Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2008, 08:24   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zoals jou zijn er veel, ik ga elke twee dagen joggen in Brasschaatse bossen, ik kan het weten
Een schepje meenemen voor het geval je hond zijn behoefte doet op een plaats waar het hinderlijk is voor wandelaars en joggers kan dat probleem oplossen.
Oud 7 februari 2008, 08:47   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een gat in de markt!

een aangepaste draagzak die de hond op de rug draagt met daarin:
- een lichtgewicht grijpstang
- het verplichte plastieken zakje
- in een apart compartiment afgesloten ruimte om de drol te kunnen deponeren.
- drol mag slechts thuis in eigen vuilbak of toilet worden gekieperd (in het laatste geval, plastiek zakje terug binnense buiten keren).

enfin, het is nog maar een prototype. In feite is het de bedoeling om op termijn een draagbaar doorspoeltoilet met kaartjessysteem te ontwikkelen waarbij de dienstdoende agent dus dagelijks kan aflezen of en hoe de drol al werd geproduceerd en verwerkt!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 februari 2008 om 08:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 08:51   #63
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet iedereen heeft een bos in zijn buurt.

Wat die dure huisvuilzakken betreft, van de acht medebewoners in appartementsblok waar ik woon zijn er drie die hun huisvuil meenemen naar hun werk om het daar, ongesorteerd, in een container te gooien.

yeps , is bij mij ook ongesorteerd ...... zelfs bouwafval gaat die container in .... in de week 1 zakje per dag , en in't weekend meer dan 1 zakje per dag

1.5 € voor ne stomme zak waar dan alles nog niet in mag is echt teveel !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 08:53   #64
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schepje meenemen voor het geval je hond zijn behoefte doet op een plaats waar het hinderlijk is voor wandelaars en joggers kan dat probleem oplossen.
mijne woef doet haar grote behoefte enkel in redelijk hoog gras , dus niet op 't voetpad of andere padjes ....... en in bossen mag je enkel op't pad lopen
Oud 7 februari 2008, 10:50   #65
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problemen in Brussel zijn te wijten aan een gebrek aan opvoeding door de ouders en op school. Ouders die uit steden komen zoals Istanbul, waar het huisvuil tien jaar geleden nog open en bloot op straat gegooid werd. Ouders die uit de bergen in het Zuiden van Spanje of Marokko komen en die hele terreinen vol afval gooien. Ouders die hier besparen op dure huisvuilzakken door plastic zakjes met huisvuil op straat en aan de supermarkten achter te laten. Dit onder de ogen van hun kinderen.

De 'oplossing' in Brussel is er dus geen. Wat wél zou helpen is dat de eigenaar van elke gechipte hond een lijst met aanbevelingen in de bus krijgt waarin hem wordt duidelijk gemaakt dat hij zich aan bepaalde regels te houden heeft. De boetes indien hij betrapt wordt bij het niet houden van die regels mogen daar ook in vermeld worden. En last but nog least, alle andere burgers mogen ervan doordrongen worden dat ze de morele plicht hebben om betrapte overtreders aan te geven. Of het nu om achtergelaten hondendrollen gaat, om ander afval, of om gewapende overvallen.
Sensibilisering is inderdaad mogelijk, maar ik vraag mij af wat het resultaat hiervan zou zijn, zeker op korte termijn. Volgens wat ik veronderstel, maar ik kan mij hierin vergissen, heeft de overgrote meerderheid van de Brusselse burgers die in het bezit zijn van een hond wel een idee dat hondendrollen niet in het straatbeeld thuishoren, maar hier om verschillende redenen geen rekening mee houden (bv. misprijzen gezag, pakkans zeer klein, etc.). Hen wijzen op hun wettelijke verplichtingen zal in deze context maar een gering effect hebben. Ook wat betreft het wijzen op hun morele plicht om betrapte hondeneigenaars aan te geven zie ik weinig potentieel als deze niet wettelijk ondersteunt wordt en zelfs dan nog zou dit naar mijn inschatting maar een bescheiden effect vertonen.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 12:32   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Sensibilisering is inderdaad mogelijk, maar ik vraag mij af wat het resultaat hiervan zou zijn, zeker op korte termijn. Volgens wat ik veronderstel, maar ik kan mij hierin vergissen, heeft de overgrote meerderheid van de Brusselse burgers die in het bezit zijn van een hond wel een idee dat hondendrollen niet in het straatbeeld thuishoren, maar hier om verschillende redenen geen rekening mee houden (bv. misprijzen gezag, pakkans zeer klein, etc.). Hen wijzen op hun wettelijke verplichtingen zal in deze context maar een gering effect hebben. Ook wat betreft het wijzen op hun morele plicht om betrapte hondeneigenaars aan te geven zie ik weinig potentieel als deze niet wettelijk ondersteunt wordt en zelfs dan nog zou dit naar mijn inschatting maar een bescheiden effect vertonen.
Met andere woorden: Er is niks aan te vangen met slecht gemanierde Brusselaars. Hen belachelijke en repressieve maatregelen opdringen is de enige mogelijkheid om het leven er draaglijk te houden.
Oud 7 februari 2008, 12:34   #67
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als argument kunnen je drie woorden tellen.
meer woorden aan je 'pleidooi' zijn dan ook niet nodig...
Oud 7 februari 2008, 12:59   #68
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: Er is niks aan te vangen met slecht gemanierde Brusselaars. Hen belachelijke en repressieve maatregelen opdringen is de enige mogelijkheid om het leven er draaglijk te houden.
Ik zou het liever stellen als: in deze situatie met betrekking tot dit probleem is de enige effectieve uitweg mogelijks het opleggen van een wettelijke verplichting. Mogelijks omdat ik niet beschik over alle gegevens om hier een definitieve uitspraak over te doen.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 13:50   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

een veel leuker alternatief is verplichting om bij alle honden constant een zakje aan hun poep te hangen!
Deden ze dat vroeger ook niet bij paarden?

Als het vol is, vervangen door een proper!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 februari 2008 om 13:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 14:04   #70
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een veel leuker alternatief is verplichting om bij alle honden constant een zakje aan hun poep te hangen!
Deden ze dat vroeger ook niet bij paarden?

Als het vol is, vervangen door een proper!

ik snap eigenlijk niet wat je met een hond doet als je in het centrum van een stad woont ........ da's pure dierenmishandeling
Oud 7 februari 2008, 14:19   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Ik zou het liever stellen als: in deze situatie met betrekking tot dit probleem is de enige effectieve uitweg mogelijks het opleggen van een wettelijke verplichting. Mogelijks omdat ik niet beschik over alle gegevens om hier een definitieve uitspraak over te doen.
In Brussel hadden ze die gegevens dus blijkbaar wel.
De wettelijke verplichting is er.
Wat wil je, met zo'n ongemanierd en ongedisciplineerd volk als daar in Brussel.
Oud 7 februari 2008, 14:22   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ik snap eigenlijk niet wat je met een hond doet als je in het centrum van een stad woont ........ da's pure dierenmishandeling
Neen hoor.
Een hond vraagt niet veel meer dan een goede baas die hem voedert, verzorgt en optijd uitlaat om zijn behoefte te doen. Voor wat beweging hebben de Brusselaars het zoniënwoud.

Niet dat er aan de riem veel beweging mogelijk is....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be