Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 12:19   #61
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd het betreft gans de grensstreek - zowel in de provincie oostvlaanderen als westvlaanderen alsook antwerpen en limburg - vandaar dat ik deze gebieden dan ook "onze" bezette gebieden noem
Dat klopt niet; zoveel Nederlanders wonen er namelijk niet in het noorden van Oost en West-Vlaanderen. In een gemeente als Zelzate wonen er amper Nederlanders.
De meeste Nederlanders wonen in Limburg en Antwerpen.

Ik heb eens gekeken op Wikipedia naar een aantal statistieken;
in Zelzate wonen er 5% buitenlanders; in Moerbeke 3%, in Sint-Gillis-Waas 2%, Stekene 3%, Assenede 2%, Sint-Laureins 3% en Maldegem 2%.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 24 februari 2008 om 12:33.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:28   #62
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
u klets uit uw nek door ad hominem enkel te stellen dat ik uit mijn nek klets zonder de minste onderbouwing

ik was drie keer in de voerstreek - met de fiets op trektocht - maar ik hoef er helemaal niet geweest te zijn om dit te kunnen weten - want deze problematiek betreft zoals ik al zei, en onderbouwde, gans de noordgrens van ons land

edit

http://forum.politics.be/showthread.php?t=74957
Ik ben 2 weken geleden nog in de Voerstreek geweest en ik ben geen enkele Vlaming tegengekomen die het erg vond dat er zoveel Nederlanders woonden in hun gemeente. Integendeel; de meesten zijn de Nederlanders erg dankbaar; het is mede dankzij hen dat Voeren vandaag opnieuw een rustige gemeente is geworden. De enige mensen die mopperen over de aanwezigheid van de Nederlanders zijn de Franstalige leden van de oppositie.

De hoteluitbaters van het hotel waar ik logeerde (in Teuven) waren trouwens Nederlanders en heel vriendelijke mensen.
Oud 24 februari 2008, 12:32   #63
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Voorbeeld van Nederlandse 'investering' in horeca in Antwerpen, na opkopen van handelszaak. Het gaat hier om een frituur (zelfs meer dan één) in het Antwerpse (kenners weten misschien welk), ik vergelijk met een 'autochtoon' frituur op dezelfde locatie.

Groot pak friet: Belgisch frituur: 2,50 euro, De Nederlanders: 3,50 euro.

Curryworst spécial (Nederlanders verstaan alleen 'frikandel'): Begisch frituur: 1,60 euro , De Nederlanders: 2,50 euro.

Blikje frisdrank: Belgisch frituur: 1,50 euro , de Nederlanders: 1,90 euro.

Totale prijs Belgisch frituur: 5,60 euro ; Totale prijs Nederlands frituur: 7,90 euro. Wat ons een prijsverschil van 2,30 euro oplevert. Dit gewoon omdat de Nederlanders zich met dat frituur zijn gaan moeien. De porties zijn overigens heus niet groter en de kwaliteit is een pak minder. Mij niet gezien, ik ga daar niet meer.

Dit voorbeeld maar om aan te tonen dat de Nederlanders niet alleen de prijs van het vastgoed opdrijven, maar ook de handelszaken zelf die ze overnemen, fors duurder maken voor de consument.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:43   #64
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
nee maar de vlamingen zouden ipv wallonie te willen dumpen beter eens een les nemen aan de hollanders - tenslotte hebben we met wallonie ons eigen kleine achtergestelde oosteuropa - een verpauperd gebied kan je altijd tot een wingebied maken en de nederlanders beseffen dat
Bij mijn weten is er geen enkele Nederlander die Wallonië bij Nederland wil annexeren.
Oud 24 februari 2008, 12:44   #65
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Dat klopt niet; zoveel Nederlanders wonen er namelijk niet in het noorden van Oost en West-Vlaanderen. In een gemeente als Zelzate wonen er amper Nederlanders.
De meeste Nederlanders wonen in Limburg en Antwerpen.

Ik heb eens gekeken op Wikipedia naar een aantal statistieken;
in Zelzate wonen er 5% buitenlanders; in Moerbeke 3%, in Sint-Gillis-Waas 2%, Stekene 3%, Assenede 2%, Sint-Laureins 3% en Maldegem 2%.
ik moet toegeven dat ik deze streek minder goed ken en er amper geweest ben - maar hebt u een verklaring hiervoor dan mss ? waarom wel in antwerpen en limburg en zelfs provincie luik maar niet daar ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:45   #66

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is er geen enkele Nederlander die Wallonië bij Nederland wil annexeren.
uiteraard niet - maar er is zoiets als economische annexatie of moeten we spreken van economisch kolonisatie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 24 februari 2008, 12:47   #67

Standaard

Citaat:
Als Vlaming heet ik mijn Nederlandse volksgenoten welkom.
als wereldburger heet ik iedereen welkom zolang ik daarvoor niet meer moet gaan betalen voor basisbehoeften - zolang mijn integriteit er niet door geschaadt wordt dus - zolang ik er niet voor moet uitwijken uit mijn eigen geboortestreek enz

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2008 om 12:52.
Oud 24 februari 2008, 12:50   #68

Standaard

Citaat:
Ik ben 2 weken geleden nog in de Voerstreek geweest en ik ben geen enkele Vlaming tegengekomen die het erg vond dat er zoveel Nederlanders woonden in hun gemeente. Integendeel; de meesten zijn de Nederlanders erg dankbaar; het is mede dankzij hen dat Voeren vandaag opnieuw een rustige gemeente is geworden. De enige mensen die mopperen over de aanwezigheid van de Nederlanders zijn de Franstalige leden van de oppositie.

