![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen idee wanneer welke overtuigingsargumenten per cultuur worden toegepast; kennelijk betreft het al met al een ongebruikelijke situatie.
![]() |
#62 |
|
![]() Geen idee; post eens een eerlijke foto van jezelf ... ?
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toont meteen aan waar dat multicul-gedoe vooral voor staat: last, agressie en onveiligheid... en veel politie op straat beperkt hun mogelijkheden, toch spijtig nietwaar, bijna of helemaal "racistisch"... Ik veronderstel dat een schade van 1,9 mln euro te danken aan de criminaliteit dus door de beugel moet kunnen, liever dan 2 mlj voor meer politie en eindelijk weer meer mensen die onbevreesd 's avonds en overdag op straat durven lopen en het veilig het openbaar vervoer gebruiken... Laat die grotere politieslagkracht maar een tijdje rondlopen, en dat ze gebruik maken van hun aanwezigheid om een deel gespuis uit de maatschappij te zwieren van zodra ze die tegen het lijf lopen! Uiteindelijk een win-win situatie: minder, vooral vreemd, gespuis en dus op termijn weer minder politie op straat nodig om ze bij de lurven te vatten en te beletten hun slag te slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer leef je in een politiestaat, als de verhouding politie op straat en criminaliteit evenredig zijn?
Want blijkbaar is dit zo in Brussel, vreemd dat mensen bij meer politie op straat en dalende criminaliteit als gevolg ervan het hebben over een politiestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij hebben de heren minder alcoholcontroles gedaan,dus ipv de brave burger die zich eens zit te bezatten om het nieuwe jaar te vieren op de bon te slingeren, hebben ze gezorgd dat diezelfde brave burger zijn handtas niet gepikt is.
Dus het is een echte win-win. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als inwoner van Brussel zou ik mij ook graag komen moeien.
1) Het klopt dat er méér politieagenten dan gewoopnlijk te zien waren, vooral dan in het centrum van de stad. 'Om de 20 meter' is echter wel serieus overdreven. 2) Ik ken meer dan genoeg allochtonen die het absoluut niet erg vonden dat er zoveel méér politieagenten te zien waren. Integendeel zelfs, vooral omdat er ook wel al eens 'gemengde' patrouilles waren. Heel veel jonge 'allochtonen' dromen van een carrière bij de politie, omdat zij het 'crapuul uit eigen rangen' méér dan kotsbeu zijn !! Je zou trouwens voor minder ! 3) Als nu blijkt dat de kleine (en wellicht ook grote) criminaliteit op bekenisvolle wijze daalt bij een verhoogde aanwezigheid van politie op straat, dan kan ik alleen maar hopen dat die verhoogde aanwezigheid blijft duren. Dit is m.i. namelijk een echte win-win-situatie : minder criminaliteit -> vermindering onveiligheidsgevoel -> relaxtere verhoudingen tussen verschillende bevolkingsgroepen -> inkrimping van de voedingsbodem voor extreem-rechts -> nog minder verkramping in de samenleving, enz. enz. enz. En dan nog een kleine opmerking : Toen ik hier lang geleden aankwam, werd ik een paar keer bedreigd en lastiggevallen, en ik heb ook één inbraak meegemaakt. Ik denk dat ik die 'criminaliteit' aangetrokken heb door een verkeerde houding : veel te onderdanig, veel te naïef, veel te 'angstig'. Ik dacht toen : OK, gasten, met al de chinezen, maar niet met den dezen. Ik was alleszins niet van plan mij te laten wegjagen !! Sedertdien loop ik zowel overdag als 's nachts met een heel zelfbewuste, fiere en radicaal onbezorgde houding door Brussel, en dan kom ik in wijken als 'Anderlechtse Poort', 'Anneessens', 'Chicago', 'Ribaucourt', 'Simonis', ... en ik heb sedert ik die 'nieuwe attitude' adopteerde geen last meer gehad, noch met 'politie' noch met 'criminelen'. Misschien kom ik gewoon systematisch op de verkeerde ogenblikken op de verkeerde plaatsen, misschien zie ik er als 'supercrapuul' uit, misschien waakt een speciale bewaarengel over mij, misschien ben ik gewoon onzichtbaar geworden, ik weet het niet. Wat ik wèl weet, is dat het hier in Brussel al bij al meer dan meevalt, en dat er dus blijkbaar toch mogelijkheden zijn om het hier leefbaar te maken/houden. Wat kan een mens méér verlangen ? Vrije en vrolijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 januari 2008 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 januari 2008 om 09:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die kinderen en jongeren betreft : die moeten het doelpubliek bij uitstek worden van een specifieke 'opleiding' tot méér weerbaarheid. Een weerbaarheid die moet uitgaan van zelfrespect en 'pro-actieve' openheid, gecombineerd met een gezonde leergierigheid. En dat soort opleiding mag zich vooral niet beperken tot 'autochtonen' alleen! Als die opleiding kan worden gecombineerd met een alerter en 'interventionistischer' houding vanwege de volwassenen (die zich maar al te vaak 'isolationistisch' opstellen, waardoor het probleem ècht niet opgelost raakt), en bovendien wordt aangevuld met, inderdaad, verhoogde aanwezigheid van 'representatieve' politie-patrouilles (ook vrouwen, 'allochtonen', 'rastas', burgertrutten, alternativo's, ... moeten daarvan deel uitmaken), dan kan de situatie ten goede gekeerd worden. Nietsdoen en laten betijen (de "het zal wel overwaaien"-attitude) is in elk geval géén optie meer. Maar daar moet ik tegen jou niet over zagen, hé. Ik denk wel dat je mij daarin kunt volgen, nee? Vriendelijke groeten, djimi, het 'onnozel leraartje' uit B-1090, (dank aan Circe voor die nieuwe 'nom de guerre') ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 januari 2008 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd om kennis te maken met Marokkaanse jongeren die zelf slachtoffer worden van het straatgeweld of zich vaak bedreigd voelen. Of nog beter: die ideeën hebben over hoe hier mee om te gaan als individu en misschien zelfs als maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Het is deze uitzending:
http://pauwenwitteman.vara.nl/uitzen...limit=8&id=263 met als hoogtepunten: Citaat:
En: Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 9 januari 2008 om 10:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Ik was net zo verbaasd als Kortaf dat er dus toch een manier was om die straatcriminelen in toom te houden. En ik ben ook verbouwereerd over sommige reacties die zeggen dat andere belangrijkere zaken aan de orde zijn zoals auto's tegenhouden om te kijken of je teveel gedronken hebt.
Ik zie liever de politie in de straat dan langs de weg met een salami in hun handen. Maar ik ben bang dat er een soort gewenning gaat optreden. Misschien zou dit leiden tot meer geweldadige acties van criminelen na verloop van tijd. Aangezien ze toch wel naar andere middelen gaan zoeken om aan hun geld te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan kijken of ik die te pakken kan krijgen maar dat zal niet meer vandaag zijn. Maar het gaat me niet om dat project van Cohen maar juist om de initiatieven van de jongeren zélf, die het ongesubsidieerd doen. En als hun beweringen kloppen hebben die behoorlijk effect. Verder zit in het programma een discussietje met 'nette' jongeren die al die toestanden zat zijn en zeggen dat ze het zélf moeten veranderen. Tsja, en die moeder van tien die haar man drie jaar geleden het huis uit heeft geknikkerd en haar zoons heeft opgegeven voor Glen Mills-projecten... Er gaat nog veel fout, zeer veel fout zelfs. Bijvoorbeeld hoe al die instanties langs elkaar werken. Toch vind ik dit programma wel bemoedigend omdat het laat zien dat veel van die jongeren van goede wil zijn en er iets aan willen doen. Ook wordt hierin de politie nu eens niet afgezeken maar verdedigd. Toch wel prettig om iemand te horen zeggen: Natuurlijk maakt de politie ook fouten en daar zijn we ook alert op maar zij zijn niet de oorzaak van de problemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier : http://www.parool.nl/nieuws/2007/OKT/13/ams2.html
vond ik alvast een schrijnend verhaal. Door dergelijke voorvallen wordt het langzamerhand wel voor iederéén duidelijk dat niets doen en de problemen negeren enerzijds, of het ongenuanceerd over één kam scheren van steeds weer dezelfde mensen anderzijds, geen zoden aan de dijk brengen. En dat is wat echt nodig is, want het water komt zéér hoog te staan. Dat hoor ik ook van collega's uit het lager middelbaar, dat merk ik ook aan voorvalletjes bij ons op school. Ik heb in elk geval géén zin te verzuipen !!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ongelooflijk hoe iedereen hier maar afgaat op die uitspraak van de korpschef. Cijfers van de criminaliteit (alle vormen dan welteverstaan) hebben we nog steeds niet gezien... Om nog maar te zwijgen dat het vaststellen van een daling geen enkele aanwijzing geeft voor de oorzaak van die daling. Viel de daling samen met het afkondigen van het terreuralarm op het einde van de maand of was die daling er voordien ook al, enz... Ik vind het ronduit beangstigend dat sommigen zo'n verregaande conclusies verbinden aan die uitspraak. Zonder over harde gegevens te beschikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik zal eens zien wat ik daarvoor kan doen. Ik moet eigenlijk dringend langs bij een paar vrienden, en het begin van het nieuwe jaar is een uitstekende gelegenheid. Alleen jammer dat ik zoveel ander werk heb. Ik denk wel dat ik via hen één en ander zou kunnen regelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Persoonlijk heb ik liever dat mijn portefeuille wordt gepikt, dan dat ik of iemand in mijn omgeving door een dronken of roekeloze chauffeur van de baan wordt gereden in elk geval...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |