Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een alcoholverbod ingevoerd worden?
Ja, voor iedereen 3 7,89%
Ja, maar alleen voor Vlamingen 2 5,26%
Nee, alcohol is het enige wat het leven nog draaglijk maakt voor gefrustreerde Vlamingen 4 10,53%
Kom, doe ze nog eens vol! 29 76,32%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2007, 15:50   #61
eno2
Banneling

Standaard

Gezien het algemene politieke belang ervan, deze uitnodiging: Wie meer dan een emmer kan volkotsen in één keer mag het mij komen demonstreren, ik zal in hem (haar) mijn politieke meerdere erkennen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2007 om 15:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 16:06   #62
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
haha, wat een repliek op je domme opmerking

Er was niets mis met Raf zijn post.

Jij was het die niet eens wist wat percentage betekende
zuip maar verder duvel, en vertel wat minder zever.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 16:07   #63
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
spoken moeten ze niet verbieden, die bestaan toch niet
ik ben het bewijs van het tegendeel
Oud 29 december 2007, 16:10   #64
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertaling: "spookske" deed terreinonderzoek en een homo dronk hem onder tafel
ik drink geen alcohol. En de dag dat ik met iemand wil zuipen, zal dat zeker geen homo zijn.En geen vermeend filosoof ook niet. In gezelschap van zulk soort volk moet men zich vooral niet laten gaan, want die zijn uiterst onbetrouwbaar...
Oud 29 december 2007, 16:13   #65
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
ik drink niet
nee, u zuipt! Want u kan toch niet vertellen dat u in sobere toestand zulk een onzin kunt bedenken zoals u gewoonlijk hier neerpoot ?!
Oud 29 december 2007, 16:46   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ik drink geen alcohol. En de dag dat ik met iemand wil zuipen, zal dat zeker geen homo zijn.En geen vermeend filosoof ook niet. In gezelschap van zulk soort volk moet men zich vooral niet laten gaan, want die zijn uiterst onbetrouwbaar...
Ik begrijp je hoor, want ik heb iets soortgelijks (naast mijn allergie tegen zageventen): ik heb een soort afkeer/fobie van mensen die rare en onverklaarbare fobieën hebben (als ge begrijpt wat ik bedoel)

dus voor alle klaarheid: ik drink niet graag een glas en ik praat niet graag met mensen die radikaal alle alkohol willen weren uit de maatschappij, maar ook niet met homofoben of filosooffoben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 december 2007 om 16:48.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:00   #67
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Tiens, ik ben verrast. Wallonië heeft nochtans ene pak meer potentiële cafégangers.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:11   #68
Pavolini
Banneling

Standaard

Ik ben voorstander van volledige vrijheid inzake alcoholgebruik (geen controles meer, wie doodrijdt moet de gevolgen dragen) + vervolging vn cannabisgebruik en -handel / -teelt + doodstraf op dealen van cocaïne, heroïne, xtc,...

Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:24   #69
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Ik ben voorstander van volledige vrijheid inzake alcoholgebruik (geen controles meer, wie doodrijdt moet de gevolgen dragen) + vervolging vn cannabisgebruik en -handel / -teelt + doodstraf op dealen van cocaïne, heroïne, xtc,...
Als hij iemands kind doodrijdt, moet hij dan een adoptiekindje betalen? Of hoe wil je dat aanpakken?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:33   #70
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

De verschillen in demografie zijn hier een logische verklaring: de bevolking in Vlaanderen is ouder, en in tegenstelling tot wat algemeen word aangenomen zijn het vooral 40+’ers die de regels rond alcohol in het verkeer aan hun laars lappen (is duidelijk statistisch bewezen, en kijk anders de volgende keer maar eens rond op het familiefeest).
Oud 29 december 2007, 17:38   #71
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Als hij iemands kind doodrijdt, moet hij dan een adoptiekindje betalen? Of hoe wil je dat aanpakken?
Als we nu alle regels afschaffen dan kunnen die ouders zelf hun problemen regelen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:39   #72
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Cijfers rond alcoholgebruik zitten trouwens vervat in de Nationale gezondheidsenquête, en daaruit blijkt het omgekeerde. Vlaanderen: meer drinkers, gemiddelde ingenomen hoeveelheid lager. Wallonie: minder drinkers, gemiddelde inname hoger, meer problematische drinkers.

Citaat:
In het Vlaams Gewest ligt het gebruik van alcohol hoger. Het verschil met de andere gewesten is vooral
uitgesproken bij jongeren tussen 15 en 24 jaar. Toch is de gemiddelde hoeveelheid alcohol die wekelijks
wordt ingenomen lager in het Vlaams Gewest dan in de andere 2 gewesten.
25% van de Brusselse bevolking drinkt geen alcohol; dit resultaat heeft waarschijnlijk te maken met een
grotere aanwezigheid van allochtonen. Nochtans noteren we in het Brussels Gewest ook het grootste
aantal dagelijkse alcoholgebruikers en vinden we er het grootst aantal personen dat een problematisch
alcoholgebruik vertoont.
In het Waals Gewest vinden we het grootst aantal zware drinkers en is de gemiddelde hoeveelheid
alcohol die gebruikt wordt per week het hoogst.
Oud 29 december 2007, 17:40   #73
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
De verschillen in demografie zijn hier een logische verklaring: de bevolking in Vlaanderen is ouder, en in tegenstelling tot wat algemeen word aangenomen zijn het vooral 40+’ers die de regels rond alcohol in het verkeer aan hun laars lappen (is duidelijk statistisch bewezen, en kijk anders de volgende keer maar eens rond op het familiefeest).
Ik twijfel of er iets bewezen is, tenslotte werkt men maar met een minderheid van feiten want de meerderheid van de dronken chauffeurs worden nooit betrapt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:51   #74
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De combinatie van beide maakt het echt moorddadig: zo terroristen evenveel mensenlevens eisten als "brave drinkers" zou 't kot te klein zijn. Dus alle drank in combinatie met sturen verbieden.
En strenger straffen. Hoelang gaat een dronken doodrijder in Belgie de gevangenis in? Wellicht niet lang zoals alle 'straffen'. Bij ons ga je minimaal effektief voor 2 jaar en max. 10 jaar den bak in. Dronken rijden is gegarandeerd gevang, rijbewijs kwijt, duizenden $$$ boete...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:56   #75
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En strenger straffen. Hoelang gaat een dronken doodrijder in Belgie de gevangenis in? Wellicht niet lang zoals alle 'straffen'. Bij ons ga je minimaal effektief voor 2 jaar en max. 10 jaar den bak in. Dronken rijden is gegarandeerd gevang, rijbewijs kwijt, duizenden $$$ boete...
Laat die straffen a la USA maar achterwege hier.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:02   #76
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Laat die straffen a la USA maar achterwege hier.
Wederzijds. Uw laks systeem hoeven we hier niet.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:04   #77
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wederzijds. Uw laks systeem hoeven we hier niet.
En daarmee is iedereen gelukkig.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:07   #78
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik twijfel of er iets bewezen is, tenslotte werkt men maar met een minderheid van feiten want de meerderheid van de dronken chauffeurs worden nooit betrapt.
Uiteraard, de pakkans blijft erg klein, maar de gegevens die verzameld worden bij verschillende controles leveren tendensen op die vaak nogal dicht bij elkaar aanleunen, dus er mag aangenomen worden dat deze gelden voor alle bestuurders.
Daarnaast merk ik toch verschillen op tussen het taboe dat hangt rond alcohol in het verkeer bij jongeren en ouderen. Ik ben zelf een zware drinker, maar ik vind het toch ontzettend onverantwoord als ik soms zie hoe ongegeneerd oudere mensen in de auto stappen na eerst een halve fles wijn soldaat gemaakt te hebben bij het tafelen. Bij jongeren hoor ik toch vaker afkeurende reacties als iemand zat in de auto stapt, of verteld onder invloed te hebben rondgereden.
Oud 29 december 2007, 18:13   #79
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Lekker consequent.

"My drug is better than yours."

Nog maar eens lekker aantonen wat voor walgelijke arrogantie je hebt, te willen beslissen over leven en dood van een ander.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:27   #80
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Lekker consequent.

"My drug is better than yours."

Nog maar eens lekker aantonen wat voor walgelijke arrogantie je hebt, te willen beslissen over leven en dood van een ander.
Daar gaat het helemaal niet over!

Elke beschaving, elke cultuur heeft haar eigen genotsmiddel. Sinds eeuwen wordt hier in Europa bier en wijn, sterke dranken,... gemaakt. Alcohol is hét genotsmiddel van de Europeanen doorheen de eeuwen. Er is geen enkele reden om daar niet-Europese onkruiden al dan niet met chemische substanties aangevulde brol aan toe te voegen! Het gebruik van een genotsmiddel brengt schadelijke neveneffecten met zich mee voor de gemeenschap. Laten we die controleren en tolereren waar mogelijk voor ons eigen eeuwenoude genotsmiddel + bestraffen indien de gevolgen schadelijk zijn voor derden. Volksvreemde genotsmiddelen moeten uitgebannen worden, volledig en radicaal.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be