Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2008, 19:25   #61
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik denk dat het jeugdparket het wel beter kan weten dan uzelf

Ik kan best begrijpen dat die jongeren daar last van hebben. misschien moeten we ze meer opvang geven? Betere leefomstandigheden?
Dus gij vindt dit normaal?
Citaat:
Als je weet dat school lopen in veel van die families niet tot de cultuur behoort, worden de problemen eigenlijk voorspelbaar.
Wat versta je dan onder meer opvang? Wat versta je onder beter leefomstandigheden? Moeten we ze maar een diploma geven, want schoolgaan behoort niet tot de cultuur van die families?
Dus wij gaan ons al begripvol beginnen opstellen voor de achterlijke gebruiken van een paar primitieve families? In mijn jeugdjaren had je ook van die families, wij noemden dat "marginalen", maar ze stuurden toch hun jongens ook naar school, ook al vonden ze dat nutteloos...

Het begint toch echt de spuigaten uit te lopen als wij begrip gaan tonen voor de schlemiele "cultuur" van enkele achtergebleven families...
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 00:01   #62
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Dus gij vindt dit normaal?

Wat versta je dan onder meer opvang? Wat versta je onder beter leefomstandigheden? Moeten we ze maar een diploma geven, want schoolgaan behoort niet tot de cultuur van die families?
Dus wij gaan ons al begripvol beginnen opstellen voor de achterlijke gebruiken van een paar primitieve families? In mijn jeugdjaren had je ook van die families, wij noemden dat "marginalen", maar ze stuurden toch hun jongens ook naar school, ook al vonden ze dat nutteloos...

Het begint toch echt de spuigaten uit te lopen als wij begrip gaan tonen voor de schlemiele "cultuur" van enkele achtergebleven families...
Die families kunnen daar ook niet aan doen, dat zij in zo'n cultuur zijn geboren. Jij hebt geluk gehad, dat je in een goed land bent geboren waar je alle kansen hebt gekregen. Niet iedereen heeft die kansen gekregen. Probeer daar op zen minst toch een beetje begrip voor te tonen. Zo een kleeeeeiiiin beetje menselijk? nee? te moeilijk?
Oud 7 april 2008, 00:03   #63
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vind het ongehoord dat je grapjes maakt over kinderen die uit oorlogsgebied komen;

Uiteraard ga jij ervoor moeten zorgen dat ze betere leefomstandigheden hebben. Waarom ben je nog hier? Waarom ben je al niet snel naar ofwel die oorlogsgebieden getr'okken om daar te gaan opbouwen, of tenminste naar afrika om daar de gewonden of de arme kinderkes te gaan helpen?

Je weet dat we ze hier niet kunnen opvangen of ze beginnen bussen in mekaar te kloppen!

neem nu toch eens je verantwoordelijkheid makker!
Ik maak daar geen grapjes over? Zie je me ergens lachen?
Jij bent wel een gemakkelijke, anderen moeten er maar voor zorgen dat JOUW problemen opgelost worden. Altijden maar jij moet dit, en jij moet dat, maar ik hoor jou nooit zeggen: ik zal dit of ik zal dat..zonder er geweld bij te roepen
Oud 7 april 2008, 08:08   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak daar geen grapjes over? Zie je me ergens lachen?
Jij bent wel een gemakkelijke, anderen moeten er maar voor zorgen dat JOUW problemen opgelost worden. Altijden maar jij moet dit, en jij moet dat, maar ik hoor jou nooit zeggen: ik zal dit of ik zal dat..zonder er geweld bij te roepen
doet raar als je een spiegeltje krijgt voorgehouden precies.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 12:01   #65
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
doet raar als je een spiegeltje krijgt voorgehouden precies.
De vraag is: wie houdt voor wie het spiegeltje voor?

Ik denk dat jij dat beter zelf eens doet
Oud 7 april 2008, 13:00   #66
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Die families kunnen daar ook niet aan doen, dat zij in zo'n cultuur zijn geboren. Jij hebt geluk gehad, dat je in een goed land bent geboren waar je alle kansen hebt gekregen. Niet iedereen heeft die kansen gekregen. Probeer daar op zen minst toch een beetje begrip voor te tonen. Zo een kleeeeeiiiin beetje menselijk? nee? te moeilijk?
Ik besef heel goed dat ik, door hier geboren te zijn, met mijn gat in de boter ben gevallen.
Maar het feit dat bepaalde families geen cultuur hebben van schoolgaan, kan toch geen vrijgeleide zijn voor straatgeweld? Of een verzachtende omstandigheid?
We spreken trouwens over de cultuur van FAMILIES, niet van een land. Als we rekening gaan moeten houden met alle "specialekes" van alle families, dan gaan we hier nog rare dingen beleven, vrees ik.
Dat excuus van oorlogsverleden is ondertussen ook onderuitgehaald: één van de daders was 14 jaar. Kun je nagaan wat die meegemaakt heeft...

Wat ik me eigenlijk afvraag: waarom neemt u het altijd op voor schorriemorrie? Waarom zegt u nooit iets over de slachtoffers? U geeft zeer sterk de indruk altijd met hand en tand crapuul te verdedigen, behalve als het autochtoon is (want die zijn er ook!).
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:43   #67
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het lijkt me niet meer dan terecht dat erop wordt gewezen wat de achtergrond van die jongeren is; dit als excuus zien is weer wat anders.
Wel ben ik het absoluut niet eens met het voorstel van de VLD politicus om de problemen op te lossen door bijvoorbeeld ouderen van een bepaalde origine aan te stellen om de veiligheid beter te bewaken.
Dat is voor alle duidelijkheid wat we ZEKER NIET MOETEN DOEN!
1. Jongeren moeten juist leren voor IEDEREEN OOK WIE NIET TOT HUN GROEP BEHOORT respect te hebben, door in te spelen op het gezag wat leden van hun groep hebben VERGROOT je het probleem door die houding te bevestigen en positief te belonen.
2. Je wekt hiermee de indruk dat voor doelgroepen andere regels gelden; ik luister niet naar Wim maar wel naar Mohammed? het omgekeerde zou je discriminatie noemen en negatief gedrag kun je niet positief belonen.
3. Door leden behorend tot een doelgroep aan te nemen om maatschappelijke problemen in de hand te houden, geef je het gezag uit handen en leg je dit volledig bij de doelgroep; dat kan nooit de bedoeling zijn van een DIVERSE SAMENLEVING WAAR WE RESPECT VOOR IEDEREEN nastreven.( zo vergroot je polarisatie en geef je doelgroepen en vertegenwoordigers ontzettend veel macht!)
4. Waar we naartoe moeten is een samenleving waar iedereen leert dat respect los staat van origine of afkomst, jongeren die om welke reden dan ook dit anders zien moet je extra zwaar straffen omdat disciriminatie in wezen hun beweegredenen zijn wat onaanvaardbaar is in de samenleving.
5. Jongeren uit oorlogsgebieden die dit soort agressie vertonen moet je op internaat stoppen en een verplichte school/werkopleiding geven zodat ze ergens aan de slag kunnen, willen zij of hun ouders dit niet is helaas uitwijzing de enige mogelijkheid indien ze GEEN BELGISCHE nationaliteit hebben.
Wat in ieder geval niet kan en averrechts werkt is doelgroepen zelf de macht geven dat zij deze maatschappelijke problemen oplossen omdat 'anderen' minder acceptabel zijn voor raddraaiers, daar moeten we juist vanaf!!! Juist die mentaliteit ligt aan de basis van het probleem!!

Inderdaad, men dient geen onderscheid te maken naar origine, de wetten zijn voor iedereen gelijk. Ook allochtone buurtvaders inschakelen, zoals sommige politici suggereren, geeft een verkeerd signaal.
Een dwaas idee van een 'beleidsvoerder', die blijkbaar nog niet heeft begrepen hoe deze maatschappij in elkaar zit.
Wie een beetje de realiteit op het terrein kent, weet dat zulke probleemjongeren zelfs niet naar hun eigen ouders luisteren en dat deze vaak niets meer te zeggen hebben aan eigen hun kinderen, zeker de moeders niet. Die gasten doen gewoon hun zin en houden met niemand rekening.

Bovendien, waarom een 'allochtoon'? Denkt u dat een Turkse jongere zal luisteren naar een Marokkaanse allochtoon op de bus, die geen Turks kan spreken en omgekeerd? Er zijn allochtonen uit 175 verschillende landen, welke taal moet die oudere allochtoon op de bus dan spreken? Nederlands of één van de 133 talen die hier worden gesproken. Dit ondoordacht voorstel bewijst de onbekwaamheid van vele politici...

Als IEDEREEN zou reageren tegen belhamels die op straat of op de bus iets verkeerd doen, in plaats van bang weg te lopen, zouden we al heel wat verder staan. Doordat de 'bange blanke man' niet durft te reageren tegen allochtone straatjongeren uit schrik voor de reactie of voor 'represailles, gaan die gasten steeds verder en verder en wanen ze zich untouchable.
Waar zijn trouwens de ouders van de jongeren, die van jongsaf aan zonder begeleding van volwassenen op straat rondhangen. Waarom worden ze niet opgevoed door hun moeders en vaders, die ook wel eens zouden mogen worden gewezen op hun PLICHT om hun kinderen op te voeden.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 7 april 2008 om 15:45.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 18:34   #68
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Oké, ze komen uit conflictgebieden en kunnen NIET zonder. Dus poco's gaan er van uit dat we hier dan ook maar een conflictgebied moeten worden.

*zucht*
Oud 7 april 2008, 21:06   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

't inlevingsvermogen is weer groot hier

ik had graag in een cultuur opgegroeid waar ik niet werd opgesloten tot mijn 18de. Onderwijs op zich heeft weinig te maken met dit gedrag.
Opvoeding daarentegen, uittekenen van aanvaardbaar maatschappelijk gedrag e.d. krijg je mee vanuit uw opvoeding. Afhankelijk van het gebied waar je opgroeit zul je met een andere maatschappijnormen zitten. Als je als ouder met uw kind verhuist naar een ander gebied is het de ouders' taak om het kind de andere normen bij te leren. Zolang deze simpele houding niet bij iedereen aanwezig is, zullen problemen blijven
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be