![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de volgende VS-president? | |||
Clinton (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
21 | 36,84% |
Edwards (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Kucinich (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Obama (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 26,32% |
Richardson (DEM) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een andere democratische kandidaat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Giuliani (REP) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,51% |
Huckabee (REP) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
McCain (REP) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 22,81% |
Paul (REP) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,51% |
Romney (REP) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Thompson (REP) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een andere republikeinse kandidaat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een kandidaat uit een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De NWO last de verkiezingen af |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een kleinzoon van Rothschild |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,75% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke interne VS-standpunten zetten u een tot deze keuze, of is dit enkel eurocentristisch denken.
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() Obama heeft wel een huis gekocht vorig jaar van 125 miljoen dollar.
Geen goed teken..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik louter op standpunten mijn keuze maak dan zou ik eerder Edwards stemmen of Clinton, maar ik kijk ook naar persoonlijkheid van een politicus. Ik zie in Obama een man die niet bang is om politiek de juiste keuzes te maken. Hij spreekt uit het hart en ik ben er van overtuigd dat hij het imago van de States kan opkrikken. Laatst gewijzigd door Zam : 11 januari 2008 om 20:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb geen probleem met "een zwarte" als Amerikaanse president, maar ik vrees voor Obama, dat hij door zijn huidskleur vooral in het zuiden niet veel stemmen zal krijgen.
Ook bij Hilary heb ik zo mijn twijfels. Het zal dus ( volgens mij ) een republikein worden, waarschijnlijk McCain of Giuliani. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() Ik begrijp het scepticisme dat heerst over een zwarte of een vrouwelijke president maar ik ben er van overtuigd dat door het (wan)beleid van Bush de nood aan verandering zodanig groot is geworden dat men zelfs een zwarte of een vrouwelijke president zou verkiezen boven "alweer" een republikein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.depers.nl/buitenland/8820...-Pakistan.html Citaat:
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 11 januari 2008 om 20:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook ik begrijp u. Als Europeaan kijkt u vooral naar de Buitenlandpolitiek van de USA, logisch, dat is het enige wat een zeker effect heeft op je eigen maatschappij. Maar vergeet niet dat de mensen naar veel meer dingen kijken dan naar de buitenlandpolitiek. De binnenlandse politiek is voor velen veel belangrijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vele democraten hebben geen hoge pet op met Clinton en gebruiken wellicht Obama gewoon om haar het vuur aan de schenen te leggen, niet zozeer omdat ze Obama zo geweldig vinden. Voor de rest voeg ik mij bij de anderen hier die denken dat Amerika misschien nipt genomen net nog niet rijp genoeg is voor een neger. Een neger is en blijft een neger, hoe blank hij ook denkt en spreek. Voor Amerikanen blijft dat een grens. Vergeet niet dat heel die cultuur gebaseerd is op een fundamenteel racisme (of een segregatie-logica) die per extensie in heel het denken en doen van die natie is doorgedrongen tot in zelfs de meest abstracte als meest concrete der dingen - racisme en zijn oneindige metaforen zijn de *essentie* van Amerika. Er is in dat land niks anders hé, buiten dan het kapitalisme, wat gewoon racisme is maar dan uitgedrukt in economische termen (differentielogica/het continu creëren van verschil en tekort). Ik denk dat wij Europeanen te snel denken dat Amerikanen hun huidige crisis zullen aangrijpen als een kans op radicale verandering. Dat doen ze niet. Amerikanen zijn geen radicalen (enfin, toch geen radicaal redelijke mensen, dat zijn gematigd irrationele mensen, die dus pas heel geleidelijk de Rede laten doordringen). Wij Europeanen zouden na een ramp als Bush uiteraard Obama wel willen - als krachtig symbool van een nieuw tijdperk. Amerikanen daarentegen, met hun conservatieve reflex, zien een crisis-moment niet als het begin van een nieuwe tijd, maar juist als een moment om voorzichtig en veilig te zijn. Bush-de-ramp kan alleen opgelost worden door een mildere Bush te kiezen, dat wil zeggen McCain of Huckabee.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() Ik geloof niet dat een republikein verkozen wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
McCain heeft zich altijd nogal centrum geprofileerd. Indien hij er in slaagt om de nominatie van de GOP binnen te halen (wat juist door dat centrisme van hem niet simpel zal zijn) Maakt hij een kans. Zowel een nominatie van Obama als Clinton (waarom komt ze niet met haar meisjesnaam op, juist ja) zal tot een grote mobilisatie leiden in het zuiden en midwesten. Als McCain dezelfde staten wint als Bush in 2004 wint hij en buiten in Ohio zit ik zowel Clinton als Obama geen van deze staten wegkapen.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik van mening dat de democraten deze verkiezingen zouden moeten winnen, maar je weet nooit. Zeker is dat niet. Volgens mij was Al Gore destijds een sterkere kandidaat dan Bush, maar hij heeft veel stemmen verloren omdat hij soms zeurderig spreekt. Wat heeft dat met zijn standpunten te maken??? Laatst gewijzigd door Stefanie : 12 januari 2008 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Europa wil de wereld domineren, zoals ze vroeger altijd heeft gedaan. Heel hinderlijk en slecht voor onze eigen vooruitgang. Dat terwijl de VS veel langere werkloosheidscijfers heeft dan alle West-Europese mogendheden, met uitzondering van the UK, geen toeval. Laatst gewijzigd door El Economisto : 12 januari 2008 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burger
|
![]() Overschat de accuraatheid van peilingen maar niet te snel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Er zijn genoeg peilingen waar McCain het haalt, dit is dan nog een van de meest negatieve voor Mac.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds een tweehonderdtal jaar mag Noord-Amerika zich daarbij rekenen. Zuid-Amerika laten we met rust, die mensen mogen ook iets hebben. Maar ik geloof dat het niet onterecht is om het Westen als "ouders" van de wereld te benoemen. |
|
![]() |
![]() |