![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() Die persoon zat daar gewoon wat reclame voor zijn bedrijf te maken. En hij is niet zozeer tegen belastingen, maar tegen het concept 'staat'. Tegen belastingen zijn is daar maar een uitvloeisel van.
Ideaal, kan ik hem dus op zijn smoel slaan omdat hij onzin uitkraamt, en er is geen politie of gerecht om mij daarvoor terecht te wijzen. Recht van de sterkste. Heeft zijn theorie dus niets tegen: Hoe beschermen we onszelf tegen elkaar zonder enige vorm van organisatie of normen? Of gelooft hij dat iedereen spontaan het beste voor zal hebben met elkaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belastingen zijn geen diefstal, belastingen zijn een aanslag
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik streef naar 0 euro personenbelasting, en ik ben op de goeie weg.
![]() Laat dat echter niemand van jullie weerhouden om je met plezier en morele voldoening te laten beroven.
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.mises.org/story/2538 Ik zie geen reden om aan te nemen dat mensen ineens géén recht meer zouden willen. Wist je dat er eeuwenlang rechtspraak gemaakt werd door middel van niet-staatste vormen van recht? En dat dit recht ook afgedwongen werd?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, dan ons gerecht, dat is pas een succes.
Rechtvaardig, objectief, tijdig,...
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Dat is nog steeds een succes hoor, er zijn wereldwijd verschillende 'private courts' te vinden waar mensen hun geschillen kunnen regelen zonder te passeren langs de reguliere staatse wegen. Deze worden oa dikwijls gebruikt om zakelijke disputen te regelen.
Laatst gewijzigd door netslet : 6 maart 2008 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm...
Ja? Enfin, welke reden heb je om aan te nemen dat het niet zo was?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Burgemeester
|
![]() Iedere wet wordt uiteindelijk met geweld afgedwongen. Erover jammeren dat dit bij belastingen ook (kan) gebeuren is een open deur. Ik vind geen van beide heren overtuigend in deze discussie.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 6 maart 2008 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() iedereen met een minimum aan gemeenschapsgevoel ziet in dat belastingen een noodzaak zijn om een verdeelde en asociale samenleving tegen te gaan en de kanslozen niet in de afgrond te duwen. Er zijn nu éenmaal een aantal basiszaken die de markt niet kan organiseren zodat iedereen er baat bij heeft.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 maart 2008 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn fiscus-buddies!
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als we mijnheer Manders mogen geloven, worden de belastingen (rekent men hier ook de sociale bijdragen bij?) vooral betaald door de bedrijven. Die bewering berust natuurlijk deels op interpretatie: wordt het verschil tussen bruto en nettoloon betaald door de werkgever of de werknemer? Maar laat ons ervan uitgaan dat Manders gelijk heeft, en dat de bedrijven de meeste belastingen betalen. Als we zien hoeveel de bedrijven van de gewone werkmens stelen (ik hoef u de marxistische meerwaardetheorie niet uit te leggen), dan vind ik het best fijn dat zij een deeltje terugstorten. Dat dat dan via de staat gaat, vind ik zo kwaad nog niet. Als de bedrijven via hun belatsingen moeten betalen voor het onderwijs van mijn toekomstige kroost, dan vind ik dat uiteraard prima! Maar misschien moet je de discussie opsplitsen: Wat met belastingen binnen ons huidig systeem? En wat met belastingen op zich? Een vraag waar ik al langer mee worstel: moet een mens zich kunnen lostrekken uit de samenleving en haar politieke structuur? Aangezien samenleving en staat zo nauw verweven zijn met territorium, lijkt mij van niet. En als je je niet kan uitschrijven uit de samenleving, ben je ook verplicht om bij te dragen voor de kosten van die samenleving.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want euhm, daar schoelt Marx zijn theorie toch wel een beetje op. Enneuh, die arbeidswaardetheorie. Wat is meer waard: dat iemand vermoeiend werk doet, omdat het geld opbrengt of dat iemand geld betaalt, omdat het vermoeiend werk is?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |