![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Krijgen we een nieuwe klasse: Werkende armen?! | |||
Zeker |
![]() ![]() ![]() |
18 | 78,26% |
niet zeker |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
zeker niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
niet zeken |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Maar bon, mijn vraag heb je nog niet beantwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach ja : e kunnen armoede definiëren als "niet genoeg hebben om van te leven" & dan is iedereen arm ant iedereen il uiteraard "meer". Men hanteert een definitie dat men 60 %
van het mediane inkomen in een bepaald land zou moeten hebben "om niet arm" te zijn en dat zou dan in onze contreinen neerkomen voor een alleenstaande op zo'n € 777,- per maand, at hoger zou liggen als het minimumloon & vanzelfsprekend het bestaansminimum. Op het nieuws van WDR IV hoorde ik dat het loon van de duitse erkmensen in 2007 ongeveer 2,5 % gestegen is, de levensduurte daarentegen 3 %. e mogen gerust aannemen dat de verhoudingen hier te lande ongeveer dezelfde zijn. Ikzelf zag mijn pensioen in Januari met € 26,- stijgen at mijn meeruitgaven aan medikamenten en energiekosten dus niet compenseert & zo heeft waarschijnlijk iedereen zijn eigen verhaal . Met werken wordt men inderdaad niet rijk. Spaarzaamheid en in de eerste plaats in een eigen woonhuis investeren is de enige verrijking die voor de middelgrote inkomens open ligt, mensen met een laag inkomen die hetzelfde willen moeten eerder zaar in hun uitgavenpatroon snijden. Ik ontmoet vaak dezelfde mensen aan de kassa van de Lidl, die blijkbaar met een zeer laag inkomen rond moeten komen, men herkent ze aan stereotiepe aankopen. Ik denk dat iedereen zo van die "magere tijdengerechten" kent, aarbij men kan streven naar een uitgave voor "eten" van niet meer dan € 5,- per persoon per dag. Ik zou dat een duidelijkere definitie van "armoede" vinden nl. onvoldoende verdienen om voor onderdak, voedsel, medische verzorging en kleding te kunnen zorgen. Die armoede moet eerst opgelost geraken & de politieke partijen besteden er alles behalve voldoende aandacht aan.
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Want anders, als je elke staatsinterventie en publieke voorzieningen weigert, kan je je terugtrekken in je
in je Locked-up Syndrome en je voor eeuwig en altijd verschansen in je Locked-up-Dôme. __________________ Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2008 om 10:57. |
![]() |
![]() |