Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet de islam verboden worden in Europa?
Ja 49 42,61%
Nee 66 57,39%
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 16:28   #61
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Wat blijkt uit de reacties tot nu toe in deze topic? Hanne, Darwin, ... hebben allemaal wel oplossingen, de ene al wat extremer dan de andere, maar niks zal werken.

Je kan gewoon niet alle moslims deporteren. Nationaliteit gaat nog steeds boven geloof en héél wat moslims zijn in een Europees land geboren en aldus hebben ze ook een Belgische, Nederlandse, Franse,... nationaliteit. Er bestaat geen enkele wettelijke basis, er is geen enkele grond waarop een land haar burgers kan verplichten naar een ander land te verhuizen. Gevolg: heel wat moslims blijven hier.

Als je hun gaat verbieden hun geloof te beleiden, wat krijg je dan? Nog meer aanslagen, nog meer criminaliteit en nog meer wrevel. Uiteindelijk zal zo'n situatie ontaarden in een ordinaire straatoorlog waarin héél veel mensen - zowel allochtonen als autochtonen - omkomen en wat hebben we dan bereikt? Niks!

Ik heb hier ergens gelezen dat in 15% van de moskees fundamentalisten potentiële terroristen ronselen. Pak dan deze 15% aan. Verbied deze moskees en zet de ronselaars uit of ontneem hun van hun burgerrechten. Dan heb je pas een wettelijk kader wat terrorisme of het aanzetten tot is strafbaar. Laat de overige 85% rustig hun geloof beleiden én dan geef je een duidelijk signaal: iedereen is vrij om zijn eigen geloof te hebben (was dat geen westerse waarde?), maar fundamentalisme wordt niet geduldt.

De Islam op zich is geen terreurbeweging. Ikzelf heb nooit de Koran gelezen, net zoals de meesten hier, maar mensen die het kunnen weten zeggen dat er expliciet in staat dat de Islam verbiedt onschuldige mensen van het leven te beroven. Denken dat de Koran een aanmoediging is voor terrorisme is fout. Niet elke moslim is fundamentalist, net zoals niet elke Vlaams-nationalist extreem-rechts is of elke Duitser een nazi was.

Terrorisme is een methode van hooggeplaatste personen die een machtsspelletje spelen en op bloeddorstige manier aan hun doelen (geld, macht) willen geraken en daarvoor gebruiken ze ontredderde, gekrenkte arme mensen die ze gemakkelijk kunnen indoctrineren.
Vergelijk het met de opkomst van het nazisme in de jaren '30. Hitler kon optimaal 'profiteren' van de frustraties die gegroeid waren na de economische crisis ten gevolge van de represailles van de eerste wereldoorlog. Hij gaf de 'joodse parasieten' de schuld hiervan, zij zouden alles van de gewone duitser stelen en kijk, Hitler kreeg een enorme steun en haalde een overweldigende verkiezingsoverwinning die hem het kanseliersschap opleverde.

De geallieerden maakten na 1945 niet dezelfde fout. Buiten de aangevallen landen konden ook Duitsland en Italië en hun partners profiteren van ondermeer het marshallplan. In tegenstelling tot na WO1 kwam Duitsland er samen met de rest van Europa bovenop en groeide het uit tot een volwaardig lid van Europa en het transatlantische bondgenoodschap.

Waarom kan dit niet helpen bij de Islam? Hierbij moet je wel omzichtig te werk gaan. Je kan niet zomaar in 1-2-3 de westerse waarden en de democratie gaan invoeren. Moslims in die regio zijn nu eenmaal gewend aan de theocratie en aan de stammencultuur. Als je dan plots een Westerse waarde gaat invoeren, accepteren ze het niet en krijg een situatie zoals nu in Irak of Afghanistan.

Laat ze hun eigen bestuur behouden en help ze dan financieel verder. Je moet er wel voor zorgen dat de (financiële) hulp echt bij de basis terecht komt en niet, zoals in Palestina, bij de top blijft plakken. Zorg er met andere woorden voor dat de voedingsbodem voor het terrorisme verdwijnt, namelijk de frustratie van Mohammed met de pet...

Ik weet het, dit klinkt natuurlijk niet zo spectaculair als 'roei ze uit', 'deporteer ze', en nog van dat fraais, maar denk eens even héél objectief na. Waar haal je het meeste mee uit? Met het doen groeien van de frustraties of met het helpen naar een beter bestaan?
Een verbod op de Islam is misschien een oplossing op hééééél korte termijn, maar op lange termijn schept het alleen maar meer problemen...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:32   #62
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als je hun gaat verbieden hun geloof te beleiden, wat krijg je dan? Nog meer aanslagen, nog meer criminaliteit en nog meer wrevel. Uiteindelijk zal zo'n situatie ontaarden in een ordinaire straatoorlog waarin héél veel mensen - zowel allochtonen als autochtonen - omkomen en wat hebben we dan bereikt? Niks!

Ik heb hier ergens gelezen dat in 15% van de moskees fundamentalisten potentiële terroristen ronselen.
Stel dat er een ... straatoorlog komt. Dan verandert er inderdaad niks, want die straatoorlog woedt nu al in onze straten in alle hevigheid.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:32   #63
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

Oh ja nog iets, zulke terreur kost handen vol geld en brengt niets op,...............Logisch is dus dat dit terrorisme enorme sponsering krijgt van.................... vrij aan u om dit in te vullen ( Saudi Arabië? alias sponsor nummer 1 van al quaida)
Oud 12 maart 2004, 16:36   #64
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Stel dat er een ... straatoorlog komt. Dan verandert er inderdaad niks, want die straatoorlog woedt nu al in onze straten in alle hevigheid.
Is dat niet een tikkeltje overdreven? Je weet best wel wat ik bedoel. Misschien dat een burgeroorlog tussen moslims en christenen een betere omschrijving is? In ieder geval, het zal héél veel levens kosten en dan zetten we niet één stap vooruit, maar tien stappen achteruit...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:37   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De Islam volledig verbieden zal praktisch niet haalbaar zijn. Laten we gewoon het verbod op hoofddoeken, ritueel slachten, etc... wettelijk en universeel maken in Europa. Laten we ook de moslims die haat prediken tegen onze Europese volkeren gewoon straffen en eventuel uitzetten, en laten we de moskeeën van heeeeel dichtbij controleren, door bijvoorbeeld controleurs in die gebedshuizen verplichtend te maken. Eventueel verbieden om nog in het Arabisch te preken.

Actie potverdorie!
Oud 12 maart 2004, 16:48   #66
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

De dag dat de wetenschap een vervangmiddel voor olie kan uitvinden,kunnen alle Westerlingen zich uit het Oosten terugtrekken en alle banden met hen verbreken. De moslims die hier zitten kunnen dan blijven als ze willen,maar liefst onder strenge controle wants eens te meer is bewezen dat onze twee culturen radicaal botsen.
Oud 12 maart 2004, 17:00   #67
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft het meest te verduren van religieus fanatisme ?
De andere "strekkingen" -
Christenen vervolgden en vermoorden het meest andere christenen
idem dito voor de Moslims Soennieten vs Sjieten enz..
Idem dito voor Atheïsten toen dit de staatsgodsdienst in de voormalige
Sovjet Unie was.. Als er mensen zijn die van een Clash van beschavingen
dromen denk gerust eventjes verder - zelfs als we reusachtige muren tussen die "beschavingen" optrekken zal het binnen die muren nog aardig stuiven... zouden we niet beter een poging doen om allemaal samen te leven - ik geloof dat we geen andere keuze hebben, alleen weten veel mensen dat blijkbaar nog niet.
Oud 12 maart 2004, 17:04   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FUCKING MUSLIMS GO HOME!!!
In het geval van Darwins dochter is dat : Moslims go home fucking

En bij de moslim thuis wordt dat dan : home is where the moslim fucks

Een Eigen Volk Eerst benadering echter zou geven : go fuck moslims at home
Oud 12 maart 2004, 17:29   #69
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
veel plezier verder in uw fantasie-wereldje, geen enkel serieuze mens zal uw analyse van het probleem en de "oplossingen" ooit serieus nemen.
Wie had er voor september 2001 gedacht dat gekken de WTC torens met passagiersvliegtuigen zouden bombarderen? Wie had er voor enkele jaren gedacht dat de hoofddoek in Frankrijk in openbare gebouwen ging verboden worden?

Afspraak over een paar jaar? Wie weet wat er dan al allemaal weeral niet gebeurd is. Na 9/11 acht ik ALLES mogelijk.

En ik vind dat wij ons als Europeanen tegen deze supergevaarlijke wereld van de 21ste eeuw mogen verdedigen. Met de middelen die zich daartoe lenen.
met uw laatste post kan ik akkoord gaan, Darwin, misschien heb je je in eerdere posts ietsje te zeer door uw emoties laten leiden. Maja, we zijn allemaal maar mensen.

moslim-extremisten vormen een ernstige bedreiging voor onze samenleving: correct.

In de strijd tegen die extremisten geloof ik echter dat we:
1) actieve steun nodig hebben van hun gematigde geloofsgenoten die deze wandaden en de motieven van die terroristen evenzeer als u & ik afkeuren. Geloof me, die bestaan en ze zijn met meer dan crapuul wat juicht bij 't zoveelste bloedbad.
2) hard optreden tegen die organisaties en staten die hun (c)overt steunen maar tegelijkertijd de situaties aanpakken die fundamentelisten gebruiken om jonge, radeloze mensen te mobiliseren (de Villepin z'n idee)
3) realistisch moeten blijven en geen emoties maar argumenten aanhalen.

want geef toe, welke van uw "oplossingen" had deze aanslag of die van 11/09/01 kunnen voorkomen? Muren bouwen en hele groepen mensen uitsluiten maken het probleem volgens mij alleen maar erger.

Gericht, internationaal en op alle dimensies hard ingrijpen en tegelijk de voedingsbodem van de extremisten aanpakken, lijkt me de enige manier. Dat we daardoor onze houding tov een paar regimes moeten wijzigen, neem ik er graag bij...
Oud 12 maart 2004, 17:45   #70
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Islam volledig verbieden zal praktisch niet haalbaar zijn. Laten we gewoon het verbod op hoofddoeken, ritueel slachten, etc... wettelijk en universeel maken in Europa. Laten we ook de moslims die haat prediken tegen onze Europese volkeren gewoon straffen en eventuel uitzetten, en laten we de moskeeën van heeeeel dichtbij controleren, door bijvoorbeeld controleurs in die gebedshuizen verplichtend te maken. Eventueel verbieden om nog in het Arabisch te preken.

Actie potverdorie!
Wat is er mis met ritueel slachten? Of ben jij zo'n gaia-extremist?

Mijn grootvaders slachtte 10 jaar geleden zijn schapen ook al in zijn garage, en geen haan die daar naar kraaide.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 17:59   #71
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
braaf zijn is nu eenmaal een "plicht" als men iemands "gast" wil zijn !
Dus alles wat in Belgie rondloopt en niet genoeg aan het belgisch-arische ras beantwoord, is een "gast"?

En ze verplichten te leven naar onze regels is ook dikke zever, wat zijn die regels dan, is het wetboek nog niet genoeg? Moeten we ze heropleiden en heropvoeden zodat ze even bekakt zijn als de modale belg?
ten eerste heb ik met het arisch ras niks te maken

en ten tweede ben ik niet even bekakt als de modale belg daar ik een vlaming ben en géén belg

en ten derde, t'is wel die bekakte belg die gans het zooitje moet onderhouden via zijn belastingsgeld dus hou u maar beter aan de bekakte regels van de belg anders gaat ge zonder poen vallen !
Oud 12 maart 2004, 18:40   #72
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil

Hitler slaagde er ook even in joden uit te roeien uit Duitsland.
Blijkbaar ziet u "deporteren" en "uitroeien" als synoniemen.
Ik niet.
Leg mij dan maar naar waar een moslim die hier een huis heeft, hier geboren is, onze nationaliteit heeft plots naartoe kan, zonder dat je alles van hem pikt?
Ga je een nieuw land oprichten? Zo ja, waar?

Eichmann wou trouwens ook eerst de joden deporteren. De rest van het verhaal is bekend zeker?
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 18:43   #73
Hansi
Burger

Standaard

De Islam moet niet enkel verboden worden maar kost wat kost UITGEROEID worden
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 20:22   #74
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik vind dat we een keuze voor de gematige Islam moeten maken. Het vijandsbeeld dat hier gehanteerd wordt kan maar leiden tot één ding, met name totale oorlog tussen de Islam & het Westen. En dat is een veiligheidsrisico dat ik niet wil accepteren. Al diegenen die hier denken dat we sowieso op een 'collision course' met de Islam zitten zijn in feite selfulfilling prophecists..Zij vormen het grootste gevaar voor de Westerse samenleving, en dat ideeengoed moet krachtig bestreden worden.. Het komt er niet op aan de voltallige Islam gemeenschap tegen het Westen op te zetten, want net dat is de overwinning in de schoot van Al Qaeda werpen.. Osama zou niet liever zien dat in Europa de Islam verboden zou worden, dringt dat niet door ? Wat moet gebeuren is het bestrijden van de echte fundamentalisten
Oud 12 maart 2004, 21:38   #75
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Ik niet.
Leg mij dan maar naar waar een moslim die hier een huis heeft, hier geboren is, onze nationaliteit heeft plots naartoe kan, zonder dat je alles van hem pikt?

Boer Bavo, die nationaliteit kan ontnomen worden, en dit hoort in de eerste plaats te gebeuren bij diegenen met een strafblad.
Pikken? Mooie poging tot verdachtmaking, maar u bent wel de eerste die dat hier in de mond neemt hé ....
Niemand belet hen hun handeltje te verkopen.
Mits de meesten vasthouden aan hun moederland en hun moedertaal (tot de 3de generatie toe), en aan hun nationaliteit (zie de naturalisatieweigeraars in het debat van het MSR), stelt zich geen enkel probleem. Voor diegenen die onder de Snel-Belg-Wet Belg zijn geworden dient de procedure uiteraard een intrekking van de naturalisatie te voorzien. Voor de anderen een verplichte inburgeringscursus.

Eichmann wou trouwens ook eerst de joden deporteren. De rest van het verhaal is bekend zeker?
Oei, oei, gaat men de Holocaust weeral eens uit de archiefkast halen en misbruiken om z'n betoog te motiveren. Pffffff, vermoeiend die vergelijkingen tussen appels en citroenen.
Wat dacht u trouwens van de deportatie die onder auspiciën van Paars deze week gebeurde naar Tirana? Wat vindt u van de deportatie van 28.000 illegalen uit Nederland? Gaat u nu vertellen dat die gedeporteerden op hun vergassing in concentratiekampen zitten te wachten?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 21:40   #76
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Ik niet.

Boer Bavo, die nationaliteit kan ontnomen worden, en dit hoort in de eerste plaats te gebeuren bij diegenen met een strafblad.
Pikken? Mooie poging tot verdachtmaking, maar u bent wel de eerste die dat hier in de mond neemt hé ....
Niemand belet hen hun handeltje te verkopen.
Mits de meesten vasthouden aan hun moederland en hun moedertaal (tot de 3de generatie toe), en aan hun nationaliteit (zie de naturalisatieweigeraars in het debat van het MSR), stelt zich geen enkel probleem. Voor diegenen die onder de Snel-Belg-Wet Belg zijn geworden dient de procedure uiteraard een intrekking van de naturalisatie te voorzien. Voor de anderen een verplichte inburgeringscursus.

Oei, oei, gaat men de Holocaust weeral eens uit de archiefkast halen en misbruiken om z'n betoog te motiveren. Pffffff, vermoeiend die vergelijkingen tussen appels en citroenen.
Wat dacht u trouwens van de deportatie die onder auspiciën van Paars deze week gebeurde naar Tirana? Wat vindt u van de deportatie van 28.000 illegalen uit Nederland? Gaat u nu vertellen dat die gedeporteerden op hun vergassing in concentratiekampen zitten te wachten?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 06:48   #77
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dubbel!

Citaat:
name totale oorlog tussen de Islam & het Westen. En dat is een veiligheidsrisico dat ik niet wil accepteren
Die oorlog is al bezig - alleen hebben de moslims hem niet openlijk verklaard.
Maar het is wel degelijk een oorlog.En het zijn weldegelijk de moslims die begonnen zijn.Maar het zijn ook de moslims die hem gaan verliezen!
Ook als de Euro-verraders annex moslimknuffelaars het niet leuk vinden....

Citaat:
De Islam volledig verbieden zal praktisch niet haalbaar zijn.
Das geen reden om het niet te proberen.
Moord is ook verboden,maar toch worden er moorden gepleegd.Zullen we dan maar moord legaliseren?????Want zo is het moslimfundamentalisme ook direkt opgelost....
Oud 13 maart 2004, 08:37   #78
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Row, row, row your boat, gently down the stream...
Gently, gently, gently, gently, life is but a dream.

Ik zou zeggen : chance dat de gemiddelde moslim zulke woorden als hierboven geciteerd nog niet in zijn mond neemt, of de wereld had er toch wel anders uitgezien.

Ik kan me daarom niet van de indruk ontdoen dat het blanke ras een soort gen bezit dat ik het "overwinningsgen" zou willen noemen. Het blanke ras acht zich in alles beter, en acht zich zelfs gemachtigd om andere "parasitaire levensvormen" (dank u, eugène en co) "uit te roeien". Hitler was een toeval, in die zin dat het toevallig is dat er niet meer Hitlers uit het blanke ras zijn opgestaan tot dusver...

8)
Oud 13 maart 2004, 10:38   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me daarom niet van de indruk ontdoen dat het blanke ras een soort gen bezit dat ik het "overwinningsgen" zou willen noemen
Delen blanken de wereld ook in in twee delen zoals door de islam is voorgeschreven?

Het Land van de Vrede (dar el islam) = daar waar islam de volledige macht heeft en de niet-moslims een dhimmi(ondergeschikte) status hebben

Het Land van de Oorlog (dar el Harb) = daar waar islam (nog) niet de volledige macht hebben.

Het verdeelt de wereld in tweeën: tegenover de islamitische gemeenschap (Umma) staat het vijandelijke gebied der ongelovigen (Dar el-Harb). Er is slechts solidariteit met medegelovigen (Dar el-Islam) en om tactische redenen een tijdelijke samenwerking met ongelovigen mogelijk, zolang die nog in de meerderbeid zijn of over meer machtsmiddelen beschikken (Dar el-Suhl(*)).

(*)[size=2] het land van de sullen? zouden we daar het woord vandaan gehaald hebben?[/size]

Het is bovendien de plicht van elke moslim om ervoor te streven dat het "land van de oorlog" omgezet wordt in "het land van de vrede".

In welk gebied leven we denk je?
lees het hier

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 10:56   #80
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Turkje schreef:
Citaat:
Ik zou zeggen : chance dat de gemiddelde moslim zulke woorden als hierboven geciteerd nog niet in zijn mond neemt, of de wereld had er toch wel anders uitgezien
Woehaha, dit kan je toch niet menen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be