![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet je geaardheid hoef je op de achtergrond te houden. Je kan je als homo toch in alle vertrouwen outen tegenwoordig, zonder dat je veel hoeft te vrezen; homofoben zijn (gelukkig) in de minderheid, en als het van mij afhangt blijft dat zo - meer zelfs: dan zouden er geen homofoben meer zijn. Er bestaat een verschil tussen geaardheid en seksualiteit. Het gaat er me niet om je geaardheid achter te houden. Het gaat er me gewoon om je seksualiteit omzichtig te beleven, met respect voor je eigen en andermans intimiteit. De discussie homo versus hetero heeft daar zelfs niets mee te maken. Wat zou jij ervan denken mocht morgen de wet op de bescherming van de goede zeden worden opgeheven, zodat wij met zijn allen naar hartelust erop los kunnen seksen met wie we maar willen, in alle vrijheid, terwijl iedereen toekijkt - ook onze kinderen? Vind jij mijn oproep tot enige omzichtigheid inzake seksualiteit tout court dan zo vreemd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, als die minderheid van opzichtige homo's graag een gayparade organiseert en 'meeloopt' in de optocht, wie zijn wij dan om hen dit te verbieden? Ze doen er geen andere mensen kwaad of pijn mee. Ieder z'n pleziertje, zou ik zeggen ! Als die groep er zich goed bij voelt, is er geen vuiltje aan de lucht, zolang ze andere holebi's er maar niet toe dwingen om meet te lopen in deze glamour en 'kinky' parades. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die hele discussie of beter bezorgdheid is dan ook totaal ongegrond... immers het is geen adoptierecht in de zin zoals jij dat hier even komt neer te zetten... er bestaat zelfs niet zoiets als een recht op adoptie maw dat hele spel is tot een valse discussie verworden ( gek dat jij daarin tuimelt ) .. vergelijk het met creationisten die bij voorbaat de evolutietheorie wat toekennen om vervolgens dat weer te kunnen gaan 'beargumenteren' zuiver stroman-argumentatie dus ipv daarvan is het het recht je evenzeer als kandidaat op te stellen... meer niet dat kon vroeger niet en daar was geen enkele goede reden voor te vinden om dat zo te houden maar zelfs moest het anders zijn....dan is het toch verdomd opmerkerlijk dat men zich nu plots pas al die bedenkingen zou gaan maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeker wat betreft dat hokjesdenken het is dan ook iets dat pas opduikt als er een zekere 'dreiging' onstaat de eigen indentiteit te verliezen.. of beter te lezen als ... zodra men zou ivm gebracht kunnen worden met lui die meer uitgesproken voor die bepaalde gedragingen ( die mijn inziens inderdaad zowat bij iedereen aanwezig zijn ) uitkomen om je een leuke anekdote te geven.. 't schijnt dat de term heteroseksualiteit pas begin 20-ste eeuw is onstaan, lang nadat de term homseksualiteit al reeds gebruikt werd Men had dus het 'hokje' of de naam dus al voor dat verschijnsel dat meer en meer op de voorgrond begon te treden ... en alles wijst dus in de richting dat nieuwe 'hokje' ergens kunstmatig ( er was immers geen nood aan als begrip om wat aan te duiden ) in het leven werd geroepen om zich beduidend te kunnen distantiëren van het andere sinds toen is het mis gelopen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik begrijp echt niet wat je hier precies bedoelt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hou AUB op met foute denkbeelden over het verleden te insinueren en dat het vroeger beter was voor holebi's ... te belachelijk om dood te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ware het niet dat het uitgaat van een totaal vals punt en dat nog selectief alleen de homoseksuelen wordt aangewreven en ware het niet dat de rest van de tekst, waar ik me dus perfect kan bij aansluiten, seksueel geaard invariant is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en toch ook weer een beetje wat betreft dat het creëren van hokjes meer fout doet dan goed doet ( allezins voor een tijdje tot ze weer vanzelf verdwijnen ) misschien dus als we dat extra hokje niet hadden gecreëerd zouden we nu misschien niet zo diametraal tegenover elkaar staan da's uiteraard moeilijk te zeggen en iets zegt me dat het een onoverkomelijk phenomeen is Citaat:
neen hoor freespirit, dat was echt niet m'n bedoeling hoor Laatst gewijzigd door praha : 18 maart 2008 om 00:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De doodmaak-hobby, bedoel ik.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn excuses voor deze onterechte vóóronderstelling. Maar hopelijk is dit misverstand daarmee al uit de weg geruimd. Citaat:
Wel vind ik hun pretentie dat zij de meerderheid van "homoland" vertegenwoordigen soms op het aanmatigende af. Temeer omdat ikzelf totnogtoe geen enkele homo van dat slag ben tegengekomen, integendeel: al mijn homokennissen distantiëren zich uitdrukkelijk van al dat geparadeer. Daardoor ben ik het fenomeen met een andere bril gaan bekijken, en komt het me voor als verdedigen zij niet zozeer homoseksualiteit als geaardheid, maar homoseksualiteit als seksueel gedrag tout court. Of anders gezegd: ik vraag me af in hoeverre z�*j het onderscheid maken tussen geaardheid enerzijds, en seksualiteit anderzijds. Of zij dit discours mogen voeren? Uiteraard mogen zij dit - wie ben ik om hun dit zelfs maar te willen verbieden? Maar desgevallend zag ik hen liever dat homomasker afwerpen - omdat zij met dit masker 90 tot 95% van de homo's tegen de borst stuiten - en gewoon zeggen waar het op staat: "Wij willen vrije seksbeleving!" Dan zou iedereen tenminste weten welk vlees we met hen in de kuip hebben. En net zoals zij het recht hebben om voor vrije seks te pleiten, heb ik het recht om daartegen in het verweer te gaan. Overigens ben ik van mening dat een verbod op hun discours de slechtst mogelijke strategie is. Een gezond en sterk onderbouwd weerwoord werkt op lange termijn veel effectiever, me dunkt. En dat is dan ook precies wat sommigen van mijn homokennissen doen, en wat ik hier op dit forum een klein beetje doe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
okay maar er is wel een hemelsbreed verschil tusen 'outen' en het doen en vervolgens betrapt worden of aangewezen zoveel zijn het daarbij ook weer niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zij menen steeds te spreken in naam van allen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zelf heb ik het erg moeilijk met homo's die zich "moslims" noemen...
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met homo's, elk zijn ding zeg ik maar. Hoe kan je nu als homo een religie aanhangen die uitzonderlijk homofoob is ?! Trouwens Redwasp, je weet toch dat adoptie door de islam niet toegestaan is ?! Volgens mij en met mij alle imams ben jij GEEN moslim of op z'n minst een heel erg slechte en dus duidelijk hellevoer na je dood... De hel bestaat niet, dus cheer up en wees een gelukkige homo beste vriend !
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Dat is onjuist. In Zuid-Afrika zit zelfs een imam die homoseksueel is. Voor de mainstream Islam of mensen met een agenda is hij waarschijnlijk inderdaad geen moslim, maar wie geeft daar nu om (althans als het op definities aankomt)?
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 20 maart 2008 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vind ik ook.
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() slm,
jouw hobbies worden door de maatschappij ook niet bespot, verboden, aangevallen, geïsoleerd... kortom onderdrukt. zo lang hetero's niet doorhebben dat ze holebi's onderdrukken, zullen we met veel kabaal blijven op straat komen. slm, redwasp
![]() |
#80 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |