![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik vraag me af waar je het over hebt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat soort beleggen van zelfstandigen kan je toch geen pensioenfonds noemen. Er zijn genoeg private pensioenfondsen op de markt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door zorlac : 11 november 2006 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(vervangings)arbeid bevrijdt u uit de armoede hoog in het vaandel wordt gedragen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 11 november 2006 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Die losersyndicaatleden, wat gaan ze eigenlijk doen met hun zogenaamd natuurlijk erfdeel. Wachten tot er een huis op groeit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De huidige interpretatie van deze rechten zijn niet onvoorwaardelijk. De kerntaak van de huidige pseudo-rechtstaat is het verlenen van priveleges aan kapitaalkrachtigen en deze te beschermen tegen proletariers. Een echte rechtstaat waarborgt de natuurlijke rechten op leven, vrijheid, eigendomsrecht op het eigen lichaam. Of maw het natuurlijke recht op soevereiniteit van het individu. In een echte rechtstaat is geen plaats voor priveleges want een privelege voor de ene is de onderdrukking van de andere, een aantasting van zijn onvoorwaardelijk natuurlijk recht op soevereiniteit. Citaat:
Citaat:
De appel die ik zelf pluk behoort mij toe en daar doe ik mee wat ik zelf wil. Als jij mijn appel wil hebben zul je me iets moeten bieden, mij moeten verleiden eigelijk, om afstand te doen van mijn zelfgeplukte appel. Maar dat bedoelde je natuurlijk niet he? Wat jij bedoeld is dat ik zou moeten appels plukken voor een ander in ruil voor om het even wat de andere me wil gunnen want mij is de soevereiniteit me ontnomen, de basis waarop ik de voorwaarden van deze ruil kan onderhandelen. En deze basis is de mogelijkheid om mijn eigen appels te kunnen plukken op mijn eigen rechtmatig deeltje van het land. Zonder deze basis ben ik een (loon)slaaf die zich 'gelukkig' mag prijzen om te mogen werken, anders wacht me de hongerdood in een puur onversneden neo-feodaal systeem zoals het huidige kapitalisme. Citaat:
De mens heeft in zijn ontwikkeling steeds de realiteit veranderd. Anders zaten we nu nog in het stenen tijdperk. We willen de idealen van de franse revolutie " Vrijheid, Gelijkheid en Broederlijkheid" nieuw leven inblazen. We streven naar de ware rechtstaat waarvan het fundament de volledige soevereiniteit van het individu is en hieruitvolgend armoede, uitbuiterijen en onderdrukkingen structureel uitgebannen zijn! Citaat:
Integendeel, we ijveren voor de bevrijding van de arbeid in al zijn vormen: afschaffing van belasting op arbeid en opheffing van alle beperkingen die mensen verbieden om te arbeiden! Wat we wel tégennatuurlijk vinden is (loon)slavernij, werken voor derden in ruil voor recht op leven. Een recht dat onvoorwaardelijk is op papier maar niet in de dagdaaglijkse realiteit |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het zijn pipo's zoals jij die denken dat de gebraden kiekens zomaar uit het niets komen en dat er huizen spontaan uit de grond groeien.
![]() |
#773 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar heb ik zoiets geschreven?? Allez, toon dit eens aan ![]() Btw: jij behoort tot de pipo's die zich inslaap lieten wiegen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En die stenen? Die komen vanzelf, gratis en voor niets naar jou toegestapt zeker? Of nee, wacht jij gaat ze betalen met appels!! ![]()
![]() Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... Laatst gewijzigd door Bill : 11 november 2006 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Minister
|
![]() Een echte rechtstaat waarborgt de natuurlijke rechten op leven, vrijheid, eigendomsrecht op het eigen lichaam. Of maw het natuurlijke recht op soevereiniteit van het individu.
Dit klopt niet,@lpha Een rechtstaat(echt of niet)moet beslissingsmacht hebben welke dan weer gestolen is van de gemeenschap.Die beslissingsmacht bestaat uit verschillende zakken zoals het afbakken van grenzen waarin ze bestaat wat door de tijd voor veel oorlogen zorgde,het monopoliseren van geweld met een leger en een politiemacht welke mogelijke minderheden in het land kan onderdrukken,het juridich aspect welke de gewoonte recht ondermijnt en de mogelijkheid tot zelfsorganisatie. Verder is het monopoliseren van de natuurlijk hulpbronnen niet enkel een zaak van het materieel maar ook van het intellectueel!Behoort kennis(intellectueel)aan de gemeenschap of aan het individu?
![]() |
#776 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is nu eens een prachtig bewijs van je stelling zie ik ben onder de indruk Allez, slaap nu maar rustig verder ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat jij er van maakt is een dictatuur Citaat:
Maar van zodra deze kennis wereldkundig wordt gemaakt behoort ze aan de wereld en kan iedereen er vrij gebruik van maken en verder ontwikkelen in eigen of algemeen belang Een beetje naar analogie met de opensource communities ![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 11 november 2006 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ga nu maar verder luchtkastelen bouwen. Oeioei als dat maar goed afloopt...... ![]()
![]() |
![]() |
#779 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zal er geen politiemacht zijn? ook geen wetten? Is er dan wel een rechtstaat nodig?
![]() |
![]() |
#780 |
Minister
|
![]() Ieder systemen zijn gebaseerd op ideologie...