![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ooit eicellen/sperma willen doneren? | |||
Ja, ik heb dit zelfs reeds gedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 26,42% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
Ander of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan een marginaal voorbeeld zijn, maar het zijn allemaal consequenties. Gevolgen van iets dat een daad is, niet naar de ontvanger toe (de moeder, of het nu een eicel of sperma betreft), maar naar de nakomeling van die ontvanger (het kind). Met andere woorden, het is van een totaal andere categorie dan bloed geven - en betoont, geheel in mijn overtuiging, een niet verdedigbare houding. Uiteraard is iedereen vrij er het zijne mee te doen. Laatst gewijzigd door lombas : 15 februari 2008 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Ik verbaas me er al langer over dat wat ethische zaken betreft, veel mensen er zelfs een redenering op na houden die min of meer neerkomt op 'alles moet kunnen'. Dat is één ding, een ander is dat men zelfs niet begrijpt waarom je daar nu überhaupt tegen zou kunnen zijn. Misschien is dat zelfs nog erger.
Ik werd haast misselijk toen een prof in een volle aula vroeg wie er 'voor abortus was' en nagenoeg alle handen de lucht in gingen. Een paar weken later kwamen twee goeie vrienden (elk apart, een paar dagen tussentijd) me in vertrouwen vertellen dat ze een abortus achter de rug hadden. Beiden 20 jaar eh (en ik vertoef niet in milieus �* la Jambers). Ik ben van beiden zowat de enige vriend die daarvan afweet, nog altijd. ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 15 februari 2008 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hoop oprecht voor jou en je nakomelingen dat ze allemaal even perfect zijn als jij, want als er ooit één op evenveel solidariteit en medeleven, met fysiek minder perfecte mensen, moet rekenen als jij hier tentoonspreidt, dan gaat dat wellicht hard aankomen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Na het recht op een goede gezondheid, het recht op kinderen?
Ik zie niet goed in wat er solidair is om je eigen kind uit handen te geven aan een anoniem persoon, waarvan je niet eens weet dat hij of zij beter voor je kind kan zorgen dan jezelf. Je kan het als solidair zien met je 'kind' om dat net n�*et te doen.
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Je kan het trouwens evengoed als egoïstisch beschouwen om te verwachten dat iemand anders jou z'n kind (of zaad) schenkt, alleen maar omdat jij niet in staat bent om er zelf een te maken. Wie is er dan de 'egoïst', degene die andermans kinderen eist, of degene die z'n kinderen (of zaad) bijhoudt?
Wat een vreemde redeneringen hier toch ![]()
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
fyi er is ook een te kort aan adoptiekinderen in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ik vraag mij af of de princiepsharken die hier zo ferm uithalen evenveel bedenkingen maken wanneer ze in hun zakdoek schieten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je vergelijking snijdt absoluut geen hout.
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() ²
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op welk punt precies zie jij ergens het woordje 'perfect' staan ? Leg dat eens uit? Staat het je misschien tegen dat ik mijn afkomst niet wegrelativeer, verloochen of niet voldoende naar jouw zinnetje afwimpel? Welnu, je hebt alvast op één punt gelijk: ik vind het verdomde belangrijk te weten wie er 'mijn' kind draagt. Ik wil dat weten, ik eis dat zelfs. Meer nog: het is een essentieel mensenrecht zowel voor mij als vader als voor dat kind. De 'perfecte' persoon voor mij om een kind mee te hebben, is nog altijd de persoon die IK uit affectie, respect en -noem me gerust ouderwets- liefde heb gekozen. Hoewel 'kiezen' in die context wellicht niet het beste woord is. Voor het overige -ik zei het al- heb ik geen behoefte aan het soort kromme interpretaties zoals je hierboven ten beste geeft.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een bizarre, onhistorische redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @desiderius
Heb jij eigenlijk laten onderzoeken of 'jouw' kinderen wel echt jouw kinderen zijn?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 15 februari 2008 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat al naar het eitje toe wil komen teminsten.....