![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus wij gaan ons al begripvol beginnen opstellen voor de achterlijke gebruiken van een paar primitieve families? In mijn jeugdjaren had je ook van die families, wij noemden dat "marginalen", maar ze stuurden toch hun jongens ook naar school, ook al vonden ze dat nutteloos... Het begint toch echt de spuigaten uit te lopen als wij begrip gaan tonen voor de schlemiele "cultuur" van enkele achtergebleven families... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Jij bent wel een gemakkelijke, anderen moeten er maar voor zorgen dat JOUW problemen opgelost worden. Altijden maar jij moet dit, en jij moet dat, maar ik hoor jou nooit zeggen: ik zal dit of ik zal dat..zonder er geweld bij te roepen ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij dat beter zelf eens doet ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat bepaalde families geen cultuur hebben van schoolgaan, kan toch geen vrijgeleide zijn voor straatgeweld? Of een verzachtende omstandigheid? We spreken trouwens over de cultuur van FAMILIES, niet van een land. Als we rekening gaan moeten houden met alle "specialekes" van alle families, dan gaan we hier nog rare dingen beleven, vrees ik. Dat excuus van oorlogsverleden is ondertussen ook onderuitgehaald: één van de daders was 14 jaar. Kun je nagaan wat die meegemaakt heeft... Wat ik me eigenlijk afvraag: waarom neemt u het altijd op voor schorriemorrie? Waarom zegt u nooit iets over de slachtoffers? U geeft zeer sterk de indruk altijd met hand en tand crapuul te verdedigen, behalve als het autochtoon is (want die zijn er ook!). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, men dient geen onderscheid te maken naar origine, de wetten zijn voor iedereen gelijk. Ook allochtone buurtvaders inschakelen, zoals sommige politici suggereren, geeft een verkeerd signaal. Een dwaas idee van een 'beleidsvoerder', die blijkbaar nog niet heeft begrepen hoe deze maatschappij in elkaar zit. Wie een beetje de realiteit op het terrein kent, weet dat zulke probleemjongeren zelfs niet naar hun eigen ouders luisteren en dat deze vaak niets meer te zeggen hebben aan eigen hun kinderen, zeker de moeders niet. Die gasten doen gewoon hun zin en houden met niemand rekening. Bovendien, waarom een 'allochtoon'? Denkt u dat een Turkse jongere zal luisteren naar een Marokkaanse allochtoon op de bus, die geen Turks kan spreken en omgekeerd? Er zijn allochtonen uit 175 verschillende landen, welke taal moet die oudere allochtoon op de bus dan spreken? Nederlands of één van de 133 talen die hier worden gesproken. Dit ondoordacht voorstel bewijst de onbekwaamheid van vele politici... Als IEDEREEN zou reageren tegen belhamels die op straat of op de bus iets verkeerd doen, in plaats van bang weg te lopen, zouden we al heel wat verder staan. Doordat de 'bange blanke man' niet durft te reageren tegen allochtone straatjongeren uit schrik voor de reactie of voor 'represailles, gaan die gasten steeds verder en verder en wanen ze zich untouchable. Waar zijn trouwens de ouders van de jongeren, die van jongsaf aan zonder begeleding van volwassenen op straat rondhangen. Waarom worden ze niet opgevoed door hun moeders en vaders, die ook wel eens zouden mogen worden gewezen op hun PLICHT om hun kinderen op te voeden. Laatst gewijzigd door Neptunus : 7 april 2008 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Oké, ze komen uit conflictgebieden en kunnen NIET zonder. Dus poco's gaan er van uit dat we hier dan ook maar een conflictgebied moeten worden.
*zucht* |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't inlevingsvermogen is weer groot hier
![]() ik had graag in een cultuur opgegroeid waar ik niet werd opgesloten tot mijn 18de. Onderwijs op zich heeft weinig te maken met dit gedrag. Opvoeding daarentegen, uittekenen van aanvaardbaar maatschappelijk gedrag e.d. krijg je mee vanuit uw opvoeding. Afhankelijk van het gebied waar je opgroeit zul je met een andere maatschappijnormen zitten. Als je als ouder met uw kind verhuist naar een ander gebied is het de ouders' taak om het kind de andere normen bij te leren. Zolang deze simpele houding niet bij iedereen aanwezig is, zullen problemen blijven