Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2008, 22:43   #61
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Truuk 1: beweer dat een ander iets gezegd heeft dat hij in werkelijkheid nog nooit heeft gezegd.
Ja, negeer maar dat je een flater van formaat hebt begaan, knip het weg uit je reply en verontschuldig je nooit.

Sir Humphrey Appleby heeft nooit de fout begaan om zijn opponent verkeerd in te schatten.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 22:44   #62
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een leugen, mijn beste.
Dat zeg jij.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 22:44   #63
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, want het VB is hier vooral niet oververtegenwoordigd en haar propagandadienst is hier vooral niet actief.
Ik ben alleszins geen VBer.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 22:46   #64
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
En blijf vooral de echte kwestie negeren, daar zijn propagandisten straf in.
Ik heb er geen probleem mee dat een "Vlaamse" partij in Brussel een "franstalige", een "chineestalige" of een "arabischtalige" op zijn lijsten zet. We zijn allemaal mensen, nietwaar, en de kiezer zal uitmaken of hij een anderstalige lust of niet. Een ander standpunt is kortzichtig en eng-nationalistisch. Dat is de kern van deze zaak.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 30 maart 2008 om 22:49.
Oud 31 maart 2008, 01:35   #65
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Kristof Vermassen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hilarisch? Ik zie niet in waarom. Het VB erkent immers het speciale tweetalige karakter van Brussel, als uitzondering op de rest van het Vlaamse grondgebied, waar de voertaal verplicht Nederlands hoort te zijn. Bij bepaalde eerbare partijen hebben ze naar ik meen meer moeite om die grens duidelijk af te bakenen. Nietwaar, Roland?
Tweetalig=Eentalig Frans?

Ironisch dat het VB nu zélf in de praktijk brengt wat ze verwijten aan de zogezegde franskiljons.
Kristof Vermassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 01:43   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een leugen, mijn beste.
Neen. Het is inderdaad totaal onacceptabel dat het VB personen als deze op de lijst durft zetten. Dat u hier probeert te doen uitschijnen dat u dat ook onacceptabel vindt, is echter zo hypocriet als de pest, gezien uw extreem-belgicisme.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 02:05   #67
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Dat is even slikken...
Ik ben er zelfs niet goed van ...
Straks wordt het VB nog een federale partij
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 05:41   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen Bekijk bericht
Tweetalig=Eentalig Frans?

Ironisch dat het VB nu zélf in de praktijk brengt wat ze verwijten aan de zogezegde franskiljons.
Die Franskiljons passen dat toe in de Vlaamse Rand, dat grondwettelijk nog altijd Nederlandstalig grondgebied is. Brussel is dat niet. Mocht het VB bijvoorbeeld zelf een Nederlandsonkundige op zijn lijsten zetten in een faciliteitengemeente; d�*t zou ongeloofwaardig zijn en dan zou ik de eerste zijn om dit af te keuren.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 07:41   #69
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als je dit stelt tegenover het fictief beeld dat media en politiek zelf permanent creëren van het VB, dan kan je hier idd verbaasd over zijn. Wie echter al die tijd naar de realiteit keek in plaats van naar de regimepropaganda, en bijvoorbeeld de moeite nam om het VB-programma eens te lezen, is absoluut niet verbaasd.

Een beetje zoals Balkenende drie maanden lang het fictieve beeld van hel en duivel ophing rond de Wilders-film, en nu "verbaasd" en opgelucht is dat zijn doemvoorspelling niet echt uitkomt... Van op de aarde bekeken is het wel lachwekkend, al die mensjes die in hun eigen sprookjes geloven.
U kan toch niet ontkennen dat dit hypocriet is van het VB, ze willen toch zo graag dat iedereen de tweetaligheid toepast en daarbij maken ze hun altijd druk dat men in het Brusselse enkel terecht kan in het Frans. En dan nemen zij zo iemand in hun partij die enkel Frans kan. Moest die persoon tweetalig zijn dan had ik er al eens niet over begonnen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 07:48   #70
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U kan toch niet ontkennen dat dit hypocriet is van het VB
Ik heb hier al eens op geantwoord:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy
Ik heb er geen probleem mee dat een "Vlaamse" partij in Brussel een "franstalige", een "chineestalige" of een "arabischtalige" op zijn lijsten zet. We zijn allemaal mensen, nietwaar, en de kiezer zal uitmaken of hij een anderstalige lust of niet. Een ander standpunt is kortzichtig en eng-nationalistisch. Dat is de kern van deze zaak.
Oud 31 maart 2008, 08:02   #71
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het probleem niet. Bij het FDF zitten er ook Nederlandstaligen (Christian Van Eyken, Patrick Van Cauwenberghe). De voorzitter is trouwens ook een Vlaming.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 08:06   #72
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik snap het probleem niet. Bij het FDF zitten er ook Nederlandstaligen (Christian Van Eyken, Patrick Van Cauwenberghe). De voorzitter is trouwens ook een Vlaming.
En ook 1 talig nederlands?
Oud 31 maart 2008, 08:17   #73
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook 1 talig nederlands?
Nee, en dan?

Laatst gewijzigd door stropdrager : 31 maart 2008 om 08:17.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 08:22   #74
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle FDF-ers zijn Vlamingen. En dat zeg ik niet alleen omdat je hen daarmee ergert, maar 't is wel mooi meegenomen
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 31 maart 2008 om 08:22.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 08:23   #75
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik heb hier al eens op geantwoord:
Citaat:
Dat vind ik dus getuigen van een enorme kortzichtigheid. In een Belgisch gezinde partij mogen volgens de Vlaams-nationalisten geen Franstalige mensen zitten (eentalig) want dan is de partij direct "fransdol" etc.

In een Vlaams-nationalistische partij maken diezelfde mensen er echter geen probleem van dat er ééntalig Franstaligen de zaken vertegenwoordigen. Die partij krijgt dan niet de stempel "fransdol" etc te zijn...

Begrijpe wie kan...

Laatst gewijzigd door Kim : 31 maart 2008 om 08:24.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 08:26   #76
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, en dan?
Men vraagt zich tegenwoordig wel eens af hoe het komt dat wij in België altijd volgens de lijn van de taal denken, en bijvoorbeeld administratieve eenheden afbakenen op basis van taal.

Het antwoord valt uit deze draad te distilleren: omdat België zelf gebouwd is op het taalconcept. Het separatisme van 1830 was grotendeels gebaseerd op een racistische afkeer voor het Nederlands. De nieuwe separatistische staat verbood die taal dan ook volledig in de administratie en bouwde actief aan een volledig Franstalige staat. La Belgique serait Latine ou elle ne serait pas.

Dat taalnationalisme is een halve eeuw later overgenomen door de eerste uitingen van Vlaams verzet tegen dit racistisch beleid, en zo is ook de ruime Vlaamse Beweging in het taalnationalisme terecht gekomen ("in Vlaanderen Vlaams"). Om de Vlaming een evenwaardige plaats in België te bezorgen, was het nodig zijn taal evenwaardig te maken.

België is nog steeds taalnationalistisch, zijn harde kern (Brussel) denkt nog steeds spontaan in taalnationalistische termen. Dat nu uitgerekend Belgicisten hier aanklagen dat het VB een Franstalig gemeenteraadslid opneemt, toont nogmaals mooi aan waar de bron van het taalnationalisme zit.
Oud 31 maart 2008, 08:32   #77
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat vind ik dus getuigen van een enorme kortzichtigheid. In een Belgisch gezinde partij mogen volgens de Vlaams-nationalisten geen Franstalige mensen zitten (eentalig) want dan is de partij direct "fransdol" etc.

In een Vlaams-nationalistische partij maken diezelfde mensen er echter geen probleem van dat er ééntalig Franstaligen de zaken vertegenwoordigen. Die partij krijgt dan niet de stempel "fransdol" etc te zijn...

Begrijpe wie kan...
Zo moeilijk is het niet hoor Kim: niet de taal waarin politici iets verdedigen is belangrijk, wel wat ze verdedigen. In Rijsel en Frans-Vlaanderen komen compleet Nederlandsonkundigen op voor het recht om "Vlaming" te zijn en Nederlands te spreken. Als die VB-mevrouw in Jette het Nederlands zou willen bannen uit het openbare leven, zoals vele Franstalige politici willen, dan hoort ze niet thuis in een Vlaamse partij. Als ze dat niet wil, zou het van racisme getuige om haar te verbieden bij een Vlaamse partij aan te sluiten. Typisch Belgisch racisme overigens (zie mijn post hierboven).

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 31 maart 2008 om 08:46.
Oud 31 maart 2008, 08:39   #78
santos
Minister

Standaard

Er is wel een verschil tussen aansluiten en vertegenwoordigen. Het brussels probleem is toch dat de franstalige enkel frans willen/kunnen spreken.

Laatst gewijzigd door santos : 31 maart 2008 om 08:39.
Oud 31 maart 2008, 08:48   #79
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Er is wel een verschil tussen aansluiten en vertegenwoordigen. Het brussels probleem is toch dat de franstalige enkel frans willen/kunnen spreken.
Als morgen Nederlandsonkundige FDF-ers opkomen voor een volwaardige plaats voor het Nederlands in Brussel, moet ik dat dan afwijzen omdat ze Franstalig zijn?
Oud 31 maart 2008, 08:54   #80
santos
Minister

Standaard

U mag van mij altijd op hypocriete kandidaten stellen. In het Engels u niet vreemd zeggen ze "put your money where your mouth is". Is wat ze in sommige partijen blijkbaar niet kennen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be