Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 11:00   #61
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF01042008_019

Triest.
Waaraan zou dit kunnen liggen denkt u?
Een reden te meer om dit land te verlaten...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 11:16   #62
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mits goeie volwassen afspraken kan het toch plezant blijven voor beiden. Bij het ontwaken kan je als vrienden afscheid nemen.
Dus om de pakweg 3 tot 10 jaar een nieuwe relatie beginnen? Altijd weer herbeginnen, huis verkopen, 4 kinderen van 4 verschillende vaders...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 12:57   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dus om de pakweg 3 tot 10 jaar een nieuwe relatie beginnen? Altijd weer herbeginnen, huis verkopen, 4 kinderen van 4 verschillende vaders...
... niet noodzakelijk. Daar wordt enkel de Staat beter van. Er bestaan ook nog zoiets als latrelaties, eventueel zonder dat er kinderen bij te pas komen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:11   #64
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft weinig met de opvoeding van de partners te maken. Eerder met de tijdsgeest. De plicht tot eeuwige trouw verdwijnt. En laten we vooral het feminisme niet onderschatten.
ja, de links-liberale idee hé. Uiteraard is dat een maatschappelijke evolutie, die niet alleen aan politiek kan gelinkt worden, maar de grootste politieke uitwas daarvan, vind je bij de liberalen (Dewael die gezin laat staan voor Greet Opdebeeck, Daems die gezin laat staan en PS-politica bezwangerd enz...)
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 april 2008 om 13:13.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 13:22   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, de links-liberale idee hé. Uiteraard is dat een maatschappelijke evolutie, die niet alleen aan politiek kan gelinkt worden, maar de grootste politieke uitwas daarvan, vind je bij de liberalen (Dewael die gezin laat staan voor Greet Opdebeeck, Pinxten die gezin laat staan en PS-politica bezwangerd enz...)
Akkoord, maar levenslang ongelukkig zijn om de goede naam is zeker geen beter alternatief. Opvallend is dat naam, faam en de carrièrre niet meer noodzakelijk worden geschaad door een echtscheiding, wat ik een positieve evolutie vind. Zie Sarkozy.

Dan hebben we het nog niet over de Londense burgemeester van wie ondertussen nog twee kinderen bij een derde vrouw werden ontdekt (?) Moet kunnen, blijkbaar.
Oud 5 april 2008, 13:33   #66
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar levenslang ongelukkig zijn om de goede naam is zeker geen beter alternatief. Opvallend is dat naam, faam en de carrièrre niet meer noodzakelijk worden geschaad door een echtscheiding, wat ik een positieve evolutie vind. Zie Sarkozy.

Dan hebben we het nog niet over de Londense burgemeester van wie ondertussen nog twee kinderen bij een derde vrouw werden ontdekt (?) Moet kunnen, blijkbaar.
positief ja, een scheiding kan ieder overkomen. Maar je vrouw laten zitten voor en/of bedriegen met een ander, blijf ik smerig vinden. En als 't aan mij lag zouden ze d�*�*r wel schade van mogen ondervinden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 23:39   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
positief ja, een scheiding kan ieder overkomen. Maar je vrouw laten zitten voor en/of bedriegen met een ander, blijf ik smerig vinden. En als 't aan mij lag zouden ze d�*�*r wel schade van mogen ondervinden.
Tussen haakjes, het zijn niet enkel de venten die hun partner bedriegen. En of de bedrieger per definitie de partner laat zitten is ook al passé composé.
Misschien toch eerst eens formuleren wat juist wordt bedoeld met bedriegen.
Oud 6 april 2008, 00:00   #68
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

de vraag is: is uw relatie slecht omdat ge uw partner bedriegt of bedriegt ge uw partner omdat uw relatie slecht loopt....
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 00:06   #69
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
71 scheidingen tegenover 100 huwelijken is veel. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat het om 71 huwelijken ging waar de relatie totaal overhoop lag. Eerder de wens om eens een ander leven te beginnen. Moet blijkbaar kunnen.
saaiheid, verveling, niks meer tegen elkaar te vertellen hebben, vervreemding,...kan allemaal zonder dat er "slaande ruzie" is

blijkbaar scheiden steeds meer 50-ers en 60-ers nadat de kinderen het huis uit zijn
Oud 6 april 2008, 00:10   #70
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Volgens mij zullen die kinderen later gewoonweg eerst minstens twee keer nadenken vooraleer in het bootje te stappen.
in t beste geval is t dat, in t slechtste geval heb je kinderen die geen idee hebben over hoe een goede relatie werkt en dezelfde fouten als hun ouders maken. (bv kinderen van vrouwen die mishandeld werden hebben veel kans om ook in zo'n situatie terecht te komen omdat ze niks anders kennen)
Oud 6 april 2008, 02:00   #71
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Triest.
Ja Groentje
Inderdaad triest en het is volgens mij ook slecht voor gezinnen met klein kindjes die op een vroege tijd de natuurlijke liefdevolle sfeer tussen mama en papa missen

De vraag waaraan dit zou kunnen liggen is een goie vraag, zelf ben ik geen socioloog maar ik weet dat er meerdere reden zijn:
- overspel
- iedereen wilt de baas spelen
- de taken worden niet zoals afgesproken uitgevoerd
- te veel materialisme en niks spiritualiteit
- de waarde van familie begint te verdwijnen
- .. enzovoorts

nou, ik ben moslim, als ik ga trouwen dan kies k ni een meisje die mooi is want die schoonheid gaat weg, en wa blijft er dan ??
ik kies zeker een meisje met innerlijke schoonheid en dat is geloof, als moslim mag k ook me een jodin of christen trouwen maar dat was vroeger, vandaag bestaan die niet meer en islam is ook anders, het is een geloof die tussen materialisme en spiritualiteit bemiddelt en ook tussen hart en verstand, tussen leven en hierenmaals ..

kijk, ik ben ook de baas of het hoofd van gezin, maar dit wil ni zeggen da de vrouw niets te zeggen heeft, wij kunnen wel dingen bespreken en dit moet maar uiteindelijk ben ik iemand die de baas is, ik moet werken en voor vrouwke zorgen maar de vrouw moet ni werken.

mag dan de vrouw werken ??
hahaha een moeilijke vraag, normaal volg ik de rationele school binnen de islam, en zoals het bekend is zijn er altijd 3 scholen (rationalisten, traditionalisten en derde partij die er tussen komt), en k heb het hier ni over politieke stromingen want dat is totaal iets anders .. maar hahahah voor deze vraag of de vrouw mag gaan werken ben ik te traditioneel dus neen.
thuis blijven voor rust , schoonheid en liefde zorgen ..

Laatst gewijzigd door Averroes : 6 april 2008 om 02:11.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 02:39   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ?

Volgens mij zullen die kinderen later gewoonweg eerst minstens twee keer nadenken vooraleer in het bootje te stappen.
Of doen zoals de papa en de mama: scheiden als er problemen zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 02:41   #73
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht

Tussen haakjes ik ben al 15. Ben tegenwoordig al een uitzondering blijkbaar.
Citaat:
Uitzonderlijk ? Niet echt. 'k heb er sinds eergisteren al 23 jaar 'opzitten'.

Nog maar
15 jaar gelukkig getrouwd? 23 jaar? Beginnelingen, amateurs!!!36 jaar en toen we trouwden 'kenden' we elkaar al 4 jaar en géén van de twee heeft er ooit spijt van gehad

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 april 2008 om 02:48.
Oud 6 april 2008, 02:56   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit elkaar gaan is geen schande meer. De drempel om er een punt achter te zetten is lager geworden. De eeuwige trouw, de plicht om er zowel in goede als slechte tijden er toch maar het beste van te maken, wordt gerelativeerd.

71 scheidingen tegenover 100 huwelijken is veel. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat het om 71 huwelijken ging waar de relatie totaal overhoop lag. Eerder de wens om eens een ander leven te beginnen. Moet blijkbaar kunnen.
Niet alleen dat maar vroeger werd een vriendin of maitresse als "normaal" alternatief beschouwd voor een echtscheiding (zulke "koppels" heb ik er verschillende gekend: ze waren op elkaar uitgekeken, maar intelligent genoeg om niet alle dagen slaande ruzie te hebben, dus bleven ze maar samen (voor de kinderen, de kerk, het geld, de familie, hun werk), en gingen elders een relatie aan, één grote comedie.
Oud 6 april 2008, 05:32   #75
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Triest.
1. Gebrek aan geloof. Als je in niets gelooft dan vrees je ook niets.
Veel gelovigen vinden het huwelijk heilig, omdat ze denken dat God hen bij elkaar gebracht heeft. Ze geloven dus in het lot.
En daardoor zijn ze ook niet beledigd als ze afgewezen worden, want dat zeggen ze "Hij/zij is niet voor mij voorbestemd". Ik vind dit een erg mooie denkwijze.

2. Verder vind ik dat men aan kinderen te veel vrijheid geeft. Als ze iets niet willen, dan moeten ze dat niet blijven doen. Partner laat een scheet, en de volgde dag vraagt hij/zij de echtscheiding aan.

3. De manier hoe getrouwde mannen en vrouwen met 'vreemde' mannen en vrouwen omgaan. Wat ik persoonlijk niet leuk vind is dat mijn partner na het werk iets gaat drinken met collega's. Ik doe dat zelf nooit, tenzij het erg lelijke mensen zijn.
Als je dergelijke zaken mijdt (tenzij het niet mogelijk is) dan heb je een langdurige relatie met dezelfde partner.
En kom niet af met ik kan me beheersen...De mens is zwak en vatbaar voor verleiding. Dus beter voorkomen, dan genezen.

4. Geweld binnen het huwelijk, waarbij 1 van de partners iets mist in zijn bovenkamer. Maar deze percentage is niet zo groot.

Laatst gewijzigd door Moby : 6 april 2008 om 05:33.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 12:21   #76
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
kijk, ik ben ook de baas of het hoofd van gezin, maar dit wil ni zeggen da de vrouw niets te zeggen heeft, wij kunnen wel dingen bespreken en dit moet maar uiteindelijk ben ik iemand die de baas is, ik moet werken en voor vrouwke zorgen maar de vrouw moet ni werken.

mag dan de vrouw werken ??
hahaha een moeilijke vraag, normaal volg ik de rationele school binnen de islam, en zoals het bekend is zijn er altijd 3 scholen (rationalisten, traditionalisten en derde partij die er tussen komt), en k heb het hier ni over politieke stromingen want dat is totaal iets anders .. maar hahahah voor deze vraag of de vrouw mag gaan werken ben ik te traditioneel dus neen.
thuis blijven voor rust , schoonheid en liefde zorgen ..
Nou breekt mijn klomp zouden ze in Holland zeggen. Ik weet niet waar je roots liggen Averroes maar je zal je 'innerlijk schone bruidje' (lees: huisslaafje) in je homeland moeten gaan zoeken want hier ga je dat (gelukkig) niet vinden.
Ik hoop dan ook voor jou dat je een riant inkomen hebt want met één loon kom je hier niet ver om je gezin te onderhouden.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 12:31   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
1. Gebrek aan geloof. Als je in niets gelooft dan vrees je ook niets.
Veel gelovigen vinden het huwelijk heilig, omdat ze denken dat God hen bij elkaar gebracht heeft. Ze geloven dus in het lot.
En daardoor zijn ze ook niet beledigd als ze afgewezen worden, want dat zeggen ze "Hij/zij is niet voor mij voorbestemd". Ik vind dit een erg mooie denkwijze.

2. Verder vind ik dat men aan kinderen te veel vrijheid geeft. Als ze iets niet willen, dan moeten ze dat niet blijven doen. Partner laat een scheet, en de volgde dag vraagt hij/zij de echtscheiding aan.

3. De manier hoe getrouwde mannen en vrouwen met 'vreemde' mannen en vrouwen omgaan. Wat ik persoonlijk niet leuk vind is dat mijn partner na het werk iets gaat drinken met collega's. Ik doe dat zelf nooit, tenzij het erg lelijke mensen zijn.
Als je dergelijke zaken mijdt (tenzij het niet mogelijk is) dan heb je een langdurige relatie met dezelfde partner.
En kom niet af met ik kan me beheersen...De mens is zwak en vatbaar voor verleiding. Dus beter voorkomen, dan genezen.

4. Geweld binnen het huwelijk, waarbij 1 van de partners iets mist in zijn bovenkamer. Maar deze percentage is niet zo groot.
1 Ik en mijn man zijn niet gelovig
2 We zijn alle twee tamelijk vrij opgevoed.
3 We gaan alle twee al iets drinken met collega's
We zijn dit jaar 27 jaar gehuwd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 12:34   #78
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Ik en mijn man zijn niet gelovig
2 We zijn alle twee tamelijk vrij opgevoed.
3 We gaan alle twee al iets drinken met collega's
We zijn dit jaar 27 jaar gehuwd.
Bravo,ik was ook 26 jaar getrouwd,maar toch zijn vrouwen in mijn ogen niet te vertrouwen.......
Oud 6 april 2008, 13:21   #79
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nou breekt mijn klomp zouden ze in Holland zeggen. Ik weet niet waar je roots liggen Averroes maar je zal je 'innerlijk schone bruidje' (lees: huisslaafje) in je homeland moeten gaan zoeken want hier ga je dat (gelukkig) niet vinden.
Ik hoop dan ook voor jou dat je een riant inkomen hebt want met één loon kom je hier niet ver om je gezin te onderhouden.
Dat is allemaal echt niet waar.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:59   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Nog maar
15 jaar gelukkig getrouwd? 23 jaar? Beginnelingen, amateurs!!!36 jaar en toen we trouwden 'kenden' we elkaar al 4 jaar en géén van de twee heeft er ooit spijt van gehad
Proficiat Filo. Eerlijk gezegd, ik dacht dat je een laatstejaars op de schoolbanken was. Hoe een mens zich toch kan vergissen. Goed om weten.

Filo, wat is volgens u de sleutel tot .... zeg maar 36 jaar intens geluk ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 april 2008 om 15:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be