Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 18:07   #761
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Geen antwoord op mijn vraag. In jouw geval hadden de homosexuele mannen een vrouw nodig.

Als ik als hetero sexueel actief zou moeten zijn met een homosexuele man om aan kinderen te komen, dan zou mij dat verschrikkelijk onwenning en onnatuurlijk aanvoelen.

Maar als een homosexuele man sexueel actief moet zijn met een vrouw om aan kinderen te komen moet ik dat 'normaal' vinden?

Begrijp je mijn bezwaar?

Paulus.
U moet natuurlijk niks. Maar om de seks nou als argument te gebruiken vind ik niet echt sterk. Maar gezien het bewijs kom ik tot de conclusie dat je het als normaal kan beschouwen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:08   #762
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Want volgens je eigen redenering is een zaadlozing die eindigt in een zakdoek of in een condoom ook abnormaal. En dat is het natuurlijk niet hé.
Daarvoor moet je behoren tot het decadente westen waarschijnlijk. En dan vraagt men zich af waarom sommigen zich geroepen voelen zichzelf samen met westerse machtssymbolen op te blazen.
Oud 30 november 2006, 18:08   #763
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U moet natuurlijk niks. Maar om de seks nou als argument te gebruiken vind ik niet echt sterk. Maar gezien het bewijs kom ik tot de conclusie dat je het als normaal kan beschouwen.
Je begrijpt mijn bezwaar dus niet? Ben ik dan echt zo moeilijk te begrijpen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 november 2006 om 18:09.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:09   #764
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt mijn bezwaar dus niet? Ben ik dan echt zo moeilijk te begrijpen?

Paulus.
Zeker wel, alleen vind ik niet dat je het als argument kan gebruiken.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 november 2006 om 18:09.
Oud 30 november 2006, 18:10   #765
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat de functie, de basisfunctie, de functie de het meekreeg van moeder natuur, de voortplanting is.
Maar dat is nu net het hele punt, dat is niet de basisfunctie!!! En voortplanting is ook helemaal niet de enige functie.

Citaat:
Dat het ook nog voor andere dingen gebruikt wordt, daar kan ik inkomen, maar daar kunnen ook andere dingen voor gebruikt worden. Je hoeft niet noodzakelijk sex met elkaar te hebben om van elkaar te kunnen genieten toch?
Nee, en dan? Je hoeft zoveel niet noodzakelijk te doen, maar dat is natuurlijk geen argument om het niet te doen. En genieten van sex is helemaal iets anders dan andere vormen van genot. Die verschillende zaken zijn complementair, niet exclusief. Je kan het ene niet vervangen door het andere.

Citaat:
Het sexueel genot is er om de voortplanting te stimuleren. Omdat we het graag en veel zouden doen. Daarom is het plezant. Het plezier is er om de sex de sex is er niet om het plezier. Er zijn wel meer dingen die plezant zijn.
Sex is er wel degelijk ook om het plezier. Anders zou jij ook geen voorbehoedsmiddelen gebruiken natuurlijk.

Citaat:
Aan de basis van dit alles ligt de voortplanting. Daar zijn we voor gemaakt. Daar hebben we geslachtsorganen voor. Niet voor het plezier.
Dat klopt helemaal niet. Want sex is veel meer dan alleen voortplanting. Seks omvat wel wat meer dan penetratie hé.

Citaat:
Vandaar dat ik niet het genot als eikpunt zal nemen van wat een normale sexuele geaardheid is en wat niet, maar wel de mogelijkheid tot voortplanten.
Dat is wat jij ervan vindt, maar daarom is dat nog geen feit. Je kan nog steeds geen objectieve definitie geven voor wat een afwijking is en wat normaal.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:12   #766
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gebruikt niet de sex als argument, maar het instinct tot voortplanting, met alle voor- en naspel dat daarbij hoort, als normbepaling, voor wat ik als normaal beschouw en wat niet.

Begrijp je me nu beter?

Paulus.
Oud 30 november 2006, 18:15   #767
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gebruikt niet de sex als argument, maar het instinct tot voortplanting, met alle voor- en naspel dat daarbij hoort, als normbepaling, voor wat ik als normaal beschouw en wat niet.

Begrijp je me nu beter?

Paulus.
Er is niet iets als een voortplantingsinstinct, alleen een paringsinstinct. Wat dat betreft is er geen verschil. U ziet de functie van seks als voortplanting. Dat is het ook. Alleen bij homoseksuelen is dat nu eenmaal niet zo. Om daar dan meteen conclusies aan te verbinden, echter...
Oud 30 november 2006, 18:16   #768
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is nu net het hele punt, dat is niet de basisfunctie!!! En voortplanting is ook helemaal niet de enige functie.
Euh...

Mevrouw de bioloog. Waarom hebben jongens een penis en meisjes een vagina? Komaan zeg! Je bent echt wel onwillig opzettelijk onredelijk toch?

Neem me niet kwalijk.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 18:19   #769
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die redenatie kunnen er geen foutjes meer gemaakt worden en toch gebeurd het wel hé? Waarom worden nog steeds kinderen geboren met hartafwijkingen.
Stop nu toch een om homoseksualiteit te vergelijken met zaken zoals hartafwijkingen. Dat raakt kant noch wal! In het geval van homoseksulaiteit werkt alles in het lichaam zoals het zou moeten hé. Van "foutjes" is er nergens sprake. In het geval van hart- en andere afwijkingen is dat wel degelijk het geval.
Oud 30 november 2006, 18:20   #770
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen instinct tot voortplanting. Alleen een instinct tot seks, waaruit eventueel voortplanting kan komen, maar dat ook voor andere zaken gebruikt wordt.
Oud 30 november 2006, 18:21   #771
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niet iets als een voortplantingsinstinct, alleen een paringsinstinct. Wat dat betreft is er geen verschil. U ziet de functie van seks als voortplanting. Dat is het ook. Alleen bij homoseksuelen is dat nu eenmaal niet zo. Om daar dan meteen conclusies aan te verbinden, echter...
... en daarin wijken ze van de norm af volgens mij...

Niet dat ik hen dat kwalijk neem of zo, maar er is weldegelijk een verschil. een verschil van de norm. En geloof me dat ik het woordje 'voortplantingsinstinct' niet heb uitgevonden om gelijk te halen hoor. Het woord bestaat al veel langer dat ik besta. Er is dus wel iets als 'voortplantingsinstinct'.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 18:23   #772
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevrouw de bioloog. Waarom hebben jongens een penis en meisjes een vagina?
Waarom vragen zijn weinig zinvol in de natuur. Zoals je zelf terecht zei is evolutie niet gericht. Penis en vagina hebben overigens ook verschillende functies. Of plas jij niet met je penis?
Oud 30 november 2006, 18:25   #773
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... en daarin wijken ze van de norm af volgens mij...

Niet dat ik hen dat kwalijk neem of zo, maar er is weldegelijk een verschil. een verschil van de norm.
Dat is jouw norm. Niet "de" norm.

Citaat:
En geloof me dat ik het woordje 'voortplantingsinstinct' niet heb uitgevonden om gelijk te halen hoor. Het woord bestaat al veel langer dat ik besta. Er is dus wel iets als 'voortplantingsinstinct'.
Het is niet omdat een woord bestaat, dat het ook de inhoud heeft die jij eraan geeft. Een voortplantingsinstinct bestaat er biologisch niet. Enkel een instinct tot seks.
Oud 30 november 2006, 18:29   #774
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen instinct tot voortplanting. Alleen een instinct tot seks, waaruit eventueel voortplanting kan komen, maar dat ook voor andere zaken gebruikt wordt.
Het woordje voortplantingsinstinct bestaat al langer dan ik besta en het woordje sexinstinct vind ik niet in de Nederlandse taal. Daar wordt echter in het Duits ook voortplantingsinstict mee bedoeld.

Een doordenkertje...

Stel je zit op een eiland met je partner (in de veronderstelling dat je hetrero bent) wat is dan makkelijker?

Sex zonder voortplanten of voortplanten zonder sex?

Heb je het eindelijk begrepen?

Paulus.
Oud 30 november 2006, 18:31   #775
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom vragen zijn weinig zinvol in de natuur. Zoals je zelf terecht zei is evolutie niet gericht. Penis en vagina hebben overigens ook verschillende functies. Of plas jij niet met je penis?
Bedankt om mijn vraag niet te beantwoorden. Maar ik begrijp het wel. Het antwoord ondergraaft immers je stelling. Is het niet?

Paulus.
Oud 30 november 2006, 18:32   #776
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woordje voortplantingsinstinct bestaat al langer dan ik besta en het woordje sexinstinct vind ik niet in de Nederlandse taal. Daar wordt echter in het Duits ook voortplantingsinstict mee bedoeld.
Paulus, het is niet omdat een woord bestaat dat het ook de lading dekt die jij er aan geeft. Zoals ik je al eerder zei, is instinct sowieso een begrip dat biologen niet graag gebruiken, omdat het op zich al een verkeerde conotatie heeft.

Citaat:
Stel je zit op een eiland met je partner (in de veronderstelling dat je hetrero bent) wat is dan makkelijker?

Sex zonder voortplanten of voortplanten zonder sex?
Omdat sex noodzakelijk is voor de voortplanting, betekent dat nog niet dat sex die niet tot voortplanting kan leiden afwijkend is. Daar kan je immers nog steeds geen enkele objectieve reden voor geven.
Oud 30 november 2006, 18:34   #777
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is jouw norm. Niet "de" norm.
Het is in elk geval 'een' norm. Bedankt dat je dit al toegeeft. Een norm die nog altijd door de meerderheid van de wereldbevolking gerespecteerd wordt. Ze is niet van mij persoonlijk hoor.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 november 2006 om 18:34.
Oud 30 november 2006, 18:36   #778
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt om mijn vraag niet te beantwoorden. Maar ik begrijp het wel. Het antwoord ondergraaft immers je stelling.
Welke stelling schatje? Biologen stellen zich geen waarom vragen. Dat is niet zinvol. Biologen kijken naar organen en gedragingen en proberen daarvan de functies te begrijpen. Voor de penis en de vagina zijn er meerdere functies. Dat is een feit hoor. De organen die wel specifiek voortplanting dienen zijn de teelballen, de eierstokken en de baarmoeder.
Oud 30 november 2006, 18:38   #779
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is in elk geval 'een' norm. Bedankt dat je dit al toegeeft. Een norm die nog altijd door de meerderheid van de wereldbevolking gerespecteerd wordt. Ze is niet van mij persoonlijk hoor.
De meerderheid van de bevolking aanziet dat niet als de norm, beste Paulus. En respecteert zelfs die norm ook niet. Je vergeet steeds weer dat het overgrote deel van de seks niets met voortplanting te maken heeft. Seks is niet alleen penetratie, masturbatie is een universeel gegeven en de meerderheid van de mensen gebruiken wel één of andere vorm van geboortebeperking. Het is dus wel jouw norm (die je ongetwijfeld deelt met anderen) waarvoor geen enkele objectieve reden bestaat.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 november 2006 om 18:39.
Oud 30 november 2006, 18:41   #780
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat sex noodzakelijk is voor de voortplanting, betekent dat nog niet dat sex die niet tot voortplanting kan leiden afwijkend is.
Jamaar Edina, dat zeg ik ook niet he. Ik zeg zelfs uitdrukkelijk dat sex zonder de bedoeling zich voort te planten absoluut normaal is. Kan ik het nog duidelijker zeggen.

Alleen gebruik ik dat niet als eikpunt om te weten wat normaal is en wat niet. In mijn visie (en niet die van mij alleen) moet de mogelijkheid om zich voort te planten met de partner vanzelfsprekend zijn om als normaal beschouwd te kunnen worden. Anders is er sprake van een afwijking.

Een sexuele relatie met iemand die nooit tot het resultaat kan leiden dat er kinderen van komen, daar schort iets mee. Dat is niet normaal. Heterokoppel gaan in dat geval vaak naar dokters en zo. Homosexuelen niet uiteraard, maar dat neemt niet weg dat het niet normaal is.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be