Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2023, 14:11   #761
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het filmpje laat alleen zien dat Hamas beschikking heeft over wat machines, een filmploeg en onderdelen van groot kaliber geweren.
Geen sniper rifles in de echte zin van het woord.

Geen precisie munitie, geen precisie afwerking, gewoon een propaganda filmpje, niks meer, niks minder.

En dat u 1 van de meer onderlegde wapendeskundigen van deze tijd wil afzeiken, en Hamas wil bewierroken, ga ervoor.
Nog maar eens: ik trek me geen zak aan van wie waar wat, ik kijk gewoon naar het beeldmateriaal dat die vent geeft, dat dus al een selectie 'met een kleur' kan zijn.
En daarop zag ik niets dat bewijst dat de getoonde productie handelingen geen echte zijn.
En dat laatste noemt "gezagsargument", als deskundigen mensen zijn die geen andere mensen bedotten, wat niet klopt, deskundigheid impliceert geen objectiviteit. De video van die vent is duidelijk tendentieus, 1 en al partijdig, dat blijkt uit AL zijn woordgebruik.

Dat u de gegeven kritiek naast u neer wil leggen moet u weten he.
Ik heb hier een 5 tal focussen geplaatst, zijnde de voor die vent blijkbaar kernpunten voor zijn FAKE vlag, en geen 1 was bewijsvoerend, dat is, dat kan geen echte productie zijn. Zijn video is een serie VERDACHTMAKINGEN. Zijn eigen woordenkeuze, waarvan ik bij mijn laatste focus / zijn kernpunt, hier letterlijk overnam, onderstreept dat reeds. Als je zegt dat je iets niet goed kan zien, dat je niet weet wat iets is, waarom laat je dat dan niet gewoon uit je bewijsvoering?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 18:30   #762
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog maar eens: ik trek me geen zak aan van wie waar wat, ik kijk gewoon naar het beeldmateriaal dat die vent geeft, dat dus al een selectie 'met een kleur' kan zijn.
En daarop zag ik niets dat bewijst dat de getoonde productie handelingen geen echte zijn.
En dat laatste noemt "gezagsargument", als deskundigen mensen zijn die geen andere mensen bedotten, wat niet klopt, deskundigheid impliceert geen objectiviteit. De video van die vent is duidelijk tendentieus, 1 en al partijdig, dat blijkt uit AL zijn woordgebruik.

Dat u de gegeven kritiek naast u neer wil leggen moet u weten he.
Ik heb hier een 5 tal focussen geplaatst, zijnde de voor die vent blijkbaar kernpunten voor zijn FAKE vlag, en geen 1 was bewijsvoerend, dat is, dat kan geen echte productie zijn. Zijn video is een serie VERDACHTMAKINGEN. Zijn eigen woordenkeuze, waarvan ik bij mijn laatste focus / zijn kernpunt, hier letterlijk overnam, onderstreept dat reeds. Als je zegt dat je iets niet goed kan zien, dat je niet weet wat iets is, waarom laat je dat dan niet gewoon uit je bewijsvoering?
Selectie "met een kleur", grappig. Tegelijkertijd beschouw je het filmpje van Hamas, een terreur organisatie, niet als gekleurd.

Bekijk het Hamas filmpje eens met dezelfde kritieke ogen en geef eens je bevindingen.

Er blijken misschien wat fouten in z'n kritiek te zitten maar ik hecht meer waarde aan zijn woorden als expert dan de YouTube comments die evengoed gekleurd kunnen zijn. Mijn mening is dat dit filmpje pure leugen-propaganda is met een werkplaats die misschien wel enkele simpele vervang-onderdelen maakt voor hun wapens maar zeker geen compleet toestel.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 05:46   #763
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Russen viseren geen burgers, dat doet idf nadrukkelijk wel. Logisch, want een hoofdmotief daar is wraak. De kiezers willen bloed zien.
Dat is door een moslim bril gezien, die kennen enkel maar wraak en haat.

Ik denk niet dat het concept wraak hier een rol speelt. Het gaat hem hier over het uitschakelen van een storende bevolking, die de basis is van een agressor (Hamas).

Het verschil tussen wraak en preventie is dit: wraak is onstopbaar, want het is een vergelding voor iets dat reeds voltooid is. De enige conditie om wraak te stoppen is als ze bevredigd is. Preventie bestaat erin om gevaarlijke/storende elementen te vernietigen voor ze weer schade, dood en hindernis veroorzaken. Preventie kan gestopt worden als de gevaarlijke/storende elementen zich overgeven.

Je kan pas van wraak spreken als Israel zou verdergaan met het vernietigen van Gazoenen nadat Hamas zich helemaal overgegeven heeft, als zij vrijwillig al hun installaties tonen, en vooral, als er uiteraard niet het minste tegenvuur meer gegeven wordt. Als alle eventueel nog levende gijzelaars teruggegeven worden, en als een gedetailleerde bekentenis gegeven wordt van wat er met alle dode is gebeurd.

Mocht Hamas dat doen, en Israel blijft voort bombarderen, DAN zou je een punt kunnen hebben dat het om wraak draait.

Maar kijk, zolang Hamas zich niet overgeeft, en blijft voortvechten, nemen we aan dat zij de vijand blijven en de Palestijnen nog volop zelf achter de oorlog staan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 08:26   #764
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is door een moslim bril gezien, die kennen enkel maar wraak en haat.
Dat vat het zowat samen.
Oud 2 januari 2024, 08:36   #765
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

The Guardian is echt wel een propagandakanaal voor Hamas geworden. Alle berichten van Hamas worden als waarheid bestempeld maar bij de berichten van Israël wordt alles in vraag gesteld. Alleged = zogezegd, zonder bewijs

———
Four alleged militants killed in Israeli raid on West Bank town, IDF says
The Israeli military (IDF) has killed four alleged Palestinian militants during a raid in the occupied West Bank town of Azzun, the IDF has said.

The alleged militants were killed during an exchange of fire in which one Israeli soldier was also injured, the IDF said on Twitter, after they had allegedly shot and thrown explosives at Israeli soldiers. The military posted pictures of three submachine guns it said had been seized afterwards.
Oud 2 januari 2024, 08:42   #766
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Russen viseren geen burgers, dat doet idf nadrukkelijk wel. Logisch, want een hoofdmotief daar is wraak. De kiezers willen bloed zien.
Als dat zo zou zijn waren er al 200.000 doden gevallen, geen 20.000. Als de Gazanen niet achter Hamas stonden zouden er 20.000 raketten op Israël zijn afgeschoten sinds het zich terugtrok, geen 200.000.

Het is echt onwaarschijnlijk hoe een groot deel van het westen de Hamaspropaganda slikt.
Oud 2 januari 2024, 11:01   #767
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn waren er al 200.000 doden gevallen, geen 20.000. Als de Gazanen niet achter Hamas stonden zouden er 20.000 raketten op Israël zijn afgeschoten sinds het zich terugtrok, geen 200.000.

Het is echt onwaarschijnlijk hoe een groot deel van het westen de Hamaspropaganda slikt.
En die gedachte verdertrekkend: hoeveel doden zijn er al gevallen in de Russische oorlog tegen Oekraine? Me dunkt dat het net een klein beetje meer is dan 20'000. Maar die 20'000 Gazanen schijnen honderdduizenden anderen waard te zijn. Zoals ik al in een andere post gesteld heb: in 't beste geval schizofreen, maar ik gok eerder op hypocriet.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 2 januari 2024 om 11:03.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 20:45   #768
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En die gedachte verdertrekkend: hoeveel doden zijn er al gevallen in de Russische oorlog tegen Oekraine? Me dunkt dat het net een klein beetje meer is dan 20'000. Maar die 20'000 Gazanen schijnen honderdduizenden anderen waard te zijn. Zoals ik al in een andere post gesteld heb: in 't beste geval schizofreen, maar ik gok eerder op hypocriet.
Wat moet je dan zeggen van 3 jaar geleden, toen Westblokkers eisen gingen stellen in Gaza, dat het Hamas regime beter haar best moest doen om de onwillige blijkende bevolking te vaccineren, daarbij als argument hanterende dat er al 870 of zoiets doden waren gevallen?
Die 870 virusdoden telden blijkbaar meer dan de 22000 bombardementsdoden nu. Rare meetlat, he, daar in het Westblok.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 22:01   #769
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Wat moet je dan zeggen van 3 jaar geleden, toen Westblokkers eisen gingen stellen in Gaza, dat het Hamas regime beter haar best moest doen om de onwillige blijkende bevolking te vaccineren, daarbij als argument hanterende dat er al 870 of zoiets doden waren gevallen?
Die 870 virusdoden telden blijkbaar meer dan de 22000 bombardementsdoden nu. Rare meetlat, he, daar in het Westblok.
Om in uw redenering over "blokken" mee te gaan: 't is dan dezelfde rare meetlat bij het Hamasblok en het moslimcommunistischlinkse blok. Die reppen en repten met geen woord, of toch nauwelijks over die 870 virusdoden, daar is nergens een schandaal over gekomen, evenmin hebben daar massademonstraties plaatsgevonden door het moslimcommunistischlinkse blok. Ze hebben niet eens Israël daarover aangeklaagd, en normaal gezien zijn ze er als de kippen bij om de "misdadige zionistische vijand en onderdrukker" voor om het even wat schuldig te verklaren in een zo breed mogelijk gedragen publiciteit, men zou denken dat virusdoden een op een zilveren presenteerblad aangeboden hapje is over de klassieke samenzweringstheorieën van Joodse gifmengers die door de eeuwen heen zowel in het Christelijk-Europese blok, alsook in het Ottomaans-Islamitische blok gretig aangegrepen werden om Joden te executeren, verdrijven en onteigenen. Maar nu niets? Rare meetlat, daar bij het moslimcommunistischlinkse blok.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 2 januari 2024 om 22:02.
Oud 3 januari 2024, 08:58   #770
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ok, Corona heeft bewezen dat we hier ook wel met Nazies kunnen te maken hebben, dat is waar. Maar we deden het vooral onszelf aan, die 3W landen deden vooral alsof en daarin hadden ze groot gelijk. De maatregelen veroorzaakten daar veel meer doden dan dat stom virus.

Ik ga de schuld hiervan nu niet op Israël steken, zij vielen in dezelfde val.
Oud 12 februari 2024, 13:36   #771
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

The Guardian is opnieuw bezig met foto’s van kindjes die gedragen worden naar de camera

https://www.theguardian.com/world/li...est-news#img-1
Oud 13 februari 2024, 19:33   #772
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bovendien is het bouwen van tunnels op eigen terrein geen misdaad.
Misschien geen misdaad maar wel een casus belli.
Sommige van die tunnels kwamen trouwens uit in Israël, maar dat terzijde.
Oud 13 februari 2024, 19:45   #773
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het zal amper minder dan één procent idioten zijn die daar met een Palestijnse vlag staan te zwaaien.De klassieke ideologisch verblinde kwibussen die alles haten aan te Westen maar toch hier blijven
Ik denk dat het gewoon een manier van de Schotten is om de Engelsen (die Israël steunen) te jennen. Dat gebeurt al decennia en de Schotse voetbalsupporters vinden steeds nieuwe manieren, elk onderwerp is goed als ze er de Engelsen maar kunnen mee pesten. Daar een grootse politieke boodschap in zien is redelijk grotesk en toont aan dat degene die deze interpretatie maakt niks van het UK en zijn onderlinge verhoudingen af weet.
Oud 13 februari 2024, 19:50   #774
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Israëlische propaganda kan hem aan de reet roesten, het lot van de gaza arabieren ook, de joden ook, het is allemaal hinderlijk gedoe dat teveel CO2 produceert en hun nuttigheidsgraad voor het westen (of iets duidelijker : wij ) is insignificant. Dus levert elk conflict enkel winst op. Hoe groter het conflict, hoe groter de winst.
Hier klopt toch iets niet. Als er iets massa's extra CO2 produceert zijn het wel oorlogen zoals in Oekraïne en Gaza.
Oud 13 februari 2024, 22:16   #775
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hier klopt toch iets niet. Als er iets massa's extra CO2 produceert zijn het wel oorlogen zoals in Oekraïne en Gaza.
Ja, maar dat is een investering, aangezien na het beeindigen van die oorlogen er veel minder producenten van CO2 zullen rondlopen.
Oud 14 februari 2024, 06:07   #776
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ja, maar dat is een investering, aangezien na het beeindigen van die oorlogen er veel minder producenten van CO2 zullen rondlopen.
Dit !
Oud 14 februari 2024, 06:10   #777
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik vrees ervoor dat je het cynisme van Patrick zijn typetje echt niet begrijpt...

Israëlische propaganda kan hem aan de reet roesten, het lot van de gaza arabieren ook, de joden ook, het is allemaal hinderlijk gedoe dat teveel CO2 produceert en hun nuttigheidsgraad voor het westen (of iets duidelijker : wij ) is insignificant. Dus levert elk conflict enkel winst op. Hoe groter het conflict, hoe groter de winst. Wat dat utiliteitsdenken te maken heeft met jouw slogan 'prehistorisch denken' is dan weer totaal onbegrijpelijk...

Als het gaat over vijanden, dan wil je toch net streven naar maximale efficiëntie ? En dus naar maximale vernietiging van de vijand en minimale eigen casualties ? Dan is collateral dammage bij de vijand toch volledig ondergeschikt aan het behalen van de eigen doelstellingen ?
Wow ! Fantastisch ! Het werkt !
Oud 14 februari 2024, 09:45   #778
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om genocide te kunnen verkopen dienen de burgerdoelen voorgesteld als Hamas centra, de slachtoffers als daders, de genocidairen als gematigd, de medeplichtigen (denk aan de VS in de eerste plaats) als bemiddelaars, de onverschilligen als neutraal.
Er zitten dus tientallen miljoenen mensen over de hele wereld in het complot?
Oud 14 februari 2024, 09:58   #779
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er zitten dus tientallen miljoenen mensen over de hele wereld in het complot?
Het is geen complot hoor.

Westerse leiders zien Israel als een strategische asset. Als een entiteit die in "ons" belang acteert en ons opties geeft in een regio die om allerlei redenen van belang is..
Daar is op zich niets mis mee.

Verder is het ook niet heel vreemd dat de westerse msm grotendeels de overheidsnarratief volgen. Wie betaalt, die bepaalt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2024, 10:09   #780
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
corrigeer me dan !
Deze kaart van Duitsland in 1940 kan u misschien op weg zetten:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be