Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2008, 00:01   #61
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Sfax, niemand is erop gebrand de menslievende manager te kastijden. We stellen enkel vast dat gij de smeerlappen onder hun kaste verdedigt.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 00:13   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Sfax, niemand is erop gebrand de menslievende manager te kastijden. We stellen enkel vast dat gij de smeerlappen onder hun kaste verdedigt.
Gezien het feit dat hier enkel in veralgemende termen gesproken wordt over "die kaste", lijkt het me niet meer dan logisch om ook in veralgemende termen te verdedigen. Dat de smeerlappen zo mee verdedigd worden, is een logisch gevolg...

Is dat een probleem dan? Zoals ik het hier zie, is een manager al snel een smeerlap, enkel en alleen omdat hij wat meer verdient... Is die stelling verdedigen dan iets om trots op te zijn?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 00:15   #63
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Durf een kat dan een kat te noemen, en wees zo eerlijk toe te geven dat het helemaal niet over "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten" gaat, maar domweg over "een ander verdient meer, en kan niet".
Om het nog even over procenten te hebben:
De nummer twee bij de nationale bank is voor loonmatiging. Daarom accepteert hij voor zichzelf ook maar 2 procent.

Grappig he. Zo'n mensen zouden ze eens een jaar in een sloppenwijk moeten dumpen.
Oud 16 maart 2008, 00:17   #64
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Om het nog even over procenten te hebben:
De nummer twee bij de nationale bank is voor loonmatiging. Daarom accepteert hij voor zichzelf ook maar 2 procent.

Grappig he. Zo'n mensen zouden ze eens een jaar in een sloppenwijk moeten dumpen.
Dat is zijn volste recht, toch? Ik zou me niet tevreden stellen met die 2%
Oud 16 maart 2008, 00:19   #65
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zijn volste recht, toch? Ik zou me niet tevreden stellen met die 2%
Je mist het punt compleet en dan nog eens bewust.
Oud 16 maart 2008, 00:24   #66
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Je mist het punt compleet en dan nog eens bewust.
Nee hoor, ik mis het punt niet; ik vnd het punt gewoon geen punt

Maar laat de nummer twee van de bank gerust tevreden zijn met 2%...
Oud 16 maart 2008, 00:40   #67
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vld wil al mijn belastingsgeld dat ik braaf betaal aan de bedrijven schenken,en wil niet spreken over enige lastenverlaging op (lagere) lonen

Ik stel mij de vraag wie de kiezingen verloren heeft,wat de burger zijn signaal was vorig jaar

Waarom hebben die vuile liberalen het nu weer voor het zeggen terwijl de mensen dit niet willen,onze koopkracht is bijna gehalveerd,hoe kan de economie nu draaien als wij niets meer KUNNEN kopen

Het zal wel een reden hebben dat het duveltje382 niet begrijp maar ja
Leugens!!!

Bron?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 08:07   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De "liberale" familie,in regeringskringen vertegenwoordigd door O-VLD (stemmen verloren) en MR(serieus gewonnen) IS de grootste politieke familie in Belgie..

Het zou eerder verbazingwekkend zijn dat ze niet proberen het "economisch" liedje te zingen...

Doordat echter in de komende regering Leterme 1 ook de PS wel zal meedoen (de MR- en de PS top HATEN elkaar) kan niet teveel verwacht worden,eerder een verdergaan "op zijn paars",volgend jaar,regionale verkiezingen,hoopt de MR om definitief met de oligarchie van de PS in Wallonie te kunnen afrekenen...

........of,hoe een federale regering op zijn Waalse flank ietwat gegijzeld zal zijn tot de volgende regionale verkiezingen....

(aan Vlaamse kant verwacht men enkel messentrekkerij tussen de oppositiepartijen)

...en hoe dus een regering geen keuzes KAN maken....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2008 om 08:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 11:50   #69
delcom
Burgemeester

Standaard

[quote=Sfax;3300879]Leuk voorbeeld, temeer omdat net dat voorbeeld ook die hogere belastingschalen aankaart. Een arbeider die 16 uur klopt, kan 8 uur extra aan overuren uitbetaald krijgen. Op die meerinkomst wordt hij extra belast, waardoor er amper iets van overblijft...

die meerinkomst wordt inderdaad ook belast (en niet extra) maar je vergeet precies ook dat deze meerprestatie ook positieve invloeden heeft op het verlofgeld, de eindejaarspremie en voor de ouderen op hun pensioen. jammer dat men enkel maar naar het eind van de maand kijkt en niet op termijn!!
Oud 16 maart 2008, 11:58   #70
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Gemeenteraadslid of zo? Indien niet zo heb je echt wel je roeping gemist, je lult namelijk omheen de kwestie als een voleerd politieker, kerel.
Waarom zouden het altijd de grootverdieners moeten zijn die er beter en beter van worden? De arbeider is nog altijd de basis van de economie. Zonder werkvolk mogen al die kaderleden etc ook met hun vingers draaien en uitvissen hoe ze de eindjes aan elkaar gaan knopen.

en zonder die kaderleden kunnen ook de arbeiders met hun vingers gaan draaien.

Dat mensen die jarenlang gestudeerd hebben en meer verantwoordelijkheid moeten dragen meer verdienen heb ik trouwens geen enkel probleem mee. Dat wil echter niet zeggen dat die gratuit nog x-aantal extra voordelen mogen incasseren.

over welke voordelen spreken we hier dan?

En qua druk, alsof er op arbeidsschouders geen werkdruk/stress rust...

iedereen binnen een bedrijf heeft een taak, maw iedereen heeft door die taak een bepaalde druk op zijn schouders. het verschil zit hem in de omvang en vooral de mogelijke gevolgen van die druk. de grootste druk van de arbeider is er voor te zorgen zijn job goed uit te oefenen zodat hij zijn job kan behouden. de grootste druk van de directie daarentegen is er voor te zorgen de juiste beslissingen te nemen zodat het bedrijf draaiende blijft zodat iedereen zijn job kan -behouden

Je moet trouwens goed lezen, ik heb niet gesteld dat geld = respect, ik heb enkel gesteld dat men wel eens wat meer respect mag opbrengen voor de arbeider in het algemeen.
respect kan je niet afdwingen maar moet je verdienen. als je zelf geen respect kan geven wordt het wel heel moeilijk om ze zelf dan ook te verdienen.
Oud 16 maart 2008, 12:01   #71
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
die meerinkomst wordt inderdaad ook belast (en niet extra) maar je vergeet precies ook dat deze meerprestatie ook positieve invloeden heeft op het verlofgeld, de eindejaarspremie en voor de ouderen op hun pensioen. jammer dat men enkel maar naar het eind van de maand kijkt en niet op termijn!!
Niet extra? Probeer eens een premie/supplement vast te krijgen, waar je niet voor meer dan 50% op belast wordt...
Oud 16 maart 2008, 12:10   #72
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Niet extra? Probeer eens een premie/supplement vast te krijgen, waar je niet voor meer dan 50% op belast wordt...
dit heeft er vooral mee te maken dat de bedrijven voor die premie niet vooraf belastingen betalen waardoor het procentueel meer lijkt. het gaat hem er gewoon over dat men met die premie zelf ziet met hoeveel de staat gaat lopen.
een arbeider die 12.786 € brutto per uur verdient kost aan het bedrijf zo'n 29.94 €. het bedrag dat op de loonfiche brutto verschijnt is 12.786 €.
die onbrekende 17,154 € heeft de arbeider "geen weet van". maar dient wel betaald te worden.
Oud 16 maart 2008, 13:06   #73
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Men zou inderdaad op de loonfiche de volledige 'kostprijs' moeten vermelden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 15:04   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
dit heeft er vooral mee te maken dat de bedrijven voor die premie niet vooraf belastingen betalen waardoor het procentueel meer lijkt. het gaat hem er gewoon over dat men met die premie zelf ziet met hoeveel de staat gaat lopen.
een arbeider die 12.786 € brutto per uur verdient kost aan het bedrijf zo'n 29.94 €. het bedrag dat op de loonfiche brutto verschijnt is 12.786 €.
die onbrekende 17,154 € heeft de arbeider "geen weet van". maar dient wel betaald te worden.
Daar heeft het niet alleen mee te maken. Er is wel degelijk een extra belasting op premies en supplementen.
Als ik pakweg een bonus van 5000€ uitgekeerd krijg, omwille van de prestaties van het afgelopen jaar, dan zal ik daar maar 2000€ van overhouden, terwijl dit via normale afhoudingen op normaal loon een 2700 zou zijn. Moest enkel jouw redenering spelen, dan zou dat slechts 1250 zijn.

Maar, je hebt wel een punt als je aangeeft dat er massale extra kosten boven het brutoloon zijn voor de werkgever. Hard werken wordt in België afgestraft...
Oud 16 maart 2008, 16:18   #75
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Iedereen zou idd eens moeten zien hoeveel zijn werkgever betaalt en wat hij in zijn portemonnee krijgt!!!

Veel werknemers zien alleen wat er van hun bruto afgaat, maar realiseren zich niet dat de baas veel meer betaalt.

Ik geloof dat je nettoloon x3 ongeveer de reële kost is aan de werkgever.

Ooit heeft mijn schoonvader dit aan zijn werknemers laten zien en , geloof me, ze waren er ineens allemaal stil van geworden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 16:18   #76
omaplop
Minister-President

Standaard

computer reageerde niet

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 maart 2008 om 16:19.
Oud 16 maart 2008, 16:18   #77
omaplop
Minister-President

Standaard

Laatst gewijzigd door omaplop : 16 maart 2008 om 16:19.
Oud 21 maart 2008, 13:32   #78
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Iedereen zou idd eens moeten zien hoeveel zijn werkgever betaalt en wat hij in zijn portemonnee krijgt!!!

Veel werknemers zien alleen wat er van hun bruto afgaat, maar realiseren zich niet dat de baas veel meer betaalt.

Ik geloof dat je nettoloon x3 ongeveer de reële kost is aan de werkgever.

Ooit heeft mijn schoonvader dit aan zijn werknemers laten zien en , geloof me, ze waren er ineens allemaal stil van geworden.
Zo stil dat niemand durfde te vragen wat de superwinst wasvan je schoonvader , na afrtrek van al je kosten? Toch minstens 50x dat van die werknemer. Anders is je schoonvader maar een prutser, zulle.

Laatst gewijzigd door DannyS : 21 maart 2008 om 13:34.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be