Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2024, 21:29   #761
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Heb het hier al gezegd, hij houdt hier een schone spaarpot aan over. En die onnozelaars maar storten
Het ‘overtollige’ gaat naar de familie van Sanda Dia.
Oud 22 februari 2024, 21:31   #762
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Netwerken, al die ouders en oud-leden van Reuzegom hebben belangrijke josbs.
Hij komt uit een ‘arme’ familie.
Alsof er geen meer ernstige netwerken zijn dan die normloze oelewappers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 21:33   #763
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb net het Ter Zake debat gezien.

Acid heeft sinds 05.10.2021 een vennootschap met rechtspersoonlijkheid. De partij die provisoir 20.000,- € schade krijgt heeft ook rechtspersoonlijkheid.

Acid is als natuurlijke persoon veroordeeld.

Boekhouders, accountant en cijferberoepen gebruiken altijd het argument van beperkte aansprakelijkheid om hun cliënten een vennootschap aan te smeren. Het intrieste van dit vonnis is dat de rechter een cijferberoeper opvordert voor het opstellen van een deskundigeverslag van geleden economische schade. Als de opgevorderde bedrijfsrevisor een beetje deontologie eert laat hij zichzelf bij de rechtbank verschonen. In het vonnis wordt terecht gewacht gemaakt van het winstoogmerk van Acid. De activiteiten zijn dus gevoerd door de vennootschap met ondernemingsnummer 0775.340.301.

Een vennootschap correctioneel laten veroordelen is geen eenvoudige zaak. Daarom werd Acid juridisch als natuurlijk persoon aangevallen. Zijn gatachterlijke advocaat heeft het niet kunnen waarmaken dat Acid slechts beperkt aansprakelijk was als bestuurder.
Die Reuzegommers en hun families zitten vol met rechters en juristen. Die zullen de trukken van de foor wel kennen. En Van Steenbrugge, daar heb ik mij al wel bij afgevraagd of hij wel de slimste is.
Oud 22 februari 2024, 21:35   #764
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof er geen meer ernstige netwerken zijn dan die normloze oelewappers.
Hoe denk je dat netwerken werkt? Dat is niks anders dan ‘ons kent ons’. En Reuzegom had naast hun ranzige reputatie ook de reputatie dat het een clubje rijke en invloedrijke personen was/is.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 februari 2024 om 21:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 21:57   #765
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://steunactie.be/actie/schadeve...om-acid/-32300

Ik ben overweldigd door jullie steun en ik voel een globale verontwaardiging. Deze emoties vertaalden zich ook in een collectieve vraag naar een crowdfunding, waardoor er nu tal van online staan en er aan mij duidelijkheid wordt gevraagd. Bij deze is hier een officiële crowdfunding. Als de tegenpartij beseft dat elke euro van een verontwaardigde of kwade burger komt (mezelf inclusief natuurlijk), heb ik het gevoel dat dat misschien harder aankomt. Als je een euro kan missen - graag - maar enkel "grote mensen geld" en géén creditcards van je ouders (ik wil niet naar de gevangenis) (dat hangt dus echt boven mijn hoofd lol). Bij een overschreden bedrag gaan de funds naar de Sanda Dia Foundation, indien het bestuur hiermee instemt:

https://www.youtube.com/watch?v=P6EwXJPshmo

Op enkele uurtjes heeft Acid al een veelvoud van 20.000,- € opgehaald voor https://www.sandadia.be/.
Al 45000€ ondertussen, zijn veroordeling is zeer lucratief. En dan maar jammeren om zijn strafblad.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 22 februari 2024 om 21:58.
Oud 22 februari 2024, 22:10   #766
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al 45000€ ondertussen, zijn veroordeling is zeer lucratief. En dan maar jammeren om zijn strafblad.
Nu al meer dan 50 000 euro, dit betekent dat die jongen wel degelijk heel wat steun heeft bij de bevolking.

Iemand die uitgespuwd wordt haalt dergelijke bedragen niet op zo een korte termijn.

En steun krijgt hij niet alleen van links :

https://twitter.com/tscheldt/status/1760759947917209725

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 februari 2024 om 22:11.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 22:33   #767
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Nu al meer dan 50 000 euro, dit betekent dat die jongen wel degelijk heel wat steun heeft bij de bevolking.

Iemand die uitgespuwd wordt haalt dergelijke bedragen niet op zo een korte termijn.

van 16-jarige YTubers.

Citaat:
Oud 22 februari 2024, 22:49   #768
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen lacht de durgsmaffia in Brussel de politie vierkant uit... Onaantastbaar wanen die kerels zich.
Onzin! Als dat soort mannen worden gepakt kent de rechter weinig genade. In onze bak zitten voor 80% drugsmannen. En heel lang ook he.

Terwijl onze politici en hin kinderen de coke in de weekends in hun eigen neus steken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 23:14   #769
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb net het Ter Zake debat gezien.

Acid heeft sinds 05.10.2021 een vennootschap met rechtspersoonlijkheid. De partij die provisoir 20.000,- € schade krijgt heeft ook rechtspersoonlijkheid.

Acid is als natuurlijke persoon veroordeeld.

Boekhouders, accountant en cijferberoepen gebruiken altijd het argument van beperkte aansprakelijkheid om hun cliënten een vennootschap aan te smeren. Het intrieste van dit vonnis is dat de rechter een cijferberoeper opvordert voor het opstellen van een deskundigeverslag van geleden economische schade. Als de opgevorderde bedrijfsrevisor een beetje deontologie eert laat hij zichzelf bij de rechtbank verschonen. In het vonnis wordt terecht gewacht gemaakt van het winstoogmerk van Acid. De activiteiten zijn dus gevoerd door de vennootschap met ondernemingsnummer 0775.340.301.

Een vennootschap correctioneel laten veroordelen is geen eenvoudige zaak. Daarom werd Acid juridisch als natuurlijk persoon aangevallen. Zijn gatachterlijke advocaat heeft het niet kunnen waarmaken dat Acid slechts beperkt aansprakelijk was als bestuurder.
Beperkt aansprakelijk? Als.beherend vennoot van een commanditaire vennootschap? Ik leer bij
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 februari 2024 om 23:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 23:44   #770
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Beperkt aansprakelijk? Als.beherend vennoot van een commanditaire vennootschap? Ik leer bij
Ik ben weer eens mis. Acid heeft inderdaad een CommV. Deze vennootschap heeft wel degelijk rechtspersoonlijkheid maar er is geen beperkte aansprakelijkheid van de beherende vennoten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 02:27   #771
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het duidelijke bewijs van hoe 'slim' (<-- door Sarcasmus) onze bevolking wel is.

Dat er op die doop een zware fout is geweest daar zal wel iedereen met akkoord zijn in de zin van: dat had nooit mogen gebeuren.

De genaamde ACID draaide heel de zaak nog wat verder op met sommige mensen openlijk te beschuldigen en te veroordelen.

Geld & en aan populariteit winnen zou dat er ook komen bij kijken bij zijn acties????
Oud 23 februari 2024, 06:59   #772
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor dat strafblad heeft hij zelf gekozen. Hij had een werkstraf kunnen aanvaarden maar weigerde dat ... hij weet zeer goed wat hij doet: slachtoffertje spelen terwijl hij gewoon een enorm grote klootzak is die haat zaait, problemen maakt waar er geen zijn en poen schept zonder te werken.

Het is spijtig dat er een dode is moeten vallen bij extreme studentendopen - weeral (maar de anderen waren niet zo erg want blank) - vooraleer er iets werd aan gedaan aan die harde dopen, maar het fakenews over 'moord' en het aan de schandpaal nagelen van de omhooggevallenen die de dood van Sanda Dia veroorzaakten zij niet meer dan fakenews. Diegenen die verantwoordelijk waren voor de dood bij andere dopen werden nog minder hard gestraft dan de omhooggevallen ego's van Reuzegom.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 07:27   #773
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En voor dat strafblad heeft hij zelf gekozen. Hij had een werkstraf kunnen aanvaarden maar weigerde dat ... hij weet zeer goed wat hij doet: slachtoffertje spelen terwijl hij gewoon een enorm grote klootzak is die haat zaait, problemen maakt waar er geen zijn en poen schept zonder te werken.
Zeggen dat er problemen gemaakt worden waar er geen zijn is toch een beetje straffe koffie want er was wel een dode neger he.

Citaat:
Het is spijtig dat er een dode is moeten vallen bij extreme studentendopen - weeral (maar de anderen waren niet zo erg want blank) - vooraleer er iets werd aan gedaan aan die harde dopen, maar het fakenews over 'moord' en het aan de schandpaal nagelen van de omhooggevallenen die de dood van Sanda Dia veroorzaakten zij niet meer dan fakenews. Diegenen die verantwoordelijk waren voor de dood bij andere dopen werden nog minder hard gestraft dan de omhooggevallen ego's van Reuzegom.
Jij vindt dus niet dat mensen die mee die extreme en dus soms dodelijke studentendopen uitvoeren/organiseren/.... dat allemaal mogen doen (ik ook) maar dat andere mensen die zoiets schandalig vinden daarover hun klep moeten houden ?

Meer nog, jij vindt dat iemand die een business opportuniteit ziet in het aanklagen van zulke toestanden *een dik schandaal* maar dat zij die dat zelf doen, daar geen last mogen van hebben ?

Voor zover ik het snap is Acid niet iemand die "poen schept zonder te werken". Zijn BUSINESS is van poen te scheppen met opiniewerk. Kortom, hij deed daar prima zijn job. Daar dient zijn job voor, om controverse te scheppen en dat uit te bazuinen, over dingen die, moet men toegeven, toch wel rijp zijn voor controverse, nee ?

Als het organiseren van aktiviteiten waarbij negers aangezet worden om zich dood te zuipen al geen controversieel onderwerp is waar men die personen die dat doen zou kunnen laken, dan blijft er niet veel meer over van de business van opiniewerk he.

Maar nu is de vraag: mocht hij ongeveer hetzelfde gedaan hebben, maar daar enthousiast en lovend over bezig geweest over hoe het toch fantastisch was dat ze een dooie neger hadden, en dat dit de leuke moderne versie is van kruisbranden en weet ge wat, de neger kwam vrijwillig zelf af, zou dat dan veel beter geweest zijn ? Nikske haat zaaien, enthousiast over zijn "vrienden" praten ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 07:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 07:38   #774
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reuzegom was al decennia bekend om zijn ranzige vetzakkerij zonder de minste remmingen. Daarom vraag ik mij toch ook af wat een zichtbaar brave en welopgevoede jongen als Sanda Dia ging zoeken bij die vetzakken.
Ik ken de details niet, maar die was waarschijnlijk beinvloedbaar, en wilde waarschijnlijk deel uitmaken van die club omdat het om "machtige mensen" ging of hij dat toch dacht.

Natuurlijk is hij zelf verantwoordelijk voor het zichzelf naar de vaantjes helpen, maar hij dacht misschien verkeerdelijk dat het een "veilige" omgeving was en dat als men hem dingen deed doen, dat per definitie "veilig" was omdat hij altijd al gehoorzaamd heeft aan mensen die hem in de grond geen kwaad wilden.

De enorme verantwoordelijkheid die men aan zijn 18 jaar plots krijgt om zelf moeten te oordelen of men nu met kwaadwillige personen te maken heeft of niet kan juist voor "welopgevoede" mensen die nooit met smeerlappen in contact waren gekomen omdat hun ouders hen daar altijd van beschermd hadden, kan gevaarlijk zijn.

Pas op, ik ben daar niet noodzakelijk tegen. Darwin he Maar ik vind OOK dat men dat mag aan de kaak stellen. Voor mij is de vrijheid om mensen de dood in te jagen prima, maar de vrijheid om dat aan de kaak te stellen ook. Dat houdt een evenwicht he.

Als gij het plezant vindt om een neger zichzelf doen dood te zuipen en daar veel plezier aan beleeft, dan mag voor mij een youtuber ook veel plezier scheppen in het binnenrijven van poen door openlijk met uw smoel te lachen en aan iedereen uit te leggen wat voor een stuk krapuul ge zijt he. Ieder zijn sadistisch pleziertje zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 07:40.
Oud 23 februari 2024, 07:48   #775
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat komt nogal potsierlijk over om dat te zeggen met een "Grote Kuis" als schermafbeelding, gezien dit allemaal gaat in de nasleep van de verontwaardiging omtrent de dood van iemand met een andere huidskleur.
Je lijkt het onderscheid niet willen te maken tussen zelf jubelen omdat er weer een neger dood is, en vinden dat mensen die dat schandalig vinden, dat niet zouden mogen zeggen he

Ik zou zeggen dat men zowel het recht heeft om die jongens die erin geslaagd zijn om een neger zichzelf doen dood te zuipen, de hemel in te prijzen voor hun mooi modern kruisbranden, als het recht heeft om die jongens die dat gedaan hebben als gore smeerlappen voor te stellen voor wat ze veroorzaakt hebben.

Het is niet omdat men zelf staat te jubelen, dat men niet mag vinden dat mensen met een andere opinie ook die uiting daar niet zou mogen aan geven he.
Oud 23 februari 2024, 08:10   #776
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeggen dat er problemen gemaakt worden waar er geen zijn is toch een beetje straffe koffie want er was wel een dode neger he.

Jij vindt dus niet dat mensen die mee die extreme en dus soms dodelijke studentendopen uitvoeren/organiseren/.... dat allemaal mogen doen (ik ook) maar dat andere mensen die zoiets schandalig vinden daarover hun klep moeten houden ?

Meer nog, jij vindt dat iemand die een business opportuniteit ziet in het aanklagen van zulke toestanden *een dik schandaal* maar dat zij die dat zelf doen, daar geen last mogen van hebben ?

Voor zover ik het snap is Acid niet iemand die "poen schept zonder te werken". Zijn BUSINESS is van poen te scheppen met opiniewerk. Kortom, hij deed daar prima zijn job. Daar dient zijn job voor, om controverse te scheppen en dat uit te bazuinen, over dingen die, moet men toegeven, toch wel rijp zijn voor controverse, nee ?

Als het organiseren van aktiviteiten waarbij negers aangezet worden om zich dood te zuipen al geen controversieel onderwerp is waar men die personen die dat doen zou kunnen laken, dan blijft er niet veel meer over van de business van opiniewerk he.

Maar nu is de vraag: mocht hij ongeveer hetzelfde gedaan hebben, maar daar enthousiast en lovend over bezig geweest over hoe het toch fantastisch was dat ze een dooie neger hadden, en dat dit de leuke moderne versie is van kruisbranden en weet ge wat, de neger kwam vrijwillig zelf af, zou dat dan veel beter geweest zijn ? Nikske haat zaaien, enthousiast over zijn "vrienden" praten ?
De Reuzegommers zijn onder meer veroordeeld voor het onopzettelijk doden van Sanda Dia en er zijn - wederom - maatregelen genomen opdat studentendopen niet meer tot zulke gevolgen zouden leiden. Acid maakt van de strafmaat die de omhooggevallene Reuzegommers kregen het probleem terwijl dit geen probleem is. Honderden doodrijders werden niet zwaarder bestraft bij een eerste veroordeling, andere studentenleiders van dopen waarbij doden vielen werden niet zwaarder bestraft, ... Er is een verschil tussen geld verdienen met opinies geven en geld verdienen met haat zaaien en dat zit dikwijls in de manier waarop. Acid de onverstaanbare werd veroordeeld voor haatzaaien.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 08:10   #777
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
de commotie gaat niet over het misdrijf maar om de strafmaat.

Acid zou er goedkoper vanaf gekomen zijn als hij een dertienjarige anaal had genomen. Of een neger vermoord.
Acid heeft er voor gekozen om te gaan voor vrijspraak, indien hij gevraagd had voor werkstraf, had ie die gekregen.

Acid kreeg geen boete van 20.000 euro, maar moet een vergoeding betalen voor de schade die het restaurant geleden heeft.

Een morele schadevergoeding wordt nu eenmaal minder hoog ingeschat dan een feitelijke, aantoonbare schade.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 08:20   #778
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Reuzegommers zijn onder meer veroordeeld voor het onopzettelijk doden van Sanda Dia en er zijn - wederom - maatregelen genomen opdat studentendopen niet meer tot zulke gevolgen zouden leiden. Acid maakt van de strafmaat die de omhooggevallene Reuzegommers kregen het probleem terwijl dit geen probleem is.
Hij mag toch de opinie verspreiden dat hij dat wel een probleem vindt, zou ik denken. Het is zijn BUSINESS om opinies te verspreiden en daar geld voor binnen te doen.

Citaat:
Honderden doodrijders werden niet zwaarder bestraft bij een eerste veroordeling
Serieus ? Als je in dronken toestand iemand dood rijdt dan krijg je een voorwaardelijke celstraf ? Ik neem aan dat als uw 15-jarige dochter door een zatlap is doodgereden toen ze naar school ging, ge veroordeeld zult worden voor haatzaaierij als ge vindt dat die gast er te goedkoop afkwam met 3 maanden voorwaardelijk en een blanco strafblad dan.

Kortom, in plaats van zoiets te zeggen en een zware veroordeling op te lopen houdt ge beter uw bakkes en gaat ge beter die kwiebus zijn huis in brand steken als die 's nachts thuis ligt te slapen...

Citaat:
, andere studentenleiders van dopen waarbij doden vielen werden niet zwaarder bestraft, ... Er is een verschil tussen geld verdienen met opinies geven en geld verdienen met haat zaaien en dat zit dikwijls in de manier waarop. Acid de onverstaanbare werd veroordeeld voor haatzaaien.
Je wil zeggen dat men zich niet negatief (dus "haatzaaiend") mag uitlaten over mensen die aan modern kruisbranden doen door negers zichzelf doen dood te zuipen ?

Ik vind het toch ongelofelijk dat een neger zichzelf doen doodzuipen minder problematisch is gezien dan zeggen dat wie dat doet een smeerlap zou zijn. Negers dood doen (per "accident") dat is geen probleem, maar zeggen dat wie dat doet een smeerlap is, dat is "haat zaaien".

Een vrouw verkrachten dat is geen probleem, maar zeggen dat wie een vrouw verkracht een stuk krapuul is, dat is not done: hate crime.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 08:22.
Oud 23 februari 2024, 08:24   #779
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Acid tekent beroep aan en start geldinzameling, die al bijna 90.000 euro oplevert
Een crowdfunding die de veroordeelde Youtuber Acid startte om zijn schadevergoeding te betalen, heeft al meer dan 90.000 euro opgebracht. Nathan Vandergunst, zoals hij echt heet, zegt trots te zijn op wat hij gedaan heeft. “Zij hebben bloed aan hun handen, niet ik. Maar ik heb nu wel een strafblad.” Zijn advocaat kondigde aan in beroep voor de vrijspraak te gaan.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240222_96666437

Welke gekken geven daar nu geld aan?
Oud 23 februari 2024, 08:25   #780
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

“Als justitie haar straffen niet beter uitlegt, gaan mensen meer vertrouwen stellen in YouTube dan in ons rechtssysteem”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240222_96702803

Voor het online publiceren van zijn Reuzegom-video is YouTuber Nathan Vandergunst (24) alias Acid donderdag veroordeeld tot drie maanden cel met uitstel en een geldboete van 800 euro. Totdat de exacte schade is berekend, moet hij aan de moeder van een ex-Reuzegommer een schadevergoeding van 20.000 euro betalen.

LEES OOK. Straf van Acid lokt veel verontwaardiging uit: waarom is ze zo zwaar? En is dat terecht?
Op 31 mei 2023, enkele dagen nadat 18 voormalige leden van studentenclub Reuzegom waren veroordeeld voor hun aandeel in de studentendoop die Sanda Dia het leven kostte, onthulde Acid op zijn kanaal de naam en persoonlijke informatie van vier ex-Reuzegommers. Hij deed dit als aanklacht tegen de volgens hem lichte veroordeling - werkstraffen van 200 tot 300 uur en geldboetes tot 400 euro. In de video kwam ook een voormalig lid aan bod dat niet bij de fatale doop betrokken was. Toen justitie geen onderzoek naar de video startte, dagvaardden de ex-Reuzegommer en zijn moeder de YouTuber, nadat ze onder haatmails en -telefoons werd bedolven en haar Antwerps toprestaurant een tijdlang moest sluiten. De rechtbank oordeelt nu dat Acid zich heeft schuldig gemaakt aan online shaming en doxing, oftewel intimidatie en een wraakoefening door schending van de privacy.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be