Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 21:09   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
waar heb ik dat gezegd ? Gun beweert dat en ik verbaas me erover dat het typische geweeklaag nog niet op gang gekomen is.
Dan heb ik verkeerd gelezen.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2008 om 21:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 21:13   #62
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

ah, maar dan is het goed.

Ik zei eerder in deze thread reeds niet zoveel van deze zaak te weten, en ben ook wel benieuwd wat er nu juist van aan is.
Indien wat gun zegt correct is, het zou wel wat geven ...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 21:20   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
ah, maar dan is het goed.

Ik zei eerder in deze thread reeds niet zoveel van deze zaak te weten, en ben ook wel benieuwd wat er nu juist van aan is.
Indien wat gun zegt correct is, het zou wel wat geven ...
Alles kan natuurlijk. Maar, op het eerste zicht, zou me dat verwonderen. Men kan toch shecken of er iemand bestaan heeft die Anne Frank heette, die daar ondergedoken leefde, welk haar handschrift was, of het handschrift van het dagboek overeenkomt met haar handschrift, wie haar vriendjes of vriendinnetjes waren of ze vergast is geworden, waar ze vergast is geworden, enz, enz. Maw, nagaan of dit alles vals is of niet. En moest het vals zijn, dan zou het volgens mij reeds lang uitgekomen zijn door een of andere pientere journalist. Moeilijk nog dingen van die aard verborgen te houden de dag van vandaag. Theoretisch blijft het in principe mogelijk, maar ik heb er toch mijn ernstige twijfels over.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2008 om 21:20.
Oud 14 mei 2008, 17:38   #64
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is wachten op de zionist die dit met "antisjemitjisme" zal gaan aanklagen.
Oud 14 mei 2008, 17:53   #65
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Alles kan natuurlijk. Maar, op het eerste zicht, zou me dat verwonderen. Men kan toch shecken of er iemand bestaan heeft die Anne Frank heette, die daar ondergedoken leefde, welk haar handschrift was, of het handschrift van het dagboek overeenkomt met haar handschrift, wie haar vriendjes of vriendinnetjes waren of ze vergast is geworden, waar ze vergast is geworden, enz, enz. Maw, nagaan of dit alles vals is of niet. En moest het vals zijn, dan zou het volgens mij reeds lang uitgekomen zijn door een of andere pientere journalist. Moeilijk nog dingen van die aard verborgen te houden de dag van vandaag. Theoretisch blijft het in principe mogelijk, maar ik heb er toch mijn ernstige twijfels over.
De journalist die het verhaal van Anne Frank ontkracht -er van uitgaande dat het een verzinsel is- maakt daarmee gewoon zijn leven kapot. Je hebt er geen idee van wat ze die mens aan zouden doen...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 18:31   #66
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
beetje geobsedeerdjes hierzo?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 09:28   #67
ANLS
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De journalist die het verhaal van Anne Frank ontkracht -er van uitgaande dat het een verzinsel is- maakt daarmee gewoon zijn leven kapot. Je hebt er geen idee van wat ze die mens aan zouden doen...
Klopt. Het heronderzoeken en uitbrengen van dergelijke zaken is onder de naam revisionisme verboden. Toch vreemd waarom ze dit willen verbieden, niet? Bang dat ze geen bevestiging krijgen?
ANLS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 15:53   #68
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ANLS Bekijk bericht
Klopt. Het heronderzoeken en uitbrengen van dergelijke zaken is onder de naam revisionisme verboden. Toch vreemd waarom ze dit willen verbieden, niet? Bang dat ze geen bevestiging krijgen?
Ik vind zoiets verschrikkelijk... Ik vind dat men eens een groot onafhankelijk onderzoek moet voeren naar alles wat er tijdens de 2de Wereldoorlog is gebeurt, want voorlopig weet ik niet juist wat ik er van moet denken... (Ik hoop dat iets niet weten nog toegestaan is...)
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 16:30   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik vind zoiets verschrikkelijk... Ik vind dat men eens een groot onafhankelijk onderzoek moet voeren naar alles wat er tijdens de 2de Wereldoorlog is gebeurt, want voorlopig weet ik niet juist wat ik er van moet denken... (Ik hoop dat iets niet weten nog toegestaan is...)
De bedoeling is, geloof ipv weten voor te schrijven.

Onder mijn persoonlijke kennissen ervaren, dat niet alle Joden in de echtheid van het verhaal geloven.
Niet dat ik ermee zit: gesteld dat (een deel van) het verhaal bijbedacht is en/of ervaringen van meer dan 1 persoon zou bevatten, dan nog blijft het een stofje aan de weegschaal van de echt wel plaatsgevonden genocide.

Onvervalste geschiedschrijving, op welk niveau dan ook, blijft een utopie. Wel bestaan er nog overlevenden van WO2 wier verhalen elkaar bevestigen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 mei 2008 om 16:33.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 16:56   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu overdrijft u. Volgens mij hebt u er zelf geen idee van hoe u in deze overdrijft.

Het weze u vergeven.

Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 16:57.
Oud 15 mei 2008, 18:00   #71
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, in Nederland is revisionisme niet verboden.

Citaat:
De dagboeken van Anne Frank worden als echt beschouwd. Dat bevestigt onder andere de Duitse Bundeskriminalamt (BKA) in een onderzoek. Het papier en de inkt die de Joodse onderduikster in haar dagboek gebruikte, stammen uit de oorlogsjaren. In een eerder onderzoek in 1980 merkte de BKA nog op dat er enige balpeninkt was gebruikt die pas in 1951 op de markt kwam. Voor neonazi’s was dit vele jaren aanleiding om te beweren dat het dagboek niet echt was. De aangetroffen balpeninkt was echter niet aangebracht in het dagboek maar op losse blaadjes. Deze blaadjes bleken afkomstig van een onderzoekster die de dagboeken na de Tweede Wereldoorlog bestudeerde.
.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 18:10   #72
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dus als ik morgen een stukje literatuur schrijf met een pen en bijhorende inkt die ik van mijn grootvader geërfd heb dan blijkt onmiddellijk bewezen dat ik mijn stukje literatuur 60 jaar geleden heb geschreven

En hier gaat het maar om een aantal en geen 60 jaar

Laatst gewijzigd door Gun : 15 mei 2008 om 18:10.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 18:41   #73
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

anne frank boek gelezen...

geen enkel mens is ziek genoeg om zoiets puur, tragisch en eerlijk te verzinnen.

lees het misschien ook eens, gun.
daar leer je wellicht wat meer van dan van die sciencefiction-boeken over samenzweringen en ZOG waar je zo in zwelgt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 18:56   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ik morgen een stukje literatuur schrijf met een pen en bijhorende inkt die ik van mijn grootvader geërfd heb dan blijkt onmiddellijk bewezen dat ik mijn stukje literatuur 60 jaar geleden heb geschreven

Het betekent ook niet dat het een hoax is. Je beweert weer van alles zonder enige ondersteuning, typisch.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 19:00   #75
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Het wordt tijd dat je je eens gaat verdiepen in je onderwerpen en de mensen die je aanvalt.

Al veel eerder is door verschillende laboratoria (waaronder het BKA) uitgebreid grafologisch onderzoek verricht, zijn er ooggetuigen die haar hebben zien schrijven in de kasboekjes (waaronder Miep Gies).
Ach, er is al van alles geprobeerd om de dagboeken in diskrediet te brengen.

Je hebt in deze meidagen al veel schandalige dingen beweerd, blijkbaar kan het altijd nog erger.

Citaat:
Drie maal heeft Otto Frank in Duitsland geprocedeerd tegen mensen die beweerd hadden dat het dagboek van zijn dochter een vervalsing was. Begin 1959 diende hij een strafklacht in wegens smaad, laster, belediging, belastering van de nagedachtenis van een overledene en antisemitische uitlatingen tegen de Duitse leraar Lothar Stielau (docent Engels in Lübeck en lid van de rechtsradicale Deutsche Reichspartei). Deze schreef in een schoolblad: 'De vervalste dagboeken van Eva Braun, van de koningin van Engeland en het niet veel echtere van Anne Frank hebben de profiteurs van de Duitse nederlaag wel enkele miljoenen opgeleverd, maar ons daarentegen zeer gevoelig gemaakt.' De strafklacht van Otto Frank was ook gericht tegen Stielau's partijgenoot Heinrich Buddeberg, die het in een ingezonden brief in de krant Lübecker Nachrichten voor hem had opgenomen. Na uitvoerig en gedegen grafologisch onderzoek naar de echtheid van de handschriften van Anne Frank oordeelde het Landgericht in Lübeck dat het dagboek authentiek was en werd de klacht van Otto Frank gegrond verklaard. Tot een veroordeling is het niet gekomen omdat Stielau en Buddeberg op grond van het vooronderzoek hun aantijgingen introkken. Het onderzoek en het verhoor van de getuigen hadden hen overtuigd van de echtheid van het dagboek. Zij betuigden spijt over hun uitlatingen, die zij zonder poging tot onderzoek hadden gedaan.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 mei 2008 om 19:06.
Oud 15 mei 2008, 20:31   #76
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt in deze meidagen al veel schandalige dingen beweerd, blijkbaar kan het altijd nog erger.
Inderdaad. Met een beetje obsessie, véél afgunst en wat antisemitisch getint antizionisme geraakt men (gun, bruut en nog een paar van die geobsedeerden die de grote wereldproblemen geen bal kan schelen maar blijkbaar wél ideologisch in 1930 zijn blijven steken) blijkbaar erg ver. Ze voeden elkaar ook zodanig dat ze in hun gekheid aangemoedigd worden.

Verspil er je intelligentie niet aan, Hert.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 20:44   #77
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Mijn dochter heeft net een scriptie geschreven over Anne Frank. Het is maar goed dat ze dit draadje niet zal lezen.
Oud 15 mei 2008, 22:07   #78
ANLS
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

.
Correctie: toen was het nog niet verboden. Tegenwoordig is de VS één van de enige staten waar het nog mogelijk is (gezien zij vrijheid van meningsuiting (tot zover het daar vrijheid is natuurlijk) als één van hun belangrijkste punten ziet in het "vrije VS").

Citaat:
In België en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust verboden. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordt door het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op internet opgetreden. Sinds 1995 kent ook België wetgeving waarin specifiek het ontkennen van misdrijven tegen de mensheid of het ontkennen van de genocide door de nazi’s strafbaar gesteld wordt.
DUS: je mag gerust onderzoek uitvoeren naar de holocaust, zolang je maar niet beweert dat het er minder zijn dan 6 miljoen, nietwaar?
Oud 15 mei 2008, 22:11   #79
ANLS
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
anne frank boek gelezen...

geen enkel mens is ziek genoeg om zoiets puur, tragisch en eerlijk te verzinnen.

lees het misschien ook eens, gun.
daar leer je wellicht wat meer van dan van die sciencefiction-boeken over samenzweringen en ZOG waar je zo in zwelgt.
Gaan we emotioneel doen? Ik heb die Britse propagandafilm van de concentratiekampen gezien. Ook heel vreselijke zaken en zo, zoals lampenkapjes van mensenhuid (was blijkbaar een trend in de winter van '43 in Duitsland), zeep gemaakt van menselijk vet (kwestie van hygiënisch te zijn natuurlijk), matrassen van jodenhaar (Duitsers waren dan niet zó anti-joods, gezien ze op jodenhaar slapen) enz.
De maker van de film gaf later toe (maar dat werd fel verzwegen), dat hij zelf enkele zaken heeft toegevoegd. Onder andere een blik met daarop Zyklon-B.

Verder ga ik er niet op in, geloof wat je wil voor mijn part, maar helaas mag dat helemaal niet.
Oud 15 mei 2008, 23:36   #80
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Correctie: toen was het nog niet verboden. Tegenwoordig is de VS één van de enige staten waar het nog mogelijk is (gezien zij vrijheid van meningsuiting (tot zover het daar vrijheid is natuurlijk) als één van hun belangrijkste punten ziet in het "vrije VS").

DUS: je mag gerust onderzoek uitvoeren naar de holocaust, zolang je maar niet beweert dat het er minder zijn dan 6 miljoen, nietwaar?
Dit stukje is onzin, en je weet het. Het ging nml. niet louter om Holocaustontkenning.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be