Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 07:56   #61
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk ontekennen we wel dat veel allochtonen hier duchtig profiteren van het sociaal stelsel dat, alle in Belgie werkende mensen (nu en vroeger) opbouwden.
Toon eens aan dat je stelling klopt. Hoeveel is veel?
laatst was er op tv nieuws, dat er een firma was die dopbriefjes verkocht aan ilegalen. en u gelooft het nog niet? is dit het topje van de ijsberg. men zoekt vanuit de RVA zelfs niet verder.
2 maal op tv geweest, en wijselijk gezwegen!
die hoax is een ander paar mouwen. dat is juist! het is een leugen!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 07:58   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ontekennen we wel dat veel allochtonen hier duchtig profiteren van het sociaal stelsel dat, alle in Belgie werkende mensen (nu en vroeger) opbouwden.
Toon eens aan dat je stelling klopt.
Het steeds opnieuw opduiken van urban legends is een serieuze aanwijzing dat mensen voelen dat er iets niet in de haak is.

Kan jij trouwens bewijzen dat jouw ontkenning klopt?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 april 2008 om 07:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:04   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
laatst was er op tv nieuws, dat er een firma was die dopbriefjes verkocht aan ilegalen. en u gelooft het nog niet? is dit het topje van de ijsberg. men zoekt vanuit de RVA zelfs niet verder.
Het was een firma die de nodige 'bewijzen' leverde aan illegalen om van onze sociale zekerheid te kunnen....ahum...'genieten'.

Pas nadat er miljoenen waren uitgekeerd werd de firma ontmaskerd. Maar toen bestond ze al niet meer.

Over plannen van de politiek voor het stopzetten, terugvorderen of bestraffen van de bewust frauduleus 'genoten' miljoenen, las ik nog geen woord.
Jij wel?
Oud 5 april 2008, 08:12   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is opnieuw een valse beschuldiging.

Als jij denkt dat ze gestolen zijn, moet je dit aangeven aan de politie. Die kan dat gemakkelijk controleren.

Maar natuurlijk denk je dat niet echt.

Och ja, Ik zie het al voor me.
Autochtoon X belt de politie:
"meneer de agent, het valt me op dat de zoon van mijn buurman op 2 maand tijd gewisseld heeft tussen een BMW M3 , een BMW 530 en een Audi A8, en telkens hadden deze wagens dezelfde nummerplaat zonder het Belgische merkteken" (persoonlijke ervaring verplicht me te vertellen dat dit niet ver gezocht is, want ik, mits variatie in de keuze van wagens, hetzelfde gezien met een ex-collega.)

"Dank U wel voor deze belangrijke informatie meneer".

(en nu de mogelijke denkwijze van de telefoon beantwoordende agent)
A) "Ok, ik stuur er een patrouile op af"
B) "Shit, commite P heeft me al eens vies bekeken omdat ik die bromfietser met Moh.... als naam heb tegengehouden en beboet"
C) "Hmm Achm... zal het wel leuk vinden te weten dat zijn buren het niet apprecieren vinden dat ie zo dikwijls dure wagens in bruikleen heeft"

In geval A hebben we de juiste respons. Een paar agenten die eens gaan kijken hoe de vork op de steel zit.
Geval B, ik wil ze de kost niet geven, die agenten.
Geval C. Bloem en cocaïne, de rechercheur te Boom en nog een paar andere voorbeelden, volg de politiek correcte media maar. Zelfs afgezwakt vind je die situaties wel terug.

Het resultaat van geval A. De agenten constateren dat een dure wagen effectief een nummerplaat draagt die men normaal verwacht op de voorkant van een wagen. Op zijn minst wil dit zeggen dat iemand de wegentax ontduikt, en zonder "echte nummerplaat" kan je geen verzekering hebben.
De agenten maken proces verbaal op, en doen extra hun best, en vragen een verklaring aan de deur. geen huiszoeking etc. Gewoon een uitleg.
Indien de agenten dan terug weggaan zonder verder gezever, staat er daar nog steeds een dure wagen die er niet mag staan. Je moet op zijn minst 1 officieêle nummerplaat hebben vooraleer je mag parkeren op de openbare weg.
Verstandig van de agenten, maar niet wettelijk.

Weg laten slepen. Probeer maar eens te bewijzen dat persoon X die wagen niet in gebruik had, indien die persoon die niet komt terug eisen. Als agent krijg je de hele administratie in je nek. En dan is het de vraag, is dat een buitenlandse wagen, of eentje die op chassisnummer in België is ingeschreven. In het geval van de buitenlandse wagen is de vraag hoe goed is de internationale databank.
In geval B moet de "echte " eigenaar een hele hoop administratie doorlopen vooraleer ie zijn wagen terug krijgt. Om nog niet te spreken over de kosten.
Oud 5 april 2008, 08:14   #65
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het was een firma die de nodige 'bewijzen' leverde aan illegalen om van onze sociale zekerheid te kunnen....ahum...'genieten'.

Pas nadat er miljoenen waren uitgekeerd werd de firma ontmaskerd. Maar toen bestond ze al niet meer.

Over plannen van de politiek voor het stopzetten, terugvorderen of bestraffen van de bewust frauduleus 'genoten' miljoenen, las ik nog geen woord.
Jij wel?
neen! en ook niet dat er een verder onderzoek zou zijn gestart.
dat is zoiets als met de koppembazen destijds. die konden ze ook nooit vatten. totdat men de grote kleppers die gebruik maakten van die koppelbazen aanpakte. dan was het plotseling gedaan met de koppelbazerij.
Oud 5 april 2008, 08:21   #66
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
"meneer de agent, het valt me op dat de zoon van mijn buurman op 2 maand tijd gewisseld heeft tussen een BMW M3 , een BMW 530 en een Audi A8, en telkens hadden deze wagens dezelfde nummerplaat zonder het Belgische merkteken" (persoonlijke ervaring verplicht me te vertellen dat dit niet ver gezocht is, want ik, mits variatie in de keuze van wagens, hetzelfde gezien met een ex-collega.)

B) "Shit, commite P heeft me al eens vies bekeken omdat ik die bromfietser met Moh.... als naam heb tegengehouden en beboet"
C) "Hmm Achm... zal het wel leuk vinden te weten dat zijn buren het niet apprecieren vinden dat ie zo dikwijls dure wagens in bruikleen heeft"

In geval A hebben we de juiste respons. Een paar agenten die eens gaan kijken hoe de vork op de steel zit.
Geval C. Bloem en cocaïne, de rechercheur te Boom en nog een paar andere voorbeelden, volg de politiek correcte media maar. Zelfs afgezwakt vind je die situaties wel terug.

Het resultaat van geval A. De agenten constateren dat een dure wagen effectief een nummerplaat draagt die men normaal verwacht op de voorkant van een wagen. Op zijn minst wil dit zeggen dat iemand de wegentax ontduikt, en zonder "echte nummerplaat" kan je geen verzekering hebben.
De agenten maken proces verbaal op, en doen extra hun best, en vragen een verklaring aan de deur. geen huiszoeking etc. Gewoon een uitleg.
Indien de agenten dan terug weggaan zonder verder gezever, staat er daar nog steeds een dure wagen die er niet mag staan. Je moet op zijn minst 1 officieêle nummerplaat hebben vooraleer je mag parkeren op de openbare weg.

Weg laten slepen. Probeer maar eens te bewijzen dat persoon X die wagen niet in gebruik had, indien die persoon die niet komt terug eisen. Als agent krijg je de hele administratie in je nek. En dan is het de vraag, is dat een buitenlandse wagen, of eentje die op chassisnummer in België is ingeschreven. In het geval van de buitenlandse wagen is de vraag hoe goed is de internationale databank.
In geval B moet de "echte " eigenaar een hele hoop administratie doorlopen vooraleer ie zijn wagen terug krijgt. Om nog niet te spreken over de kosten.
als mijnheer dan geen faktuurke heeft van ene achmed in maroco dat hij er mmoie prijs voor heeft betaald.
dan kan de echte eigenaar deze wagen NOOIT terug bekomen. (de prijs op de "faktuur" (al of niet fictief) moet wel een als normale prijs worden aangenomen.
de slimme laten het voertuig als faktuur ver overschatten zodanig dat ze bij een ongeval, nog een klein preeke bijverdienen.
want de verzekering betaald maar uit naar de betaalde waarde van het voertuig.
Oud 5 april 2008, 08:38   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als mijnheer dan geen faktuurke heeft van ene achmed in maroco dat hij er mooie prijs voor heeft betaald.
dan kan de echte eigenaar deze wagen NOOIT terug bekomen.
Niet als het chassisnummer professioneel vervalst werd en overeenkomt met dat op de autopapieren. Maar waar er (tegen betaling) zelfs probleemloos aan valse geboortebewijzen gekomen kan worden om er hier kindergeld mee te kunnen opstrijken zal ook dat wel geen onoverkomelijk probleem zijn, zeker?
Oud 5 april 2008, 08:42   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij vindt het dus volstrekt normaal dat mensen die in een sociale woonwijk wonen een mercedes SL , een Audi Q7, of een BMW 330 cabrio voor hun deur hebben staan?
Wie woont er in een sociale woonwijk?
Als die werknemers liever een dikke auto kopen, i.p.v. dure kleren of ieder jaar een reis te maken. Iedereen kan een lening krijgen, om een auto te kopen.
Ga eerst eens na wat de volledige waarheid is, vooraleer je vanalles insinueert.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:50   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Over het geval van fraude werd op dit forum een draad opgestart.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=102546

Vanuit de RVA zoekt men wel verder, ook bij de RSZ, het RIZIV, de RKW,..
Niet alleen naar de fraude, maar ook naar hoe deze fraude te voorkomen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 april 2008 om 08:55.
Oud 5 april 2008, 09:02   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen! en ook niet dat er een verder onderzoek zou zijn gestart.
dat is zoiets als met de koppembazen destijds. die konden ze ook nooit vatten. totdat men de grote kleppers die gebruik maakten van die koppelbazen aanpakte. dan was het plotseling gedaan met de koppelbazerij.
Die koppelbazen deden verder tot ze tegen de lamp liepen. Hier in dit geval gaat het om nepfirma's (onderhoud) die moeilijk te vatten zijn omdat ze even snel verdwijnen als dat ze werden opgericht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:05   #71
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet als het chassisnummer professioneel vervalst werd en overeenkomt met dat op de autopapieren. Maar waar er (tegen betaling) zelfs probleemloos aan valse geboortebewijzen gekomen kan worden om er hier kindergeld mee te kunnen opstrijken zal ook dat wel geen onoverkomelijk probleem zijn, zeker?
de zaak is dat men het chassisnummer niet moet vervalsen op deze manier. de wagen is dan volledig tweedehand legaal gekocht! en de oper van die wagen kan men niet laten opdraaien voor de verkoper. alleen wanneer de prijs van wagen, onder de werkelijke marktwagen zou liggen. dan is het wat anders. en dan nog....................... het is de rechter die beslist. en de meeste van die zwartrokken hebben ook een familie he!
Oud 5 april 2008, 09:05   #72
FDM
Banneling

Standaard

koppelmetsers zijn vergelijkbaar met dure wagens in sociale wijken :
iedereen ziet het maar de flikken doen niets tot iemand klacht indient
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:07   #73
FDM
Banneling

Standaard

in woonwijken werden bij mijn weten nog geen nummerplaten gechecked ,
wel op pendelparkings en in woonwagenkampen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 09:22   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het steeds opnieuw opduiken van urban legends is een serieuze aanwijzing dat mensen voelen dat er iets niet in de haak is.

Kan jij trouwens bewijzen dat jouw ontkenning klopt?
Het steeds opnieuw opduiken van dit racistisch haatbericht bewijst niet dat er iets niet in de haak is.
Het bewijst dat de mensen gemakkelijk jaloers gemaakt worden, en lichtgelovig zijn.

Natuurlijk kan ik bewijzen dat mijn ontkenning klopt.

