![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() De vlaming is nog niet verkocht, dat is toch al een realisatie. En nu de realisaties van het VB graag, het oprichten van crimi websites buiten beschouwing gelaten.
Laatst gewijzigd door maarte : 4 maart 2008 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even terzijde: ik ga hier ook niet proberen te beweren dat het economische programma van het VB volstrekt corporatistisch zou zijn. Persoonlijk zou ik dat wel zo willen, daar niet van, maar eerlijkheidshalve moeten we toegeven dat het economisch VB-programma een gematigd sociaal natiegericht programma is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U klinkt als Jan Blommaert.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dedecker, vorige week in de Kamer: "Ik zal eindigen bij mijn rechterkant, zijnde CD&V en N-VA. Mijnheer Jambon, het is jammer dat uw voorzitter hier niet aanwezig is. De N-VA en uw voorzitter – ik vermoed dat u zijn plaatsvervanger bent – spelen immers mee in de kroniek van het aangekondigde kiezersbedrog. U speelt in dat stuk een fantastische hoofdrol, namelijk de hoofdrol van het loze vissertje. U wordt gewurgd door de tentakels van de octopus, hapt naar adem als een vette vis op het droge en tegen het feestmaal van 21 juli garandeer ik u dat u nog eens wordt gefileerd. Er bestaat daarover een heel mooi Frans spreekwoord: “La patience, c'est beau! Attendre longtemps fait mourir!”. Geduld is een mooie zaak, mijnheer Jambon, maar als u zoveel geduld kunt hebben dat u eraan doodgaat, moet ik u feliciteren.Collega's van CD&V, ooit heeft een notoir voorzitter gezegd: “Le CD&V nouveau est arrivé”. Nu zit hij al bij de VLD, of in Afrika, of zit hij terug bij CD&V? Inderdaad, de partij van de schijnheiligheid is terug. "We stappen niet in een regering zonder splitsing van B-H-V en zonder een grote staatshervorming". Niets daarvan is gerealiseerd. Ook niet de verkiezingsbelofte om voor 2 miljard euro sociale maatregelen te nemen. Met dergelijke valse beloftes, leden van CD&V, hypothekeert u de regering van uw collega, de volgende regering-Leterme I. U moet oppassen dat u niet in het vaarwater komt van het schijnheilig paterke van Hasselt. Zorg ervoor dat u geen schijnheilig paterke van West-Vleteren creëert." Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 maart 2008 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor meer en meer Vlamingen zal het duidelijk worden welke spelletjes het Belgische establishment allemaal speelt om de Vlaamse zaak te fnuiken. Op lange termijn is dat véél belangrijker dan het verwezenlijken van de één of andere halfslachtige staatshervorming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen mag Vlaanderen zelf wel zijn verkoopsom betalen. Normaal doet de koper dat...... Laatst gewijzigd door daiwa : 4 maart 2008 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weigeren jullie nu echt de invloed van de N-VA te erkennen?
Dat is toch echt blinde koppigheid... Maar ik bewonder wel jullie partijtrouw. Niet sarcastisch hoor. Echt waar. Koppigheid is leuk, alleen jammer van dat blinde. Ik heb altijd gevonden dat VB weldegelijk invloed had (en nee, vreemdelingenproblematiek is niet onbelangrijk), maar op het vraagstuk Vlaanderen - België heeft de N-VA toch wel de koppositie genomen. Het is wel de zwaarste crisis in de geschiedenis van België hé, vergeet dat niet. ![]()
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Zeer weinig kiezers zijn aanhangers van een ideologie. De meesten stemmen in functie van een analyse die ze maken op het moment van de stemming. Men kan Vlaamsgezind, Vlaamsvoelend of zelfs Vlaamsnationalistisch zijn, maar in functie van de constellatie of het aanbod niet op een ideologisch-Vlaamsnationalistische lijst stemmen. U kan daar maar beter rekening mee houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me ook kort door de bocht. Maar de invloed van het Vlaams Belang is wel dat separatisme - en dat is zeer regelmatig gepopulariseerd, zoals net voor nieuwjaar - als politieke oplossing op de agenda is gekomen. De N-VA heeft een tussenpositie tussen het separatisme en het federalisme ingenomen en dat blijkt voldoende om de oudste beleidspartij een identiteitscrisis te bezorgen. Als de logica van de geschiedenis zich verder zet (vergelijk met eind de jaren '60 en de jaren er na) dan zal separatisme de logica worden en dan zal het Vlaams Belang met het nodige huiswerk kunnen komen (cfr. Project Vlaamse Staat - boek Karim Van Overmeire). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb de invloed van de N-VA hier niet ontkend, wat ik wel heb gezegd, is dat de laatste maanden hebben bewezen dat de onderhandelde "stap voor stap"-methode ons geen Vlaamse onafhankelijkheid zal brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
de "stap voor stap" methode maakt elke dag meer duidelijk wie de hindernissen zijn tot een draaiende overheid: belgicisten, oude krokodillen en conservatieve Walen. Het is een proces waarbij de Vlamingen de schuldgevoelens eindelijk afschudden en elders zoeken. Het is een proces waarbij onafhankelijkheid geen romantische drijfveer nodig heeft maar gezond verstand. En zo bekom je draagvlak in Vlaanderen (Vlamingen zijn daarin nu eenmaal "nuchtere" Nederlander, als je mij begrijpt). Want vergis u niet: geen onafhankelijkheid zonder eerst welwillende Vlamingen te hebben. Of met andere woorden: dat anderen tegenwerken is onvoldoende, de Vlamingen moeten vooral mee-werken.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 5 maart 2008 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Als het in juli niet goed is, kan NVA dan alsnog de stekker eruit trekken. Trouwens meer en meer CD&V'ers zijn van hetzelfde gedacht. Eigenlijk had NVA nooit Verhofstadt III mogen steunen, dan konden ze zich nu inderdaad wat meer permitteren. Ze hebben met 4 stemmen de grootste volksverrader uit de Vlaamse geschiedenis gesteund. Dus nu zich onthouden betekent een enorme verzwakking van het kartel en de garantie dat de boel zeker zal mislukken. Ofwel moet NVA maar eens klare taal schenken en zeggen dat ze niet verder wil met het kartel. Maar wat ze nu van plan zijn is absoluut niet netjes naar Yves Leterme toe. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 maart 2008 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Indien NVA zich onthoudt zijn dat vijf Vlaamse zetels die verdampen, die in rook opgaan. Dat is ook een kaakslag zeg voor de Vlaamse kiezer, die die vijf mensen in die zetel heeft gestemd.
|
![]() |
![]() |