![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua vooroordeel kan dit weer tellen. Onwaarschijnlijk zelfs Citaat:
Net zoals Ignace SPA er kan zijn en Filip VB'er. Misschien dat het daarom een goed idee kan zijn om dat toch te vermelden op een CV. Zodoende kan men moslims en VB'ers uitsluiten van sollicitatieprocedures zoveel als men wil. Eens zien of de VB'ers dan nog zo blij zullen zijn als ze "niet gediscrimineerd" maar toch uitgesloten worden van alle jobs die ze ambieren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mohammed of Fatima's kunnen ook Katholieken zijn. Niemand verbied u uw dochter fatima te noemen.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er word hier weer met dikdoenerij geschermd.
Ik durf er bijna op wedden dat de "allochtone" namen op de CV's voornamelijk Noord Afrikaans/islamitisch waren. Er zullen niet veel bedrijven een A2 elektromechanieker met de naam "Lu Yi" niet laten komen op een solicitatiegesprek voor een functie in die richting. Terwijl "Kalifa Ogzaq" al een pak minder kansen gaat krijgen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 januari 2008 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw vriendin staat helaas niet model voor de gemeenschap waar je enkel die exotische namen tegenkomt. Eén zwaluw maakt de lente niet. Citaat:
Citaat:
Dat gebeurt toch al? Nooit gehoord van het cordon sanitaire? Nooit gehoord van de uitsluitingen door de vakbonden? Als die lustig mogen discrimineren, waarom zou ik dan niet louter uit voorzorg kandidaten uit een bepaalde cultuur mogen weren? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen enkel individu staat model voor een hele gemeenschap.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan zo janken op het Cordon en uitsluiting door de vakbonden als dit praktijken zijn die je juist toejuicht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jawel voor Online staan "negatieve" individuen model voor de moslimgemeenschap. "Positieve" individuen zijn een anomalie. Voor de blanke mens geldt het omgekeerde principe. Dat is toch duidelijk dacht ik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom jank jij over oversluiting door werkgevers als dit praktijken zijn (bij vakbonden o.a.) die jij je toejuicht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik juich helemaal geen enkele uitsluiting toe. Niet op basis van politieke voorkeur, niet op basis van religieuze voorkeur. Op niks! Je moet de zaken nu niet begin omkeren, dat is gewoonweg gratuit en een incorrecte vorm van discussie. Jij juicht ze juist wel toe op basis van religieuze voorkeur dus moet je ook maar aanvaarden dat men VB'ers uitsluit bij de vakbonden. Je hebt niet te klagen over zaken die je zelf toejuicht. Ik juich die zaken helemaal niet toe, maar als het aan de ene kant van het spectrum wel wordt toegestaan ijver ik voor dezelfde behandeling aan de andere kant van het spectrum. Niet meer, niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O jawel hoor, ik ben compleet tegen Cordon sanitair en uitsluiting op basis van politieke voorkeur. Dat jij dit wenst te negeren is voor uw eigen rekening. Alweer niet correct. Maar bon, ik heb weer een tijdje genoeg van discussieren met incosistente notoire racisten. Net zoals met die wacko religieuze fundamentalisten valt er eigenlijk niks mee aan te vangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zei ik het niet dat ze onpasselijk worden als ze met hun neus op hun eigen rassiesme geduwd worden? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter, als de CV en kwalificaties van Mohammed en Mbeki significant beter zijn dan die van de autochtone kandidaten, zullen ze bij mij wél voor een gesprek in aanmerking komen. Het is dus niet zo dat ik ze helemaal niet uitnodig omdat ze allochtoon zijn, maar ze moeten dan wel een belangrijke meerwaarde ten opzichte van autochtonen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In welke jungle leeft gij? Hoeveel niet-moslim ouders geven hun kind de spotnaam Mohammed? Zij die het doen behoren in de psychiatrie of erger wegens kindermishandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Wat is daar mis mee? sinds wanneer is Mohammed een spotnaam? Het CGKR moest het eens horen...
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |