Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2015, 13:41   #61
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Uit het door u aangehaalde artikel
Bs'd

Alsof één keer om de x aantal tijd bij oma en opa op bezoek gaan dat gaat oplossen.

Ik zeg het, je kan zo duizenden onderzoeken aanhalen. Het ene zal zeggen dat homo-ouders beter zijn, het ander zal zeggen dat homo-ouders schade veroorzaken, nog een ander zal zeggen dat het er niet toe doet enzovoort.

Gezond boerenverstand, daar draait het om in het leven. En voor mij zijn de belangen van kinderen belangrijker dan de belangen van homokoppels.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 oktober 2015 om 13:43.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 13:54   #62
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Homo's hé cookie.

Als cassiëre Marie bol staat van werkloze Tom, dan is dit een geschenk van God, wanneer Els en An de volledige adoptieprocedure doorlopen met complete screening en vervolgens een kind in huis krijgen, dan wordt het kind onrecht aangedaan.
Jij hebt goed opgelet tijdens de lessen Catechese, 10/10.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 13:55   #63
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Alsof één keer om de x aantal tijd bij oma en opa op bezoek gaan dat gaat oplossen.

Ik zeg het, je kan zo duizenden onderzoeken aanhalen. Het ene zal zeggen dat homo-ouders beter zijn, het ander zal zeggen dat homo-ouders schade veroorzaken, nog een ander zal zeggen dat het er niet toe doet enzovoort.

Gezond boerenverstand, daar draait het om in het leven. En voor mij zijn de belangen van kinderen belangrijker dan de belangen van homokoppels.
Correctie: De studies besteld door het Family Research Center zeggen dat het schade berokkent aan het kind. Onafhankelijke onderzoeken wijzen uit dat er weinig tot geen verschillen zijn.

Google maar eens op op de studie van Mark Regnerus voor het FRC. Werd later gehakt van gemaakt door onafhankelijke studies en door federale rechters (eerst voor het district Court in Michigan, later het Supreme Court) in DeBoer v. Snyder)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 13:56   #64
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Alsof één keer om de x aantal tijd bij oma en opa op bezoek gaan dat gaat oplossen.

Ik zeg het, je kan zo duizenden onderzoeken aanhalen. Het ene zal zeggen dat homo-ouders beter zijn, het ander zal zeggen dat homo-ouders schade veroorzaken, nog een ander zal zeggen dat het er niet toe doet enzovoort.

Gezond boerenverstand, daar draait het om in het leven. En voor mij zijn de belangen van kinderen belangrijker dan de belangen van homokoppels.
In tribale tijden werden kinderen opgevoed door de stam en wist geen enkel kind wie zijn vader was. Mannen waren toen allemaal nonkels en iedereen neukte met iedereen. De moeder wist dar wel 100% zeker omdat ze het kind tenslotte gebaard heeft. Dus ja of het klassieke gezin nu het beste model ter wereld is is nog maar de vraag.

Je hebt wel gelijk in die zin dat als je je kinderen geen bepaalde normen en waarden meegeeft de staat dat wel zal doen via scholing etc. Voor homo's is de staat dan ook hun beste vriend en om te bewijzen dat je geen racistische homo-hater bent moet je je kind opofferen aan de homoseksuele priester die wel goed voor je kinderen zal zorgen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:44   #65
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hier maakt u een fundamentele denkfout. Namelijk dat het verkondigen van een andere mening dan de uwe per definitie indoctrinatie is. U doet namelijk net hetzelfde. U gaat me toch niet vertellen dat u uw mening niet opdringt aan uw kinderen?
Er is niets reactionair of bekrompen aan de standpunten van JvdB. Dat is een subjectief waardeoordeel. Niet vergeten dat uw mening niet de absolute waarheid is. Binnen enkele generaties zal ook uw "verlichte' opvattingen als bekrompen worden beoordeeld.
Toch slaat u hier de bal compleet mis.

In onze huidige wetgeving staat ingeschreven dat discriminatie tav holebi's strafbaar is. Met een vrijblijvende mening of subjectief waardeoordeel heeft dat dus weinig te maken.

Ik hoop inderdaad dat onze verlichte opvattingen binnen enkele generaties als bekrompen worden beschouwd, dat toont aan dat er evolutie in de maatschappij aanwezig blijft.

In het leerplan en volgens de eindtermen blijkt trouwens duidelijk dat kinderen 'vertrouwd' moeten zijn met de acceptatie van andere geaardheden en dus ook met holebi's. Ik indoctrineer hier dus niemand met mijn persoonlijke mening, pas dan enkel de opgelegde leerplannen en eindtermen toe.

Oproepen om holebi's te discrimineren, door hen bijvoorbeeld geen adoptie toe te staan, is in feite ronduit illegaal, want dit gaat in tegen onze wetgeving.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:47   #66
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Kinderen zijn onze zwakste wezens van allemaal. Het recht op een moeder én een vader zou een universeel kinderrecht moeten zijn. Zij hebben recht op onze bescherming, meer dan wie dan ook.

Tevens ben ik ervan overtuigd dat het overgrote deel van de Vlamingen gewoon wil dat zijn kinderen gewone en gezonde mensen zijn. Moeders zijn daar misschien toleranter in, maar geen enkele vader zit te wachten om Kerstmis en nieuwjaar te vieren met zijn zoon Tim die een homovriendje meepakt. Als vader wil je dat je zoon thuiskomt met een mooie, gezonde, lieve en warme vrouw.
Holebi's zijn dus niet gezond ? Tssss

En van die vaders: daar kan u zich lelijk in vergissen.

