hard is aangepakt geweest door de media en de politiek.
Ja.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 19:45   #766
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het werkelijk hallucinant. Lijsttrekker van Islam partij bedreigt een MR kandidaat met steniging en "de keel overgesneden worden als een Halal schaap," er kraait amper een haan naar.

Jonge twintigers maken racistische "grappen" in een facebook groep en de media, staatsveiligheid, justitie enz. schieten in actie....
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:00   #767
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hiermee bevestigt u wat ik eerder schreef: de UG is een links bastion. Geen pluralistische universiteit, wel integendeel.

Natuurlijk hebben personeelsleden het recht om te staken. Alleen is het niet aan personeelsleden om te bepalen wat studenten al dan niet mogen denken. Het is aan de rector om dat laatste duidelijk te maken, maar de man is overduidelijk zelfs roder dan rood of... een bijzonder zwakke figuur.
Aan een pluralistische universiteit moet je niet afkomen met racisme, seksisme of homofobie... en dubbele agenda's als infiltratie (hypocrisie) enz. Zo eenvoudig is het.

Deze DVL (duivel lol?) heeft echt walgelijke ideeën en misleid mee een hoop Vlaams-Nationalisten. Terecht dat de organisatie wordt aangepakt. Dat je niet ziet dat die echt niet 'correct' is. Extreme aanhanger van eigen volk eerst ofzo?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:04   #768
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vind het werkelijk hallucinant. Lijsttrekker van Islam partij bedreigt een MR kandidaat met steniging en "de keel overgesneden worden als een Halal schaap," er kraait amper een haan naar.

Jonge twintigers maken racistische "grappen" in een facebook groep en de media, staatsveiligheid, justitie enz. schieten in actie....
Het Belgische dagelijkse leven, heksenjacht, gezamenlijk links juicht euforisch.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:08   #769
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Enkel deze student.
Dus wordt deze ene student geviseerd. Een afrekening van de rector met deze student omdat die hem op zijn plaats heeft durven zetten in de Raad van bestuur van de universiteit.

Geen enkel bewijs what so ever dat deze student auteur is van racistische berichten, enkel het bewijs dat hij lid is van een forum waar memes gepost worden, die toegegeven, van niet al te veel smaak getuigen. Memes die trouwens niet alleen op dat forum circuleren hoor. Veel van die memes heb ik zelf ook al zien circuleren op andere plaatsen. Als dat het criterium is om een student te schorsen dan gaan er niet teveel meer studeren aan de universiteit. Maar goed, al die andere studenten laat hij met rust. Enkel deze ene student, die hem een doorn in het oog is, daar rekent hij mee af. Het ambt van een rector onwaardig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:15   #770
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je weet toch dat de rode VRT alleen in actie schiet als ze Vlaams-nationalisten kan beschadigen?
De "V" staat voor Vlaams, maar de VRT is ziekelijk allergisch voor dat woord.
De staatsvijanden zijn nog steeds de eventuele nazaten van Vlaamse collaborateurs, maar voor de veel gevaarlijker vijand die zich pal onder hun neus bevindt zijn ze stekeblind.

Enfin. De N-VA-bashers hebben een nieuw zwart schaap om op te kappen: Francken die de horde hyena's die het op de N-VA gemunt hebben niet volgt. Hij zet zijn "kompaan" niet aan de deur. Bewonderswaardig sterk karakter heeft die man ondanks de voortdurende aanvallen op hem. Daar kan De Wever een pijltje aan zuigen. Maar die denkt natuurlijk puur strategisch. Begrijpelijk, maar geef mij toch maar Francken. Als de N-VA die man voorzitter laten worden gaan we nog wat beleven.

Nog iets dat ik zeer bevreemdend vind is dat geen énkele Vlaams Blokker in verband wordt gebracht met S&V. Alhoewel, zo vreemd is dat ook weer niet. Het Vlaams Belang wordt niet meer als een electoraal gevaar gezien. De N-VA wél.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2018 om 20:26.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:24   #771
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus wordt deze ene student geviseerd. Een afrekening van de rector met deze student omdat die hem op zijn plaats heeft durven zetten in de Raad van bestuur van de universiteit.

Geen enkel bewijs what so ever dat deze student auteur is van racistische berichten, enkel het bewijs dat hij lid is van een forum waar memes gepost worden, die toegegeven, van niet al te veel smaak getuigen. Memes die trouwens niet alleen op dat forum circuleren hoor. Veel van die memes heb ik zelf ook al zien circuleren op andere plaatsen. Als dat het criterium is om een student te schorsen dan gaan er niet teveel meer studeren aan de universiteit.
Maar goed, al die andere studenten laat hij met rust. Enkel deze ene student, die hem een doorn in het oog is, daar rekent hij mee af. Het ambt van een rector onwaardig.
Die rector, is dat de man waar negen stemrondes voor nodig waren om verkozen te geraken?

Citaat:
Maandenlange soap

Met de verkiezing van de nieuwe rector komt een einde aan een soap die maandenlang heeft geduurd en die begon nadat de huidige rector, Anne De Paepe, had aangekondigd dat ze geen kandidaat zou zijn voor een nieuwe termijn.

Van de Walle is zeer tevreden over het "schitterende resultaat" van de laatste stemronde. Dat de universiteit imagoschade heeft geleden wil hij nuanceren. "Er waren natuurlijk discussiepunten. Je kan dat imagoschade noemen, maar het toont ook dat de universiteit zich heeft getoond zoals die is. Wij durven te denken en tegen te spreken.
Oud 7 september 2018, 20:36   #772
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Het is maar één zinnetje...

Citaat:
Belangrijk is dat de "Pano"-ploeg besloten had tot een uitzending over Schild & Vrienden zonder dat de ploeg toegang had tot de besloten chatgroepen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...ejournalisten/

Van waar komen al die ranzige memes dan vandaan?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:40   #773
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat durven ze ook gewoon niet om daar te gaan zoeken.

Er klopt inderdaad iets niet op dat vlak.

Gerecht doet huiszoeking bij Schild & Vrienden-oprichter Dries Van Langenhove

Citaat:
An Schoonjans van het parket van Gent bevestigt aan De Standaard dat er een huiszoeking was bij Van Langenhove. Er werden volgens haar verschillende zaken in beslag genomen, waaronder computermateriaal. Van Langenhove zelf zegt aan Het Laatste Nieuws dat zijn computer en camera in beslag zijn genomen. Zelf was hij op het moment van de huiszoeking niet thuis.
Inbraak!!!
Oud 7 september 2018, 20:45   #774
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo gaat het hier nu eenmaal altijd, racisme, extremisme en aanverwanten is enkel belangrijk in één richting. Ik ben er zeker van dat in sommige moskeeën even ranzige praat verkondigd wordt als in die bewuste chat-boxen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 20:46   #775
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zo gaat het hier nu eenmaal altijd, racisme, extremisme en aanverwanten is enkel belangrijk in één richting. Ik ben er zeker van dat in sommige moskeeën even ranzige praat verkondigd wordt als in die bewuste chat-boxen.
Nog vééééééél erger denk ik zelfs.
Oud 7 september 2018, 20:46   #776
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inhoudsloze woorden. Onafhankelijk denken? De rector van de UG maakt ons duidelijk dat studenten bepaalde meningen er niet op na mogen houden. Pluralistisch? Het is meer dan bekend dat de RUG (nu UG) het al altijd moeilijk heeft gehad met bijvoorbeeld de Vlaamsgezinde studentenclubs. Open? Niets van, heel gesloten binnen de muren van het eng politiek correcte denken. Enzovoort.
Waarom denk je dat ik er dit citaat uitpikte?
Oud 7 september 2018, 20:48   #777
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is hij dan al veroordeeld? Door wie precies?
Kan je me een link naar het vonnis geven?

Natuurlijk is DVL onschuldig tot zijn schuld bewezen werd, maar de UGent heeft het recht om hem te schorsen omdat er duidelijke aanwijzingen zijn dat zijn gedrag, uitspraken en handelingen niet stroken met het tuchtreglement.

Je kan dat reglement niet fijn of niet fair vinden, maar het is er en het is er al ruim 10 jaar in deze vorm. Voor 99,99% van de studenten is dat geen enkel probleem.

Hoe weet jij dat?
Oud 7 september 2018, 20:50   #778
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U legt de vinger op de wonde: de grote onverdraagzaamheid van links. Zeker onder de linkse studentenclubs. Al meermaals hebben die getoond dat ze niet kunnen omgaan met vrije meningsuiting.
DAT hebben ze, op velerlei manier, duidelijk genoeg gemaakt. Maar ze maken géén 99,9% uit van de studenten.
Oud 7 september 2018, 20:52   #779
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, dat is prive-informatie.
Je slaat er dus met de klak naar. Net zoals met die 99,9% van de studenten.
Oud 7 september 2018, 20:53   #780
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u toch Nederlands begrijpt? De uitspraak is glashelder: "Er is geen plaats meer voor DvL aan onze universiteit". Dat is geen schorsing. Dat is verwijdering. Dus, hij wordt schuldig geacht en al veroordeeld.
Inderdaad. Ik heb al eerder vastgesteld dat de beweringen van Parcifal best met een dikke schep zout genomen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be