![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wiens wapen pakken ze dan nog af? Juist dat van mij en die cowboys laat men maar knoeien. Nu gaan die wannabees die wapens dus gebruiken, terwijl ze er niet gemotiveerd voor zijn. Ze komen hun schoten maar doen en sorry ik weet niet of het eigenlijk zo een goed idee was om bepaalde mensen nu juist over de streep te trekken en te laten schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Ik heb inderdaad zo een idee dat ze nogal dubieus zijn aan welke kant ze staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als jij ooit eens ruzie krijgt met iemand in de keuken en deze raakt je onverwacht aan op het moment dat je net je vlees aan fileren bent met een groot mes, kunnen er ook ongelukken gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Als je een legaal wapen wil ... zullen altijd wel iets vinden om het je te weigeren, ze gaan zelfs leugens op papier zetten tegen je. Ik heb het ondervonden. Nu een legaal wapen en schietstanden vol pipo's die voor hun vergunning komen en toch enkel storen als je wil oefenen, dat kan ik dus missen als kiespijn. Met andere woorden: ik ben zo een sportschutter wiens vergunning ze om dubieuze redenen geweigerd hebben. Voor mij moet het niet meer en ik een andere visie op de dingen gekregen. Ik heb geen behoefte aan een zwart wapen, want ik heb hier genoeg legale dingen in huis, waar een inbreker nog langer van zal afzien dan een kogel. Maar ik kan me dus niet uitspreken voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
trouwens, als die kluis naast je bed staat, moet je ze nog op tijd kunnen openen en laden. Ik denk niet dat je dat zomaar ongemerkt gaat doen, als de inbreker al binnen is. Dan kan je volgens mij beter een dik boek met harde kaft op je nachtkast hebben. Een mep daarmee kan ook goed aankomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze uitspraak volstaat volgens mij om je psichisch labiel te verklaren, en om je het recht op het bezit van een legaal wapen te ontzeggen, voor de rest van je leven. (van mij hoef je niks te vrezen, ik ben niet zo handig in informatika om je gegevens nu op te sporen op het internet, om te klikken aan de politie) (en ondertussen zitten die andere wapenfrieks hier maar soortgelijke dinges te verkopen dat het een lieve lust is. Sorrie, maar om wapenbezit te verheerlijken, moet ge toch een spesiale kronkel in je hersenen hebben ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik weet dat je jezelf uitroept tot "ervaren ambtenaar met vele jaren ervaring". 1) Spijtig dat elk van je posts dan nog vol taalfouten en schrijffouten staan. 2) Ik neem het niet dat je mij een "friek" noemt, omdat ik als sportschutter het legaal wapenbezit verdedig voor personen die van onbesproken gedrag zijn, die medisch geschikt zijn en die via theoretische en praktische examens hebben bewezen veilig met wapens te kunnen omgaan. Iedereen die een andere mening heeft dan jij is een "friek" met een kronkel in zijn hersenen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Ik heb nog nooit een volwaardig vuurwapen aangeraakt (niet wegens principes ofzo, maar ik werd om een oogafwijking afgekeurd voor militaire dienst in 1958 en zag verder geen noodzaak of reden); ik hoop echt dat "de maatschappij" het nooit nodig maakt dat ik alsnog zulke enge dingen ga leren hanteren.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 april 2008 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Motorijders maken het gevaarlijk voor zichzelf idem met skiers. Deze zijn dus foute vergelijkingen. Roken mag van mij part worden verboden, en miggranten hebben het ook aan zichzelf te danken. Ze mogen niet binne, doen het toch en komen dan in een moeilijke situatie, wat kan je daar nu tegen doen? Vuurwapens zijn gemaakt om te doden en hebben geen enkel ander nuttig doel. Ik ze niet in waarom we ze niet zouden verbieden voor al de mensen die ze niet nodig hebben voor hun beroep.
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Achzo? Is er dan een quota op bek opzetten? Bestaat er een hiërarchie dan? Iemand 100000 posts, zo'n grote bek, en iemand met 500 posts, zo'n grote bek? En neen, ik opereer niet onder een andere nick. Ik ben echt maar zo'n 'snotjong' hier op dit forum. Maar u hebt gelijk. Ik heb een grote bek opgezet. Ik heb u op willen terechtwijzen en eigenlijk zou ik in uw geval hetzelfde gezegd hebben. Mijn excuses dus. Mijn punt was dat ik dit, met alle respect, geen discussie waard vind. Zo is dat, ja, dat het moeilijker is om legaal aan een wapen te geraken dan illegaal. Maar gaat dit over de fundamentele vraag? Een interessantere vraag voor mij, en ik heb er zelf absoluut geen antwoord op, maar ik vind ze alvast het beantwoorden waard en als u ze mee wilt voeren, graag: wordt het niet stilaan tijd dat we denken aan het afschaffen van die wapens? Allemaal? Eén voor één? Stilletjes aan, al kost het ons honderd jaar. Als we de wegen veilig houden, rokers uit café's jagen, het ozongat trachten dicht te krijgen, walvissen beginnen te redden en zoveel ruimte beginnen in te palmen om bio-brandstof te produceren dat de prijs van de rijst in het Zuiden met meer dan het dubbele is toegenomen, dan vind ik het op zijn plaats om mij ook die vraag te stellen. Kijk, dat wou ik zeggen en ik was brutaal door het op een andere manier te formuleren, maar ik heb niets slechts in de zin. Ik ben inderdaad maar een beginneling hier en laat me véél te snel meeslepen. Met de allervriendelijkste groeten, Louis. PS: Ik was inderdaad even lid van OpenVLD en dáárvoor van Groen en stemde in mijn leven altijd links. En nu weet ik even niet meer hoe het verder moet. Er is weinig vat te krijgen op mijn politieke overtuigingen, dat is waar, maar zo heb ik het het liefst. Groeten.
DE HEL IS NIET DE PIJN, DE HEL IS HET JEZELF ONTZEGGEN PIJN TE HEBBEN Laatst gewijzigd door LouisIX : 23 april 2008 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
daar verschillen we dus fundamenteel van mening. Voor mij (en vele tienduizenden andere sportschutters in Belgie) dienen vuurwapens niet om te doden, maar gebruiken wij ze enkel als recreatie/ontspanning en/of sport. En recreatie/ontspanning is in onze huidige maatschappij een zeer nuttig doel. Begrijp jij niet dat wij ons kunnen ontspannen op de schietbaan ? Dat is best mogelijk, maar ik begrijp ook niet dat andere personen zich ontspannen op sommige andere manieren. Daarom toch terug 2 vergelijkingen : 1) een groot deel van de autoverplaatsingen is ook enkel voor "ontspanning/recreatie" : op uitstap, op vakantie, naar restaurant, naar de bioscoop, naar de dancing, naar vrienden, ... En bij deze recreatieve uitstapjes met de wagen vallen honderden slachtoffers per jaar. Maar we moeten dit toch niet verbieden, doch er wel voor zorgen dat het (recreatief) autogebruik zo veilig mogelijk wordt? 2) Roken is puur recreatie/ontspanning. En deze ontspanning leidt tot 22.000 doden per jaar in Belgie. NIET enkel bij rokers. Volgens onze overheid sterven er ook verschillende duizenden Belgen omdat anderen roken (passief rookgedrag). Het aantal Belgen dat sterft door het rookgedrag van anderen, ligt vele honderden malen hoger dan het aantal Belgen dat sterft door misbruik van of ongevallen met legale vuurwapens. Wat zien we in landen waar men legale vuurwapens verboden heeft (Jamaica, UK en Australie) ? 1) het aantal illegale wapens is zeer sterk toegenomen. Er zijn nu meer illegale wapens, dan er vroeger legale + illegale wapens waren. 2) Er is geen positieve invloed geweest op het aantal misdrijven. De criminaliteit is in deze landen sterker gestegen dan de stijging van de criminaliteit in Belgie 3) Er gebeuren nu meer vuurwapenmoorden dan onder de vrije wapenwet.. Als je legale vuurwapens verbiedt, geef je een sterke extra impuls aan de illegale markt. En daar heb je geen enkele controle op (denk maar bv aan de krantenberichten over de minderjaringen in Londen die elkaar constant overhoop schieten). Daarom ben ik voorstander van een streng gecontroleerd recht op legaal wapenbezit (voor meerderjarigen van onbesproken gedrag, die medisch geschikt zijn verklaard, die met succes theoretische en praktische examens hebben afgelegd en die een positief advies van de lokale politie krijgen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
De manier waarop ze het soms doen, is alles behalve. Een agent kiest voor zijn werk en zet zichzelf daarom vrijwillig in de vuurlijn. Hij mag zich in die omstandigheden beschermen en terugschieten. Een brave burger niet. Met andere woorden: als een zware crimineel toch een koekje van eigen deeg moet krijgen, kan dat in deze maatschappij dus eigenlijk alleen nog door een politiekogel. Of hoe hebben ze anders Hans Van Themsche tegen gehouden? Mocht die agent dan niet schieten? Een burger zou het niet gemogen of gekund hebben, dus als je daar op had moeten rekenen, waren er hoogst waarschijnlijk nog meer slachtoffers gevallen. Nu als jij alle vuurwapens zou verbieden, ga je dan voorkomen dat ze bestaan? Ze zijn een realiteit en ze zullen er altijd zijn. En er zullen altijd mensen zijn die er over beschikken, helaas soms ook met kwade bedoelingen. Hoe ga jij dat stoppen? Politieagenten met pepperspray een kalashnikov laten trotseren? (oei, pepperspray ... ook verboden aan de burger) Een brave burger mag zich niet weren. Die moet zich laten doodschieten als hij voor een gewapende gangster staat. En wat met de geldtransporten? Moeten die mensen ook weerloos zijn? En nee: ik heb liever dat er alleen nog op kartonnen kaarten geschoten wordt, of onder bepaalde voorwaarden kan ik het nog op dieren aanvaarden, maar het probleem is dat ik helaas een ander die wel crimineel is, niet kan tegenhouden. Ik heb geen oplossing om criminelen tegen te houden en de politiek van ons land dus duidelijk ook niet. Probeer dus niet de wijsneus uit te hangen, want ik denk dat niemand dat hier kan. Als er iemand een middeltje had tegen zieke geesten, voerden we deze discussie hier gewoon niet. Punt andere lijn. Laatst gewijzigd door Boadicea : 23 april 2008 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het bijzonder schietpartijen met illegale wapens: dubbel ziekelijk. Dat een slachtoffer een politieagent, een tramsjoffeur of een sosiaal aksident zou zijn: ik zie geen verschil tussen mensen. Voor de rest lijkt me je laatste post (die van hierboven dus) wel al wat in de goede richting opschuiven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag gerust weten dat één (van de meerdere) redenen waarom ik dit doe is omdat ik niet moet weten van die pennelikkers die graag hun kennis etaleren en anderen op taalfouten wijzen. Taalfouten worden meestal gemaakt door mensen die gehaast zijn (tikfouten), door mensen die om de een of de andere reden gehinderd worden (disleksie, deelintelligentie, niet kunnen of mogen studeren hebben, daar niet veel goesting voor hadden) of door mensen die niet kunnen uitleggen waarom jij sitroen met een c en sigaar met een s schrijft. Mensen die anderen op taalfouten wijzen, kennen meestal onvoldoende zelf de betekenis van woorden, vb. friek volgens Van Dale, is in jouw geval niet betekenis nr. 4, maar wel degelijk betekenis nr. 2 (gemakkelijkheidshalve hieronder geknipt en geplakt). 4 iem. die van iets bezeten is synoniem: fanatiekeling, fanaat ook als tweede lid in samenst. als de volgende, ter aanduiding van een fanatiek beoefenaar, liefhebber, aanhanger van de of het in het eerste lid genoemde computerfreak, filmfreak, jazzfreak, jezusfreak, milieufreak, muziekfreak, poëziefreak 2 iem. met afwijkend gedrag of uiterlijk; min of meer tot de underground behorende persoon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ik zei het dus sarcastisch, omdat ik weet dat er helaas toch niets tegen grote criminelen te doen valt. Die gaat men met geen enkele wet tegenhouden, die kan echter wel met de nodige maatregelen stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vreemd ... volgens http://www.vandale.nl/ bestaat "friek" niet, wel "freak" met volgende betekenis freak (de; freaks) 1 fanatiekeling frea·ken (onovergankelijk werkwoord; freakte, heeft gefreakt) 1 zich ongeremd uitleven freak·show (dem) 1 show met mensen die bizarre dingen doen, bizarre afwijkingen laten zien e.d. frea·ky (bijvoeglijk naamwoord; 3, 3) 1 bizar Ik zal dan jou dan ook maar als een freak beschouwen zeker - je past zonder twijfel in de freakshow die dit forum zo vaak is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel gelijk: ik ben een soort taalfriek. Ik ben zelfs ook een soort wapenfriek, namelijk een anti-wapen-friek. Maar dat is allemaal niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, dat je me antwoordt op de vraag waarom jij sitroen met een c, en sigaar met een s schrijft. Dat antwoord zal pas getuigen van enige fatsoenlijke kennis van het Vlaams.
|
![]() |
![]() |