Het is niet omdat uw houding getuigt van een eindeloze domheid, intolerantie en bekrompenheid, dat u dit moet toedichten aan de meerderheid van de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 13 oktober 2015 om 14:47.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:47   #67
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
In het leerplan en volgens de eindtermen blijkt trouwens duidelijk dat kinderen 'vertrouwd' moeten zijn met de acceptatie van andere geaardheden en dus ook met holebi's. Ik indoctrineer hier dus niemand met mijn persoonlijke mening, pas dan enkel de opgelegde leerplannen en eindtermen toe.
Bs'd

Staatsindoctrinatie dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Oproepen om holebi's te discrimineren, door hen bijvoorbeeld geen adoptie toe te staan, is in feite ronduit illegaal, want dit gaat in tegen onze wetgeving.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in onze maatschappij, tot spijt van wie dat benijdt.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:48   #68
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik kijk één seconde op google en vindt het volgende al: http://www.nieuwsblad.be/cnt/gp72d12el

Ik veronderstel dat er daar duizenden onderzoeken over zijn en dat daar duizend verschillende antwoorden op zijn. Ik hecht daar allemaal niet zoveel belang aan. Gewoon gezond boerenverstand gebruiken is vaak nog het allerbeste.

Trouwens: volgens de wetenschap waren jouw voorouders apen.
Die van jou ook hoor ! Of geloof je zelf nog in creationisme ? (zou me nog niet verbazen gezien je houding in deze).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:50   #69
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Staatsindoctrinatie dus.



Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in onze maatschappij, tot spijt van wie dat benijdt.
U heeft inderdaad het recht om zelfs een domme mening te hebben.
We leven hier tenslotte in België en niet in Saoedi-Arabië: gelukkig maar.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:52   #70
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het is niet omdat uw houding getuigt van een eindeloze domheid, intolerantie en bekrompenheid, dat u dit moet toedichten aan de meerderheid van de Vlamingen.
Bs'd

Misschien moet je eens uit uw hoogopgeleide groenlinkse kringen durven komen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:53   #71
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Die van jou ook hoor ! Of geloof je zelf nog in creationisme ? (zou me nog niet verbazen gezien je houding in deze).
Bs'd

Als ik u zo bezig hoor, begin ik inderdaad meer en meer te twijfelen of wij echt niet van de apen afstammen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:53   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Staatsindoctrinatie dus.



Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in onze maatschappij, tot spijt van wie dat benijdt.
Wat een grap, zwaar gebrainwashte ultra-conservatieve religieuzen die het over "vrijheid van meningsuiting" hebben. Ga uw mond maar eens spoelen met zeepsop.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:54   #73
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U heeft inderdaad het recht om zelfs een domme mening te hebben.
We leven hier tenslotte in België en niet in Saoedi-Arabië: gelukkig maar.
Bs'd

Ook niet in Noord-Korea.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:55   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik kijk één seconde op google en vindt het volgende al: http://www.nieuwsblad.be/cnt/gp72d12el

Ik veronderstel dat er daar duizenden onderzoeken over zijn en dat daar duizend verschillende antwoorden op zijn. Ik hecht daar allemaal niet zoveel belang aan. Gewoon gezond boerenverstand gebruiken is vaak nog het allerbeste.

Trouwens: volgens de wetenschap waren jouw voorouders apen.
de jouwe ook.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:56   #75
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat een grap, zwaar gebrainwashte ultra-conservatieve religieuzen die het over "vrijheid van meningsuiting" hebben. Ga uw mond maar eens spoelen met zeepsop.
Bs'd

Ik ben een Belgisch staatsburger en mag mij bijgevolg daar toch op beroepen?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 15:01   #76
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Tevens ben ik ervan overtuigd dat het overgrote deel van de Vlamingen gewoon wil dat zijn kinderen gewone en gezonde mensen zijn. Moeders zijn daar misschien toleranter in, maar geen enkele vader zit te wachten om Kerstmis en nieuwjaar te vieren met zijn zoon Tim die een homovriendje meepakt. Als vader wil je dat je zoon thuiskomt met een mooie, gezonde, lieve en warme vrouw.
Als ouder kan ik met zekerheid stellen dat ik het vele malen erger zou vinden indien mijn kind zich tot één of ander geloof zou bekeren of tot één of andere sekte zou toetreden.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 15:06   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik ben een Belgisch staatsburger en mag mij bijgevolg daar toch op beroepen?
in die obscure ultra-conservatieve katholieke leefwereld van u, bestaat er geen vrijheid van mening. Dus wat wordt het, eieren of jongen ??
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 15:06   #78
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Misschien moet je eens uit uw hoogopgeleide groenlinkse kringen durven komen.
Ik ben inderdaad hoogopgeleid, u niet hoop ik zo uw reacties te lezen.

Groenlinks ben ik helemaal niet, als u enkele van mijn recente posts heeft gelezen dan zal u wel tot die conclusie komen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 15:07   #79
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
in die obscure ultra-conservatieve katholieke leefwereld van u, bestaat er geen vrijheid van mening. Dus wat wordt het, eieren of jongen ??
Inderdaad, daar is enkel maar dogmatisme en indoctrinatie van tel. Gelukkig zijn het christenen en kunnen we er eens mee lachen, moesten het moslims zijn dan dienden we erger te vrezen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 15:14   #80
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
in die obscure ultra-conservatieve katholieke leefwereld van u, bestaat er geen vrijheid van mening. Dus wat wordt het, eieren of jongen ??
Bs'd

Vlaanderen is een democratie met vrijheid van meningsuiting. Ik mag mij daar dus op beroepen, los van mijn eigen mening over vrijheid van meningsuiting.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be