![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Dedecker op zijn best !
VAN LEVEN GA JE DOOD, GELUKKIG MAAR Jean-Marie Dedecker ergert zich aan de opmars van wat hij het gezondheidsfascisme noemt. 'De vrijheid van de mens om gebreken te hebben en vooral om niet te moeten leven met de druk om perfect te zijn, is elementair.' Himmler liet zijn troepen hard stampend marcheren zodat de grond zou trillen en dieren tijdig het hazenpad konden kiezen. De nazi-generaal hield van dieren, niet van mensen. Mythe of waarheid? Feit is dat fundamentalisme en hypochondrie dicht bijéén liggen en geïncubeerd zijn met het virus van de gekheid en onverdraagzaamheid. Fundi's hebben allen een onheilsprofeet, een goeroe van het doemdenken, van Al Gore tot Bin Laden. Ze hebben de onhebbelijke gewoonte hun levensstijl op te dringen aan de anderen en prediken een afkeer voor alles wat de mens vooruitgang heeft gebracht. Fundamentalisme is in wezen angst, angst om te leven. Angst is een slechte raadgever en leidt tot overbescherming. De getuigen van Jehova worden vandaag in hun doemdenken voorbijgestoken door CO2-fanatici, gezondheidsfreaks en moraalridders, die allen lijden aan een ziekelijke onverdraagzaamheid. Voorbeelden zijn legio. Het pokerspel is als denksport pas aan een heropleving toe, of enkele keizer-kosters voelen zich geroepen om de ziel van het kind te beschermen tegen de baarlijke duivel van de kansspelindustrie. Gokken en prostitutie zijn zo oud als de mensheid. 'Chassez le naturel, il revient au galop'. Julius Caesar schreef in zijn De bello Gallico al dat de Galliërs hardwerkende dobbelende drinkebroers waren, een analyse die nog steeds actueel is. Weerbaarheid is een wezenlijk element van de opvoeding en zelfredzaamheid moet aangeleerd worden, niet onderdrukt. Pamperpedagogen zijn babysitters van misplaatst fatsoen en predikers van hypothetische gevaren. Rokers zijn gestigmatiseerd tot sociale paria's. Ze zijn als melaatsen verbannen naar het trottoir, het nieuwe territorium van de nicotineverslaafden. Een beschamend beschavingsdeficit, in de hand gewerkt door politieke regelneven en -nichten die op zoek zijn naar een reden voor hun bestaan. Amper deelt CD&V/NV-A de politieke lakens uit in het Parlement of één van haar keizer-kosters is al beneveld door de tabaksrook. Alle sigarettenlurkers moeten volgens de excellentie uit het café naar de stoep. Op straffe van uitdrijving. Asielzoekers in hun eigen stamkroeg. Vandaag geldt al een rookverbod in cafés met meer dan twee biljarttafels. Dat zijn namelijk per definitie sportcentra (sic). Zo moest de uitbater van het Oostendse Billiard Palace een paar biljarttafels ontmantelen op de afgesloten eerste verdieping van zijn etablissement omdat de toegang voor de spelers enkel door het café op het gelijkvloers kon. Het officiële commentaar van de wereldvreemde ambetantenaar van het Federaal voedselagentschap luidde dat bij het biljarten de longen van de spelers openstaan door de inspanning van hun sportieve prestatie. Bij het buitengaan door het café stellen ze zich dan wel bloot aan extra inhaleren van sigarettenrook. Wie speelt hier met wiens ballen? Is Alzheimer een overheidsziekte? Er zijn meer biljarters die last hebben van prostaat dan van inspanningsastma. Zweten en openstaande longen zijn even zeldzaam in de biljartzaal als in de kantoren van het Federaal Voedselagentschap. Alleen is de sfeer er veel gezelliger en luchtiger. Niet bezoedeld door chagrijn van de keizer-kosters die dronken zijn van bemoeizucht en regeldrift. Biljarters worden dronken van het genot van het spel en een pot schuimend bier. De troost van de volksmens opgeofferd voor de belijders van het gezondheidsfascisme. Verzuurden gaan zelf niet op café. Ze zijn hoogstens heimelijke stille drinkers voor de beeldbuis, waar ze met hun vrouw en 2,4 kinderen wegkwijnen in hun citroencocoon. Zelf haat ik het roken. Mijn vader is overleden aan de gevolgen van longkanker. Hij had meer teer in zijn longen dan op zijn oprit. Hij heeft het leven gretig ingeademd tot zijn laatste ademstoot. Volgens de filosofie van Herman de Coninck: 'Zoals ik graag knoflook heb bij lamsvlees, zo wil ik tabak bij lucht om de adem te kruiden en pas nadien uit te blazen…' Het recht om beetje bij beetje eigenzinnig zelfmoord te plegen moest in de grondwet ingeschreven worden, uit respect voor het leven. Van leven ga je dood, gelukkig maar. De keizer-kosters beogen een samenleving met perfecte mensen die interactief, omdat ze perfect zijn, elkaar niet storen. De creatie van een supermens die niet drinkt, niet rookt, geen psychologische afwijkingen vertoont, niet zwaarlijvig is, niet aan magerzucht lijdt, niet te snel rijdt, geen drugs neemt, niet overmatig pillen gebruikt… Of anders een mens die perfect is volgens uitgelijnde en vooropgestelde vormen en normen, de droom van een Hitler. Volgens Robert Proctor in zijn boek The Nazi war on Cancer was nazi-Duitsland het eerste land dat anti-rookcampagnes voerde onder het motto: 'Uw lichaam is van de natie en van de Führer, u hebt de plicht gezond te zijn.' Gezondheidsfascisme is de zoveelste afwijking van een totalitair regime. De vrijheid om gebreken te hebben en niet te moeten leven met de druk om perfect te zijn, is elementair. Een vrije samenleving is gebaseerd op de vrijheid van vereniging en op respect voor het eigendomsrecht. Laat de cafébaas zelf beslissen of er in zijn dranktent al dan niet mag worden gerookt. Hij betaalt de huur of de hypotheek. Afficheer het megagroot op de voordeur. Wie dan binnengaat om te drinken, maalt er niet om. Dat is de vrije keuze van het individu, gebaseerd op de subjectieve afweging tussen goed en kwaad, tussen genot en kater. Wie rookt, speelt Russisch roulette met zijn gezondheid. Rokers zijn een uitstervend ras. De wet van vraag en aanbod zal de cafémarkt vanzelf regelen, zonder dertig procent van de bevolking uit te sluiten. Reglementitis is de ziekte van een doorgeschoten verzorgings- en veiligheidsstaat. Herbergiers aller landen, verenigt u! Staak tot de drooglegging toeslaat. Wacht niet op de u vertegenwoordigende gepolitiseerde horecabonden. Bobo's van belangenverenigingen verdedigen doorgaans hun eigenbelang. Want hoe lang duurt het nog vooraleer een keizer-koster een algemeen bierverbod in cafés aankondigt of zoals onlangs in de staat Mississippi (VS), een restaurantverbod voor mensen met obesitas voorstelt. Van bier krijg je immers leverkanker, sterven je hersencellen af, krijg je geheugenverlies en evenwichtsstoornissen, wordt je agressief, doe je onnozel en verhogen je kansen op een ongeval. Te gek om op te noemen. Dat de Europese mandarijnen hun profileringsdrang botvieren op de zuurtegraad van karnemelk of de geur van Camembert. Maar van mijn stamkroeg moeten ze met hun fikken afblijven. Publicatie: De Standaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() S ZO MET DAT ROKEN,waar gaan we naartoe,iedereen heeft een vrije wil , ga je op cafe en ze roken daar en het bevalt u niet, trap het dan af he... baas in eigen huis en zaak,
de inmenging van de Staat in mensen hun leven gaat te ver, de Big Brother maatschappij gaat al ver genoeg en wat we nog niet weten... (SIS-kaart, ID , straks vingerafdrukken op de vlieghavens, dan irisscan,.... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs een blinde kip vind af en toe een graantje,...het bewijs,dit is ,het langste quote en reply dat ik ooit zag komende van den luchien. Ik hoop dat hij nog leeft in het veilige brugge,want zo een spiritueel orgasme is verre boven zijn mogelijkheden. Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar was ik op aan het wachten,de elleboogduwers punten zich aan de horizon,elders gebuisd..dus maar proberen bij den dikke DD En ja,ook jij staat met mailadres op die lijst die ik kreeg. Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zuiver, hoewel ik zijn programma niet deel. Jurgen Verstrepen klaagde deze middag in Villa Politca de terugkomst van criminele Fientje aan... waar waren de anderen, zoals SP.A en VB ![]() ![]() pikken ze mee van de vetpotten ofzo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het programma op tv stopt dat het daar is afgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() http://www.ggf.be/pers/BruggeOostende.pdf
Een Blubber bij LDD ![]() ![]() Blub die een pieneut onder de arm heeft ,met zoiets als Dauphin van den dinges,nog zo een omhooggevallen ventje.En een forumpostster die er ook bijzit,in de partij hé... Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus die Josephien,want koosnaampjes zijn te makkelijk,zoals de jouwe trouwens Marleen B,is een criminele volgens jou ????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Verschillende kleinere Brugse partijen zijn ongelukkig met de beslissing van JCI-Brugge, die voor het het JCI-Brugs kopstukkendebat naar aanleiding van de Brugse gemeenteraadsverkiezingen 2006, alleen "gevestigde" partijen heeft uitgenodigd.
