![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() da vind ik ook ! belastingen en loonlasten !
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat U zelf al diverse malen van de daken hebt geschreeuwd geen commie te zijn... Anders zou ik het nog geloven... ![]() Ga misschien eens zien in de landen waar uw 'systeem' werkt of gewerkt heeft... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bedrijven opereren niet in ene vacuüm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vb de KWB doet het op sommige plaatsen voor stookolie. Belastingen en lonen zijn een deel van de kostprijs, maar de distributiesector doet er een groot deel bij. De aankoopprijs van een artikel mag je verdubbelen om de verkoopprijs te bekomen. Dit geldt zowel voor de groothandel als voor de kleinhandel. Daar zitten ook de werkings en loonkosten van het bedrijf in. Dit is ook afhankelijk van het soort produkt, maar het kan wel tellen! Want ik spreek hier zuiver over distributie en niet over verwerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar in ons land moet je ook zien waar de grootste schurken zitten. Er is een groot verschil tussen een industriële onderneming die puik werk levert, een dienstverlenende privé firma die goed werk doet en een paar profiteurs die van het sjacheren, het speculeren en het maffieuze uitbouwen van machts- en chantagemethodes gebruik maken om ons allemaal, en ook de bona fide ondernemingen, uit te persen: de groothandelaars, de banken, de renteniers, de profiteurs! WIe verdient er het meest? WIe is er het verdienstelijkst? WIe produceert er? WIe profiteert er? Men moet zich daar, wanneer men wil bewust leven een duidelijk beeld van kunnen maken. "het zijn de belastingen" roepen is tof. Maar is het WAAR? Indien iemand geen bal bijdraagt tot onze welvaart: waarom moet die daar dan het LEEUWENDEEL van de gelden voor ontvangen? Waarom mogen banken eigenlijk meer geld vragen voor geld dat ze uitlenen dan voor geld dat ze ontvangen? Is daar een REDELIJKE verklaring voor anders dan "omdat ze zo machtig zijn!"? Waarom krijgt een kleine zelfstandige maar een armoedige vergoeding in zijn winkeltje, in zijn bedrijfje, terwijl zijn leveranciers van goederen en machines, de tussenhandelaren die niets doen dan machtig zijn, merknamen bezitten en de markt monopoliseren via contracten, druk en chantage VEEL meer verdienen? Leg het eens uit? Ons systeem is niet "proper" hé! Ons systeem is niet "efficient" hé! Ons systeem is niet eerlijk hé! Het is gewoon totaal corrupt en doordrongen van de macht van kleine potentaatjes, die we niet eens kennen, en die ons ALLEMAAL leegzuigen. Als je nu ziet dat degenen die NIETS DOEN, sinds vorig jaar meer verdienen dan degenen die werken, en doppen, ziek zijn, gepensioneerd zijn SAMEN, begint het je dan niet te dagen dat er hier iets aan de gang is dat niet KLOPT? Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 februari 2008 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En wat gaat de KWB aanvangen met de honderdduizenden mensen, die rechtstreeks of onrechtstreeks met de distributie te maken hebben, en die dan zonder werk vallen? Staken/betogen tegen het patronaat omdat men personeel afdankt? ![]() En schakelt de KWB met die stookolie de distributiesector uit? ![]() (of worden de distributiekosten door gezamenlijke aankoop enkel verminderd door rationele aankopen?) Laatst gewijzigd door Chipie : 18 februari 2008 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunt U zich niet voorstellen dat zonder de groothandel in de meeste gevallen alles een stukje duurder zou zijn? En dat de kleinhandelaars uw sympathie wegdragen, dat gelooft U zelf trouwens niet... U kunt deze de ene dag toch niet uitschelden voor dieven, profiteurs, fraudeurs en de andere dag schrijven: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De Heer Feremans schreef :
Een tip: een kilo varkensvlees kost in de winkel vijf keer meer dan het is aangekocht bij de boer. Begin nu maar te rekenen. ------------------------------------------ Ik zie het niet. Ken er niets van. Maar van levende koe tot steak in de winkel is wel een heel gedoe, medunkt. Hetzelfde voor andere producten, medunkt. Maar de Heer Feremans gaat daar ongetwijfeld een zinnige uitleg voor hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De slachter, de beenhouwer, het ventje dat de karkassen met de koelwagen vervoert, de verpakker en de in-de-rekken-legger zijn de ECHTE arbeiders in dit verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
U legt me dan nog zaken in de mond, zonder enige verwijzing, die totaal fout zijn, tegengesteld aan mijn opvattingen. Dit is niet minder of meer dan vierkant liegen om niet op het onderwerp in te moeten gaan, de argumenten van uw tegenstander, en het is naast de kwestie. Mijn sympathie doet niets ter zake. De vraag is: wie gaat met de winsten lopen indien een kilo varkensvlees bij de boer vijf keer minder kost dan in het warenhuis? Winkeliers hebben een minimale winstmarge. De boeren verliezen er op. Waar gaat dat geld dan naartoe? En of jij me nu tof vindt of niet: het debat gaat DAAR over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Allee, vertel me eerst eens waarom U dat schrijft en bewijs de correctheid van uw bewering.. ![]() En zeg me dan ook nog eens waarom men in uw paradijzen uren in de rij moest staan voor een brood (of iets dat daar op trok ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gaf een voorbeeld van een vereniging die een prijsvermindering bedingt voor haar leden (als ze dat willen) bij een groepsaankoop. Geen mens die zonder werk valt. Sommige andere verenigingen doen dat ook. Laatst gewijzigd door artisjok : 18 februari 2008 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe groot deze winsten moeten zijn om van uitbuiting te spreken, daar valt nog over te discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Iemand die niet snapt dat het in stukken snijden van een stuk vlees geen vijf keer meer kost dan het kweken van een varken is natuurlijk slim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Op dat ogenblik zit je in de volledige decadentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Zelf dat doen ze niet meer: door de "just in time" economie zijn hun magazijnen vaak leeg! Maar ze hebben het monopolie, via contracten, over merkproducten, vaak zelf over hele sectoren, en doen in feite gewoon hetzelfde als de maffia: "pay us or...." Het blijkt hier een forum van onozele kiekens te zijn. Hebt u een idee hoe de verdeling is van winstmarges tussen een producent, een groothandelaar en een verkoper (winkelier)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zou het soms zijn dat er een paar mensen daar WEL kunnen rekenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga een analyse maken van de bestaande mistoestanden. In plaats van dit te weerleggen kom je af met een absurd voorstel. |
|
![]() |
![]() |