![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het verzet tegen euthanasie op verzoek is een uiting van onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#62 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan spreken over toegestemde doding of zelfdoding. Citaat:
zelfmoord schijnt inderdaad onwettelijk te zijn, zou het kunnen dat ze er de doodstraf op gezet hebben? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar nogmaals: indien JIJ dat wenst mag JIJ van mij tientallen jaren liggen kermen van de pijn hoor. Ik ben niet iemand die dan aan je bed komt zitten om je te overhalen om toch maar euthanasie te laten uitvoeren. Zo'n goed karakter heb ik niet. Die 'menselijkheid' reserveer ik voor mijn kat, die zal het nooit hoeven mee te maken. (ze lust dan ook geen rijstpap).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 augustus 2008 om 20:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je zegt het goed: "indien men er om vraagt." Maar ik krijg de indruk dat met name de verpleegkundige te emotioneel betrokken raakt bij de situatie van de patient. Ik ben geen psycholoog, maar ik denk dat de eenzaamheid of het permanente alleen zijn van de patient de druk op de pijn verhoogt. En dan nog komt de vraag; "in hoeverre kan de familie de situatie van hun familielid emotioneel nog aan." Terminale begeleiding moet samengaan met artsen, verpleegkundigen, pastoraal werkers en palliatieve vrijwilligers. Dat alles verlicht de pijn. Er bestaat een kans dat de patient over zijn dieptepunt raakt en een teken van genezing toont. Anderzijds, wanneer deze in coma raakt, zijn juist simpele dingen zoals zijn hand vasthouden een voldoening van inslapen. Een voorwaarde van een palliatieve medewerker is, dat hij een groot incasseringsvemogen van geduld moet hebben En daar mag noch overheid noch de medische staf een limiet aan stellen.
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 12 augustus 2008 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij doet mij denken aan de pro life activisten van Terri Schiavo.
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() dat doet me aan iets 'grappigs' denken.... in de middeleeuwen martelde men ketters (niet-gelovigen of anders-gelovigen ) tot deze ongelukkige bekenden en hun ketterij afzworen... veelal was een kortere en minder pijnlijke dood het enige motief om dan uiteindelijk maar hun ketterij te bekennen 'k vraag me soms af of bij het uitzicht naar euthanasie dat ook bij dirk001 zou kunnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Het beste is, hoe oud of jong je ook bent, om je wens op papier te zetten. Mijn vrouw weet dat ik geen dag als plant wil 'leven'.
Wat bij mij moeilijker ligt, en in Europa overwogen wordt, is het euthanaseren van zwaar gehandicapte babies. Waar leg je de grens? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een grijze zone, inderdaad, maar het zijn de ouders die het kind "gemaakt" hebben, en het zijn de ouders die er de verantwoordelijkheid voor moeten dragen, dus lijkt het me evident dat ht ook de ouders zijn die kunnen beslissen of hun kind dat pijnlijke leventje moet voortzetten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door wauwelaer : 13 augustus 2008 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Euthanasie zonder actieve wens tot levensbeëindiging van de persoon in kwestie zelf, is geen euthanasie. Ik ben voorstander van zelfbeschikkingsrecht. Euthanasie valt daar ook onder. En ook euthanasie van zwaar gehandicapte mensen, áls zij zelf bewust die beslissing nemen. Voor zwaar gehandicapte baby's gaat dat vanzelfsprekend niet op.
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een andere probleem is abortus; als uit een pre-nataal onderzoek blijkt dat een moeder een zwaar gehandicapt kind in haar buik draagt: mag de zorgverzekering haar voor de keuze stellen voor of abortus of weigering opname. De zorgverzekering stelt steeds meer eisen aan de gezondheidstoestand bij het afsluiten van een polis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf het maar uitroepen ,je moet maar eens een persoon zijn die geen 30 kg weegt,die op zij beenderen moet slapen omdat zijn doorligwonden hem letterlijk gevelt hebben,je kermt van de pijn ,je kan nergens meer op slapen
Zou Uw met deze pijnen waar ze niets kunnen aan doen willen leven,aan jullie de keuzen,en geloven helpt ook al niet tegen deze pijnen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog eens even aan iemand zijn stervensbed gaan staan en proberen een zieltje te winnen met als bonus dat de pijn wel draaglijker zal worden. Wat een plat opportunisme. Als uw God bestaat en die stuurt een sukkelaar naar de hel omdat die niet meer kon van de pijn, dan kan ik enkel maar zeggen dat die God van jouw een meedogenloze autoritaire zak is. Genre "Hoe durfde gij dat zelf te beslissen! Ik beslis zo'n dingen, gesnopen!?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 augustus 2008 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is uiteraard mogelijk maar zo minimalistisch zou ik er ook niet over doen. Het lijkt me evident dat iemand er wel meer dan één keer zal over nagedacht hebben om zijn leven te beëindigen. Je kunt toch ook niet telkens een wilsuitdrukking blijven uitstellen onder het argument van "we nemen er nota van dat jij dit wil maar laat ons nog eens wachten tot volgend jaar en zien of je nog hetzelfde denkt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vrouwtje dat ik om 20 voor 10 mee gekist heb beroepsmatig,RIEP op euthanasie
Dit was niet zomaar hoor,echt onmenselijk,als god dit wil is hij slecht ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Het gegeven dat iemand op een beschikking kan terugkomen of zijn beschikking kan wijzigen, doet geen enkele afbreuk aan het zelfbeschikkingsrecht. Dat staat er helemaal los van.
![]() |
#79 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Papier is geduldig. Daarom moet een verzoek tot op het laatste moment worden afgewogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien iemand de wens te kennen geeft om in bepaalde gevallen te worden geeuthanaseerd en het moment is daar waarop de patient om effectieve uitvoering vraagt, waarom wil jij dat dan nog eens gaan afwegen? Denk je nu werkelijk dat de personen zelf daar lichtjes overgaan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |