![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moogt nen aparten draad starten om te filosoferen daarover. Lekker doordrammen over de definities, breed uitvoerig zijn over mogelijke interakties, onderscheid maken tussen oorzaken en gevolgen, de grenzen van sosiologie en psichologie in die dingen, vrijheid in gebondenheid of vrijheid in verbondenheid, stammentwisten en varkenskop.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dat is niet geheel zeker: we hebben immers een Fr minderheid die verenigd optreedt en een VL meerderheid die daarop verdeeld reageert, lakeien voorop om Fr ten dienste te zijn. 40% Fr en 11% Vl Belgen zijn een meerderheid.
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Klacht ingediend bij de mods wegens schelden.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat een eigen staat één, maar zeker niet de allerenige weg is om de dekolonisatie van Vlaanderen te bereiken.
|
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Wanneer een Nederlander "Belg" zegt, denken ze in de eerste plaats aan ons. Voor een Nederlander zijn "Belg" en "Vlaming" veelgebruikte synoniemen.
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wie kan ze dus ook weer te niet doen? |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Die collaborerende Vlamingen zijn Vlamingen zoals gij en ik. Hun ideeën en verlangens zijn niet per definitie slechter dan die van u en mij. Tenzij gij een God weet die beslist heeft wie de goeie en de slechte Vlamingen, zult ge dat feit dus moeten accepteren.
|
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]()
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stab had het niet over goeie en slechte Vlamingen maar over Vlamingen die zich nog nooit anders dan als de lakeien van de Franstalige Franstalige machthebbers opstelden. Over volksvertegenwoordigers van de Vlamingen dus, die altijd opnieuw voorop lopen om niet de belangen van hun eigen volk te dienen maar die van de Franstaligen. Franstaligen die niet bang zijn, noch zich schamen, om openlijk te zeggen dat voor hen het eigen volk eerst komt.
#72 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is mijn gedacht niet, maar hun gedacht is imho evenveel waard als het mijne, het uwe en dat van Stab. |
||
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Daar ben ik vast van overtuigd. Het moet dus mogelijk zijn in Vlaanderen een meerderheid te vinden voor separatisme waarbij die Belgicistische Vlamingen politiek gepasseerd worden. Jij integendeel moet ze 'Vlaamsbewust' maken , ze 'corrigeren' , want nodig voor jouw 'Vlaamse meerderheid' in België. Wees niet bang voor Franstalig 'geweld'. Neem risico's tav Brussel. Laat je niet misleiden door die Vlaamse demografische meerderheid die er geen politieke is , maar een feite een nepargument uit het Franstalige arsenaal voor psychologische oorlogsvoering om ons te verzoenen met het Belgische feit en Vlaamse vrijheid steeds uit te stellen 'tot later', tot een volgende verkiezing, tot we politiek volwassen zijn , politiek geëmancipeerd usw. Probeer niet de cipier te overtuigen om je uit de cel te laten. Gebruik de sleutel. Belgica delenda. (me wel efkes laten gaan)
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, denk ik dat het makkelijker zal zijn om een meerderheid op te bouwen die van de laatste kolonisatiestructuren afwil en het land te democratiseren, dan een meerderheid na te streven die onafhankelijkheid wil. Nogmaals: ik ben niet principieel tegen onafhankelijkheid. Ik ben wel tegen een onafhankelijkheid waarbij we riskeren meer te verliezen dan we winnen. Het gaat dus om het wat en vooral het hoe. Een laatste vraagje: denk jij dat het westen de dekolonisatie van de jaren 40-70 verwerkt en geaccepteerd heeft? Indien ja, waarom zouden de Belgische franstaligen dan niet kunnen wat de westerse elites gekund hebben? |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verloren werk is het dus zeker niet. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik neem het even over zonder commentaar, om het te laten indringen. |
|
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stop dus ook maar met erin te drammen dat deze Vlamingen de macht maar hoeven te grijpen die hen toekomt. Dat is dan een droom die nooit werkelijkheid kan worden. Hen interesseert enkel het behoud van hun job en hun rust. Het zekerste en minst risicovolle middel daartoe is het regime steunen. En regimeslaven zijn van alle tijden. Ook dat is overal ter wereld hetzelfde.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie kan ze dus ook weer te niet doen?[/quote] Hoe? Gaan de franstaligen nu ook zo vlotjes meestemmen? |
|
![]() |