Spirit Geert Decock van Spirit noemt de uitsluiting van kleine partijen "een uitholling van de democratie." BUB Volgens Ruben Cottenjé de Dauphin van BUB is het "schandaleus dat de BUB die met een eigen lijst naar de kiezer trekt in Brugge op 8 oktober 2006 waarop zeker al 5 of 7 kandidaten zullen worden gepresenteerd op ridicule wijze wordt weggelachen. Ik stel het objectieve karakter van JCI-Brugge hier stellig in twijfel." BRON "Bron en Decoorne" zijn ook niet uitgenodigd door JCI-Brugge. Lucien Decoorne vermoedt zelfs "mogelijke manipulatie vanuit het stadhuis." .................................................. ................. En wie heeft het stadshuis in handen,juist,de zogenaamde vrienden van den Lucien.. ![]() En kwestie BUB..Mwoehahahahahahaha zie de fotokes en andere fratsen van de bubbers..Die staan zeiknat van oudere toestanden,toen ze de mensen nog konden beschouwen als slaven. http://www.belgischeunie.be/nl/westvlaanderen.php Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ja jong, Decoorne die zich weer met de politiek van onze Breydelstad gaat bezighouden. Daar zaten we als Bruggelingen echt op te wachten.
De gewone man, ALTIJD de gewone man ! Laatst gewijzigd door kunstenaar : 13 februari 2008 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() De fritkoten gaan weer branden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij stelt ongezonde gewoontes die een ander geen schade berokkenen gelijk met ongezonde gewoontes die dat wel doen. Dat is zuiver populisme.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 13 februari 2008 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Partijlid
|
![]() Heb jij ook opmerkingen met inhoud?
Die meneer Decoorne degouteert iedere vezel in mijn Brugse lijf (wat hij ongetwijfeld een compliment vindt). Maar in deze en andere draden lees ik niets meer dan wat frietkotengezever.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan een andere nicque aanvragen en komen onder Memling of Rubens. Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ge 't maar weet ! Wie in Brugge 'het beleid' verdedigt mag mij volop de huid volschelden. Dat is een eer ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Partijlid
|
![]() Ik kan even niet volgen. Het zal zonder twijfel aan mijn beperkte intelligentie liggen.
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Meer kan je niet verwachten van een kladschilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Niets beters in een democratie dan een stevige oppositie. Maar jouw "stijl" ligt me totaal niet. Mag dat? Verder dan een explosie van agressiviteit ben je nooit gekomen. Brugge veilig en leefbaar? Het enige waar je hier als hardwerkende burger bang voor moet zijn is dat je in aanraking komt met een van de vele flikken die hier op elke straathoek staan. Bij gebrek aan misdaad vallen ze de gewone burger lastig. Iets wat ik dit weekend op mijn zondagse wandeling mocht ervaren in de doodlopende weg achter de gevangenis, u zonder twijfel bekend. Mijn misdaad? Het feit dat ik even tegen de spoorwegberm van de zon genoot. Als we als buurtbewoner van het stadium voor de zoveelste keer geterroriseerd worden door het gespuis onder de Club Brugge supporters dan zie je dat "blauw op straat" niet. Het gespuis waar jij je gretig van bedient hebt in je VB periode tijdens de acties tegen de refuge. Skinhead knokploegen. Neen, je bent mijn type niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat je in de toekomst de kont nog gaat likken van je geliefde VB. Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |