![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Sfax, niemand is erop gebrand de menslievende manager te kastijden. We stellen enkel vast dat gij de smeerlappen onder hun kaste verdedigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat een probleem dan? Zoals ik het hier zie, is een manager al snel een smeerlap, enkel en alleen omdat hij wat meer verdient... Is die stelling verdedigen dan iets om trots op te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De nummer twee bij de nationale bank is voor loonmatiging. Daarom accepteert hij voor zichzelf ook maar 2 procent. Grappig he. Zo'n mensen zouden ze eens een jaar in een sloppenwijk moeten dumpen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bron? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "liberale" familie,in regeringskringen vertegenwoordigd door O-VLD (stemmen verloren) en MR(serieus gewonnen) IS de grootste politieke familie in Belgie..
Het zou eerder verbazingwekkend zijn dat ze niet proberen het "economisch" liedje te zingen... Doordat echter in de komende regering Leterme 1 ook de PS wel zal meedoen (de MR- en de PS top HATEN elkaar) kan niet teveel verwacht worden,eerder een verdergaan "op zijn paars",volgend jaar,regionale verkiezingen,hoopt de MR om definitief met de oligarchie van de PS in Wallonie te kunnen afrekenen... ........of,hoe een federale regering op zijn Waalse flank ietwat gegijzeld zal zijn tot de volgende regionale verkiezingen.... ![]() (aan Vlaamse kant verwacht men enkel messentrekkerij tussen de oppositiepartijen) ...en hoe dus een regering geen keuzes KAN maken.... Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2008 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Sfax;3300879]Leuk voorbeeld, temeer omdat net dat voorbeeld ook die hogere belastingschalen aankaart. Een arbeider die 16 uur klopt, kan 8 uur extra aan overuren uitbetaald krijgen. Op die meerinkomst wordt hij extra belast, waardoor er amper iets van overblijft...
die meerinkomst wordt inderdaad ook belast (en niet extra) maar je vergeet precies ook dat deze meerprestatie ook positieve invloeden heeft op het verlofgeld, de eindejaarspremie en voor de ouderen op hun pensioen. jammer dat men enkel maar naar het eind van de maand kijkt en niet op termijn!!
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
een arbeider die 12.786 € brutto per uur verdient kost aan het bedrijf zo'n 29.94 €. het bedrag dat op de loonfiche brutto verschijnt is 12.786 €. die onbrekende 17,154 € heeft de arbeider "geen weet van". maar dient wel betaald te worden.
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Men zou inderdaad op de loonfiche de volledige 'kostprijs' moeten vermelden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik pakweg een bonus van 5000€ uitgekeerd krijg, omwille van de prestaties van het afgelopen jaar, dan zal ik daar maar 2000€ van overhouden, terwijl dit via normale afhoudingen op normaal loon een 2700 zou zijn. Moest enkel jouw redenering spelen, dan zou dat slechts 1250 zijn. Maar, je hebt wel een punt als je aangeeft dat er massale extra kosten boven het brutoloon zijn voor de werkgever. Hard werken wordt in België afgestraft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Iedereen zou idd eens moeten zien hoeveel zijn werkgever betaalt en wat hij in zijn portemonnee krijgt!!!
Veel werknemers zien alleen wat er van hun bruto afgaat, maar realiseren zich niet dat de baas veel meer betaalt. Ik geloof dat je nettoloon x3 ongeveer de reële kost is aan de werkgever. Ooit heeft mijn schoonvader dit aan zijn werknemers laten zien en , geloof me, ze waren er ineens allemaal stil van geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() computer reageerde niet
Laatst gewijzigd door omaplop : 16 maart 2008 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |