Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2008, 13:00   #61
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Wie wordt er nu ook buschauffeur?
Oud 31 januari 2008, 13:05   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wie wordt er nu ook buschauffeur?
Ze worden zeldzaam tegenwoordig, de progressieven die straatgeweld afdoen met wat onnozeldoenerij en vervolgens het slachtoffer gaan aanvallen, belachelijk maken of onderuit halen.

Je bent een uniek archeologisch overblijfsel!

Laatst gewijzigd door Kortaf : 31 januari 2008 om 13:08.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:07   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik verwacht dat de politiek pas iets zal doen nadat er een bus vol passagiers is uitgebrand, want vroeger wil men toch niet geloven dat de politici hier de hoofdverantwoordelijken zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 13:12   #64
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ze worden zeldzaam tegenwoordig, de progressieven die straatgeweld afdoen met wat onnozeldoenerij en vervolgens het slachtoffer gaan aanvallen, belachelijk maken of onderuit halen.

Je bent een uniek archeologisch overblijfsel!
Ik val het slachtoffer toch ni aan?
Ik zeg gewoon: wie wordt er nu buschauffeur. Dit omdat ik het een stomme job vind.
Oud 31 januari 2008, 13:21   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat kan wel kloppen, maar met een matrak of een stun gun loop je wel het risico dat er doden vallen, hé.

En dan zal je als buschauffeur maar een dode op je geweten hebben. Ik weet niet of u daar gemakkelijk mee in het reine komt, maar ik denk dat de doorsnee-buschauffeur daar toch wel een tijdlang 'niet goed' van gaat zijn, en er op de lange duur misschien zelfs zelf aan kapot gaat.

Dan toch liever een tweede man op die bus, met een flinke zweep, en het recht mensen de toegang tot de bus te weigeren.
U zou er mee inzitten dat iemand die u fysiek aanvalt doodgaat?

Misschien nog liever zelf doodgaan dan u verdedigen?

Rare mentaliteit vind ik persoonlijk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 14:09   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Tuurlijk, maar een vrouw slaan omdat ze die kerels hun haantjesgedrag beu is?
tja, de mei 68 doctrine wil nog steeds het adagio 'slaan is altijd fout' hé ...

maar t is aan t keren hoor

in GVA stond dat ze kletsen kreeg omdat ze die moeder met pasgeborene tegen de grond had gekwakt (samen met alle andere staande passagiers) ...

maar t blijft slaan natuurlijk ...

van één ding moeten we natuurlijk onmiddellijk af, gewoon omdat t puur sexisme is hé ! : een vrouw slaan is niks erger of bruuter dan een man slaan. al de rest is sexisme.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 14:12   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Tuurlijk, maar een vrouw slaan omdat ze die kerels hun haantjesgedrag beu is?
Tuurlijk, maar een bus onverantwoord bruusk stoppen en iedereen eruitgooien omdat er een paar kwajongens met de 'bellekes' spelen ?!?
Oud 31 januari 2008, 14:21   #68
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik zeg gewoon: wie wordt er nu buschauffeur. Dit omdat ik het een stomme job vind.
En dat vind je een bijzonder relevante repliek in het kader van deze discussie?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 14:26   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gisteren een artikel in GVA

ik haalde er toch ook enkele opmerkelijke dingen uit :

de chauffeur in kwestie heeft de opgelegde procedures die speciaal ontwikkeld werden voor zulke situaties niet opgevolgd (dispatch beveliging/politie niet verwittigd)

ze is op een gegeven moment (de 'jongeren' waren met de belletjes aan het spelen, en bleven dit doen ook na herhaaldelijke oproep dit niet te doen) zeer bruusk gestopt en heeft iedereen gevraagd de bus te verlaten ... bij dat zeer bruusk stoppen is IEDEREEN die rechtstond, pardoes tegen de grond gesmakt, inclusief een moeder met pasgeborene ...

kijk, ik kan goed begrijpen dat die chauffeur(s) onderhand moegetergd zijn, maar er zijn procedures speciaal ontwikkeld om de geweld en agressiespiraal die in zulke gevallen ontstaat te stoppen en te doorbreken ... zich daaraan niet houden leidt ALTIJD tot meer agressie, dat is een kwestie van gezond verstand

volgens mij is in dit specifiek geval de chauffeur een beetje doorgeslagen, en weldegelijk mee oorzaak aan het geescaleerde geweld

noot: Edina, moet ik dat hier redden of wat ?!
LOL! Ik was deze draad een beetje uit het oog verloren. Je bent in ieder geval beter geïnformeerd over de zaak dan ik...

Het kan best zijn dat die buschauffeur verkeerd reageerde op het gedrag van die jongeren, maar dat praat natuurlijk niet goed dat ze werd geslagen. En het verandert mijn mening in deze zaak niet echt. Ik blijf erbij dat ik niet geloof dat meer stadswachten kunnen vermijden dat er zo'n zaken gebeuren. Ik denk dat een betere opleiding van de chauffeurs om met zo'n situaties om te gaan meer opbrengt. En dat lijkt deze zaak te bevestigen als de feiten zoals die in de GVA werden beschreven kloppen.

Laatst gewijzigd door Edina : 31 januari 2008 om 14:27.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 14:34   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je kunt inderdaad niet �*lles beletten, maar dat is geen excuus om niet in te grijpen. Een extra man op de bus ontlast de chauffeur van een deel van zijn taken, kan controles op zwartrijden uitvoeren, sorteert een afschrikeffect voor amokmakers, etc.
Op zich heb ik helemaal geen probleem met een extra man op bussen en trams als die zich beperkt tot de zaken die jij voorstelt, maar ik denk niet dat dat echt effectief zal zijn om echte gewelddaden (die nog steeds geen dagelijkse kost zijn itt wat sommigen hier beweren) te beletten. Alleen is maar alleen.

Citaat:
Het is duidelijk dat jij op een wel heel bijzondere lijn rijdt, want ik heb die opzichters (meer zijn ze ook niet) zich nog nooit zo weten te gedragen... Een paar rotte appels mag ook weer geen excuus zijn om het systeem af te schaffen.
Het is één van de risicolijnen, want passerend langs een probleemschool. Het zijn ook vaak dezelfde stadswachten op de bus die ik neem (niet onlogisch, dat is doorgaans ook op hetzelfde uur). Maar ik vind hun bemoeizuchtige gedrag wel degelijk erg storend. Vooral omdat die bus soms zo vol zit dat men mensen dwingt te gaan staan op plaatsen waar ze zich niet kunnen vasthouden... En ik merk ook op dat hun gedrag ook bij anderen tot ergernis leidt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wijt dit in eerste instantie overigens aan onvoldoende opleiding.
Oud 31 januari 2008, 14:36   #71
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je hebt natuurlijk gelijk. De spectaculaire afname van het straatgeweld en -criminaliteit in december in Brussel (terreuralarm), bewijst dat meer toezicht wel degelijk wat uithaalt.
Dat is helemaal niet bewezen, alleen geopperd door een politie-commissaris. Concrete cijfers zijn er nooit gegeven.
Oud 31 januari 2008, 14:37   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

We geven alle buschauffeurs shotgun.
En automatische droidgeweren op de bus.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 14:43   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! Ik was deze draad een beetje uit het oog verloren. Je bent in ieder geval beter geïnformeerd over de zaak dan ik...

Het kan best zijn dat die buschauffeur verkeerd reageerde op het gedrag van die jongeren, maar dat praat natuurlijk niet goed dat ze werd geslagen. En het verandert mijn mening in deze zaak niet echt. Ik blijf erbij dat ik niet geloof dat meer stadswachten kunnen vermijden dat er zo'n zaken gebeuren. Ik denk dat een betere opleiding van de chauffeurs om met zo'n situaties om te gaan meer opbrengt. En dat lijkt deze zaak te bevestigen als de feiten zoals die in de GVA werden beschreven kloppen.
een bluetooth oortje en constant contact met dispatch + drie interventiewagens met 1 �* 2 controleurs lijkt me aangewezen (kost dus voor Antwerpen 7 personeelsleden extra in permanentie)... in 99% vd gevallen zal een tweede Lijnpersoneelslid die opstapt voldoende zijn om de rust te laten weerkeren de tweede man kan dan volgen met de wagen, eventueel ook nog ingrijpen of de twee ander wagens ook nog in backup oproepen

maar ik denk zo dat de vakbond dat niet gaat zien zitten ...
Oud 31 januari 2008, 15:07   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet bewezen, alleen geopperd door een politie-commissaris. Concrete cijfers zijn er nooit gegeven.
Onderstaand artikel laat anders niets aan de verbeelding over.
Of de feiten bewezen zijn of niet voor de 'patrones van het allochtoon racaille', doet er weinig toe. Feit was dat de burger een stuk veiliger de straat in kon.

Citaat:
Helft meer criminelen voorgeleid tijdens Brussels terreuralarm
Uit cijfers van de Brusselse spoorweg- en metropolitie, die De Morgen kon inkijken, blijkt dat het terreuralarm een spectaculaire daling van het aantal diefstallen in de metro- en treinstations in de hoofdstad veroorzaakte.

In Brussel-Zuid noteerde de politie een afname van 27 procent van alle diefstallen, in de ondergrondse metrostations daalden de gewelddiefstallen met bijna de helft in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Nog opmerkelijker zijn de cijfers van de opgepakte misdadigers die op heterdaad werden betrapt.

Het aantal terbeschikkingstellingen van het parket steeg met maar liefst 50 procent. "Hoe meer agenten, hoe groter immers de pakkans", verklaart Jo De Cuyper, hoofd van de Brusselse spoorweg- en metropolitie. Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael ziet in de cijfers een rechtvaardiging voor meer blauw op straat. In de begroting van 2008 wil hij een eerste aanzet zien voor de aanwerving van 200 extra politierekruten. In totaal zouden die extra manschappen zo'n 7 miljoen euro kosten. (Tine Peeters)
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 16:13   #75
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
........anderzijds de al even crapuleuze buschauffeurs aanpakken die niet onder de categorie werknemers vallen, maar onder de categorie profiteurs.

Dus volgens jou zit iemand achter het stuur van de bus ,vooral als vrouw,om crapuleus te zijn en profiteur.

Hou er rekening mee dat busschauffeurs heden ten dage alleen staan voor de problemen met die import van het crapuul.Als een medereiziger eens wil helpen,slaan ze hem dood.

Ga solliciteren bij het CGKR,indien Yoessef er geen graten inziet,want je zou wel eens zijn plaats kunnen innemen wegens bekwamer om alles goed te praten.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 31 januari 2008 om 16:16.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 16:19   #76
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien ze zich zouden beperken tot het aanpakken van echt probleemgedrag, dan zou ik daar geen problemen mee hebben (niet dat ik daar al veel mee geconfronteerd ben overigens en ik maak dagelijks gebruik van zo'n risicolijn). Maar geef mensen een uniform en wat macht en ze menen plots dat ze mensen moeten gaan wijzen op waar ze moeten gaan staan, hoe luid ze mogen praten, hoe snel ze moeten op- of afstappen en ga zo maar door...

Doe eens je hoofddoekje af
Oud 31 januari 2008, 16:33   #77
Gargamel
Banneling

Standaard

Moeder tegen de grond met pasgeborene gesmakt,owja,probleemschool,dat opz ich zegt al genoeg.Die probleemjongeren stonden toch te springen om die moeder met pasgeborene hun plaats af te staan,not ???

Scenario is duidelijk,moest het een autochtoonse geweest zijn,die hoer kreeg nog enkele stampen erbij van de lieverdjes.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 31 januari 2008 om 16:34.
Oud 31 januari 2008, 16:56   #78
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik verwacht dat de politiek pas iets zal doen nadat er een bus vol passagiers is uitgebrand, want vroeger wil men toch niet geloven dat de politici hier de hoofdverantwoordelijken zijn.
De zondebok is al gevonden, zie ik. Wat is alles toch eenvoudig.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 20:58   #79
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, ja; wat weet een politie commissaris nou?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 00:29   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik merk ook op dat hun gedrag ook bij anderen tot ergernis leidt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wijt dit in eerste instantie overigens aan onvoldoende opleiding.

Zou je het niet beter over de noodzaak van buswachters hebben inplaats van hun al dan niet voldoende opleiding in vraag te stellen?

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 februari 2008 om 00:32.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be