Dat het haatbericht niet klopt :
deze link werd al doorgegeven :
http://www.blokwatch.be/content/view/1051/1/lang,nl/

Verder kan je alle cijfers en voorwaarden om toegelaten te worden tot de sociale zekerheid nalezen op de sites van RVA, RKW, RIZIV, OCMW,...

Mijn ontkenning i.v.m. met profiteren :
De cijfers zijn te controleren op http://www.npdata.be/BuG/20/BuG-20.htm
Daar wordt ook de bron van de cijfers vermeld.

bevolkingssituatie :
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/20...nwezigheid.htm

Uit de werkzaamheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 69% van de mannen en 56% van de vrouwen werkt,
bij de nieuwe belgen 62% van de mannen en 42% van de vrouwen,
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkzaam.htm

uit de werkloosheidsgraad blijkt dat
bij de oude belgen 6% van de mannen en 8% van de vrouwen werkloos is,
bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen
http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkloos.htm

En ik wil nog altijd graag weten waarop men zich baseert om te stellen dat "veel allochtonen hier duchtig profiteren van het sociaal stelsel"
Oud 5 april 2008, 09:28   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die koppelbazen deden verder tot ze tegen de lamp liepen. Hier in dit geval gaat het om nepfirma's (onderhoud) die moeilijk te vatten zijn omdat ze even snel verdwijnen als dat ze werden opgericht.
Makkelijk zat om 'snel te verdwijnen' in een land waar er probleemloos miljarden inplaats van miljoenen kunnen verdwijnen alvorens tegen de lamp te lopen.
Oud 5 april 2008, 09:29   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie woont er in een sociale woonwijk?
Als die werknemers liever een dikke auto kopen, i.p.v. dure kleren of ieder jaar een reis te maken. Iedereen kan een lening krijgen, om een auto te kopen.
Ga eerst eens na wat de volledige waarheid is, vooraleer je vanalles insinueert.

Sorry, maar een nieuwe wagen kan je alleen kopen op afbetaling indien je kan aantonen dat je geen andere leningen hebt lopen en een bepaald vast inkomen hebt.
Een doorsnee bank gaat doorsnee autochtoon geen volledige BMW530 op afbetaling laten doen, als er nog een lening openstaat voor een Mercedes C klasse.
Oud 5 april 2008, 09:30   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Geloof jij je eigen sprookjes?
Aan de hand van het chassis nummer weet je onmiddelijk of een wagen gestolen is.
Als je geen nummerplaat hebt en/of geen verzekering zal je geen meter meer rijden met de wagen, tot alles in orde is.
Oud 5 april 2008, 09:32   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik wil nog altijd graag weten waarop men zich baseert om te stellen dat "veel allochtonen hier duchtig profiteren van het sociaal stelsel"

Hier is tenminste al één bewijs:

Citaat:

Over plannen van de politiek voor het stopzetten, terugvorderen of bestraffen van de BEWUST FRAUDULEUS GENOTEN MILJOENEN, las ik nog geen woord.
Jij wel?
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=63
Oud 5 april 2008, 09:35   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Regel 2 van maddox, "Niet betrapt worden".

Indien de betrappers niet reageren, is er niks aan de hand.
En mijn sprookje heeft solide wortels in de realiteit.

Er rijden meer dan genoeg wagens in België zonder de juiste papieren. Sommigen met buitenlandse nummerplaten, anderen met "2de hands" nummerplaten, en nog andere zonder officiele nummerplaten van waar dan ook.
Oud 5 april 2008, 09:39   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar een nieuwe wagen kan je alleen kopen op afbetaling indien je kan aantonen dat je geen andere leningen hebt lopen en een bepaald vast inkomen hebt.
Een doorsnee bank gaat doorsnee autochtoon geen volledige BMW530 op afbetaling laten doen, als er nog een lening openstaat voor een Mercedes C klasse.
Hebben ze nu al allemaal 2 dikke auto's
Een doorsnee bank zal je leningen geven, zolang je een vast inkomen hebt, en de som van de afbetalingen voor de leningen een bepaald percentage van je inkomen niet overschreidt.
Hoeveel mensen (ongeacht hun afkomst) hebben een hypotheeklening en een lening voor de auto en een lening voor andere zaken of consumentenkrediet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be