![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Banneling
|
![]() Voordelen van de auto
(het moet niet altijd negatief zijn): Liever in dan onder een auto. Auto tegen auto is veiliger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Banneling
|
![]() Er zullen uiteindelijk, vier vijf zes grote automerken overleven.
Jammer, maar het is zo - dat er zullen overleven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Survival of the fittest.
In dit geval: de meeste vooruitstrevende merken. Nu al zie je een boom in de markt der kleine weinig slikkende wagentjes. Op drie maanden tijd en met enige overheidsinmenging: 44 000 VW polo's besteld, waarvan duizenden geproduceerd dienen in België met de nodige tewerkstelling.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 februari 2009 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou dat kunnen doen, meestal betaal ik gewoon cash, en leen ik eerst een jaartje om de fiskus wat op een dwaalspoor te zetten, zodat ze ,paranoia en jaloers dat die geldwolven zijn, mijn dossier niet ondersteboven komen gooien omdat met een grashalmpje een schijnslag thuis te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijlpalen in de autogeschiedenis zijn gezet denk ik. Volgens mij gaat het vanaf nu nog enkel bergaf en steeds kleiner en kleiner.
Ik heb dit weekeinde op "collection cars" gelopen en je kan zo zien hoe ze jaar na jaar kleiner en kleiner geworden zijn. De laatste jaren zijn ze soms onooglijk lelijk geworden, steeds minderwaardiger, steeds kleiner en steeds duurder ook. En het toppunt is dat wanneer ze nu op de top van hun productie zitten en op de top van hun besparing op fabricage en materialen onkosten ze ook op de top van hun failliet zijn gekomen.
![]() |
#766 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
door het kunstmatige beademen van tot overlijden gedoemde auto-constructeurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Banneling
|
![]() To drive
or not to drive? Wether it's nobler in the mind to go by bus, bicycle, and foot and thus save the planet or to take the four wheeled gasguzzling monster and thus destroy the earth and his inhabitants by exorbitating fumes and dirt and poison? |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk de autoproductie komt ongeveer 5 jaar achter op de ontwikkeling en de fundamentele marktvraag. Dus een reconversie van een bedrijf naar een groene productie duurt dus weldegelijk 5-10jaar. Met dit gegeven snap je natuurlijk dat het bedrijf die toevallig SUV's zit te maken en daar een dikke stuiver aan verdient, niet zomaar dag op dag gans die productie kan ombouwen naar 3Liter karrekes. De europese gemeenschap heeft een planning gemaakt tegen 2020... Dus je bent zeker dat de voertuigen allemaal die 3 liter target moeten halen... Het vlootgemiddelde moet omlaag, en dit vanuitde visie van europa. Dat is ook een gegeven. Die visie haalt zijn inspiratie uit het idee dat de wereld een CO2 stort is geworden, en dat de petroleum zo zijn eindigheid heeft; De interessante discussie is altijd zijn we nu in peak-oil of niet;. Hebben we dus onze piek bereikt in de produktie, zoja, waar ga je dus voor die prijs van 40euro per vat nog blijven al die petroleum uithalen. De nieuwe exploitaties kosten allemaal 40-70euro per vat, en die producties kunnen maar op gang komen als de prijs zich daar stabiliseert. Dus volgend gegeven, er is petroleum genoeg, maar de prijs zal altijd maar duurder worden. En aan die duurdere prijs zul je maar mobiliteit kunnen garanderen voor iedereen als je het verbruik doet zakken. De chineze in de story, die gasten willen nu ook allemaal rondcrossen in een auto, dus dat wil zeggen, het verbruik zal verdubbelen... En we kunnen niet dubbel produceren... Dus het verbruik zal niet verdubbelen, maar we gaan dus ons verbruik moeten halveren... Want delen is delen door 2... Dus met het china gegeven, gecombineerd met de peak oil story, en gecombineerd met de visie van europa (die volgens mij een perfect goeie visie, is, we hebben geluk zo'n slim europarlement te hebben) komen we dus inderdaad uit op de gegevens dat lasten en subsidies de vraag:aanbod moeten vervalsen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Banneling
|
![]() De huidige inefficiëntie van de autoconstructeurs in de allocatie van de middelen op de vrije concurrentiële markt van de autoconstructeurs zal helemaal niet verholpen worden door overheidsinterventie.
Die inefficientie kan alleen verholpen worden, door ze onderworpen te houden aan de vrije - marktconcurrentie. Wat de overheid wél kan en moet doen, is baanbrekend nieuw onderzoek en baanbrekende nieuwe producten in deaanloopfase mee financieren. Sociaal en ecologisch verantwoorde vernieuwingen, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Banneling
|
![]() De koppigaards die zich stijfkoppig blijven toeleggen op de fabricage van zware dure luxewagens, die stijfkoppen horen van het goevernement geen extra-pampering te krijgen.
Trouwens, de rijkjes die zich deze exclusieve dure wagens kunnen veroorloven, horen ook van de belastingbetaler geen even dure schrootpremies te krijgen tot 3OOO€ Dat is een enorm schandalig schandaal... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2009 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#775 | ||
|
![]() Citaat:
En er rijden sowieso meer kleine wagens rond...met vuilere motoren...goedkoop is sociaal... Zie je? Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 februari 2009 om 11:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze liever een arme zoals ik subsidie geven voor een nioewe fiets, dan moet ik wat minder mijn ketting opleggen. Maar ja, dat zou alleen goed zijn voor het milieu, en niet voor de geperverteerde economie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Brother Paul
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Banneling
|
![]() Vorig jaar 20% minder verkeersdoden!
De crisis zit er echt in... |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het eerder een steenezel noemen die dat doet.
![]() |