![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is niet verwonderlijk dat het criminele Midden en Zuid Amerika zijn impact heeft op de USA : In de USA gebeuren er 5,6 moorden per 100.000, maar kijk eens even naar de "latino" landen : Ecuador 10 per 100.000, Brazilie 14 per 100.000, Venezuela 21 per 100.000, Colombia 62 per 100.000, Argentinië 9,5 per 100.000, Mexico 13 per 100.000, Panama 9,6 per 100.000, Venezuela 33 per 100.000, Paraguy 12,6 per 100.000, Ecuador 18,3 per 100.000, Guyana 13,8 per 100.000, El Salvador 31,5 per 100.000, .. Maar zoals C2C hier recent in een andere posting gesteld heeft : De latino's zullen de redding van de USA zijn .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel vergelijkende studies (over onderwijs, gezondheidszorg, etc...) beperken zich daarom tot de OESO landen, die grofweg genomen het Westen representeren. Als gij het geweld in een oorlogsgebied als pakweg Colombia of in een straatarm land als Haïti of Congo wilt vergelijken met dat in de Verenigde Staten, dan doet ge maar. Ik zie het nut daar niet van in. Dat zou alleen betekenen dat ge de vergelijkingsstandaarden voor de V.S. zwaar verlaagt. Voor mij zijn de V.S. nog altijd een hoog-ontwikkeld eerste wereld-land met Westerse trekken. Als gij daar nu per se een armzalig derde-wereld land wilt van maken, dan doet ge maar.
Laatst gewijzigd door C2C : 14 februari 2008 om 18:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() En hupla, nog een schietpartijtje op een universiteit vandaag:
Reports: Several people shot at Northern Illinois University A person who shot 13 people Thursday at Northern Illinois University's DeKalb campus outside Chicago has died, local reports said. art.shooting.wls.jpg Ambulances line up at Northern Illinois University after a shooting. Most of the 13 wounded were shot in the head, said Theresa Comitas, spokeswoman for Kishwaukee Community Hospital, located about 10 minutes from the school. http://edition.cnn.com/2008/US/02/14...ing/index.html
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Trouwens, zij die hier over illegalen in de V.S. spreken en hun aandeel in het aantal moorden, toch dit: dat zijn allemaal min of meer "doelgerichte" misdaden. Een zwarte pimp die zijn rivaal afmaakt om zo meer territorium op te eisen - dat soort dingen. Daar zit logica, doelgerichtheid en een zeker rationaliteit in.
Maar in deze thread gaat het over de typische "zinloze", absurde schietpartijen zoals die zoveel voorkomen op Amerikaanse scholen en campussen (vandaag weeral). Geef toe, er is toch een verschil tussen een misdadiger die een bank overvalt en twee mensen doodschiet, en een gek die gewoon zelfmoord wil plegen en daarom maar eerst een half college neerknalt. Dat is duidelijk een kwalitatief verschil. Net zoals er een kwalitatief verschil bestaat tussen gezinsdramas enerzijds en moordpartijen als gevolg van een misgelopen overval op een geldtransport. In de statistieken verdwijnt dat verschil echter. Dus, nogmaals, in deze thread gaat het over de absurde vormen van geweld in Amerika - het neerknallen van scholieren en leerlingen zonder enig utilitaire doelstelling (buiten dan die van de wraak op de maatschappij, misschien) - en de relatie daarvan met het vrije wapenbezit. De echte vraag is: mochten er strengere wapenwetten zijn, zou dit soort absurde slachtpartijen dan minder voorkomen? (Ik denk uiteraard van wel). Het gaat hier niet over Latino drugdealers die elkaar overhoop knallen omwille van een slechte coke-deal. Want daar valt nog begrip voor op te brengen; dat is nog rationeel.
Laatst gewijzigd door C2C : 15 februari 2008 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Alleszins, ik ben verheugd te zien dat we nu eindelijk de discussie ten gronde kunnen gaan voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Maar goed, de vraag blijft: had die man hetzelfde bloedbad kunnen aanrichten mocht hij niet aan een wapen zijn geraakt? Kunt ge zoveel mensen op een klaarlichte dag in een school vol sterke jonge mannen levensbedreigend verwonden met, pakweg, een schroevendraaier of een slagersmes? Ik betwijfel dat.
Laatst gewijzigd door C2C : 15 februari 2008 om 01:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Voil�*, sprake van vijf doden.
Met een boomzaag of een drilboor was dat onmogelijk geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Ook dat nog:
Girl shot over potato chips Police say a boy shot his sister in the face in a fight over a bag of potato chips. http://edition.cnn.com/video/ De kleuter zocht en vond het geweer van zijn vader, boven in de schuif, en schoot zijn zuster neer over een zakske pickels. Een wereld zonder vuurwapens lijkt mij gewoon vriendelijker, rationeler, veiliger, menselijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland mag gerust in die vergelijking betrokken worden. Het is een volwaardig land. Als je in dit geval de vergelijking tussen de VS en Rusland onrechtvaardig vindt, hoe kan je dan verantwoorden vergelijkingen te maken tussen die twee op andere gebieden?
Als er iemand zou zeggen ‘de VS is het op een na gevaarlijkste land van de OESO’ heb ik daar geen probleem mee. Wat hier op de website echter verschillende malen herhaald wordt is dat de VS het gevaarlijkste land is van de wereld. Ik heb proberen te tonen dat dat niet zo is. Kwestie van correct te blijven. Ik reageer ook tegen je gebruik van statistieken. In je eerste lijstje stond Rusland gewoon niet, maar wel een hoop landen die ook niet tot het ‘westen’ behoren, en in je OECD landen lijstje vernoem je 29 landen, maar niet dat land (mexico) wat eigenlijk op de eerste plaats zou staan, want daar prijkt de VS. Nu spreek je erover dat die OECD landen ‘grofweg’ overeen komen met het ‘westen’, waarschijnlijk om je omisie van Mexico te verantwoorden, maar waarom zette je dan niet ‘westen’ boven je lijstje in plaats van OECD? Nogal verwarrend toch. Maar ik versta dat je uiteindelijk hiertoe wil komen: Citaat:
Over dit thema moeten zeker statistieken en studies te vinden zijn op het internet; vergelijkingen tussen homicide rates voor en na strengere wapenwetten. Naar dit soort van vergelijkingen werd in deze thread ook al door iemand verwezen. Ik weet niet wat jouw reaktie daarop is. P.S. Ikzelf neem van hieraf een pauze om te bezinnen of ik verder wil met deze website. Ik heb het een beetje moeilijk met het extremisme van diegenen die kunnen genieten van het leed van medemensen. Dit is niet persoonlijk bedoeld C2C. Misschien tot later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar wat lezen we over donderdag 14/02 in Belgie in de Gazet Van Antwerpen : In Aalst een jongeman "zinloos" neergestoken (het slachtoffer is in kritieke toestand) en in Antwerpen hebben 2 dronkaards zonder duidelijke reden een kameraad vermoord. Dus ook in Belgie 1 zinloze moord en 1 zinloze zwaargewonde. Als je er dan rekening mee houdt dat er in de USA 30x meer inwoners zijn, is het gisteren (per 100.000 inwoners) dus weer dodelijker geweest in Belgie dan in de USA ? C2C, ipv continue je kritiek te spuien over de USA, zou je je "energie" beter positief gebruiken om de situatie in Belgie proberen te verbeteren. Laatst gewijzigd door ynneb : 15 februari 2008 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Hier gaat het, nogmaals, en écht de laatste keer, over gun-laws in Amerika.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() En al wat ik geschreven heb is 100 % "on-topic" : Ik verwijs naar de officiële misdaadcijfers en verwijs daar de "root-cause" analyse van de moorden in de USA uitgevoerd door FBI, Bureau of Justice, ... Ik bestudeer (als sportschutter) al enkele jaren de "gun laws" in de USA, UK, Australie, Duitsland, Zwitserland, ... en hun impact op de criminaliteit. Ik ken de cijfers gepubliceerd door de overheidsinstanties van deze landen, jij kletst gewoon wat uit je nek. Ik heb ook gemerkt hoe in landen waar de "gun law" verstrengd werd, er GEEN daling van het aantal moorden plaatsvond (in de UK zelfs bijna een verdubbeling op 8 jaar tijd). Het enige wat werkt tegen moorden : zero-tolerance tegen georganiseerde bendes en tegen recidivisten (streng optreden, effectief straffen, geen gepamper) Als je ook maar iets van de USA situatie zou afweten, zou je weten dat dit in een aantal steden met succes is toegepast (VB Washington DC). Maar die boodschap past niet in jouw scheldtirade-benadering (je bent toch geen kloon van Feremans zeker ?) Ga nog wat snuiven en start dan nogmaals een "westerlingen hatende" topic (in de trend van je vorige uitspraken zoals "alle blanke vrouwen worden geprostitueerd door hun echtegenoten" of "blanken zijn kindermoordenaars"). Laatst gewijzigd door ynneb : 16 februari 2008 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Geen groot licht, zoveel is duidelijk. Next!
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() En nu iets positiefs over het gun-bezit: Vandaag zag ik op CNN hoe een 80-jarige 2 inbrekers die hem met messen bewerkten, heeft neergeschoten. In Belgie wordt ge verondersteld om dit als weerloos schaap te ondergaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat moet je anders schrijven over een persoon die continue topics start zoals "alle blanke vrouwen worden geprostitueerd door hun mannen" of gewoonweg stelt "blanken zijn kindermoordenaars". Beschouw uzelf maar als een groot licht, maar als je de nonsens zie die jij op dit forum reeds gepost hebt (steeds anti-blank, anti-westers of anti-USA)... Waar komt jou frustratie vandaan ? Gezakt op de unief, geen job gevonden, je omgeving neemt je niet au-serieux, ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ge écht en masse wilt doden, dan kunt ge dat natuurlijk altijd. Alleen de neuzelaars schuiven dat af op gun-laws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Hebt gij al ooit eens van de "Texas Chainsaw Massacre" of "The Dentist" gehoord?
![]() |
![]() |