![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 100% eens met Boer Bavo
Volgens de "tegenstanders" zouden er dan blijkbaar ook geen nachtwinkels moeten bestaan, want ah ja, wie wil er nu 's nachts werken en de nachtrust is toch "heilig". Dikke zever dus. En ja, die nachtwinkels ZIJN gewoonweg duurder. Is dat dan zo'n probleem? Verplichte zondagsrust is quatsch. Aan de kust bestaat dat al LANG niet meer. En toch lijkt het me alsof ons kustgebied niet echt bekend staat als een sociale rampzone. Rara...
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet alleen aan de kust. In elk toeristisch gebied mag het. Daarom dat sommige gemeenten hun winkelterreinen ook als toeristisch gebied betitelen. Ik weet niet of het nog zo is, maar het gouden kruispunt was vroeger zo een toeristisch gebeid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Weet ge wat? Schaf weekends meteen af, én feestdagen en betaalde vakantie (ge kunt dat altijd verrekenen in het loon); laat de werkgever beslissen of en wanneer ge eens een dagske (onbetaald uiteraard) vrij moogt nemen. D�*n legt ge de lat pas gelijk tussen zelfstandigen en werknemers.
Alleen... ik vrees dat na een tijdje er helemaal niet zoveel volk meer zal lopen shoppen op zondag, én ook niet op zaterdag. En wat dan met die onozelaars (zoals ikzelf, dôh!) die kinderen hebben? Want momenteel zijn die weekends en schaarse verlofdagen zowat de enige momenten van écht gezinsleven geworden... Neenee, ik denk dat ge toch nog eens zeer goed moet nadenken vooraleer zomaar aan de zondagsrust te willen raken... 't Is een ideetje dat ingegeven is door verwoede shoppers of opportuniteitenruikende ondernemers (die vaak zelf niet in hunne winkel staan, maar daar wel "iemand voor hebben"). Zondag is rustdag, altijd zo geweest en moet ook zo blijven!
![]() |
#64 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een brood bij een bakker kopen is energetisch efficiënter dan het te bakken. En toch consumeer je meer door het te kopen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het wordt maar eens tijd dat men het onderscheid tussen welvaart en welzijn duidelijk begint in te zien... Ge kunt u kapot werken voor die tweede (of derde) auto op uw oprit; of voor dat flatje in die blokkendoos aan zee; of voor de laatste nieuwe DVD-speler. Maar hebt ge nog tijd om daar allemaal van te genieten? Hoeveel échte quality time hebt ge nog? Hoeveel tijd brengt ge door met uw gezin? (of misschien ook geen tijd meer om aan een gezin te beginnen...?) Zonder het goed te beseffen zijn we stilletjesaan ratten in een tredmolen geworden: werken, slapen en consumeren en dan weer werken...
Zou het kunnen dat er nogal wat (jonge) mensen voor kiezen om eruit te stappen? We zijn één van de meest gestresseerde regio's in Europa, én één van de meest depressieve en suicidinale. Is maar een vraag hoor...
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat overconsumptie slecht is voor het milieu. Ik had het ook daarop. Bent u voor een bakker? Door uw vrijheid-blijheid ideologie zullen er niet veel bakkers meer overblijven door de ketens �* la Biggs en consoorten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet in waarom een keten als Biggs in mijn buurt een winkel zou openen. Maar ik ken er véél bakkers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Ik ben het ook eens met boer Bavo, mijn vrouw verveelt zich altijd op zondag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Open er even een nieuwe topic over als je hier absoluut dieper wenst op in te gaan. Citaat:
Citaat:
Er is ook niemand slechter van geworden van de opkomst van de 'warenhuizen'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer zelfs: het hem verbieden zou ik pas supervreed vinden. Neem nu iemand die zijn leven geeft voor de derde wereld: vanalles organiseren, dingen van hier naar ginder transporteren, ... Bijna al zijn tijd gaat eraan op. Maar wie zegt dat hij er geen genot van heeft? Misschien vindt die man met zijn 4 auto's met elk een dvd-speler in het dash-board dat ook zalig. Ik vind dat ik daarover niet in zijn plaats kan oordelen. Maar ik zal daarom ook niet zelf op zo'n manier gaan leven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zie het dan als een klein, een heel klein stukske geestelijke gezondheid. Een rustpuntje, een onderbreking in die eindeloze vicieuze cirkel waar we met z'n allen inzitten. Want die maakt zo ontzettend veel kapot. In het algemeen is het rijke verenigingsleven stilletjesaan naar de duvel gegaan omdat mensen "geen tijd" meer hebben om zich nog te engageren. We sluiten ons op in die bakstenen grafzerken mét breedbeeldtelevisie en de nieuwste designer-chips en -ditto frisdrank en trekken ons geen ene moer aan van wat daarbuiten gebeurt.
Ik moet hier niet preken hoor... want ik betaal mijn bakstenen "grafzerk" zelf ook nog voor vele jaren af en ja, d'r wordt hier met z'n tweeën gewerkt... lange dagen. En ja, elk weekend trekken we de stad in. Maar sinds we d'r ook een kindje bij hebben, zijn de schellen van m'n ogen gevallen. Het is zo verdomde moeilijk om die kleintjes nog te geven wat ik destijds van m'n ouders heb gekregen. Herkent zich iemand in de situatie dat ge zo rond zes uur 's avonds naar huis belt om te zeggen dat ge nog wat moet overwerken om dan de kleine aan de telefoon te krijgen die haar pa zo hartstochtelijk smeekt om toch niet te laat naar huis te komen? Kijk, dat zijn dingen die me heel diep raken... En ik ben er van overtuigd dat zo'n zaken sporen nalaten. Dat die helse tredmolen ook veel mensen echt ziek maakt tot in het extreme. Ik kan de economische logica perfect volgen hoor en d'r is geen speld tussen te krijgen. Maar in die "logica" wordt geen rekening gehouden met de "menselijke" factor...
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is de vrije keuze van iedereen te werken wanneer hij wilt, en daar heeft niemand zich mee te moeien.
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat: