Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 13:00   #61
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

NIet relavant lol! Tzijn er maar een paar en dus niet relevant
Nee kijk wij hadden het over doden door saddam zelf. Jij komt af met doden door VN beleid iets compleet anders dus . Bijgevolg niet relevant snappie?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 22:36   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

Het aantal slachtoffers er zijn gevallen onder Saddam door als soldaat daar gaat het mij niet om, mij gaat het om alle onschuldige burgers die onder Saddam zijn gedood door hem, daar gaat het om en wanneer die gevallen zijn doet absoluut niet terzake! Hypocriet? Vertel dat maar tegen de slachtoffers.
Dus de slachtoffers die door een VN embargo zijn gevallen schrijf je op de rekening van saddam? Rare logica moet ik zeggen.

Straks ga je zeggen dat de 10 000 burgers omgekomen bij de invasie van iraq ok saddam's fout zijn.
Zonder Saddam was er geen embargo. Indien hij iets had ingezeten met zijn eigen volk had hij gedaan wat men vroeg zodat er geen embargo nodig was en zijn volk niet hoefde te sterven, heel simpel maar hij heeft voor het andere gekozen dus het is zijn schuld ja, waar heb je anders een leider voor in een land? Indien jij vind dat enkel de doden meetellen die hij echt zelf heeft vermoord tja dan hoef je zeker niet te praten over de doden die Bush zogezegt onder zijn naam heeft staan want hij heeft er dan zelf ook geen vermoord hé.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 19:22   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat aznar in spanje nu doet DAT is pas de slachtoffers gebruiken voor verkiezingen!
Oud 13 maart 2004, 19:28   #64
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat aznar in spanje nu doet DAT is pas de slachtoffers gebruiken voor verkiezingen!
ik ga akkoord met jou mocht hij al meer gegevens hebben die wijzen op de betrokkenheid van Al Qaeda...Ik denk persoonlijk dat die richting het meest plausibel is, maar je mag gewoon niets uitsluiten in dit stadium...MAar als Aznar met het oog op de verkiezingen dergelijke informatie zou achterhouden, dan is dat inderdaad een recuperatie die 'not done' is..
Oud 13 maart 2004, 19:31   #65
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:
ik ga akkoord met jou mocht hij al meer gegevens hebben die wijzen op de betrokkenheid van Al Qaeda...Ik denk persoonlijk dat die richting het meest plausibel is, maar je mag gewoon niets uitsluiten in dit stadium...MAar als Aznar met het oog op de verkiezingen dergelijke informatie zou achterhouden, dan is dat inderdaad een recuperatie die 'not done' is..
Indien hij juist de informatie niet heeft en toch eerder kiest voor eta dan is het nog verkeerd. Hij weet nog niets maar geeft toch de schuld vooral aan eta. Trouwens inlichtingen dienst hebben vrijgegeven dat ze zeker zijn dat eta er niet achter zitten.
Oud 13 maart 2004, 19:48   #66
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Indien hij juist de informatie niet heeft en toch eerder kiest voor eta dan is het nog verkeerd. Hij weet nog niets maar geeft toch de schuld vooral aan eta. Trouwens inlichtingen dienst hebben vrijgegeven dat ze zeker zijn dat eta er niet achter zitten.
wel, ergens houdt hij wel beide sporen open.. Hij is toch wat voorzichtiger geworden dan op de dag van de aanslag zelf, toen hij resoluut richting ETA wees.. Maar mocht hij 'striking evidence' hebben tegen Al Qaeda, dan is zijn huidige houding wel lakbaar...

Die berichten over de inlichtingendiensten wil ik toch met een korreltje zout nemen, eerlijk gezegd..Er zijn wel degelijk elementen die wijzen in de richting van ETA, dus ik denk echt niet dat ze dat totaal uitsluiten, tenzij ze natuurlijk harde bewijzen zouden hebben, die achtergehouden worden..
Oud 13 maart 2004, 20:00   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

wel, ergens houdt hij wel beide sporen open.. Hij is toch wat voorzichtiger geworden dan op de dag van de aanslag zelf, toen hij resoluut richting ETA wees.. Maar mocht hij 'striking evidence' hebben tegen Al Qaeda, dan is zijn huidige houding wel lakbaar...

Die berichten over de inlichtingendiensten wil ik toch met een korreltje zout nemen, eerlijk gezegd..Er zijn wel degelijk elementen die wijzen in de richting van ETA, dus ik denk echt niet dat ze dat totaal uitsluiten, tenzij ze natuurlijk harde bewijzen zouden hebben, die achtergehouden worden..
Tja we zullen wel zien, ik weet het ook niet . Wie het ook mogen zijn het blijft even erg.
Wat ik wel niet goed begrijp is dat met op de vrt zei dat de mensen ook vandaag weer op straat zijn gekomen om te betogen dat dit het resultaat is om Bush te steunen in de iraq oorlog terwijl de taliban uit afghanistan komen???
Oud 13 maart 2004, 20:18   #68
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja we zullen wel zien, ik weet het ook niet . Wie het ook mogen zijn het blijft even erg.
Wat ik wel niet goed begrijp is dat met op de vrt zei dat de mensen ook vandaag weer op straat zijn gekomen om te betogen dat dit het resultaat is om Bush te steunen in de iraq oorlog terwijl de taliban uit afghanistan komen???

ik lees hier net een bericht dat Aznar toch in een slechter licht plaats. Blijkbaar heeft het Spaans Ministerie van Buitenlandse Zaken al haar diplomatieke posten de opdracht gegeven om naar de buitenwereld toe te communiceren dat het ETA verantwoordelijk is voor deze aanslag. Dat is niet bepaald een evenwichtige positie, gegeven de stand van het onderzoek (nogmaals ervan uitgaand dat wij evenveel zouden weten als de Spaanse regering) en afkeurenswaardig...Er zijn inderdaad minstens evenveel tekenen die wijzen in de richting van Al Qaeda..

Wat betreft Al Qaeda. Het is niet verwonderlijk dat Spanje een doelwit vormt voor het netwerk. Door de openlijke steun aan Bush hebben ze zichzelf in de frontlinie van de 'War on Teror' geplaatst. Irak en Afghanistan zijn de meest in het oog springende 'theaters' maar Al Qaeda probeert daar toe te slaan waar de tegenstander te pakken valt...Turkije, Casablanca, Bali vallen in hetzelfde rijtje...Spanje was een doelwit omdat Al Qaeda erop gericht is de steun aan de US te verzwakken.. Ze geloven waarschijnlijk in een soort domino effect, en proberen daarom door massale terreur te bewerkstelligen dat Spanje zich uit Irak terugtrekt. In dat opzicht is Spanje zelfs een logisch slachtoffer, aangezien het merendeel van de Spaanse bevolking tégen de oorlog was ..Als er door de aanslag een coalitiewissel komt die de Spaanse deelname in Irak opnieuw zal bekijken, dan heeft Al Qaeda zijn slag thuisgehaald..
Oud 13 maart 2004, 20:25   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik heb net gehoord dat er 3 marokanen en 2 indiers zijn aangehouden. Ze hebben ze kunnen vinden via de telefoonkaart die men gevonden had.
Oud 13 maart 2004, 20:27   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens K9, ik heb net een spotje gezien van Kerry op cnn die ook 11 september gebruikt voor de verkiezingen .
Wat nu? Even erg of is het nu al wat minder erg omdat het Kerry is?
Oud 13 maart 2004, 20:40   #71
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens K9, ik heb net een spotje gezien van Kerry op cnn die ook 11 september gebruikt voor de verkiezingen .
Het is een feit dat 9/11 voor een heel vervolg aan acties gezorgd heeft, en dus op politiek vlak beslissingen en acties uitgelokt heeft. De beelden van 9/11 zelf mogen volgens mij NIET worden gebruikt in politieke campagnes, noch door Democraten noch door Republikeinen. Gewoon al uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden die zich niet in één van beide kampen ingedeeld willen zien.
Dat er in de spots naar de strijd tegen het terrorisme wordt verwezen, is natuurlijk logisch omdat het een "hot" politiek item is in de VS.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 15:48   #72
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pj
Bush is een goede president omdat hij zijn taak vervult.
Het is een krachtdadig leider,
geeft uitstraling aan zijn land,
Als dat het criterium allemaal is is hij in goed gezelschap van Churchill, Caesar, Napoleon...maar ook van Stalin, Hitler, Mao...

Allemaal goed en wel als ge Amerikaan zijt en mentaal klaarkomr van het aanschouwen van de Stars and Stripes, maar voor ONS, Europeanen is Bush én de Amerikaanse hegemonie een slechte zaak. Waaraan denkt ge dat we het terrorisme dat we nu meemaken te danken hebben? Aan Bush en zijn War on Terror natuurlijk.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 16:35   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
Als dat het criterium allemaal is is hij in goed gezelschap van Churchill, Caesar, Napoleon...maar ook van Stalin, Hitler, Mao...

Allemaal goed en wel als ge Amerikaan zijt en mentaal klaarkomr van het aanschouwen van de Stars and Stripes, maar voor ONS, Europeanen is Bush én de Amerikaanse hegemonie een slechte zaak. Waaraan denkt ge dat we het terrorisme dat we nu meemaken te danken hebben? Aan Bush en zijn War on Terror natuurlijk.
och ja het is allemaal de schuld van de VS, dat ik daar niet aan had gedacht.
Oud 14 maart 2004, 16:38   #74
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

wij zijn "ons", Europeanen? bij mijn weten liggen Groot-Brittanië, Spanje, POlen, Tsjechië, Griekenland, Nederland, etc. ook in Europa. Of behoren niet tot jouw Europa omdatr ze actief meedoen aan de war on terror?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 21:39   #75
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wij zijn "ons", Europeanen? bij mijn weten liggen Groot-Brittanië, Spanje, POlen, Tsjechië, Griekenland, Nederland, etc. ook in Europa. Of behoren niet tot jouw Europa omdatr ze actief meedoen aan de war on terror?
Dat zijn idd Europese landen, maar die het belang van Europa onderschikken aan dat van Amerika. Spanje krijgt daar nu de rekening voor gepresenteerd. Polen zal iets later volgen, omdat Moslims daar te veel opvallen. Nederland gaat het volgende doelwit worden, naast Engeland. Het is altijd de bedoeling geweest van de VS om de terreur naar Europa af te wenden met de bedoeling het oude continent te destabiliseren. In die optiek zijn Moslim-terroristen en het Witte Huis bondgenoten.
Oud 14 maart 2004, 21:40   #76
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[ och ja het is allemaal de schuld van de VS, dat ik daar niet aan had gedacht.
De oorlogen van de VS zijn niet de onze. En dus ja, die bomaanslagen in Spanje zijn de schuld van de VS.
Oud 14 maart 2004, 21:57   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
[ och ja het is allemaal de schuld van de VS, dat ik daar niet aan had gedacht.
De oorlogen van de VS zijn niet de onze. En dus ja, die bomaanslagen in Spanje zijn de schuld van de VS.
Zijn Vs hun oorlogen die van Spanje?
Oud 14 maart 2004, 22:01   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. De moslims voeren terroristische aanslagen in de hele wereld, en 't is allemaal de schuld van de Amerikanen.
Oud 15 maart 2004, 12:46   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan K9, ik wacht. Nu geen reactie van afkeur richting kerry voor dezelfde wandaden als Bush????
Oud 15 maart 2004, 13:20   #80
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zonder Saddam was er geen embargo.

Indien hij iets had ingezeten met zijn eigen volk had hij gedaan wat men vroeg zodat er geen embargo nodig was en zijn volk niet hoefde te sterven, heel simpel maar hij heeft voor het andere gekozen dus het is zijn schuld ja,

Het embargo was de VN punt gedaan . Had de VS/VN saddam verwijdert in 91 was er helemaal geen embargo nodig geweest. Had het westen nooit saddam gesteund ...

De VS/VK/frankrijk bombardeert een waterzuiveringsinstalatie . De onderdelen om die te herstellen mogen niet door het emabrgo aangevoerd worden. gevolg duizendne sterven door het drinken van besmet water (anders sterven ze van de dorst) en voor jou zijn die door saddam veroorzaakt?

Ach ja zo simpel om alles op saddam te steken he?

Citaat:
waar heb je anders een leider voor in een land? Indien jij vind dat enkel de doden meetellen die hij echt zelf heeft vermoord tja dan hoef je zeker niet te praten over de doden die Bush zogezegt onder zijn naam heeft staan want hij heeft er dan zelf ook geen vermoord hé.
Nee dat zeg ik absoluut niet ik zeg welke doden heeft saddam op zijn geweten? Of hij ze nu zelf afknalt of dat op bevel laat doen maakt me dus niks uit. (en kom niet weer af met doden door het embargo) Daarom vroeg ik toon eens aan hoeveel doden er vielen de laatste paar jaar.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be