Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 10:00   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoezo moslimGEMEENSCHAP???

heb je wel hetzelfde filmpje gezien?

Ik heb gezien hoe de koranverzen gevolgd worden door verschillende mensen die allemaal beweren moslim te zijn.

Tenslotte waren het meestal filmbeelden uit "eigen islamitische landen"... bedoelt U nu dat Teheran of Iran TV "de gehele moslimgemeenschap over één kam scheert"?
Komaan zeg. Wilders doet zelfs de moeite niet om de Koran correct te vertalen. Deze film trekt op geen fluit en je weet het.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:19   #62
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Komaan zeg. Wilders doet zelfs de moeite niet om de Koran correct te vertalen. Deze film trekt op geen fluit en je weet het.
Wat ik wel vreemd vind is dat er in de koran vele ergere verzen staan waarmee hij z'n punt kan maken. De verzen die hij gebruikte, zijn lang niet de meest vijandige.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:19   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
over welk vers heb je het?

008.060
YUSUFALI: Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
PICKTHAL: Make ready for them all thou canst of (armed) force and of horses tethered, that thereby ye may dismay the enemy of Allah and your enemy, and others beside them whom ye know not. Allah knoweth them. Whatsoever ye spend in the way of Allah it will be repaid to you in full, and ye will not be wronged.
SHAKIR: And prepare against them what force you can and horses tied at the frontier, to frighten thereby the enemy of Allah and your enemy and others besides them, whom you do not know (but) Allah knows them; and whatever thing you will spend in Allah's way, it will be paid back to you fully and you shall not be dealt with unjustly.

je kan de officiele vertalingen gerust zelf opzoeken en Wilders een reprimande sturen: http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/008.qmt.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 maart 2008 om 10:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:23   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
over welk vers heb je het?

008.060
YUSUFALI: Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
PICKTHAL: Make ready for them all thou canst of (armed) force and of horses tethered, that thereby ye may dismay the enemy of Allah and your enemy, and others beside them whom ye know not. Allah knoweth them. Whatsoever ye spend in the way of Allah it will be repaid to you in full, and ye will not be wronged.
SHAKIR: And prepare against them what force you can and horses tied at the frontier, to frighten thereby the enemy of Allah and your enemy and others besides them, whom you do not know (but) Allah knows them; and whatever thing you will spend in Allah's way, it will be paid back to you fully and you shall not be dealt with unjustly.

je kan de officiele vertalingen gerust zelf opzoeken en Wilders een reprimande sturen: http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/008.qmt.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/89783

Voor de rest hoeft men niet veel woorden meer vuil te maken aan dergelijke stemmingmakerij.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 10:24   #65
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb gezien hoe de koranverzen gevolgd worden door verschillende mensen die allemaal beweren moslim te zijn.
Net zoals verschillende Vlamingen met de nazi's collaboreerden en allemaal beweren Vlaming te zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:28   #66
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat: Circe
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Zeer simplistisch wat u hier allemaal vertelt. Zo zijn er ook katholieken die tegen het gebruik zijn van voorbehoedsmiddelen. Maar daarom zijn �*lle katholieken nog niet tegen de pil. Ik zou zelfs het tegendeel durven beweren.

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 12:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:42   #67
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat ik wel vreemd vind is dat er in de koran vele ergere verzen staan waarmee hij z'n punt kan maken. De verzen die hij gebruikte, zijn lang niet de meest vijandige.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:11   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeer simplistisch wat u hier allemaal vertelt. Zo zijn er ook katholieken die tegen het gebruik zijn van voorbehoedsmiddelen. Maar daarom zijn �*lle katholieken nog niet tegen de pil. Ik zou zelfs het tegendeel durven beweren.
volkomen correct.

waar schreef ik ALLE moslims aub?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 maart 2008, 13:13   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Net zoals verschillende Vlamingen met de nazi's collaboreerden en allemaal beweren Vlaming te zijn.
Iemand die Mein Kampf volgde en in Dolfke zijn profeet zag, mag ik toch wel nazi noemen meen ik? Of die nu Duitser dan wel Vlaming of Nederlander was.

Verandert daardoor de nazi-ideologie?

Laatst gewijzigd door circe : 28 maart 2008 om 13:13.
Oud 28 maart 2008, 13:26   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
volkomen correct.

waar schreef ik ALLE moslims aub?
Neen maar u suggereert dat diegene die u gezien heeft allemaal moslims waren. En het komt dan over alsof alle moslims fanatiek zijn. Want natuurlijk niet zo is. Tenminste, dat denk ik toch.

Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2008 om 13:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:48   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen maar u suggereert dat diegene die u gezien heeft allemaal moslims waren. En het komt dan over alsof alle moslims fanatiek zijn. Want natuurlijk niet zo is. Tenminste, dat denk ik toch.
ik ga er inderdaad van uit dat de personen die in die docu-beelden te zien zijn moslims zijn ja. En dan? Denk jij dat het chinese taoisten zijn soms?

Oud 28 maart 2008, 14:41   #72
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stardust Bekijk bericht
Verdedig jullie geloof toch niet aub...heeft absoluut geen zin.
geloof blijft geloof daar valt niks te verdedigen. wat er wel valt te verdedigen zijn de rechten die wij als geloof aanhangers hebben.
Oud 28 maart 2008, 14:44   #73
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Tenslotte waren het meestal filmbeelden uit "eigen islamitische landen"... bedoelt U nu dat Teheran of Iran TV "de gehele moslimgemeenschap over één kam scheert"?
*knip*

Gelieve niet te schelden.

je hebt de koran amper gelezen en hebt nu al een vooroordeel. je wilt amper de uitleg weten.

makkelijk hé alle moslims aan een kant schuiven. als je het nog niet wist er zijn ook nog sectes die zich moslims noemen.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 29 maart 2008 om 10:20.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 14:47   #74
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik ga er inderdaad van uit dat de personen die in die docu-beelden te zien zijn moslims zijn ja. En dan? Denk jij dat het chinese taoisten zijn soms?

Hier sugreer je het al..
Oud 28 maart 2008, 14:57   #75
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Medelijden moet u nooit hebben, wel medeleven.
We hebben vandaag weer iets bij geleerd !
Oud 28 maart 2008, 15:05   #76
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hij is een moedig man en daar heb ik respect voor. Veel moediger dan de minister-president van Nederland die maandenlang bang is geweest van een filmpje. Wat de "donkere sluier zijn nachtkamer" betreft, je weet het gewoon niet, je hoopt alleen dat het zo is.
Geef gewoon toe, de filmpje is gewoon overschat en van zeer laag niveau, ik had wel anders een serieuse orkaan verwacht a la katrina maar dat was het dus niet, eerder een herhaling van het afgezaagde liedje die we meermaals te zien en te horen krijgen op de ffi fora's en dergelijke...

Meer nog, het is een gratis één april grap (alhoewel april nog een paar dagen verder ligt), de grootste nooit geziene flop ooit in dit jaar !
Oud 28 maart 2008, 15:09   #77
Lincoln

Standaard

...ik voeg eraan toe ,het zou wel eens een schande zijn voor de moslims als er betogingen en rellen er van zouden kunnen komen ! Als reactie heeft het zelfs geen vuur aanstekertje waard.
Oud 28 maart 2008, 15:11   #78
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
*knip*je hebt de koran amper gelezen en hebt nu al een vooroordeel. je wilt amper de uitleg weten.

makkelijk hé alle moslims aan een kant schuiven. als je het nog niet wist er zijn ook nog sectes die zich moslims noemen.
Hahaha maar beste vriend toch, als je eerst 'de boeken" zou moeten doornemen om aan religieuze discussies mee te doen, dan kunnen we dit forum gewoon sluiten. Slechts een heel klein percentage Westerlingen (5%?) heeft al was het maar één boek van de Bijbel gelezen. Toch zal je in heel Europa heel weinig mensen vinden die geen mening hebben over Jezus en zijn volgelingebn. Zo gaat dat nu eenmaal.

Katholieken en protestanten krijgen in het Westen al decennia lang bakken kritiek en spot over zich heen. Zij hebben al veel erger meegemaakt dan karikatuurtjes in een onbekende krant of een fimpje op het web. Google de woorden "Piss Christ" maar eens op. Nu het christendom verdampt (in Europa althans) en de Islam opkomt gaan de schijnwerpers meer op Mohammed gericht zijn dan op Jezus. Begin er maar aan te wennen en prijs je gelukkig : een Piss Mohammed tentoonstelling komt er niet. Daar mag je Mohammed B. voor bedanken.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 29 maart 2008 om 10:20.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 15:13   #79
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Ik hoor de hele tijd dat je niet alle moslims over dezelfde kant mag scheren en dat er verschillende stromingen en visies binnen de Islam bestaan. (Wat een feit is, en ik niet ontken.)
En nu kom jij mij vertellen dat dit sectes zijn, en bijgevolg dus niet de 'echte' Islam in jouw ogen.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 15:21   #80
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Geef gewoon toe, de filmpje is gewoon overschat en van zeer laag niveau, ik had wel anders een serieuse orkaan verwacht a la katrina maar dat was het dus niet, eerder een herhaling van het afgezaagde liedje die we meermaals te zien en te horen krijgen op de ffi fora's en dergelijke...

Meer nog, het is een gratis één april grap (alhoewel april nog een paar dagen verder ligt), de grootste nooit geziene flop ooit in dit jaar !
Beste ik geef het grif toe. Vandaar mijn bericht (zie hoger) over de echte verantwoordelijke. Wat heeft Wilders gedaan? Hij heeft gezegd : "ik ga een film maken". Dat is niet genoeg om een storm te ontketenen. Het is de paniekerige en totaal overtrokken reactie van Balkenende en de Nederlandse politieke elite die van die banale verklaring een world event gemaakt hebben.

Wie weet was dat de echte bedoeling van Wilders? Om zijn politieke tegenstanders belachelijk te maken?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be