Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2024, 03:47   #61
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik reeds gans mijn leven van overtuigd. Maar onder de Vlamingen leven nogal wat individuen die last hebben van een minderwaardigheidscomplex tegenover de Nederlanders. Dat slaat soms om in een nukkige “Ollander”-hekel.
Ik ben altijd een voorstander gebleven, ook al lijkt dat niet zo soms. Zelfs al was het VKN niet altijd optimaal voor onze voorouders, separatisme was niet nodig en het vroege België was een ramp.

België blijft een Franse bezetting voor ons. Of de tyrannie van de schaduw van de kerktoren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 mei 2024 om 03:49.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 08:11   #62
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een stropop als minister-president is de grootst mogelijke blunder.

Geen enkele van de 4 machtshebbers van de regeringspartijen gaat in de regering zitten.

Dat wordt een regering gevuld met machteloze sukkels.
DE sukkel Plasterk wil het dolgraag ,zie de open brief.
Blijkbaar is de verhouding zo slecht dat de ruzie niet uitgepraat kan worden aan een etentje.
Wat een geweldige premier gaat dat worden, die dit via open brieven in de Telegraaf moet doen.


citaat NTC
Beoogd premier Plasterk biedt Omtzigt in open brief excuses aan: ‘Sorry Pieter!’

Beoogd premier Ronald Plasterk heeft vrijdag in een open brief in De Telegraaf zijn excuses aangeboden aan NSC-leider Pieter Omtzigt. Plasterk zegt spijt te hebben dat hij bepaalde gebeurtenissen, die tijdens de eerste formatieronde plaatsvonden, openbaarde. „Sorry Pieter!”, schrijft Plasterk in de brief.

Omtzigt verliet de formatietafel, geleid door Plasterk, in februari. De toenmalig informateur zou volgens Omtzigt belangrijke informatie hebben achterhouden, waardoor de gesprekken vertraging opliepen. Plasterk vertelde op zijn beurt tijdens een Kamerdebat dat Omtzigt gebruik had gemaakt van zijn dienstauto om zich naar een hotel te verplaatsen.

In de brief in De Telegraaf schrijft Plasterk daarover. „Mij is veel gevraagd hoe ik erop terugkijk dat ik in het debat over de eerste informatieronde heb verteld dat de dienstauto van de informateur gebruikt was. Ik hecht eraan te stellen dat ik dat niet had moeten doen; Het was onnodig en misplaatst. Ik heb er nadien daarom persoonlijk mijn excuses voor gemaakt bij Pieter Omtzigt en herhaal die graag publiek: Sorry Pieter!”

De brief verschijnt op een precair moment: op donderdag meldde NRC dat de voordracht als kandidaat-premier van Plasterk door de PVV wordt vertraagd door Omtzigt, precies vanwege de vertrouwensbreuk die in februari ontstond.


https://www.nrc.nl/nieuws/2024/05/17...7-mei-a4199186

Laatst gewijzigd door cato : 17 mei 2024 om 08:15.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:15   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
DE sukkel Plasterk wil het dolgraag ,zie de open brief.
Blijkbaar is de verhouding zo slecht dat de ruzie niet uitgepraat kan worden aan een etentje.
Wat een geweldige premier gaat dat worden, die dit via open brieven in de Telegraaf moet doen.


citaat NTC
Beoogd premier Plasterk biedt Omtzigt in open brief excuses aan: ‘Sorry Pieter!’

Beoogd premier Ronald Plasterk heeft vrijdag in een open brief in De Telegraaf zijn excuses aangeboden aan NSC-leider Pieter Omtzigt. Plasterk zegt spijt te hebben dat hij bepaalde gebeurtenissen, die tijdens de eerste formatieronde plaatsvonden, openbaarde. „Sorry Pieter!”, schrijft Plasterk in de brief.

Omtzigt verliet de formatietafel, geleid door Plasterk, in februari. De toenmalig informateur zou volgens Omtzigt belangrijke informatie hebben achterhouden, waardoor de gesprekken vertraging opliepen. Plasterk vertelde op zijn beurt tijdens een Kamerdebat dat Omtzigt gebruik had gemaakt van zijn dienstauto om zich naar een hotel te verplaatsen.

In de brief in De Telegraaf schrijft Plasterk daarover. „Mij is veel gevraagd hoe ik erop terugkijk dat ik in het debat over de eerste informatieronde heb verteld dat de dienstauto van de informateur gebruikt was. Ik hecht eraan te stellen dat ik dat niet had moeten doen; Het was onnodig en misplaatst. Ik heb er nadien daarom persoonlijk mijn excuses voor gemaakt bij Pieter Omtzigt en herhaal die graag publiek: Sorry Pieter!”

De brief verschijnt op een precair moment: op donderdag meldde NRC dat de voordracht als kandidaat-premier van Plasterk door de PVV wordt vertraagd door Omtzigt, precies vanwege de vertrouwensbreuk die in februari ontstond.


https://www.nrc.nl/nieuws/2024/05/17...7-mei-a4199186
Het is al ruzie voordat de regering gevormd wordt. In een regering moeten mensen zitten die onafhankelijk van de partijvoorzitter moeten kunnen handelen.
Zeker voor de minister-president is dat absoluut noodzakelijk. Nu gaat die voor elke beslisding op consultatie bij Wilders moeten. Hetzelfde voor de andere regeringsleden, telens onderhandelen met hun partijvoorzitter.

Lame ducks.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:20   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik ben altijd een voorstander gebleven, ook al lijkt dat niet zo soms. Zelfs al was het VKN niet altijd optimaal voor onze voorouders, separatisme was niet nodig en het vroege België was een ramp.

België blijft een Franse bezetting voor ons. Of de tyrannie van de schaduw van de kerktoren.
1830 was een duivelspact tussen de Franstalige liberale vrijzinnigen en de Roomse Kerk.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:24   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een stropop als minister-president is de grootst mogelijke blunder.

Geen enkele van de 4 machtshebbers van de regeringspartijen gaat in de regering zitten.

Dat wordt een regering gevuld met machteloze sukkels.
Zeggen die ook van zichzelf dat ze dweilen zijn?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:31   #66
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een stropop als minister-president is de grootst mogelijke blunder.

Geen enkele van de 4 machtshebbers van de regeringspartijen gaat in de regering zitten.

Dat wordt een regering gevuld met machteloze sukkels.
Erger dan Vivaldi kan wel niet.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:35   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Daarom dat de meeste hier ook in de politiek gaan. Voor het leuke en goedbetaalde postje. En daarna een uittredingsvergoeding en riant pensioen natuurlijk. En als ze echt goed werk gemaakt hebben voor de partij (andere politieke "collega's" een goed betaalde plek bezorgd) dan mogen ze zelfs ergens nog gaan zitten in een raad van bestuur. Natuurlijk ook goed betaald.
Dat is een populistische post. Van de hoogste graad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:40   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
1. Hoe gaan ze dat doen?
2. Hoe gaan ze dat doen?
3. Asielzoekers hebben geen voorrang in België
4. Blabla
5. Wat gaan ze doen als de termijn verstreken is?
6. Ouderen en zieken laten creperen
7. Waar halen ze het geld
8. Waar halen ze het geld?
9. Is dat verplicht?
10. Waar halen ze het geld?
11. Waar halen ze het geld?
12. Asociaal.
13. Waar halen ze het geld, waar halen ze de vergunning en wat gaan ze doen in de 20 jaar voor die er komen?
14. Vroemvroem…
Het is duidelijk: ze gaan je nog bellen om goede raad te vernemen van jou.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:47   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Terug 130 op de snelwegen! Dat is voor mij de grootste opluchting. Ik rij veel in Nederland en dat slakkengangetje hangt m'n keel uit.
Niet overal op autosnelwegen.
Wel: "waar het kan".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:49   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een stropop als minister-president is de grootst mogelijke blunder.

Geen enkele van de 4 machtshebbers van de regeringspartijen gaat in de regering zitten.

Dat wordt een regering gevuld met machteloze sukkels.
Burgemeesters in Nederland zijn evenmin verkozen.
Zijn zij per definitie machteloze sukkels?

Heb je ergens de mening van een politieke journalist of waarnemer die jouw visie bevestigt?
Of komt jouw conclusie alleen uit jouw brein?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:55   #71
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.391
Standaard

Uiterst rechts heeft hier de voorbije 4 jaar zeer verontwaardigd gedaan over het feit dat Frank Vandenbroucke minister was terwijl hij niet verkozen was.

Benieuwd welke pirouettes ze gaan uithalen om dat geen punt te vinden in de regering in Nederland.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 13:09   #72
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiterst rechts heeft hier de voorbije 4 jaar zeer verontwaardigd gedaan over het feit dat Frank Vandenbroucke minister was terwijl hij niet verkozen was.

Benieuwd welke pirouettes ze gaan uithalen om dat geen punt te vinden in de regering in Nederland.
In dit geval is het nog veel erger dan alleen het feit dat hij niet is gekozen.

Hij is altijd en nog steeds lid van de PvdA.

Hij is met overheidsgeld miljonair geworden en er loopt een fraude onderzoek tegen hem.

En nog steeds vindt Wilders en extreem rechts dit heel gewoon.
citaat NRC
Er is nog een reden waarom de keuze van Wilders bij NSC tot twijfels leidt.

Kort nadat zijn rol als verkenner en informateur was beëindigd, kwam Plasterk in het nieuws in een andere kwestie. NRC reconstrueerde hoe de voormalige minister in 2022 miljoenen wist te verdienen aan een onderzoeksproject van een wetenschapper van het Amsterdam Universitair Medisch Centrum. Hij claimde een patent dat op cruciale onderdelen gebaseerd was op het werk van die wetenschapper. Toch noemde Plasterk zichzelf enig uitvinder. Het bestuur van Amsterdam UMC besloot eerder deze maand de kwestie nader te gaan onderzoeken.

Jong Sociaal Contract, de jongerenclub van NSC, vindt vanwege deze patentenkwestie dat de excuses van Plasterk nog niet voldoende zijn. „Heel leuk deze excuses, maar de vorige informateur Gom van Strien moest aftreden vanwege een fraude-onderzoek. Waarom zou @RPlasterk dan wel premier mogen worden, nog tijdens een fraude-onderzoek? @NwSocContract, rug recht houden!”, twitterde JSC vrijdag.


https://www.nrc.nl/nieuws/2024/05/17...orden-a4199215

Laatst gewijzigd door cato : 17 mei 2024 om 13:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 13:20   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.361
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom zouden Belgische politieke partijen zich moeten moeien met de Nederlandse corruptici?

Want Links of Rechts, het kiesvee is niet meer dan hun knechts.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 13:28   #74
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een populistische post. Van de hoogste graad.
Maar daarom niet onwaar natuurlijk.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 13:29   #75
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiterst rechts heeft hier de voorbije 4 jaar zeer verontwaardigd gedaan over het feit dat Frank Vandenbroucke minister was terwijl hij niet verkozen was.

Benieuwd welke pirouettes ze gaan uithalen om dat geen punt te vinden in de regering in Nederland.
De inhoud van het regeerakkoord is zo´n verfrissende trendbreuk dat er veel vergeven wordt, denk ik.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 15:20   #76
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een stropop als minister-president is de grootst mogelijke blunder.

Geen enkele van de 4 machtshebbers van de regeringspartijen gaat in de regering zitten.

Dat wordt een regering gevuld met machteloze sukkels.
Daar moet een tegenstander van de samenstelling van de volgende regering in NL toch enorm blij om zijn?

Als het VB aan de macht zou komen in BE, heb je dan liever dat ze hun programmapunten uitvoeren of dat ze zich gedragen als machteloze sukkels en niets van hun punten verwezenlijken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 15:20   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiterst rechts heeft hier de voorbije 4 jaar zeer verontwaardigd gedaan over het feit dat Frank Vandenbroucke minister was terwijl hij niet verkozen was.

Benieuwd welke pirouettes ze gaan uithalen om dat geen punt te vinden in de regering in Nederland.
Voor zover ik weet is er geen enkel land ter wereld waar men ministers verkiest.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 15:25   #78
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiterst rechts heeft hier de voorbije 4 jaar zeer verontwaardigd gedaan over het feit dat Frank Vandenbroucke minister was terwijl hij niet verkozen was.

Benieuwd welke pirouettes ze gaan uithalen om dat geen punt te vinden in de regering in Nederland.
U haalt gewoon aan dat zowel in NL als in B het democratisch systeem dode letter is.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 15:26   #79
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor zover ik weet is er geen enkel land ter wereld waar men ministers verkiest.
De beslissingen die ministers, al dan niet verkozen, nemen, zouden moeten kunnen worden tegengehouden door volksraadpleging.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 15:46   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor zover ik weet is er geen enkel land ter wereld waar men ministers verkiest.
Niet rechtstreeks maar ministers zouden toch uit de verkozenen moeten komen, niet?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be