De hoteluitbaters van het hotel waar ik logeerde (in Teuven) waren trouwens Nederlanders en heel vriendelijke mensen.
degenen die zijn moeten uitwijken om financiele redenen kunt u daar uiteraard ook niet meer horen klagen

in brussel en antwerpen ken ik daklozen genoeg - en bijna geen enkele die afkomstig is uit brussel of antwerpen zelf

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2008 om 12:50.
Oud 24 februari 2008, 12:54   #69
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik moet toegeven dat ik deze streek minder goed ken en er amper geweest ben - maar hebt u een verklaring hiervoor dan mss ? waarom wel in antwerpen en limburg en zelfs provincie luik maar niet daar ?
West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen grenzen aan Zeeuws-Vlaanderen (provincie Zeeland). Zeeuws-Vlaanderen is redelijk dun bevolkt (er wonen amper 100.000 mensen en er liggen ook geen grote steden.
Antwerpen en Limburg grenzen aan Noord-Brabant en Nederlands Limburg (waar er veel meer mensen wonen). Bovendien liggen grote Nederlandse steden zoals Breda, Tilburg, Eindhoven en Maastricht vlakbij de Nederlands-Belgische grens. Dat lijkt mij de meest logische verklaring.

Maar in Oost-Vlaanderen valt het nog goed mee met de invasie van de Nederlanders.
Oud 24 februari 2008, 12:55   #70

Standaard

Citaat:
West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen grenzen aan Zeeuws-Vlaanderen (provincie Zeeland). Zeeuws-Vlaanderen is redelijk dun bevolkt (er wonen amper 100.000 mensen en er liggen ook geen grote steden.
Antwerpen en Limburg grenzen aan Noord-Brabant en Nederlands Limburg (waar er veel meer mensen wonen). Bovendien liggen grote Nederlandse steden zoals Breda, Tilburg, Eindhoven en Maastricht vlakbij de Nederlands-Belgische grens. Dat lijkt mij de meest logische verklaring.

Maar in Oost-Vlaanderen valt het nog goed mee met de invasie van de Nederlanders.
dat zal idd de reden zijn - bedankt voor de uitleg
Oud 24 februari 2008, 13:10   #71
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
als wereldburger heet ik iedereen welkom zolang ik daarvoor niet meer moet gaan betalen voor basisbehoeften - zolang mijn integriteit er niet door geschaadt wordt dus - zolang ik er niet voor moet uitwijken uit mijn eigen geboortestreek enz
Daar ben ik het mee eens.
Oud 24 februari 2008, 13:20   #72

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens.
bedankt voor het begrip
Oud 24 februari 2008, 21:16   #73
stapas
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas

Inderdaad. Zeeuws Vlaanderen is economisch niet bijster goed ontwikkeld, dus er zijn geen kapitalen aanwezig om net over de grens te gaan kopen. Weining industrie enz, en dit geldt ook voor het noorden van O-Vl: St Laureins is 1 van de armere Vlaamse gemeenten, omdat alles nogal ver is van daaruit. Voor veel Zeeuws Vlamingen zijn Brugge, Eeklo, en Gent de dichtste steden.

En nog een opmerking over Voeren, Lanaken enz. Akkoord, het is daar niet goedkoop, maar de verschillen vallen er gewoon ook meer op omdat die gemeenten gelegen zijn in een streek waar huizen gewoon nog heel goedkoop zijn. Zeg eens tegen iemand uit de driehoek Mechelen- Leuven-Brussel dat Lanaken duur is en hij gaat eens goed lachen. Lanaken heeft heel veel grote dure villa's, maar de gewone huizen zijn vergelijkbaar met de rest van Vlaanderen. Maar de verschillen vallen gewoon op omdat de rest van die streek gewoon nog spotgoedkoop is
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:32   #74
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Godzijdank zijn het de rijke Nederlanders, die zich hier vestigen...

Als men ziet hoe bvb de Voerstreek onder impuls van de Nederlanders stilletjesaan verandert van een pampergebied naar een dynamische streek...

(dat deze streek decennialang onder Waals bestuur bestaan heeft, is nog duidelijk te zien)...

Nu de Ardennen nog even!
Oud 25 februari 2008, 18:36   #75
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=74957
Oud 25 februari 2008, 20:59   #76
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nu de Ardennen nog even!
Om daar te doen wat er met de camping van Auby sur Semois is gebeurd?

Niemand die zich er nog thuisvoelt... Wandelaars mogen er zelfs niets meer komen drinken: "je moet lid zijn". Vroeger was iedereen daar welkom, nu blijft iedereen er liever weg.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 21:11   #77
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Als ik van de Vlaamse regering was, ik kocht de Ardennen op...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 23:59   #78
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als ik van de Vlaamse regering was, ik kocht de Ardennen op...
Dat is geen slecht idee: massief grond kopen in de Walen, en leegstaande huizen, de Walen kolonizeren..Laten we aan onze vrienden en verrijkers , de Marokkanen, vragen hoe men dit het beste doet. Gewoon in Wallonië gaan hokken, zo veel mogelijk kleine Vlamingetjes maken, thuis steeds Vlaams tegen klappen, en ze leren dat Franstaligen "onnozelaars" zijn, die men moet afmotten, en zeker niet hun taaltje leren ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be