![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ik hoogstwaarschijnlijk een van de laatsten ben die hier op dit forum verdacht kan worden van enige "islamfilie", kijk ik toch wel vreemd op van dergelijke uitspraken. Als er nu één zaak is die voor iedereen wel duidelijk moet worden, is juist dat de islam in onze tijd een heel krachtige toename kent. Daarnaast is er ook een steeds verder gaande radicalisering en bewustwording aan de gang. Als westerling zou ik toch niet zomaar er van uitgaan dat de kaars van de islam aan het uitgaan is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van deze discussie een vraagje: bestaat er dan zoiets als een objectieve notie van "relatieve waarheid" naast die van "absolute waarheid"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 53.411 berichten op die manier
Jan: je hebt een probleem.
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zulke traditionele opvattingen van een godsdienst slaan bij sommige mensen juist aan. We zien dit in vele islamlanden. Zeker wanneer men niet meer kan volgen in de steeds snellere westerse technolgische vooruitgang en dito comfort. Dan is men geneigd zich terug te plooien op oude, zekere waarden. En hierin ligt het gevaar. Veel zou kunnen verholpen worden door een betere verdeling van de rijkdom. Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2008 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het ook niet met hem eens op sommige standpunten na met de imaam, maar ik zou geen reden vinden om zelfs hem maar een beetje te discredieten ! Hij probeert zijn best te doen en de jongeren op te leiden buiten elke extremisme en fanatisme, mogen we hem dat gunnen en hopen dat het beterschap wordt met zowel onze maatschappij als voor de jongeren in het algemeen,. ______________ Wat betreft de evolutie theorie om hier duidelijkheid te scheppen in deze discussie; Ten eerste; Darwin zelf heeft nooit gesteld dat de mens uit een dierachtige aapen soort afkomstig zou zijn , wat hij wel probeert te getuigen is dat er een link bestaat tussen aap en mens en dat beide speciemen een gemeenschappelijke voorouder hebben ! Ten tweede ; Darwin zelf stelt voor dat alle diersoorten en ook planten afkomstig zijn uit het water, en ook dat al het leven uit water is ontstaan ), en zelfs geeft hij nooit toe dat hij 100% de waarheid in pacht heeft maar laat de wetenschap een open ruimte toe om verder te onderzoeken,. ____ ____ ____ De koran zegt ten eerste ; dat er een groep uit de mensheid tot aapen is gemetamorfoosd , hoe ? dat weten we niet, en niet enkel tot apen maar ook tot andere diersoorten zoals sommige reptielen (staat in de hadith maar niet in de koran) en ook een bepaalde varken soort zonder in detaille te gaan (waar enkel verwijzingen en refererenties in de koran staan, en de mens hoeft maar zich voort uit te zoeken op zijn eigen manier van denken en gegeven gavens !),. Wat niet wilt zeggen dat de kennis tussen de transfert van water naar mens gekend is (de manier van hoe), dit laatste weet niemand en het houdt niet tegen dat de mensheid uit twee figuren zou zijn ontstaan, uit een negatieve en een positieve schepsel, hoe zij eruit zagen dat weet niemand, maar we weten zeker dat elke soort uit twee verschillende soorten zijn ontstaan ,en hierdoor hoeven we niet het scheppings verhaal te ontkennen maar wel ruim moeten interpreteren ! Ten tweede; de koran stelt dat "alle" levende wezens uit water zijn onstaan zonder in detail te gaan ! Maar ! (en hier komt de meeste fouten die gemaakt wordt door sommige) bepaalde extreem krachten in europa en zeker in amerika "beweren" dat de mens een andere aapsoort is en dat de mens als menszijn "helemaal" een dierlijke wezen is (wat we niet moeten vergeten is dat de mens "gedeeltelijk" een bepaalde dierlijke instinct in zich heeft, sommige mensen hebben meer van deze instinct dan de andere, dat kan niemand ontkennen ) zoals alle andere wezens die enkel bestaat om te overleven ! En hier krijg je een dogma in het darwinisme, waar het vrijdenken uitgeschakeld wordt en zich ontsluit van alle andere mogelijke theorien en dat is wat ik wilde duidelijk maken omtrent het vrijedenken en het kritisch denken !!! De koran mijn beste, hoe je ook mag geloven is het woord van de schepper en "kan" (en ik leg hier de nadruk op) onmogelijk een menselijke vrucht zijn, enkel kan het menselijk geinterpreteerd worden meer niet ! Tot mijn verbazing, hoe verder ik mij zich verdiep in de koran des te duidelijk voor mij wordt dat de koran meer dan futuristisch is, en bevat zommige theorien die zelfs einstein niet kan ontkennen !!! Met vriendelijke groeten !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 februari 2008 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Als alle diersoorten geevolueerd zijn vanuit een maximum grote (zoals we dat weten uit de fossiel soorten) tot aan de minimum lengte die we nu kennen uit de context van dieren en plantensoorten, kunnen we enkel concluderen dat deze mens ook geevolueerd is met deze context van levensfeer van toen , en niet zoals men stelt van een kleine gekrompen miniscuul aapsoort tot een homosapiens erectus ! (indien men de logica toepast op basis van wat men kan geobserveerd worden uit fossielen van dieren en plantensoorten ) Bijvoorbaat, niemand kan een duidelijke figuur schetsen hoe juist de eerste mens eruit zag ! Noch uit de eerste transfert (water -->levensoorten) ,noch uit de tweede transfert (levensoort -->evolutie van levensoorten) !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 februari 2008 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ga je goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door de evolutieleer te verwerpen, jaag je de mensen letterlijk weg van het geloof (hoewel ook andere factoren daar nog een rol in spelen). Het maakt je ongeloofwaardig (en een ongeloofwaardig geloof is uiteraard contradictio in terminis) en zet je groepering open voor idioten, waardoor de fundamenten langzaam wegrotten tot de genadeslag komt. Laatst gewijzigd door Dycore : 17 februari 2008 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Als u uw eigen normen en waarden (christelijke waarden)durft opgeven "om" enkel te overleven in een andere norm van levensfeer, en niet uit vrije wil een genoeg gemotiveerd te zijn om de andere norm te accepteren dan kan ik enkel vast stellen dat u best een verrader kunt zijn in oorlogstijden ! Vergeet niet, dat de meeste christenen tot de islaam hebben zich bekeerd juist door hun christelijk zijn, en niet door hun christelijk zijn te veranderen tot een andere cultuur ! Ik heb liever een vijand die zijn eigen waarden en normen respecteert ,dan een bekeerde vriend om enkel te kunnen overleven ! En moest je weten wat een eer kan zijn , indien je overtuigd bent om dood te gaan met het woord "Freedom" uit je mond ! En voor mij als moslim is er geen enkele woord die zoveel vrijheid bevat als "laa ilaaha illa llaah-mu7ammadun rassulu llah" ! Amerika mag goed kwaad zijn, europa en nog heel andere delen uit de wereld mogen goed kwaad zijn, al ga ik alleen en éénzaam door dit leven met deze woord in mijn mond , noch zal ik opgeven of door mijn knieen zakken ! En ik hoop hetzelfde voor u, geen enkele volk heeft het recht om een andere volk te onderdrukken om als slaaf te laten dienen, alle volkeren zijn even waardig, en elke cultuur kan naast een andere culturen samen leven , niet onder mekkaar maar naast mekkaar !!! En dit is hoe ik europa heb ooit gekend in de vroegere jaren ,en niet hoe ik dat vandaag zie verkrachten door bepaalde extremistisch liberalisten geponserd uit de US !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 februari 2008 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() We march, eyes wide open, straight to the abyss. Forward muslim soldiers, marching through the streets!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() ...hangt wel af vanaf welke bepaalde afstand je dat bekijkt, vanuit een toren zie je de aarde als een kromme bannaan ! ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 februari 2008 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ps; de eerste world war begon ook vanuit de balkan !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 februari 2008 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |