![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die heeft altijd in binnenland gestaan hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In Engeland is er momenteel (weer) eens een breed publiek debat aan gang, of de straatpolitie moet bewapend worden of niet...want dat is vooralsnog steeds niet het geval ginder. Daar krijgen slechts enkele speciaal opgeleide politieagenten een wapendrachtlicentie. Maar ja, Engeland is een onderontwikkeld land met een grote historische voorkeur voor barbaarse tradities, niet? Alleszins in vergelijking met de cowboy-traditie van de USA, die jij zo graag ten onzent zou ingevoerd zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Schepen
|
![]() Ik weet niet of sommige onder jullie de funny "reclame" gekregen hebben, ging over een jongen die ziet dat een oude vrouw gaat overreden door een op hol geslagen piano en doet er echte hero moves om.... te ontdekken dat je geen aanstormende piano kunt tegenhouden... only human...
Ik vernoem dit omdat de discussie over vuurwapens zo ook in die richting een beetje gaat... De grootsprekers van "Wij hebben recht op een wapen", liggen zelf thuis met het hoofd onder de dekens tegen de elleboog van het vrouwtje te duwen als ze iets gehoord hebben, de helden... Wat denken die mensen nu, dat ze indien het nodig is, zoals in het filmpje en de hollywood films, in echte commando stijl met mooie moves een boef op de grond leggen... Die mensen kunnen wel eens zeer raar opkijken als het anders uitdraait en de "piano" over hen heen rolt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Minister-President
|
![]() oeps foutje
![]()
![]() |
#765 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boppa47 : 16 mei 2006 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Banneling
|
![]() Deze thread is geen verzet.
It's a drag. Als je bedoelt, dat deze thread een 'manifestatie' is, dan een manifestatie ten gunste van de wapenhandelaren. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
U gaat er al vanuit dat de staat zelfs al uw woning moet komen beveiligen? wat verwacht u? een alarmsysteem op kosten van de staat? Een flik 24/7 voor de deur? Een "rode" telefoon direct naar staatsveiligheid? Ik begrijp dat er mensen zijn die graag gewoon schieten voor de sport, ik ben er ook zo eentje, maar ik heb mezelf beperkt tot luchtdruk wapens, geen echte vuurwapens. Als deze mensen met vuurwapens kunnen omgaan, geen probleem, op dat moment... Wat er gebeurt als er zich een verhitte situatie voordoet, niemand kan dat voorspellen. Het is niet de eerste en niet de laatste die in een vlaag domme dingen doet, moeten we daardoor wapens verbieden? Ik vind van niet, maar de regels moeten toch strenger worden... Het is en blijft een DODELIJK WAPEN. Het voorval in Antwerpen laat toch duidelijk blijken dat er iets niet klopt. Dat ik NU een winkel kan binnengaan en met een werkbaar wapen kan buiten komen is NIET logisch verantwoord. Hoe meer mensen wapens hebben, hoe meer mensen er nodig ZULLEN hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Banneling
|
![]() Leve de cowboy-traditie van de USA, die iedereen zo graag ten onzent zou ingevoerd zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel kost zo'n dagcentrum psychiatrie je?
![]() |
![]() |
#774 |
Banneling
|
![]() Got Flags?
Ga wat schieten, cowboy. Dan krijg je geheel gratis verzorging in het door jouw vermelde centrum, buster. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken je de letter ksi niet?
-- Got flax? -- Met dat cowboygezwam maak je enkel je eigen argumentatie, die onbestaande is, nog zwakker en kinderachtiger.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 mei 2006 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Got Kslaks? Ja ik ken de letter ksi net zo goed als jij. Ik kon hem alleen in jouw onuitspreekbare schriftuur niet inpassen. Ik zou me maar niet bezorgd maken over argumentaties tegen vuurwapen-orgies die boven cowboy- en kleuterbreinen uitstijgen. Laat dat maar over aan meer uitgebalanceerde geesten... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Got Pslaks? Ik heb inderdaad nooit op mensen geschoten met mijn auto, maar dat was geheel per accident. Een vuurwapen dient op te schieten op mensen. Een auto dient niet om te rijden op mensen. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2006 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de eerste letter is een phi - of "f" - die had je juist, enkel de laatste letter niet, dat is dus een ksi. Leer Grieks of houd op met dat kinderachtig spelletje.
![]() |
![]() |
#780 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en omdat er die evidente keuze is zijn wapens beter verboden voor uw pollekes. |
|
![]() |
![]() |