![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Banneling
|
![]() Tja...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De dop van de een is niet hoger dan van de ander. Citaat:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die beweert dat een oudere die zijn werk verliest geen dop zou mogen krijgen. Daar is de werkloosheidsuitkering voor bedoeld, niet als vervangingsinkomen voor wie niet wilt werken. Citaat:
In de meeste gevallen kosten bruggepensioneerden zelfs minder dan een werkloze. Op de toeslag die sommigen van de patroon krijgen betalen ze immers belastingen. Ik beschik niet over de nodige cijfers maar geloof helemaal niet dat brugpensioenen onbetaalbaar zijn voor de gemeenschap. Eventueel wel voor de werkgevers. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belastingen op de laagste loonschalen moeten afgeschaft worden. Besparen in de sociale sector kan dat mogelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bobke is degene die dictatoriaal bepaald wat onzin is en wat niet
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 10 november 2006 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Banneling
|
![]() We zullen wel zien wat er gaat gebeuren.
Wat sommige luierikken hier uitkramen, wijst op een onbehaaglijk gevoel voor de toekomst. Ze weten dat wel in hun binnenste,maar proberen het weg te praten op een forumpje. Nogal typisch voor sukkels, verkeerde methodes bezigen. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 10 november 2006 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() DQ, je hebt de verkeerde nick gekozen, je bent zelf de windmolen.
Maar zoals je wellicht zelf beseft zijn windmolens al lang achterhaald ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je had evengoed het andere dat ik schreef kunnen arceren in vet en dit onbevlekt laten maar goed, is nu eenmaal een manier van benaderen. Even nog, ik had maar al te goed begrepen waar vws naartoe wil maar vind dit persoonlijk helemaal niet realistisch. "Geef me me mijn natuurlijk erfdeel" ... komaan zeg, vertrek eens vanuit de realiteit. Ik heb ondertussen persoonlijk mijn natuurlijk erfdeel al lang verworven hoor en ik plant nu een appelboom als ik het zelf wil. En ik heb ook niets meegekregen van thuis uit (moest zelf nog mijn trouw bekostigen), tenzij de attitude dat "voor wat, hoort wat". Maar we wijken af, ... eigenlijk wilde ik dat niet zeggen. Eigenlijk wilde ik zeggen dat men bij vws vertrekt vanuit een basisgedachte dat een utopie blijkt te zijn. De realiteit is een beetje anders vrees ik. VWS zou zo krachtig kunnen zijn mochten ze niet constant deze toer op gaan. VWS zou eigenlijk moeten aanklagen dat er doppers bestaan, dat er te weinig werk is voor iedereen, dat mensen op bepaalde werken worden uitgebuit, dat de Polen hun werk afnemen, dat er knelpuntberoepen bestaan en dat dit een reden heeft en zo van die dingen. Maar neen, vws blijft maar verder bomen op het feit dat werken eigenlijk tegennnatuurlijk is, dat men eerst een natuurlijk erfdeel moet "krijgen" en zo van die dingen ... en dat maakt vws zo ongeloofwaardig in vele opzichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Minister
|
![]() Een syndicaat heeft ook nood aan een ideologie,dacht ik ?Wat jij zegt,Karma, is de politiek lijn wat heel iets anders is.Kortom,alpha heeft over appels en karma over peren.
Maar de ideologische kwestie moet bediscussieer kunnen worden of het aanbrengen van een ander ideologie moet ook kunnen ter discussie gesteld zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eno, ik heb jouw verhaal gelezen ivm jouw studies in 1967.
Als je zo een verhaal vertelt in Scandinavië, zonder de datum er bij te vermelden, dan denken ze dat je minsten 300 jaar oud moet zijn. Maar ook nog de dag van vandaag sta ik nog altijd versteld van verhalen die ik hoor van werknemers of studenten, hier in België Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen wordt oud en werkonbekwaam. Daarom worden tijdens de beroepsloopbaan kapitalen opgebouwd waarvan die pensioenen betaald moeten worden. Maar zelfs daar zijn onze vrienden afgunstig van. Zij zouden liefst van al die kapitalen vanaf hun geboorte opsouperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ja, wist ik eigenlijk wel. Het is een aparte kas.
Is het trouwens ook niet zo dat men een grootgedeelte van het pensioen geld, dat men in de jaren 50 en 60 heeft opgebouwd in de jaren '70 gedeeltelijk heeft opgebruikt om ander uitgaven te doen? En daarom ook het tekort? [/quote=Bobke;2153743]Pensioenen zijn strikt genomen zelfs geen sociale uitkeringen maar een verplichte verzekering, een uitgesteld loon als u wilt. Iedereen wordt oud en werkonbekwaam. Daarom worden tijdens de beroepsloopbaan kapitalen opgebouwd waarvan die pensioenen betaald moeten worden. Maar zelfs daar zijn onze vrienden afgunstig van. Zij zouden liefst van al die kapitalen vanaf hun geboorte opsouperen.[/quote] Laatst gewijzigd door pekka_123 : 10 november 2006 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat degenen die werken betalen voor de pensioenen van de vorige generatie. Soms worden pensioenfondsen inderdaad wel eens opgesoupeerd of gebruikt om de begroting te doen kloppen. Anderzijds bedoel ik met kapitalen opbouwen niet alleen pensioenfondsen maar ook voorzien in de productiemiddelen. Deze laten ons nu toe met een minimum aan mankracht voldoende te produceren. Zelfstandigen daarentegen hebben zelf hun pensioenfondsen moeten opbouwen, soms door te beleggen in appartementen of productiemiddelen. Vooral daar kijken sommigen nu vol afgunst naar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
Banneling
|
![]() Waar ik het ook niet mee eens ben is het volgende :
Een maandelijkse aftrek van uw loon(pensioensparen) weliswaar klein bedrag. Maar ik hebt dit niet gevraagd!! En toch trekken ze dit bedrag af. Dit is eigenlijk goed bedoeld omdat bepaalde mensen in de loop der jaren soms tegenslagen kunnen hebben en dan op latere leeftijd toch nog een sommetje zouden hebben. Maar toch vind ik dat je zelf zou moeten mogen beslissen om daar aan mee te doen of niet. Het uitgekeerde bedrag krijg je wel wanneer je eenmaal in pensioen gaat!!! Laat staan dat je na 20 jaar werken naar het buitenland wil vertrekken en dus geen volledige loopbaan zou hebben. Wel dan heb je recht op het bedrag dat je al die jaren netjes betaald heb, MAAR je zal het enkel krijgen eens je 65 j bent! |
![]() |
![]() |