Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2008, 12:22   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoe leid je religieuze voorkeur af uit een CV? Dat kan je ook niet,
Mohammed, Fatimah ... volgens mij al een belangrijke aanduiding in bepaalde richting.

Citaat:
maar toch vind je dat het moet kunnen dat iemand op basis daarvan wordt uitgesloten.
Tuurlijk, in het belang van de onderneming. Voorkomen is beter dan genezen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:27   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Mohammed, Fatimah ... volgens mij al een belangrijke aanduiding in bepaalde richting.
Dat is gewoon onwaarschijnlijke zever. Mijn vriendin heeft zo een exotische naam. Toch heeft ze geen enkele religieuze binding, heeft ze een diploma Handelsingenieur op zak en is ze nu 2 jaar financieel manager bij een multinational.

Qua vooroordeel kan dit weer tellen. Onwaarschijnlijk zelfs

Citaat:
Uw goed recht maar dan moet u wel die info hebben en die kan je niet afleiden uit een naam. Mohammed kan atheist zijn en Bert kan overtuigd Moslim zijn.

Net zoals Ignace SPA er kan zijn en Filip VB'er.

Misschien dat het daarom een goed idee kan zijn om dat toch te vermelden op een CV. Zodoende kan men moslims en VB'ers uitsluiten van sollicitatieprocedures zoveel als men wil. Eens zien of de VB'ers dan nog zo blij zullen zijn als ze "niet gediscrimineerd" maar toch uitgesloten worden van alle jobs die ze ambieren.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:28   #63
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mohammed of Fatima's kunnen ook Katholieken zijn. Niemand verbied u uw dochter fatima te noemen.
Oud 30 januari 2008, 12:35   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er word hier weer met dikdoenerij geschermd.

Ik durf er bijna op wedden dat de "allochtone" namen op de CV's voornamelijk Noord Afrikaans/islamitisch waren.

Er zullen niet veel bedrijven een A2 elektromechanieker met de naam "Lu Yi" niet laten komen op een solicitatiegesprek voor een functie in die richting. Terwijl "Kalifa Ogzaq" al een pak minder kansen gaat krijgen.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 januari 2008 om 12:35.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 12:36   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon onwaarschijnlijke zever. Mijn vriendin heeft zo een exotische naam. Toch heeft ze geen enkele religieuze binding, heeft ze een diploma Handelsingenieur op zak en is ze nu 2 jaar financieel manager bij een multinational.

Jouw vriendin staat helaas niet model voor de gemeenschap waar je enkel die exotische namen tegenkomt.
Eén zwaluw maakt de lente niet.

Citaat:
Uw goed recht maar dan moet u wel die info hebben en die kan je niet afleiden uit een naam. Mohammed kan atheist zijn en Bert kan overtuigd Moslim zijn.
Bij twijfel kan dat dan snel duidelijk worden tijdens het sollicatiegesprek.

Citaat:
Misschien dat het daarom een goed idee kan zijn om dat toch te vermelden op een CV. Zodoende kan men moslims en VB'ers uitsluiten van sollicitatieprocedures zoveel als men wil. Eens zien of de VB'ers dan nog zo blij zullen zijn als ze "niet gediscrimineerd" maar toch uitgesloten worden van alle jobs die ze ambieren.

Dat gebeurt toch al? Nooit gehoord van het cordon sanitaire? Nooit gehoord van de uitsluitingen door de vakbonden? Als die lustig mogen discrimineren, waarom zou ik dan niet louter uit voorzorg kandidaten uit een bepaalde cultuur mogen weren?
Oud 30 januari 2008, 12:41   #66
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jouw vriendin staat helaas niet model voor de gemeenschap waar je enkel die exotische namen tegenkomt.
Eén zwaluw maakt de lente niet.

Geen enkel individu staat model voor een hele gemeenschap.
Oud 30 januari 2008, 12:45   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt toch al? Nooit gehoord van het cordon sanitaire? Nooit gehoord van de uitsluitingen door de vakbonden? Als die lustig mogen discrimineren, waarom zou ik dan niet louter uit voorzorg kandidaten uit een bepaalde cultuur mogen weren?
Waarom dan zo janken op het Cordon en uitsluiting door de vakbonden als dit praktijken zijn die je juist toejuicht?
Oud 30 januari 2008, 12:47   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Geen enkel individu staat model voor een hele gemeenschap.

Jawel voor Online staan "negatieve" individuen model voor de moslimgemeenschap. "Positieve" individuen zijn een anomalie. Voor de blanke mens geldt het omgekeerde principe. Dat is toch duidelijk dacht ik?
Oud 30 januari 2008, 12:52   #69
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom dan zo janken op het Cordon en uitsluiting door de vakbonden als dit praktijken zijn die je juist toejuicht?
Ik jank niet op het Cordon.
Waarom jank jij over oversluiting door werkgevers als dit praktijken zijn (bij vakbonden o.a.) die jij je toejuicht?
Oud 30 januari 2008, 12:58   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik jank niet op het Cordon.
Waarom jank jij over oversluiting door werkgevers als dit praktijken zijn (bij vakbonden o.a.) die jij je toejuicht?

Ik juich helemaal geen enkele uitsluiting toe. Niet op basis van politieke voorkeur, niet op basis van religieuze voorkeur. Op niks! Je moet de zaken nu niet begin omkeren, dat is gewoonweg gratuit en een incorrecte vorm van discussie. Jij juicht ze juist wel toe op basis van religieuze voorkeur dus moet je ook maar aanvaarden dat men VB'ers uitsluit bij de vakbonden.

Je hebt niet te klagen over zaken die je zelf toejuicht. Ik juich die zaken helemaal niet toe, maar als het aan de ene kant van het spectrum wel wordt toegestaan ijver ik voor dezelfde behandeling aan de andere kant van het spectrum. Niet meer, niet minder.
Oud 30 januari 2008, 13:00   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel voor Online staan "negatieve" individuen model voor de moslimgemeenschap.
nee, omgekeerd, de moslimgemeenschap staat model voor "negatieve" individuen. De criminaliteitsstatistieken spreken boekdelen, en ik wacht nog steeds op de talrijke voorbeelden van vermeende "verrijking" voor onze maatschappij.

Citaat:
"Positieve" individuen zijn een anomalie. Voor de blanke mens geldt het omgekeerde principe. Dat is toch duidelijk dacht ik?
Huidskleur heeft hier niets mee te maken. Bij de selectie van kandidaten speelt het aspect religie een belangrijke factor. Hoofddoekfundamentalisten maken geen schijn van kans wanneer ik selecteer.
Oud 30 januari 2008, 13:03   #72
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik juich helemaal geen enkele uitsluiting toe. Niet op basis van politieke voorkeur, niet op basis van religieuze voorkeur. Op niks! Je moet de zaken nu niet begin omkeren, dat is gewoonweg gratuit en een incorrecte vorm van discussie.
Ik vind dat een correcte vorm van discussie : confronteer de progressieve zeikertjes met hun eigen discriminatievormen. Daar worden ze meteen onpasselijk een kregelig van.

Citaat:
Jij juicht ze juist wel toe op basis van religieuze voorkeur dus moet je ook maar aanvaarden dat men VB'ers uitsluit bij de vakbonden.
Ik heb daar geen probleem mee. Ik heb sowieso een hekel aan vakbonden.
Citaat:
Je hebt niet te klagen over zaken die je zelf toejuicht. Ik juich die zaken helemaal niet toe, maar als het aan de ene kant van het spectrum wel wordt toegestaan ijver ik voor dezelfde behandeling aan de andere kant van het spectrum. Niet meer, niet minder.
Nee, zo consequent ben je NIET. Ik heb jou nog nooit de discriminaties aan de zijde van de vakbonden en cordonleggers horen aanklagen. Dus, moet je nou ook niet zeuren.
Oud 30 januari 2008, 13:06   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, zo consequent ben je NIET. Ik heb jou nog nooit de discriminaties aan de zijde van de vakbonden en cordonleggers horen aanklagen. Dus, moet je nou ook niet zeuren.

O jawel hoor, ik ben compleet tegen Cordon sanitair en uitsluiting op basis van politieke voorkeur. Dat jij dit wenst te negeren is voor uw eigen rekening. Alweer niet correct.

Maar bon, ik heb weer een tijdje genoeg van discussieren met incosistente notoire racisten. Net zoals met die wacko religieuze fundamentalisten valt er eigenlijk niks mee aan te vangen.
Oud 30 januari 2008, 13:08   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
O jawel hoor, ik ben compleet tegen Cordon sanitair en uitsluiting op basis van politieke voorkeur. Dat jij dit wenst te negeren is voor uw eigen rekening. Alweer niet correct.

Maar bon, ik heb weer een tijdje genoeg van discussieren met incosistente notoire racisten. Net zoals met die wacko religieuze fundamentalisten valt er eigenlijk niks mee aan te vangen.
Onze politiek correcte rassiest is uitgeraasd ...
Zei ik het niet dat ze onpasselijk worden als ze met hun neus op hun eigen rassiesme geduwd worden?
Oud 30 januari 2008, 13:35   #75
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
maar u bent wrs niet van plan om ze toch nog uit te nodigen? gewoon omdat ze allochtoon zijn?
Bij een verder gelijke CV en kwalificaties ben ik inderdaad niet van plan om Mohammed en Mbeki uit te nodigen nee.
Echter, als de CV en kwalificaties van Mohammed en Mbeki significant beter zijn dan die van de autochtone kandidaten, zullen ze bij mij wél voor een gesprek in aanmerking komen. Het is dus niet zo dat ik ze helemaal niet uitnodig omdat ze allochtoon zijn, maar ze moeten dan wel een belangrijke meerwaarde ten opzichte van autochtonen hebben.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 13:39   #76
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mohammed of Fatima's kunnen ook Katholieken zijn. Niemand verbied u uw dochter fatima te noemen.

In welke jungle leeft gij? Hoeveel niet-moslim ouders geven hun kind de spotnaam Mohammed? Zij die het doen behoren in de psychiatrie of erger wegens kindermishandeling.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:03   #77
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
In welke jungle leeft gij? Hoeveel niet-moslim ouders geven hun kind de spotnaam Mohammed? Zij die het doen behoren in de psychiatrie of erger wegens kindermishandeling.
Wat is daar mis mee? sinds wanneer is Mohammed een spotnaam? Het CGKR moest het eens horen...
Oud 30 januari 2008, 14:04   #78
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Bij een verder gelijke CV en kwalificaties ben ik inderdaad niet van plan om Mohammed en Mbeki uit te nodigen nee.
Echter, als de CV en kwalificaties van Mohammed en Mbeki significant beter zijn dan die van de autochtone kandidaten, zullen ze bij mij wél voor een gesprek in aanmerking komen. Het is dus niet zo dat ik ze helemaal niet uitnodig omdat ze allochtoon zijn, maar ze moeten dan wel een belangrijke meerwaarde ten opzichte van autochtonen hebben.
Wat dus racisme is...u behandelt hen niet gelijk.
Oud 30 januari 2008, 14:07   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dus racisme is...u behandelt hen niet gelijk.
Schandalig! Hoe durf je veronderstellen dat Vuyschthaemert racist zou zijn.. Rode knop!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:12   #80
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er word hier weer met dikdoenerij geschermd.

Ik durf er bijna op wedden dat de "allochtone" namen op de CV's voornamelijk Noord Afrikaans/islamitisch waren.

Er zullen niet veel bedrijven een A2 elektromechanieker met de naam "Lu Yi" niet laten komen op een solicitatiegesprek voor een functie in die richting. Terwijl "Kalifa Ogzaq" al een pak minder kansen gaat krijgen.
Zou het Davidsfonds een "Philippe" uitnodigen als er ook een "Filip" solliciteert?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 januari 2008 om 14:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be